• Spring naar de hoofdnavigatie
  • Door naar de hoofd inhoud
Autoblog.nl

Autoblog.nl

  • Home
  • Formule 1 »
    • Max Verstappen
  • Automerken
  • Occasions
  • Podcasts
  • Rijtesten
  • Video’s »
    • Alles
    • Autoshows
    • Aankoopadvies
    • Mijn auto
    • Rijtesten
  • EV’s
  • Spots »
    • Upload
  • Login

Designer maakt een cabrio van de Audi RS3 Sportback

Auteur: JordyS, gepost 14 december 2014 om 12:55 – 23 Reacties

Audi RS3 Sportback als cabriolet


De nieuwe Audi RS3 Sportback is absoluut een snelheidsmonster, maar zou het niet fijn zijn als je nog wat beter naar die vijfcilinder kunt luisteren?

Je kunt natuurlijk alle ramen open doen, maar je koopt geen RS3 Sportback om oncomfortabel over de snelheid te knallen. Dat moet beter kunnen, zo vond ook ontwerper X-Tomi. Hij maakte allereerst een sedan van de hot hatch (zie foto hieronder), om vervolgens aan de slag te gaan met het dak. Want waarom zou je er geen cabrio van maken!?

De Audi RS3 Sportback als sedan

De kans dat de ontwerpers van Audi eens buiten de lijntjes kleuren is helaas niet zo groot, dus verwacht geen ‘gekke’ sprongen van het Duitse merk. Die RS3 Sportback-cabrio gaat er dus niet komen, maar fantaseren mag natuurlijk altijd. En neem je met wat minder genoegen, dan kun je altijd nog in de A3 Cabriolet stappen.

Ook interessant!

  • Video: nieuwe Audi RS3 gespot
    Video: nieuwe Audi RS3 gespot
  • Audi laat nieuwe RS3 Sportback en Sedan alvast zien
  • Video: Audi RS3 Sportback én Sedan scheuren op de 'Ring
  • Gespot - De nieuwe Audi RS3 is een en al grille

Nieuwste artikelen

  • Deze F430 op Marktplaats is extreem duur (met een reden)
  • Video: 10x top of flop van de elektrische Porsche Macan
  • Koop de BMW M4 CSL die crashte in Uden
  • Kijk, de échte Smart komt terug
FacebookTweetPinLinkedIn

a3, Audi, Cabrio, photoshop, rood, RS3, sportback

Vorig bericht: « Deze wil je: Nederlandse BMW 850CSi E31 te koop
Volgend bericht: Deze smetteloze Ferrari Enzo had de saaiste eigenaar ooit »

Lees Interacties

Reacties

  1. pureturkish1 zegt

    14 december 2014 om 12:58

    Dit moest er al veel veel eerder zijn !

    Login om te reageren
    • dirkiii zegt

      14 december 2014 om 13:12

      @pureturkish1: een a5 is exact hetzelfde

      Login om te reageren
      • pureturkish1 zegt

        14 december 2014 om 14:07

        @dirkiii: “exact” ? wauw !

        Login om te reageren
      • gtwillem zegt

        14 december 2014 om 16:31

        @dirkiii: nee. Een A5 heeft altijd het blok in lingterichting staan, en met 4wd permanente aandrijving op alle wielen via een Torsen differentieel. Een A3 heeft het blok altijd overdwars geplaatst en in geval van quattro AWD via een Haldexkoppeling. Dus niet helemaal exact.

        OT: ik sluit niet eens uit dat deze er komt. Er is al eens een RS4 Cabrio geweest en er is al een RS5, dus waarom niet? De huidige Cabrio leent zich er goed voor (de eerste A3 cabrio was niet zo’n best design).

        Login om te reageren
        • tupperware zegt

          15 december 2014 om 09:09

          @gtwillem:
          Geen hond ziet hoe de motor erin ligt, zelfs als je de klep opentrekt zie je de motor niet.
          Dan zie je alleen maar goedkoop plastic..

          Login om te reageren
          • gtwillem zegt

            15 december 2014 om 19:12

            @tupperware: je voelt wel hoe het rijdt ;-)

            Login om te reageren
        • jaapiyo zegt

          15 december 2014 om 14:30

          @gtwillem: In de praktijk blijkt het allemaal niet te baten echter:

          http://m.bild.de/auto/tests/audi-rs5/audi-rs5-bmw-m4-vergleich-36463684.bildMobile.html

          http://www.autobild.de/artikel/audi-rs-5-cabrio-bmw-m4-cabrio-vergleich-5463759.html

          Onderstuurde Audi’s met te zware neuzen die de voorbanden te warm maken resulterend in nóg meer onderstuur.

