• Spring naar de hoofdnavigatie
  • Door naar de hoofd inhoud
Autoblog.nl

Autoblog.nl

  • Home
  • Formule 1 »
    • Max Verstappen
  • Automerken
  • Occasions
  • Podcasts
  • Rijtesten
  • Video’s »
    • Alles
    • Autoshows
    • Aankoopadvies
    • Mijn auto
    • Rijtesten
  • EV’s
  • Spots »
    • Upload
  • Login

Officieel: nieuwe Audi RS3 Sportback doet 280 km/u

Auteur: JordyS, gepost 12 december 2014 om 00:01 – 76 Reacties

Afbeelding Officieel: nieuwe Audi RS3 Sportback doet 280 km/uAfbeelding Officieel: nieuwe Audi RS3 Sportback doet 280 km/uAfbeelding Officieel: nieuwe Audi RS3 Sportback doet 280 km/uAfbeelding Officieel: nieuwe Audi RS3 Sportback doet 280 km/uAfbeelding Officieel: nieuwe Audi RS3 Sportback doet 280 km/uAfbeelding Officieel: nieuwe Audi RS3 Sportback doet 280 km/uAfbeelding Officieel: nieuwe Audi RS3 Sportback doet 280 km/uAfbeelding Officieel: nieuwe Audi RS3 Sportback doet 280 km/u

Audi RS3 Sportback
Daar is-ie dan: de Audi RS3 Sportback. En we hebben goed nieuws, want die lekkere vijfcilinder blijft aan boord.

Er was namelijk even sprake van dat Audi zou kiezen voor een viercilinder, al hadden we daar meteen al onze twijfels bij. De nieuwe RS3 Sportback perst 367 pk en 465 Nm koppel uit het 2.5-liter TFSI-blok, genoeg om in 4,3 seconden van 0-100 km/u te sprinten. De elektronische begrenzing grijpt in bij 250 km/u, maar op verzoek verhoogt Audi de topsnelheid graag naar 280 km/u.

De Duitsers beloven ons ook dat de RS3 Sportback meteen laat horen dat er een vijfcilinder onder de motorkap ligt, bijvoorbeeld met twee vlinderkleppen in het uitlaatsysteem. Tot dusver goed nieuws dus en dat blijft zo, want het nieuwe model is ook nog een beetje zuiniger. Je zou aan 8,1 liter brandstof namelijk genoeg moeten hebben voor een ritje van 100 kilometer.

Snelheid is leuk, maar de pret begint pas als je een lekker bochtje tegenkomt. De RS3 Sportback krijgt een zeventraps S tronic-bak en heeft via quattro permanente all-wheel-drive. Dat zorgt voor een directe besturing, zodat je de Audi ook lekker (maar gecontroleerd) kunt laten driften. Tel daarbij op dat Audi de auto voorziet van koolstof-keramische remschijven, een 25 mm lagere koets en een RS-sportonderstel en je weet dat je als RS3 Sportback-bezitter je lol straks niet op kunt.

Het was je waarschijnlijk al opgevallen, maar Audi heeft er niet voor gekozen om het uiterlijk van de RS3 Sportback radicaal te wijzigen. Niet dat we dat hadden verwacht, maar toch. Het is en blijft wel direct duidelijk dat we met een RS3 Sportback te maken hebben, want daarvoor hoef je alleen maar naar de bredere wielkasten, sportieve bumpers, diffuser en uitlaatpijpen te kijken. Mocht je nog wat meer overtuiging nodig hebben, dan krijg je die zodra je instapt, want je vindt de RS-emblemen op het stuur, de versnellingspook, de dorpellijsten en in het informatiesysteem.

De Nederlandse prijs en beschikbaarheid van het nieuwe model worden in aanloop naar de introductie bekendgemaakt.

Ook interessant!

  • Audi laat nieuwe RS3 Sportback en Sedan alvast zien
  • Video: nieuwe Audi RS3 gespot
    Video: nieuwe Audi RS3 gespot
  • Gespot - De nieuwe Audi RS3 is een en al grille
  • Gespot - De gloednieuwe Audi RS3 Sedan

Nieuwste artikelen

  • Goedkoopste 997 van Marktplaats is ook de opvallendste
  • Autosalon van Brussel 2026: dit zijn de primeurs
  • Kia viert 80-jarig bestaan met dit bijzondere apparaat
  • Scoor deze ‘vergeten’ Saab op Marktplaats
FacebookTweetPinLinkedIn

a3, Audi, RS3, sportback

Vorig bericht: « Top 10: dit zijn de beste motoren van 2015
Volgend bericht: Funden maar! Aston Martin zoekt geld voor nieuwe modellen »

Lees Interacties

Reacties

  1. johnsmith zegt

    12 december 2014 om 00:07

    Pracht wagen!

