
We waren heel even bang dat we deze zomer geen Veluwse poema of snelwegschutter voorgeschoteld zouden krijgen om de nieuwsluwte mee op te vullen. Maar hier is ‘ie dan toch, de nieuwste mediahype: een remkabelknipper!
In dit geval is er echter wel sprake van concreet bewijs. Volgens de politie zijn er in de afgelopen tijd negen meldingen binnengekomen van automobilisten die te kampen kregen met doorgeknipte danwel -gesneden remleidingen, wat de Televaag-term remkabelknipper meteen foutief maakt. (En nee, van gesaboteerde handremkabels is geen sprake.)
Afijn, dit gebeurde de laatste tijd dus regelmatig in de Haagse wijk Segbroek. Een politiewoordvoerder vermoedt wel dat het om één persoon gaat, maar van een patroon in het type auto’s is geen sprake. “Van Opel Corsa tot Citroën, en van Citroën tot Volvo.” aldus Wim Hoonhout van de Haagse politie. Het zou daarnaast ’s nachts gebeuren.
Hoe gevaarlijk is het als er één remleiding wordt doorgesneden? Ja, wel gevaarlijk uiteraard, maar omdat remsystemen in auto’s kruislings gescheiden zijn, hou je in theorie twee remmen over (een voor, een achter) die dan nog moeten werken. Een beetje, althans.





Aan een remkabel hangen..
Creatieve truc van mensen met een “oldtimer” diesel, om zo verzekeringsgeld op te eisen bij een eventueel ongeval.
Of gewoon een imbeciel met een remleiding-fetisj.
Nou, dat vind ik nou echt een ongeremd slechte grap
@trickyz: bijna net zo slecht als deze reactie
@daandaan: ahh je was me voor :|
@trickyz: ^^^ dat ook
Was al bang voor een saaie zomer…..
@MARS: nou je kunt er gif op innemen dat begin juli de eerste wolf op de veluwe wordt gesignaleerd en dat begin september het een husky bleek te zijn.
@mashell: dus er gaat wel wat gebeuren, tof!
-=edit: check!=-
Wel een serieus probleem dit. Als de dader straks twee remmen kapot maakt, rijd je ’s ochtend nietsvermoedend naar je werk zonder remmen. Is een vervelende ontdekking denk ik…
Gelukkig hebben nieuwe auto’s hier gewoon sensoren voor en rijd je dus niet weg zonder iets te merken (als je op je dashboard kijkt uiteraard).
@widodh: Ja is dat zo? Wist dat eigenlijk niet.
Anyways leuk dat we die sensoren hebben, jammer dat we ze ook moeten gebruiken omdat iemand weer niet normaal kan doen.
@widodh: Die gaat alleen branden wanneer er te weinig remvloeistof in je reservoir zit, het systeem zal (volgens mij) niet leeg lopen zonder de rempedaal te gebruiken…
Gelukkig zal je handrem wel gewoon blijven werken!
Schrikkabel van 220V bevestigen aan remleiding.
En hierbij stel ik u voor aan; “de kogel”.
Uitermate geschikt voor bovengenoemd tuig uit de lagere regionen van de maatschappij.
@gijzert: en wat doe je met de hogere regionen uit de samenleving? Die zomaar opeens je baan kunnen opzeggen vanwege een abstracte reden als “crisis”. Die je huur verhogen, die je hypotheekrente aftrek afschaffen, die de belasting vrijstelling van je 200D laten vervallen…
@mashell: 2 kogels? Want eindbazen moet je altijd meer munitie op legen….
Je voelt toch wel als er geen remdruk is?
@ruudw: Ja, maar dan is het al te laat…
@henrie: ben ik dan echt de enige die eerst de rem check voor het wegrijden?
@ruudw: ja
@ruudw: Of je de enige bent, weet ik natuurlijk niet. Maar ik check in ieder geval niet de rem voor ik wegrijdt. Ik merk het overigens snel genoeg, want ik moet bijna altijd wel een stukje naar achteren voordat ik echt weg kan rijden. Het staat hier meestal nogal vol namelijk…
Een minister die zich verveelt?
Bij de moderne auto’s al vanaf 2003 ofzo gaat er een lamp en een zoemer af op je dash als je geen druk in je remsysteem hebt.
Maar dan nog zijn het geen grappen natuurlijk.
Die wijk staat dus binnenkort vol met Ziggo-kastjes…