• Spring naar de hoofdnavigatie
  • Door naar de hoofd inhoud
Autoblog.nl

Autoblog.nl

  • Home
  • Formule 1 »
    • Max Verstappen
  • Automerken
  • Occasions
  • Podcasts
  • Rijtesten
  • Video’s »
    • Alles
    • Autoshows
    • Aankoopadvies
    • Mijn auto
    • Rijtesten
  • EV’s
  • Spots »
    • Upload
  • Login

De achterkant van deze Alfa Romeo 4C is bizar

Auteur: RubenPriest, gepost 11 april 2016 om 21:41 – 54 Reacties

Deze Alfa Romeo 4C heeft een bizarre achterkant


Mother of spoilers.

Of is het nu een mega-diffuser? Feit is dat deze door Picchio aangepakte 4C flink is bijgeschaafd. Het frame waar de Italiaan in huist is stijver gemaakt en het reguliere glas is vervangen voor polycarbonaat.

Het kleine bommetje is speciaal aangepast voor Pike Peak-achtige races. De Picchio 4C beschikt nu over een langere wielbasis. Uiteraard kon een rolkooi niet ontbreken. Een 4C is met 895 kg al geen zware jongen, maar dit exemplaar moet nóg lichter zijn. Getallen zijn helaas niet genoemd. Cijfers rondom het vermogen wel. De viercilinder turbomotor perst er 600 pk uit.

De ombouw komt wel met een flink prijskaartje. Volgens de Italiaanse brochure (PDF) ligt de verkoopprijs op 296.000 euro. Merda! (via autoblog.it)

Deze Alfa Romeo 4C heeft een bizarre achterkant

Ook interessant!

  • Allerlaatste Alfa 4C
    Allerlaatste Alfa 4C: dit is 'm dan eindelijk!
  • Bijzondere Abarth sportwagen
    Bijzondere Abarth sportwagen gaat WEL in productie
  • Video: Alfa Romeo Giulia GTAm doet 0-200 km/u
    Video: Alfa Romeo Giulia GTAm doet 0-200 km/u
  • Alfa Romeo draait de boel om met de C41

Nieuwste artikelen

  • Is dit de lelijkste politieauto ter wereld?
  • Tesla eindigt onderaan in nieuw betrouwbaarheidsonderzoek
  • Nu officieel in beeld: de Koreaanse RS6-killer!
  • Hoonigan gaat ondersteboven in nieuwe Gymkhana
FacebookTweetPinLinkedIn

4C, Alfa Romeo, Racing, rood

Vorig bericht: « Deze 11 Zagato-ontwerpen zijn bijzonder (lelijk)
Volgend bericht: Motoragent duwt auto met pech uit Maastunnel Rotterdam »

Lees Interacties

Reacties

  1. misterdrogba zegt

    11 april 2016 om 21:44

    Of hoe je een mooie wagen kan verneuken..

    Login om te reageren
    • roppp zegt

      12 april 2016 om 10:15

      @misterdrogba: gave wielen met dikke banden, jonguh. Wat zeur jij toch weer?!?!

      Login om te reageren
  2. lekkerlinksrijden zegt

    11 april 2016 om 21:46

    Wat een vreselijk gedrocht hebben ze hier van gemaakt.

    Login om te reageren
  3. wachtmaartotmijnvtecinkicktyo zegt

    11 april 2016 om 21:50

    Verdomme wat lelijk, maar 600pk in zo’n bommetje lijkt me wel lachen

    Login om te reageren
    • Ozan zegt

      12 april 2016 om 09:55

      @wachtmaartotmijnvtecinkicktyo: vraag me alleen af hoelang ’t vierpittertje heel blijft.

      Login om te reageren
      • Rob zegt

        12 april 2016 om 10:01

        @Ozan:
        Waarschijnlijk lang genoeg om die berg op te komen…

        Login om te reageren
  4. norge zegt

    11 april 2016 om 21:53

    Sinds wanneer moet een race wagen mooi zijn?

    Login om te reageren
    • rob5nismo zegt

      11 april 2016 om 22:18

      @norge: vorm volgt functie

      Login om te reageren
    • pluiske666 zegt

      11 april 2016 om 23:01

      @norge: een 4c is kunst: heeft geen enkele functie anders dan mooi zijn. Dit is echt om te huilen. Picasso geschilderd door Homer Simpson

      Login om te reageren
    • roppp zegt

      12 april 2016 om 10:18

      @norge: juist! Dit lijkt op het Italiaanse geknutsel van vroeger. Kijk eens naar de deurnaden. Ferdinant Pech zou er accuut een hartverzakking door krijgen.

      Login om te reageren
  5. bmwalpina zegt

    11 april 2016 om 21:53

    Mijn god.. Het begrip ‘Picknicktafel’ wordt hier wel heel letterlijk genomen.

    Login om te reageren
  6. cadrez zegt

    11 april 2016 om 21:55

    Of is het gewoon een bumperbeschermer?