    Echter zullen de criminelen het zelfde over denken :(

    Login om te reageren
    • exotic zegt

      12 december 2014 om 00:48

      @johnsmith:
      Ik dacht precies hetzelfde.

      Wat is het toch een prachtig bommetje geworden! Een ware concurrent voor BMW/Mercedes-Benz.
      Vindt die nieuwe rotorvelgen ook erg geslaagd!

      Login om te reageren
  2. audirijder zegt

    12 december 2014 om 00:09

    Hier krijg ik nou een harde plasser van.

    Login om te reageren
    • norge zegt

      12 december 2014 om 00:16

      @audirijder: Dat heb ik nou met mooie vrouwen…

      Login om te reageren
    • bartsmit zegt

      12 december 2014 om 12:41

      @audirijder: nou – prettige wedstrijd dan maar….

      Login om te reageren
  3. berlinetta zegt

    12 december 2014 om 00:12

    De prestaties ben ik wel van onder de indruk. Even 280 doen in je A3, te gek voor woorden. Die vijfcilinder is ook een juweeltje. Lekkerste blok dat Audi te bieden heeft. Het uiterlijk ben ik dan minder over te spreken. De RS modellen vind ik de laatste tijd sowieso lelijker worden. Het ziet er niet echt sportief uit en mooi is anders.

    Login om te reageren
    • w211 zegt

      12 december 2014 om 10:56

      @berlinetta: hmm niet sportief ? Ik vraag me af wat u had verwacht ? 3 meter lange picknicktafel spoiler of zo ?

      Login om te reageren
      • berlinetta zegt

        12 december 2014 om 11:01

        @w211: Afgezien van de twee uitlaatpijpjes vind ik het niet per se sportief ogen. Er zitten wel allemaal alu accenten aan en tierelantijntjes, maar het roept bij mij niet meteen een sportief gevoel op. En ik vind het raar, want normaal gesproken vind ik die alu accenten bij Audi heel erg mooi. Een blauwe RS4 met die alu accenten, echt prachtig. Hier vind ik het echt 3x niks.

        Login om te reageren
        • Zjonnie zegt

          13 december 2014 om 15:06

          @berlinetta: het is juist zonde om er 2 ovale pijpen onder te hangen, hou t bij 1 ovale pijp links of gewoon 2 losse pijpjes links.. maar goed bij de S3 ziet het er ook niet uit, 4 uitlaatpijpen voor n 4 cilinder..

          Login om te reageren
  4. Senne zegt

    12 december 2014 om 00:14

    Afgezien van de wielen en de alu-look diffusers ziet het er leuk uit, mooi dat de 5-cilinder gebleven is.

    Login om te reageren
  5. timowouters zegt

    12 december 2014 om 00:24

    Standaard keramische remmen?! Dat is een optie van 10k op menig sportwagen.

    Login om te reageren
    • gtwillem zegt

      12 december 2014 om 01:41

      @timowouters: Dat is denk ik een foutje. Zelfs bij een RS6 of R8 is het een optie. Zal bij de RS3 ook wel het geval zijn. Toch best bijzonder dat een C-segmenter leverbaar is met keramische remschijven!

      Login om te reageren
      • timowouters zegt

        12 december 2014 om 08:48

        @gtwillem: Bij Audi bestaat 75% van de aankoopprijs uit opties, dus dat komt met een optie van 10k wel goed.

        Login om te reageren
    • Barryyy zegt

      12 december 2014 om 08:54

      @timowouters: op foto 1 is zichtbaar dat het de ‘gewone’ wave-disk remschijven zijn.
      Ik denk dat standaard keramisch mooier zijn aangezien ze kampte met problemen (vorig model RS3)
      Keramisch wordt dus optioneel

      Login om te reageren
  6. gerjan zegt

    12 december 2014 om 00:26

    de auto word pas mooi als die voorbij rijd en je de achter kant ziet. Voorkant en van binnen vind ik het helemaal niks!!!