          Login om te reageren
          • gtwillem zegt

            15 december 2014 om 19:11

            @jaapiyo: kan zijn, de RS5 klinkt beter, heeft een mooier interieur en kan onder alle weersomstandigheden uit de voeten. Dat is voor mij belangrijker dan de circuiteigenschappen. Dat onderstuur treedt pas op als je idioot hard over een circuit heen gaat, bij een snel genomen klaverblad blijven ze gewoon keurig op de aangegeven route ;-)

            Login om te reageren
  2. maseratizzzzzzzz zegt

    14 december 2014 om 13:21

    Die sedan mag zeker gemaakt worden!

    Login om te reageren
  3. MAB zegt

    14 december 2014 om 13:23

    Ik vraag me idd af of er een sedan versie van komt

    Login om te reageren
  4. vlammenindefiatpanda zegt

    14 december 2014 om 13:26

    Heb de cabrio modellen van Audi nooit mooi gevonden… deze dus ook niet. Sedan is best tof.

    Login om te reageren
    • vlammenindefiatpanda zegt

      14 december 2014 om 13:31

      @vlammenindefiatpanda: De sedan versie dan wel graag zo veel mogelijk als de clubsport concept

      http://pictures.topspeed.com/IMG/crop/201405/audi-a3-clubsport-qu-6_600x0w.jpg

      Login om te reageren
  5. jaimeeus zegt

    14 december 2014 om 13:27

    Wat blijf ik dat Quattro onderin de grille bij die nieuwe RS modellen toch lelijk en proleterig vinden. Doet echt af aan het uiterlijk.

    Login om te reageren
    • stfu zegt

      14 december 2014 om 17:16

      @jaimeeus: is een optie

      Login om te reageren
  6. bartteeuwen zegt

    14 december 2014 om 13:29

    Ik denk dat hij een rs3 maakte van een a3 cabrio en a3 sedan

    Login om te reageren
  7. astonmartini zegt

    14 december 2014 om 13:54

    Van de sportback van deze generatie kan ik maar niet warm worden, maar de sedan – of “limousine” – vind ik toch wel erg mooi. Een RS3 in die carrosserie vorm, vijfcilinder (zoveel gaver dan het blok van de S3), vierwielaandrijving, echt een snoepje. Ik heb ook ergens gelezen dat ze het hardnekkige onderstuur van de vorige generatie hebben aangepakt. Voor mij komt de RS3 in deze vorm erg dicht in de buurt van de nu M1(35i). Dus, A45, RS3 of toekomstige 1 M?

    Login om te reageren
  8. introductiemap zegt

    14 december 2014 om 14:13

    Doe mij die sedan maar.

    Login om te reageren
  9. trustmeiamanengineer zegt

    14 december 2014 om 14:14

    *snelweg

    Login om te reageren
  10. stijnnert zegt

    14 december 2014 om 15:37

    Ze zouden de rs3 coupe moeten maken

    Login om te reageren
    • gregoryverstraelen zegt

      14 december 2014 om 16:36

      @stijnnert: Is dat niet gewoon een TT RS?

      Login om te reageren
      • stijnnert zegt

        14 december 2014 om 21:33

        @gregoryverstraelen: Mischien een beetje

        Login om te reageren
  11. mashell zegt

    14 december 2014 om 17:34

    Dit zou Audi moeten doen. De RS3 als sedan en als cabrio. Laat de “sport”back maar voor de eco versies als G-tron, E-tron en Ultra.

    Login om te reageren
    • potver7 zegt

      14 december 2014 om 22:47

      @mashell: Neuhhh, het zal je toch overkomen dat er een paar niches leeg blijven…

      Login om te reageren

Geef een reactie Reactie annuleren

Je moet ingelogd zijn op om een reactie te plaatsen.

Autoblog

  • Home
  • Lease
  • Rijtesten
  • Adverteren
  • Nieuwsbrief
  • Privacy
  • Huisregels
  • Over ons
  • Disclaimer
  • Algemene voorwaarden
  • Consent

Merken

  • Alfa Romeo
  • Aston Martin
  • Audi
  • Bentley
  • BMW
  • Bugatti
  • Chevrolet
  • Citroën
  • Cupra
  • Dacia
  • Donkervoort
  • Ferrari
  • Fiat
  • Ford
  • Honda
  • Hyundai
  • Infiniti
  • Jaguar
  • Jeep
  • Kia
  • Lada
  • Lamborghini
  • Lancia
  • Land Rover
  • Lexus
  • Lotus
  • Lynk & Co
  • Maserati
  • Mazda
  • Mercedes-Benz
  • MINI
  • Mitsubishi
  • Morgan
  • Nissan
  • Opel
  • Peugeot
  • Polestar
  • Porsche
  • Renault
  • Rolls-Royce
  • Saab
  • Seat
  • Skoda
  • Smart
  • SsangYong
  • Subaru
  • Suzuki
  • Tesla
  • Toyota
  • Volkswagen
  • Volvo

Social

Download onze apps

Download de iPhone app Download de Android app

Autoblog.nl

© 2004 – 2025 Autoblog · Powered by Truer than North