    Login om te reageren
  7. jipino zegt

    11 april 2016 om 21:58

    Ik vind ‘m wel schattig eigenlijk…Doet me denken aan een hamster. Met een grote spoiler op z’n reet.

    Login om te reageren
  8. tjorque zegt

    11 april 2016 om 21:59

    Damn they spoiled it!

    Login om te reageren
  9. nicktexel zegt

    11 april 2016 om 21:59

    staat 600Kw in de brochure of vergis ik me?

    Login om te reageren
    • nicktexel zegt

      11 april 2016 om 21:59

      @nicktexel: nvm

      Login om te reageren
  10. Rick-dos zegt

    11 april 2016 om 22:02

    Das geen spoiler. Das een hendel net als bij een boodschappenkarretje. Zo is het makkelijker om de Alfa aan te duwen mocht je weer eens met pech langs de weg staan met je Alfa…

    Login om te reageren
    • ocda zegt

      11 april 2016 om 22:15

      @Rick-dos: pech aan de weg met je Alfa-grap. 1979 roept je

      Login om te reageren
    • deboes zegt

      12 april 2016 om 22:09

      @Rick-dos: Ik lees nergens in het artikel, dat de Alfa techniek is vervangen door bv VAG techniek.

      Login om te reageren
  11. mercedesclk350 zegt

    11 april 2016 om 22:03

    Wie heeft er ook koplampen nodig.

    Login om te reageren
  12. xxxheidi zegt

    11 april 2016 om 22:05

    Wat ik niet lees is dat de spoiler op een trekhaak is gemonteerd zodat deze er ook afgehaald kan worden.

    Login om te reageren
    • xxxheidi zegt

      11 april 2016 om 22:07

      Dit wordt elders wel vermeld nl.

      Login om te reageren
  13. ghost zegt

    11 april 2016 om 22:07

    Ik vind dit geweldig. Mooi is anders maar die Italianen showen wel dat zij echte passie dragen voor de autosport. Heerlijk toch!

    Login om te reageren
  14. reiziger zegt

    11 april 2016 om 22:09

    Zijn er mensen die deze enorme spoiler kunnen verklaren?

    Login om te reageren
    • janmetdelangeachternaam zegt

      11 april 2016 om 22:18

      @reiziger: tja..grip..

      Login om te reageren
    • willeme zegt

      11 april 2016 om 22:20

      @reiziger: Eigenlijk is het vrij simpel: Hillclimb racers halen niet hele hoge snelheden, maar kunnen neerwaatse druk goed gebruiken voor extra grip in de bochten. Hoe groter de spoiler, hoe groter de neerwaartse druk, hoe sneller de auto door de bochten gaat: precies wat je wilt. Topsnelheid is toch niet relevant bij heuvelklim races.

      Een andere (belangrijke) regel is reglementen. Deze verschillen per raceklasse.

      Login om te reageren
      • lekbak zegt

        11 april 2016 om 22:48

        @willeme: is het niet zo dat de hoogste klasse in hillclimbs geen of nagenoeg geen beperkende regels hebben?

        Login om te reageren
    • coffeecup zegt

      11 april 2016 om 22:35

      @reiziger: because racecar

      Login om te reageren
  15. rainman zegt

    11 april 2016 om 22:11

    Dat hebben toch al die pike peak (achtige) racers in die klasse

    Login om te reageren
    • jongenmetblokjes zegt

      12 april 2016 om 10:48

      @rainman: daarom , ik snap all deze huilerige reacties ook niet echt

      Login om te reageren
  16. FeRaRi zegt

    11 april 2016 om 22:13

    Heerlijke hillclimb machine! Prachtig om weer een motorsport auto te zien die gebaseerd is op een Alfa, maar ik heb zo het gevoel dat er meer race-alfa’s eraan zitten te komen. Hopelijk DTM en het WTTC.

    Login om te reageren
    • willeme zegt

      11 april 2016 om 22:16

      @FeRaRi: Het zou wel heel gaaf zijn als Alfa Romeo de Duitse Hegemonie in het DTM zou weten te verstoren! Misschien even een mailtje naar Ome Sergio sturen?

      Login om te reageren
  17. Crosscabouter zegt

    11 april 2016 om 22:22

    Picchio… Ik las ‘pinokkio’….

    Login om te reageren
  18. a3aan zegt

    11 april 2016 om 22:26

    Zonder spoiler vind ik hem eigenlijk wel mooi

    Login om te reageren
  19. rd1991 zegt

    11 april 2016 om 22:28

    Leuke voor de Toyo Tires Time Attack. Reed afgelopen keer ook een JTCC look Mazda RX-7 FD3S met SR20 rond die als een raket ging en er ook zo extreem uit zag!

    Login om te reageren
  20. jasbelle zegt

    11 april 2016 om 22:33

    Super vet, doet me een beetje denken aan de oude Le Mans racers met de enorme vleugels

    Login om te reageren
  21. dampu020 zegt

    11 april 2016 om 22:39

    Het lijk wel nep, als in een speelgoed autotje ofzo

    Login om te reageren
    • Edge zegt

      11 april 2016 om 22:48

      @dampu020: Inderdaad. Zo’n speelgoedautootje van een of ander Chinees merk dat een logo heeft dat sprekend op dat van Bburago lijkt en voor 2,50 bij de Action te koop is.