    Login om te reageren
  7. gtwillem zegt

    12 december 2014 om 00:38

    Wauw! Mijn nieuwe favoriete GT uberhatch! Velgjes zijn een beetje saai (das juist goed) en dat alupakketje kan vast ook in het zwart of carroseriekleur. Dan heb je gewoon en hele nette supersnelle auto (voor heel veel centjes, waarschijnlijk…).

    Wel verfrissend, eindelijk een weer een Audi RS die niet van de daken schreeuwt dat het de duurste/snelste/foutste is. Benieuwd hoe het rijdt.

    Login om te reageren
    • tombe zegt

      12 december 2014 om 01:41

      @gtwillem: vorige RS3 €40k. Nu mss wat meer met die keramische. Veel centjes? Nau…liever deze dan een standaard 520d. Maar zoals je zegt, de perfecte hatch en net omdat hij je simpel door de sneeuw jaagt…

      Login om te reageren
      • gtwillem zegt

        12 december 2014 om 10:26

        @tombe: standaard 520d is 50k. Deze RS3 gaat zeker 60-65k kosten. Met Vmax pakketje, wat leer, metallic lak, schuifdakje en keramische schijven zit je ruim boven de 80k. En daar heb je ook een 535i M-Sport Executive voor, bijvoorbeeld.

        Login om te reageren
  8. st33fie zegt

    12 december 2014 om 00:43

    Tja de eerste rs3 was mooier

    Login om te reageren
  9. w0o0dy zegt

    12 december 2014 om 00:44

    Ehm driften? Nou nee hoor, het is ten slotte een Audi en afgezien van de R8 hebben ze allemaal alleen met heel veel moeite GEEN onderstuur als je hard gaat… Verder idd zot 280 km/u in zo’n auto..

    Login om te reageren
    • gtwillem zegt

      12 december 2014 om 01:33

      @w0o0dy: Tuurlijk, een Audi zal nooit driften als een BMW M of Mercedes AMG. Maar vergeet niet waar Audi vandaan komt. De eerste RS2, RS4 en RS6 waren ware onderstuurkampioenen op droog asfalt, op een circuit.

      In de echte wereld (waar je niet elke bocht met je testikels dwars neemt) is de propositie veel interessanter. Maar de huidige S4 is een prima rijdersauto die prima dwars te krijgen is, evenals de S3. En de RS6 en RS7 zijn stukken beter dan de Audi’s van weleer, zonder aan veiligheid in te boeten. Toch knap (maar het is natuurlijk geen Subaru ;-))

      Login om te reageren
  10. w0o0dy zegt

    12 december 2014 om 00:51

    En wat beeld bij mijn tekst: alleen als er genoeg momentum is wil de rs3 dwars… Maar eenmaal op het gas trekt de neus altijd de boel recht en krijg je daarna weer gewoon power onderstuur. Wat deze RS 3 laat zien lukt je bijna nog met een fwd Renault Sport
    http://youtu.be/10Qll-SfSpY

    Login om te reageren
    • gtwillem zegt

      12 december 2014 om 01:38

      @w0o0dy: Een Megane Renault Sport wil behoorlijk dwars als je het wilt. Neem een bochtiets te enthousiast, gas los, en daar gaat ie. Vermakelijke auto’s zijn dat!

      Login om te reageren
  11. drugsrunner zegt

    12 december 2014 om 01:02

    Eindelijk! Ook de RS3 heeft de typerende dubbele ovale uitlaat. Eerder ook de S3 voorzien van vier pijpjes. Ziet er goed uit, wel jammer dat die pijpjes omringd worden met dat chroom.

    Login om te reageren
    • MAB zegt

      13 december 2014 om 01:07

      @drugsrunner: het is aluminium geen chroom, maar het ziet er idd niet uit

      Login om te reageren
  12. EdGaR zegt

    12 december 2014 om 01:18

    Hele gave auto, hopelijk komt hij er ook als 3 deurs versie.

    Login om te reageren
    • gtwillem zegt

      12 december 2014 om 01:43

      @EdGaR: Of als sedan! Prachtige opvolger voor de Subaru Impreza WRX STI en Mitsubishi Lancer Evolution X GSR!

