De Ferrari Enzo is inmiddels ruim twaalf jaar oud, dus het is niet zo gek dat er regelmatig gebruikte exemplaren in de verkoop gaan. In dit geval moesten we toch echt twee keer met onze ogen knipperen.
Deze Enzo werd namelijk afgeleverd in 2003. Tot zover niets geks. De eigenaar heeft echter weinig plezier aan zijn Ferrari beleefd, want hij reed in twaalf jaar slechts 570 kilometer. Waarschijnlijk raakte de koper in 2003 een beetje overmoedig bij het zien van het rode monster, om er vervolgens achter te komen dat zo’n Ferrari niet bepaald goedkoop is om te rijden.
Dat, of de eigenaar heeft de Enzo gebruikt als investeringsobject. De auto kostte bij aanschaf namelijk 530.000 euro (in de Verenigde staten, want daar staat-ie te koop), terwijl hij nu minimaal twee miljoen euro extra moet gaan opbrengen. Je krijgt daar wel een smetteloze Ferrari, want zelfs de stickertjes zitten nog op de airbags. En dan hebben we het nog niet eens gehad over die jankende V12…
Kopen doe je hierrr.
Blijft prachtig.
Ik zou dit soort types juist niet kopen. Zolang voornamelijk stil staan kan nooit goed zijn. Maar ja who cares, wordt toch alleen als investering gekocht..
@zakar36: alleen stond deze waarschijnlijk niet geparkeerd in een vochtige stoffige garage, maar in een verwarmde garage. Met een beurtje is deze gewoon weer als nieuw hoor.
@lambo4all: Als je dan alle rubbers, slangen, vloeistoffen, remschijven en banden ook meteen vervangt ja …
@dawwg: Hoezo remschijven?
@SimonMc: omdat dat interessant klinkt ;) haha
@dawwg: ga er maar vanuit dat deze om het jaar de dealer wel heeft gezien en daar extra op gecontroleerd wordt.
Ik blijf dit echt een verschrikkelijk lelijk ding vinden.
Probeer maar eens een soeperkar te vinden met km stand boven pakweg 10k, ze zijn er wel, maar niet veel. Enige doel van die bakken is om te laten zien dat de eigenaar geld heeft, om in te rijden zijn ze absoluut niet praktisch.
@super:
Vrouwen hebben louis fuuuton tassies, Praha schoenen en Bulgari kettinkies. en Caritier, vooral veel caritier ( met die kleine schroeffies he) -dit alles tijdens een amusante conversatie met een ploteklaps rijk geworden medelander-
Magge wij dan een Rari hebben ?
Uiteraard is 95% van de luxe artikelen volkomen nutteloos, maar ja apies kijken toch?
@super: http://www.jamesedition.com/cars?mileages=20000|40000|60000|80000|100000|100001&year=1905|2015
(nu hoop ik dat de link werkt anders sta ik voor lul)
1380 en nog wat exemplaren van de 3725 enkel op die site. Niet allemaal supercars, oké maar er staat oa een one 77, koningseitje en een carrera GT tussen naast ander leuk spul. Kijk maar eens ;)
@zonneschijn: Ik sta voor lul!
Gewoon alles kopiëren van de link en plakken, anders zie je enkel km stand tussen 10 001 en 20 000 kms
@zonneschijn:
als je kijkt naar een beetje soeperkar (i.e. prijs hoger dan 150k) heeft ca 85% een km stand van lager dan 20k, en daar zitten genoeg autos van 10+ jaar oud bij.
@zonneschijn: Die witte Conti GT … wtf? Zoiets krijgt Mansory zelfs nog niet klaar.
@super: Dat is toch ook helemaal niet de gedachte achter een supercar? Als je een praktische auto wil, koop je die. Als je plezier wil maken, koop je een supercar.
@berlinetta:
ja, idd echt een hele hoop plezier als je er 1000km per jaar mee rijdt.
Heerlijke auto
Wat een lelluk ding.
“terwijl hij nu waarschijnlijk het dubbele moet gaan opleveren.”
@JordyS: $ 3.288.000 oftewel € 2.638.103 euro’s.
Als je dat bedrag kan neerleggen om er een te kopen, ben je denk ik niet zo bang voor de kosten die daarna komen ;) zal wel een investerungsobject zijn, of een verzamelaar met een flinke collectie. Dan kan je niet overal in rijden..
Een showauto, niks meer en niks minder…
Als ik die dikke 2+ miljoen had ( en wellicht wat meer ) had ik ‘m zeker gekocht als investering.
Dit zou verboden moeten worden…
En Ferrari maar hoog uit de toren schreeuwen dat ze speciale modellen alleen maar aan de echte liefhebbers verkopen om te voorkomen dat ze achter slot en grendel verdwijnen…
2.000.000 (min) – 530.000 aanschaf = 1.470.000 ÷ 12 jaar = 122.500 p/j ÷ 12 = 10.208 ÷ 30 = 335 per dag winst. Kan je hem beter verhuren
@dhrwilders: Het is 2.000.000 EXTRA, dus totaalwaarde 2.500.000.
@dhrwilders: 12 jaar lang elke dag verhuren ja?
@topgear: een bugatti veyron wordt doorgaans voor 10000euro per weekend verhuurd dus reken uit je winst
@topgear: http://www.autoblog.nl/nieuws/weekendje-bugatti-veyron-huren-kost-slechts-52-350-euro-60866
@dhrwilders: Mooie sommen. Daar gaat dan ook nog 12 jaar Ferrari onderhoud aan af, geen idee met die km stand hoe vaak dat gebeurd zou zijn. En de stalling, verwarming, poetsen etc.
Man man man, schandalig. Hoe kun je nou zo’n prachtig ding kopen en er amper in rijden. Ferrari zou die man op de zwarte lijst moeten zetten.
Ik zou er in de eerste week in ieder geval meteen een paar duizend km bijzetten.
Geen mooie wagen inderdaad, maar deze eigenaar zal zat genoeg andere auto’s ernaast hebben.
Saai? Eerder erg slim een man met en vooruitziende visie.
Misschien heeft de eigenaar er erg van genoten om er naar te kijken… Ik zou iig iedere dag genieten als ik er langs loop en in m’n daily drive stap :)
Ze kunnen zulke Ferrari’s gewoon kut laten rijden, wordt er namelijk toch niet mee gedaan.
@stfu: niksssss*
Je kan zeggen wat je wil, maar nu heeft ‘ie in ieder geval voldoende geld voor een leuk huis én een dikke Escort MK2!
ik schat 1,5 tot 2 miljoen……hmmm ik ga ook maar eens een gelimiteerde soeperkar aanschaffen om vervolgens 10 jaar later 3 tot 4x op te strijken….
mijn aandelen doen het beduidend minder
@arashrsf: de vraag is of je de verleiding kan weerstaan om niet regelmatig er een rondje mee te rijden.
Maar mooi is anders. …
Bij prins in Nunspeet staat ook een testarossa met 740 kilometer.