      Login om te reageren
      • rikus zegt

        12 april 2016 om 06:19

        @Edge: how funny, Bburago is ook van een Chinees merk.

        Login om te reageren
  22. lamborghinibrapa zegt

    11 april 2016 om 22:39

    Hoe kun je nou zo veel geld en moeite in een auto steken met als mededoel hem lichter te maken en dan vervolgens het gewicht niet te noemen..

    Login om te reageren
  23. Vanquish zegt

    11 april 2016 om 22:45

    Deze moet je zien rijden denk ik…

    Login om te reageren
  24. kaasisslecht zegt

    11 april 2016 om 22:59

    Nieuw icoon voor granturismo

    Login om te reageren
  25. mout zegt

    11 april 2016 om 23:37

    De wielbasis is veranderd.
    Het frame (chassis gok ik?) is vervangen.
    En van de carrosserie zijn minstens de ruiten vervangen, maar zo te zien is ie sowieso helemaal vervangen, methode DTM.
    De motor is minstens aangepakt – als er nog ergens een origineel onderdeel in zit.
    En dan staat er ook nog een complete boekenkast op de trekhaak.
    Weinig 4C of Alfa Romeo in deze auto.

    Maar he – hillclimb racers zijn wel lekker gek, en daar hou ik wel van!

    Login om te reageren
  26. Dutchdriftking zegt

    12 april 2016 om 00:02

    Het zal allemaal vast heel veel nut hebben, maar het ziet er niet uit…

    Login om te reageren
    • amnesia zegt

      12 april 2016 om 00:58

      @dutchdriftking: tuurlijk heeft het nut, prima plaats voor een spandoek

      Login om te reageren
  27. pinut187 zegt

    12 april 2016 om 04:21

    Hij is er niet mooier op geworden, sneller dat dan weer wel.

    Login om te reageren
  28. dakloos zegt

    12 april 2016 om 06:18

    Ik mòt d’r effe aan wenne.

    Login om te reageren
  29. martijn11 zegt

    12 april 2016 om 07:31

    Bizar lelijk

    Login om te reageren
  30. mashell zegt

    12 april 2016 om 07:39

    Mooi was de 4C ook al niet maar dit is echt lelijk.

    Login om te reageren
  31. boenderaar zegt

    12 april 2016 om 07:49

    Achja het is maar een 4c, zolang ze maar van de 8c afblijven!

    Login om te reageren
  32. menbren zegt

    12 april 2016 om 07:51

    Elke keer als Picchio liegt wordt de spoiler groter, of zoiets…

    Login om te reageren
  33. gwnbmw zegt

    12 april 2016 om 08:30

    nog iemand anders hier die een zo’n groot mogelijke vleugel mooi vind? failrace?

    Login om te reageren
  34. Alfarobert zegt

    12 april 2016 om 08:42

    Halen ze die 600PK uit dat 1750 turboblokje? Het ziet er niet uit vergeleken met een normale 4C. Het gaat om het functionele. Reken erop dat menig Ferrari dit niet gaat bijhouden.

    Login om te reageren
  35. fokspietkop zegt

    12 april 2016 om 22:51

    “To spoil”= bederven… (Zeg maar “verneuken” in mooi Hollands…)

    Login om te reageren

Geef een reactie Reactie annuleren

Je moet ingelogd zijn op om een reactie te plaatsen.

Autoblog

  • Home
  • Lease
  • Rijtesten
  • Adverteren
  • Nieuwsbrief
  • Privacy
  • Huisregels
  • Over ons
  • Disclaimer
  • Algemene voorwaarden
  • Consent

Merken

  • Alfa Romeo
  • Aston Martin
  • Audi
  • Bentley
  • BMW
  • Bugatti
  • Chevrolet
  • Citroën
  • Cupra
  • Dacia
  • Donkervoort
  • Ferrari
  • Fiat
  • Ford
  • Honda
  • Hyundai
  • Infiniti
  • Jaguar
  • Jeep
  • Kia
  • Lada
  • Lamborghini
  • Lancia
  • Land Rover
  • Lexus
  • Lotus
  • Lynk & Co
  • Maserati
  • Mazda
  • Mercedes-Benz
  • MINI
  • Mitsubishi
  • Morgan
  • Nissan
  • Opel
  • Peugeot
  • Polestar
  • Porsche
  • Renault
  • Rolls-Royce
  • Saab
  • Seat
  • Skoda
  • Smart
  • SsangYong
  • Subaru
  • Suzuki
  • Tesla
  • Toyota
  • Volkswagen
  • Volvo

Social

Download onze apps

Download de iPhone app Download de Android app

Autoblog.nl

© 2004 – 2025 Autoblog · Powered by Truer than North