      Login om te reageren
  13. jaapiyo zegt

    12 december 2014 om 01:19

    “Snelheid is leuk, maar de pret begint pas als je een lekker bochtje tegenkomt. De RS3 Sportback krijgt een zeventraps S tronic-bak en heeft via quattro permanente all-wheel-drive. Dat zorgt voor een directe besturing, zodat je de Audi ook lekker (maar gecontroleerd) kunt laten driften.”

    Obvious troll is obvious.

    Maar goed ik bijt:…op los gravel en sneeuw heel misschien, voor de rest vergeet het maar, blijft een Audi met een zware neus. Ben benieuwd of ‘ie net als zijn voorganger weer bredere voorbanden heeft dan achterbanden :D

    Hier nog wat filmpjes die laten zien waar je wel moet zijn voor rijplezier:
    https://www.youtube.com/watch?v=MrftVhIvAJQ (beetje slechte res)
    https://www.youtube.com/watch?v=JQHC4H6ionE

    Login om te reageren
    • @ut0 zegt

      12 december 2014 om 07:44

      @jaapiyo: Jouw filmpjes gaan over een audi uit 2011, we zijn nu 2014.

      Login om te reageren
      • paulaner zegt

        12 december 2014 om 08:45

        @@ut0: De basis van deze ‘nieuwe’ komt ook uit het vorige model. Zoveel is er niet veranderd.

        Login om te reageren
        • lamborgfan zegt

          12 december 2014 om 09:01

          @paulaner: welke basis dan? T is namelijk een compleet ander chassis

          Login om te reageren
        • Barryyy zegt

          12 december 2014 om 09:11

          @paulaner: uhhhh… Nee man! MQB-platform heeft een hele andere basis dan het vorige model

          Login om te reageren
  14. P1m zegt

    12 december 2014 om 02:00

    Brrr al die zilveren accenten. Ben veel benieuwder naar de komende M2.

    Login om te reageren
  15. w211bonestock zegt

    12 december 2014 om 02:55

    Elke rs3 wordt steeds mooier, interieur ziet er erg goed uit, alleen moet ik nog steeds wennen aan dat scherm. Vond het oude type vele malen beter passen. Jammer dat het inbraakgevoelig was.

    Login om te reageren
    • griffendahl zegt

      12 december 2014 om 08:40

      @w211bonestock: Dat scherm was voor mij de reden hem juist te kiezen… Ik heb de MMI+ en het is echt super, zit op de juiste plek en verdwijnt mooi bij parkeren. ’s Avonds op bekende routes ook lekker om het scherm gewoon lekker weg te verbergen.

      Login om te reageren
  16. kasplant zegt

    12 december 2014 om 03:45

    Is het niet gewoon heel absurd dat een hot-hatch tegenwoordig in 4.3 seconden naar de 100 kmph gaat?

    Login om te reageren
  17. keviinnn zegt

    12 december 2014 om 06:06

    Hebben hebben hebben hebben hebben! Perfect zo! Heerlijk.

    Login om te reageren
  18. ds3thp zegt

    12 december 2014 om 06:54

    Weet nog niet zo goed wat ik ervan vind! Met deze velgen en zilveren accenten vind ik er niet veel aan!
    Audi kennende kan je daar echter wel wat aan doen!

    Specs zijn in ieder geval veel belovend en natuurlijk top dat ze hebben vastgehouden aan de 5-Cilinder!!
    Daarnaast keramische remmen (optie zeker??) op een middenklasser!! Kan geen andere middenklasser bedenken die dat heeft!

    Login om te reageren
  19. TimoBac zegt

    12 december 2014 om 07:03

    Plaatje! En indrukwekkende cijfers; 4,3 naar 100!

    Login om te reageren
  20. alassad zegt

    12 december 2014 om 07:05

    Getinte ramen achter? Bij een Peugeot 308 lease versie standaard maar bij de RS3 zal er ongetwijfeld voor bijbetaald moeten worden… Zou de neerklapbare achterbank wel standaard zijn?

    Mooie auto maar ik ben dat Duitse uitknijpbeleid helemaal zat

    Login om te reageren
    • EJS zegt

      12 december 2014 om 09:46

      @alassad: Ik moet eerlijk zeggen dat ik getinte ruiten ook zo’n beetje de lelijkste optie vind die je kan bedenken, dus als dat niet standaard is is dat alleen maar mooi. Dan kunnen immers zowel jij als ik ons zin krijgen.

