Deze 3 Serie concurrent heeft precies 309 pk

Auteur: , 18 Reacties

En dat uit een viercilinder!

De BMW 3 Serie is een icoon en een instituut. Als het gaat om sportieve sedans, dan is het nog altijd de benchmark voor velen. Dat is wereldwijd het geval, maar in het bijzonder in Europa. Samen met de Mercedes-Benz C-Klasse en Audi A4 is de rest in deze klasse bijna bij voorbaat kansloos.

Dat is zonde, want daardoor mis je wel de geneugten van enorm fijne auto’s, zoals de Alfa Romeo Giulia, Lexus IS of Jaguar XE. Een andere auto die we hebben massaal links hebben laten liggen, is de Cadillac ATS. Bij introductie was het een van de strakst sturende sedans op de markt en zelfs @Wouter kan weinig op de rijeigenschappen aanmerken tijdens de rijtest. Het mocht niet baten, de ATS verkocht uiterst matig en de opvolger komt niet vooralsnog niet naar Nederland toe.

Cadillac CT4 350T '20

Jazeker, een opvolger. Cadillac had al zijdelings de CT4-V onthuld, maar de CT4 zonder sportieve ‘V’-behandeling hebben we nog niet gezien. Tot nu dan, want de auto’s op de foto is de ‘gewone’ CT4. Cadillac zelf noemt ze zelf de CT4 Luxury en CT4 Premium Luxury. Zorg dat je minimaal die Premium Luxury hebt, want dan zit je tenminste op lederen bekleding wat de sfeer aan boord aanzienlijk verbetert. Een andere optie is de CT4 Sport (afbeelding onder), die een bodykit plus grotere wielen meekrijgt.

Cadillac CT4 Sport

Er zijn twee motoren leverbaar, een 2.0 viercilinder met 240 pk aan vermogen en 349 Nm aan koppel. Deze motor is gekoppeld aan een achttraps automaat en levert zijn krachten af aan de achterwielen. Vierwielaandrijving is optioneel leverbaar. De 240 pk motor is te leveren als Luxury, Premium Luxury en Sport. Specifiek voor de Premium Luxury is de 2.7 Turbo viercilinder met precies 309 pk en 471 Nm. Deze heeft standaard een automaat met tien (!) versnellingen. Ook hier is AWD eventueel leverbaar. d.



18 reacties

Interieur ziet er ook uit als een 3 serie
@jamesbond007: lijkt meer op een vorige generatie 1 serie interieur
@qwerty1234: maar dan beter, want het heeft mooiere kleuren.
@mikje90: gekleurd leer was er ook voor de 1 serie (dat is inderdaad een must om het een beetje op te vrolijken) maar prominente dode knoppen zoals deze (de inspiratie daarvoor kwam duidelijk van de Audi A4) heeft de 1 serie niet.
Voorkant is best te pruimen, achterkant vind ik te Lanciachtig.
Ben bang dat deze ook niet goed gaat verkopen. Deze auto had gewoon een stuk specialer moeten zijn, om zo de Duitsers te gaan wegblazen.
@bsxc2: Want de Duitsers zijn zo speciaal dan?
@esprit_de_flandre: Nee, maar bij Cadillac worden de (kleine) sedans gewoon niet zo goed verkocht i.t.t. de Duitsers.
Achterkant is niet zo mijn ding maar ik vind het toch jammer dat ze niet aan slaan in europa want ze zijn best gaaf. Zeker nu het interieur ook eens in de 21e eeuw aangekomen is.
Cadillac en een 4cyl? Wauw
@olivier420: van Dodge zou je het ook niet verwachten, maar de SRT4 is toch ook al ff oud.
Peugeot, iez dat joe?
@vonklausenburg: de 3 serie concurrent van Peugeot zelf is toch wel wat beter geslaagd dan deze.
@mashell: en wat is die dan? De 508 bedoel je toch niet hoop ik. Is nu qua design al hopeloos verouderd. Hoe vaker ik hem zie rijden, hoe verschrikkelijker die wordt (imo).
d.
Tja, als je dan toch een viertpitter neemt. Dan liever een Europese. De Giulia Veloce doet meer Pk’s met een kleiner blok overigens (zeker na een klein kuurtje bij Squadra).
Ja doen!
@t1mothys: Vind ik ook. Veel mooier dan een 3 serie in mijn ogen.
Tja, dat er in het interieur een iets kleiner schermpje zit of iets harder plastic. So what…
Bij deze kijk je tenminste nog eens achterom nadat je hem geparkeerd hebt.

Geef een reactie:

Je moet ingelogd zijn om reacties te posten, registreren kan HIER (ook via Facebook).