• Spring naar de hoofdnavigatie
  • Door naar de hoofd inhoud
Autoblog.nl

Autoblog.nl

  • Home
  • Formule 1 »
    • Max Verstappen
  • Automerken
  • Occasions
  • Podcasts
  • Rijtesten
  • Video’s »
    • Alles
    • Autoshows
    • Aankoopadvies
    • Mijn auto
    • Rijtesten
  • EV’s
  • Spots »
    • Upload
  • Login

Dít is de M8 Competition ‘IME’ van BMW

Auteur: willeme, gepost 13 september 2019 om 17:57 – 17 Reacties

Afbeelding Dít is de M8 Competition ‘IME’ van BMWAfbeelding Dít is de M8 Competition ‘IME’ van BMWAfbeelding Dít is de M8 Competition ‘IME’ van BMWAfbeelding Dít is de M8 Competition ‘IME’ van BMWAfbeelding Dít is de M8 Competition ‘IME’ van BMWAfbeelding Dít is de M8 Competition ‘IME’ van BMWAfbeelding Dít is de M8 Competition ‘IME’ van BMWAfbeelding Dít is de M8 Competition ‘IME’ van BMW

BMW M8 Competition Coupe Individual Manufaktur Edition (F92) '19
De ene helft is meh, de andere helft is briljant.

De BMW M8 Competition was een van de vele sterren van de IAA in Frankfurt. Op de stand staat een matblauwe, dat is dan jammer, maar voor de rest is het een perfecte performance coupé voor dagelijks gebruik. De 911 Turbo van BMW.

De BMW M8 is typisch zo’n auto die bijzonder fraai is ‘in het vleesch’. Met andere woorden: je moet ‘m in het echt zien om ‘m te waarderen. Ook is de M8 Competition vrij ‘gevoelig’ voor kleur. Een foute kleur haalt het naar bendeden, maar andersom geldt het tegenovergestelde.

BMW M8 Competition Coupe Individual Manufaktur Edition (F92) '19

Dat bewijs deze speciale BMW M8 Competition. Het is de zogenaamde M8 Competition Individual Manufaktur Edition. Zoals de naam verklaard een bijzondere oplage van de Individual afdeling van BMW. Deze M8’s worden voorzien van extra veel koolstofvezel onderdelen, zoals de luchtinlaat, grille, spoiler, skirts, diffuser en splitter.

BMW M8 Competition Coupe Individual Manufaktur Edition (F92) '19

Qua interieur is er geen keuze, de M8 Competition Individual Manufaktur Edition heeft altijd tweekleurig Merino-leder. De zittingen, stiksels en deurpanelen zijn Sakhir Orange, de rest is stemmig zwart. Om aan te geven hoe bijzonder en speciaal deze uitvoering is, heeft BMW op de carbon bekerhouder ‘BMW Individual Manufaktur’ geschreven.

BMW M8 Competition Coupe Individual Manufaktur Edition (F92) '19

Dan het slechte nieuws. De M8 Competition Individual Manufaktur Edition is alleen beschikbaar voor de Canadese markt. Er is meer slecht nieuws. Er gaan er slechts 20 gebouwd worden. Daarvan zijn 10 stuks matzwart. Er zal zeker markt voor zijn, maar het is wel heel erg 2007 om dat te kiezen. De andere kleur is ‘Fire Red’. Het was exact dezelfde kleur als de M8 prototype uit de jaren ’90 had. Hoe cool is dat?

BMW M8 Competition Coupe Individual Manufaktur Edition (F92) '19

Ook interessant!

  • BMW 8-serie en M8 facelift is verrassend
    BMW 8 Serie en M8 facelift is verrassend
  • Edition Pit Lane is 'racy' BMW M8 Gran Coupé
  • BMW 1 Serie nu door de Individual configurator te halen
  • minst geslaagde BMW M8
    Minst geslaagde BMW M8 komt het internet bevuilen

Nieuwste artikelen

  • Hoeveel zakelijke youngtimers zijn er eigenlijk?
  • Duurste Nissan van Marktplaats kan er maar eentje zijn
  • WTF: Invalidenplek rondom auto geverfd, parkeerder krijgt toch boete
  • Autoblog-lezer bezoekt prachtige verzameling
FacebookTweetPinLinkedIn

8-serie, BMW, F92, individual, m8, m8-competition, mat, rood, xDrive, zwart

Vorig bericht: « Dit zijn de prijzen voor gefacelifte Skoda Superb
Volgend bericht: Deze 3 Serie concurrent heeft precies 309 pk »

Lees Interacties

Reacties

  1. kaeser zegt

    13 september 2019 om 18:09

    Wat staat rood hem goeeeeed! ?