      Login om te reageren
  21. aventador51 zegt

    12 december 2014 om 07:19

    Ik vind hem er een stuk minder goed uitzien dan de vorige generatie RS3
    Nu hebben ze hem er teveel een kleine RS6 van gemaakt

    Login om te reageren
  22. henk123456 zegt

    12 december 2014 om 07:24

    Achterbumper is redelijk apart, maar wat een lekker vermogen uit die heerlijk 5 cilinder!

    Ps. Wanneer fixen jullie de zoomfunctie op iOS?

    Login om te reageren
  23. aus407 zegt

    12 december 2014 om 07:27

    Ziet er niet ‘bruut’ genoeg uit voor een RS in mijn ogen.

    Login om te reageren
  24. peugeot205 zegt

    12 december 2014 om 07:31

    Heb de RS3 op de Nürburgring zien en horen rijden tijdens tests. Echt een heel gaaf geluid die je bochten verder nog steeds kon horen!! Audi, zet maar neer!!

    Login om te reageren
  25. slippie101 zegt

    12 december 2014 om 07:40

    Ik ben geen audi fan maar van deze specs in een hothatch wordt ik erg vrolijk!

    Login om te reageren
  26. henkhupelschoten zegt

    12 december 2014 om 08:05

    Benieuwd wat de concurrenten uit sindolfingen, München en wolfsburg gaan doen, de a klasse wordt binnekort opgefrist. Benieuwd of die extra pferden krijgt

    Login om te reageren
  27. bbak zegt

    12 december 2014 om 08:14

    5 cilinder porno !!

    Login om te reageren
  28. RiKe zegt

    12 december 2014 om 08:23

    Saaie wagen zonder enig lef qua design, precies wat ik verwacht van Audi. Kom maar op met dat prijskaartje a €60k en je hebt ook nog een verkoop flop

    Login om te reageren
    • prop zegt

      12 december 2014 om 08:32

      @RiKe:

      Ik vermoed dat de prijs rond 65 a 69 zal liggen. En zoals audi de rs modellen altijd in de basis rijk uitrust ben je zo goed als klaar om weg te rijden. Uiteraard bepaalde opties als keramisch en magnetic ride weggelaten maar navi … bluetooth en dergelijke zijn standaard.

      Een concurrerende prijs tegenover bijv de A45 AMG waar je met een standaard S3 deze al redelijk zoek kunt rijden. Alleen is de Benz 7 roojtjes duurder.

      Login om te reageren
      • RiKe zegt

        12 december 2014 om 08:37

        @prop: Nog meer geld voor een auto die er aan de voorkant uit ziet als elke andere A3 op een paar details na, en aan de achterkant als een Golf 7 met Autostyle dubbele uitlaat… Als ik €60k + uit ga geven dan wil je ook wel laten zien dat je een aparte auto hebt lijkt me. Dit is gewoon 13 in een dozijn werk.

        Login om te reageren
        • prop zegt

          12 december 2014 om 09:13

          @RiKe:

          Minder geld geld bedoel je tov de concurrentie ;)

          Maar dat is verder smaak. Bij de A45 wordt je helemaal misselijk van het overdesign. En tierelantijntjes. Strak en subtiel spreekt mij wel persoonlijk aan

          Login om te reageren
          • sydney zegt

            12 december 2014 om 09:48

            @prop: Daar ben ik het met je eens.Die (CL)A45 is veel te bijelkaar geraapt en ik ben van de basis op z’n zacht’s gezegd ook al niet gecharmeerd.Ook ik vind dat strakke en zakelijke een stuk mooier.Maar dat is persoonlijk uiteraard.Toch zou ik deze laten staan en wachten op de limousine.Die onderscheid zich toch wat meer omdat S,RS,TDI of welke uitvoering dan ook toch de keuze van 75% op de Sportback zal vallen.En die lijkt me toch echt veel te veel op z’n voorganger.

            Login om te reageren
          • RiKe zegt

            12 december 2014 om 10:02

            @prop: Ik bedoelde dat de RS3 nauwelijks te onderscheiden (op de achterbumper en uitlaten na) is van de A3 terwijl je wel 2x zoveel betaald. Als je zoveel geld neer legt mag je ook wel laten zien dat je wat speciaals rijdt t.o.v. de standaard A3

            Login om te reageren
  29. prop zegt

    12 december 2014 om 08:27

    Nice ..

    En geen concurrent nog. De S3 was met de duizenden vergelijkingstest al een lastige klant voor de A45 AMG en de BMW 135i. Zo niet winnaar. Ook op prijsniveau

    En al dat achterwielaandrijfgejammer bij de andere merken is juist wat je niet wil met een auto waarmee je 99,9% op de openbare weg rijdt. Vandaar BMW en Mercedes ook heel voorzichtig volgen met sommige uitvoeringen

    Login om te reageren
  30. kliko zegt

    12 december 2014 om 08:29

    Mooie bak, maar tot nu toe heb ik de middenconsole altijd erg kaal gevonden… Zeker vergeleken met de a4/5/6/7/8… Daar is het allemaal netjes gevuld. Bij de A1/3/TT ziet het er in mijn ogen altijd (te) kaal uit.

    Login om te reageren
  31. skinnybmw zegt

    12 december 2014 om 08:36

    Uiterlijk gewoon strak maar daardoor ook saai. Wel een wolf in schaapskleren met die lekker 5 cilinder voorin en 280 km/u is bruut snel! Jammer dat Audi’s in de basis nog steeds FWD is en dat het (zware) blok nog steeds voor de vooras ligt waardoor de neus erg zwaar is. Ga je toch echt last van krijgen in bochten op het circuit want geef toe…met zo’n pk-bom wil je het circuit op. BMW 1M heeft bij mij nog steeds dik de voorkeur met een nog lekkerder 6 in lijn en meer hardcore. Daar moet Audi, mijns inziens, nog veel aan verbeteren willen ze op het niveau van een 1M komen.

    Login om te reageren
  32. dwersbongel zegt

    12 december 2014 om 08:40

    Lekker zo in Rood!

    Login om te reageren
  33. paulaner zegt

    12 december 2014 om 08:46

    Het zal allemaal wat minder zijn qua rijden maar ik vind menig hot hatch er beter uitzien. De OPC, Megane, A AMG

    Login om te reageren
  34. jorgos zegt

    12 december 2014 om 08:49

    Must. Have.

    Login om te reageren
  35. autofanaat zegt

    12 december 2014 om 09:04

    Een prachtige audi. Die vijfpitter lijkt mij een heerlijk blok, mooi dat ze doorgaan met de vijfcilinder. Volvo is er helaas mee gestopt.

    Login om te reageren
  36. E34M5Touring zegt

    12 december 2014 om 09:24

    Vanafprijs zal denk ik rond de 70k liggen, full options zal dr nog wel 10k bij komen. Vind hem minder uitgesproken RS dan de vorige. Die inlaten van de voorbumper zijn er nu een beetje in gevormd, die staken bij de vorige meer uit, gaf hem een wat agressievere look. Vind dit iets teveel S Line. Wel cool dat ze de 5 pitter gehouden hebben.

    Login om te reageren
  37. mashell zegt

    12 december 2014 om 09:35

    Zelfs als RS3 in rood blijft de sportback er saai uitzien. En zelfs als sportmodel zitten er dode knoppen prominent op de middenconsole. Dus Audi, maak een RS3 sedan en verzin 2 nieuwe systemen erbij.

    Login om te reageren
  38. dtm01 zegt

    12 december 2014 om 09:47

    Deze auto zet de concurrentie compleet buitenspel!

    Login om te reageren
  39. roberto zegt

    12 december 2014 om 09:47

    Komt er ook een RS3 Limousine? Zou een mooie concurrent voor de 1M kunnen zijn!

    Login om te reageren
    • prop zegt

      12 december 2014 om 12:22

      @roberto:

      De s3 limo is dat eigenlijk als je naar acceleratie en top snelheid kijkt. Vermogen hangt er tussenin

      Login om te reageren
  40. arii zegt

    12 december 2014 om 10:01

    Ik zou elke dag een RS3 boven een A45 AMG kiezen. Alleen de velgen van de vorige model (die iets naar binnnen lopen).
    Ik zie alleen 1 minpunt: de dashbord. Zo kaal met die lelijke ronde luchtroosters en een tablet die uitschuift :/ Intergreer het scherm gewoon netjes tussen de luchtroosters en de climate-control unit, zoals het hoort!