    Login om te reageren
  2. cvoo zegt

    13 september 2019 om 18:17

    Mooi, die foto van de oude M8. Toen keken mensen nog geïnteresseerd onder de motorkap. Tegenwoordig zitten ze te kijken in het interieur, of de schermpjes wel groot en scherp genoeg zijn..

    Login om te reageren
    • spykerboy zegt

      13 september 2019 om 23:24

      @cvoo: goed verwoord, zeker waar! Zonde

      Login om te reageren
    • hollow zegt

      14 september 2019 om 08:04

      @cvoo: misschien omdat je toen iets zag. Nu steken ze een groot plastic deksel op gelijk welke zielige 4 cilinder.

      Login om te reageren
    • autopetje zegt

      15 september 2019 om 10:11

      @cvoo: ik heb dat nooit begrepen. Motorkap open en dan wauw roepen tegen waterslangen en kleppendeksel. De klassieke M850 CSI is wel een lekker ding zeg.

      Login om te reageren
  3. kennone zegt

    13 september 2019 om 18:23

    Een rode graag met dat porno rode leer erbij??

    Login om te reageren
  4. grasvreter zegt

    13 september 2019 om 18:28

    Vinden jullie doe bmw 1 serie commercials op autoblog ook zo grappig? 1 en al ambitie, tja, als je FWD een ambitie noemt…

    Login om te reageren
    • sr20det zegt

      13 september 2019 om 18:45

      @grasvreter: lig dubbel

      Login om te reageren
  5. JamesBond007 zegt

    13 september 2019 om 19:00

    Die M8 hadden ze zo moeten bouwen en in productie brengen! Die uit de jaren ‘90 ja, die nieuwe mag van mij een concept blijven

    Login om te reageren
  6. jeroenwz zegt

    13 september 2019 om 19:12

    Oe! Een carbon bekerhouder! Dat scheelt 38 gram. Nu weegt de auto slechts 1.898 kg en 62 gram!
    Dat soort aandacht voor detail vind je alleen bij de Duitse drie!

    Login om te reageren
    • bsxc2 zegt

      13 september 2019 om 19:40

      @jeroenwz: Zal de beoogde doelgroep dan toch een wielrenner zijn?

      Login om te reageren
      • str8six zegt

        13 september 2019 om 20:14

        @bsxc2: nee want die haten automobilisten laat staan een merk dat voor “Freude Am Fahren” staat

        Login om te reageren
        • JamesBond007 zegt

          13 september 2019 om 22:27

          @str8six: en vice versa??‍♂️

          Login om te reageren
    • Gulli zegt

      15 september 2019 om 01:50

      @jeroenwz: Carbon bekerhouder is de grootste contradictio in terminis ever.

      Carbon: vrijwel alleen nuttig op het circuit
      Bekerhouder: vrijwel alleen nuttig buiten het circuit

      Login om te reageren
  7. niex zegt

    14 september 2019 om 06:37

    Het is een wanstaltig ding.

    Login om te reageren
  8. mashell zegt

    14 september 2019 om 12:29

    Team rood dankt de redactie voor drie rode wagens achter elkaar op de voorpagina!

    Login om te reageren
  9. 560pk zegt

    14 september 2019 om 14:15

    Niemand gaat je tegenhouden als je exact deze configuratie samen gaat stellen uit de Individual catalogus

    Login om te reageren

Geef een reactie Reactie annuleren

Je moet ingelogd zijn op om een reactie te plaatsen.

Autoblog

  • Home
  • Lease
  • Rijtesten
  • Adverteren
  • Nieuwsbrief
  • Privacy
  • Huisregels
  • Over ons
  • Disclaimer
  • Algemene voorwaarden
  • Consent

Merken

  • Alfa Romeo
  • Aston Martin
  • Audi
  • Bentley
  • BMW
  • Bugatti
  • Chevrolet
  • Citroën
  • Cupra
  • Dacia
  • Donkervoort
  • Ferrari
  • Fiat
  • Ford
  • Honda
  • Hyundai
  • Infiniti
  • Jaguar
  • Jeep
  • Kia
  • Lada
  • Lamborghini
  • Lancia
  • Land Rover
  • Lexus
  • Lotus
  • Lynk & Co
  • Maserati
  • Mazda
  • Mercedes-Benz
  • MINI
  • Mitsubishi
  • Morgan
  • Nissan
  • Opel
  • Peugeot
  • Polestar
  • Porsche
  • Renault
  • Rolls-Royce
  • Saab
  • Seat
  • Skoda
  • Smart
  • SsangYong
  • Subaru
  • Suzuki
  • Tesla
  • Toyota
  • Volkswagen
  • Volvo

Social

Download onze apps

Download de iPhone app Download de Android app

Autoblog.nl

© 2004 – 2025 Autoblog · Powered by Truer than North