    Login om te reageren
  41. ettie zegt

    12 december 2014 om 10:18

    Ik zeg het niet vaak over een audi maar dit ziet er best goed uit, maar als je dit mooi wil laten driften moet je de auto echt in de drift ‘gooien’ waar je dat met een achterwiel aandrijver met een tikje gas doet (in de sneeuw heb ik t over want anders krijg je wel erg veel moeite om de rs3 dwars te krijgen).

    Login om te reageren
  42. tdu2zonda zegt

    12 december 2014 om 11:23

    Mooie auto, maar ik ging toch voor de A45 AMG. Het geluid van dat ding is gewoon absurd!

    Login om te reageren
    • Onehp zegt

      12 december 2014 om 13:55

      @tdu2zonda: Volgens mij ben je hier alleen in, een 4-cilinder die ze met alle mogelijke middelen proberen goed te laten klinken, en een 5-cylinder blok die algemeen door de meeste liefhebbers aanzien wordt als een van de best klinkende motoren alle categorieën…

      Login om te reageren
    • 123bat zegt

      15 december 2014 om 18:10

      @tdu2zonda: die klinkt als een scheet als ie schakelt. Pffrrrrt!

      Login om te reageren
  43. Onehp zegt

    12 december 2014 om 13:57

    Ik ben vooral benieuwd of deze op het MQB platform het onderstel van de Golf R kan benaderen of evenaren, ook met de wat zwaardere 5-cyl voorop. Want dat is echt wel nodig als ie bochtenridders wilt aanspreken, de vorige was niet echt een toonbeeld daarin.

    Login om te reageren
    • Onehp zegt

      12 december 2014 om 13:59

      @Onehp: Indien ja, dan wordt het moeilijk kiezen tussen deze en de nieuwe Golf R Variant wanneer men wat praktische ruimte voor de familie nodig heeft, en toch lekker wilt kunnen sturen het jaar rond…

      Login om te reageren
  44. biohazardracer zegt

    12 december 2014 om 15:22

    Lekker dik. En die enkele pijp in beide hoeken zien er veel beter uit dan het vorige model.

    Login om te reageren
  45. Onehp zegt

    12 december 2014 om 15:25

    Ziet er al veel beter uit zonder de zilveren accenten:

    http://www.audi.de/de/brand/de/neuwagen/a3/rs-3-sportback.html#page=/de/brand/de/neuwagen/a3/rs-3-sportback.html

    Login om te reageren
  46. SimonMc zegt

    12 december 2014 om 16:22

    “Het was je waarschijnlijk al opgevallen, maar Audi heeft er niet voor gekozen om het uiterlijk van de RS3 Sportback radicaal te wijzigen.”

    Natuurlijk niet. Ik denk dat we eerder de herrijzing van Jezus gaan zien.

    Login om te reageren

Geef een reactie Reactie annuleren

Je moet ingelogd zijn op om een reactie te plaatsen.

Autoblog

  • Home
  • Lease
  • Rijtesten
  • Adverteren
  • Nieuwsbrief
  • Privacy
  • Huisregels
  • Over ons
  • Disclaimer
  • Algemene voorwaarden
  • Consent

Merken

  • Alfa Romeo
  • Aston Martin
  • Audi
  • Bentley
  • BMW
  • Bugatti
  • Chevrolet
  • Citroën
  • Cupra
  • Dacia
  • Donkervoort
  • Ferrari
  • Fiat
  • Ford
  • Honda
  • Hyundai
  • Infiniti
  • Jaguar
  • Jeep
  • Kia
  • Lada
  • Lamborghini
  • Lancia
  • Land Rover
  • Lexus
  • Lotus
  • Lynk & Co
  • Maserati
  • Mazda
  • Mercedes-Benz
  • MINI
  • Mitsubishi
  • Morgan
  • Nissan
  • Opel
  • Peugeot
  • Polestar
  • Porsche
  • Renault
  • Rolls-Royce
  • Saab
  • Seat
  • Skoda
  • Smart
  • SsangYong
  • Subaru
  • Suzuki
  • Tesla
  • Toyota
  • Volkswagen
  • Volvo

Social

Download onze apps

Download de iPhone app Download de Android app

Autoblog.nl

© 2004 – 2025 Autoblog · Powered by Truer than North