Deze Audi Q8 haalt zijn eerste verjaardag niet

Auteur: , 35 Reacties

Want afgelopen nacht moest de brandweer uitrukken

Vanmorgen troffen we deze foto’s aan van een brandende en vervolgens een smeulende Audi Q8. Zonde van de kleine € 150.000 die er in het eerste kwartaal van 2019 in geïnvesteerd is. Het is nog te vroeg om iets te zeggen over de toedracht van deze brand.

Wat we wel weten is dat er zondagavond 1 december melding werd gemaakt van een brand op een parkeerplaats in Tiel. Daar aangekomen waren er niet 1, maar 2 brandhaarden. Zowel de voorkant als de achterkant stonden in lichterlaaie. Na het blussen van de auto is al wat er achterblijft een smeulende Q8.

Een kentekencheck leert dat de auto pas in maart op kenteken ging en dat het hier een Q8 50 TDI betreft. 1 Diesel minder dus. De auto stond op een terrein geparkeerd tegenover een aantal woningen. Ondanks de vuurzee lijkt daar geen schade aan te zijn. Nu even een kraan regelen om die 2130kg oud ijzer af te voeren. Toch zonde.

Foto’s: persbureau Heitink



35 reacties

Waarom de Opel Vivaro de ideale bus voor jou is, bekijk het hier!.
Twéé brandhaarden. Dan is de oorzaak een no-brainer: brandstichting. Gruwelijk.
@rrrobert: een kortsluiting die op twee punten gevolgen heeft is in mijn ogen niet ondenkbaar.
Dus zomaar vaststellen dat het om brandstichting gaat is wat kort door de bocht vind ik.
@tjorque: lekstroom, bijvoorbeeld door kortsluiting veroorzaakt, gedraagt zich net als water bij lekkage: het zoekt de weg van de minste weerstand. Dus de situatie zoals jij die omschrijft, lijkt me zeer onwaarschijnlijk.
@rrrobert: voorbeeld ter illustratie:
https://youtu.be/DJOX0c60wQE

Kijk in het begin van elk ding dat hij kortsluit waar het eerst begint te gloeien.
Bij de steeksleutel is dat aan beide kanten.

Beeld je in dat een dikke kabel in de auto achteraan in kortsluiting gaat en door de hoge stroom aan de connectors vooraan ook opwarmt… het is niet omdat het achteraan brandt dat de stroom wegvalt, er kan dus ook vooraan iets blijven opwarmen en tot brand leiden.
Zijn vast de Greta aanhangers
@dutchc4rs: of FvD’ers.
@forza: FvD’ers zijn doorgaans (naar mijn beste weten) geen auto haters. GL wel. Buiten dat snap ik de link naar een politieke partij niet in deze situatie
@rike: En ik snap niet waarom er een link naar een klimaatactivist wordt gemaakt. Kan een pyromaan zijn, boze buurman, gefrustreerde ex, fabrieksfout, noem maar op. Dus wat mij betreft kan het net zo goed een FvD’er zijn. Maar ja, Greta scoort wat lekkerder hier he…
@forza: How dare you!!
@forza: Fabrieksfout,op twee verschillende brandhaarden,lijkt mij zeer sterk.
@vwaudiporsche: wanneer je op punt A een kortsluiting krijgt, kan dat net zo goed op punt B tot hoge stromen leiden die brand tot gevolg hebben.
Ik vind dat niet onwaarschijnlijk.
@dutchc4rs: Dat merk aanhanger ken ik niet. Zijn die een beetje milieu verantwoord?
@nielsemans: zeker niet. Dat zijn aanhangers met een kort lontje ;)
@crosscabouter: een aanhanger die bij overbelading zou uitschreeuwen “how dare you” zou veel gevaarlijke situaties voorkomen.
@nielsemans: ze hebben altijd een beetje een afwijking naar links. Dus ik zou het gewoon bij een Tonca houden
@jappie1996: konag!!!
Best veel aluminium voor oud ijzer, en ik denk dat er ook wel een paar kilo is afgefikt
Kunnen we geen Audi’s in die biomassacentrales gooien?
@karaya:

Alleen de hybride versies.
Moet wel verantwoord blijven natuurlijk.
@karaya: De haat naar een merkje zit diep he?😂
@1audi1: Een Sport quattro mag je bij mij in de garage zetten. De rest mag je houden.
@karaya: deal!
Erg vervelend en doodzonde natuurlijk. Ik neem ook aan dat het bij een dergelijke auto gewoon verzekeringswerk is (en dat verzacht een boel leed) maar desondanks gewoon heel vervelend als dit je overkomt.
@dutchdriftking: Zal inderdaad verzekeringswerk zijn, maar ben wel benieuwd of dan de nieuwwaarde of de dagwaarde wordt uitgekeerd.
@berlinetta: Minder als een jaar oud is meestal gewoon nieuwwaarde. Volgens mij ga je na 2 jaar automatisch naar dagwaarde.
@dutchdriftking: Uitkering naar nieuwwaarde vind ik zelf wel vreemd. Het verzekeringsrecht kent namelijk het indemniteitsbeginsel. Dit houdt in dat een verzekerde door een uitkering van een schadeverzekeraar niet in een voordeligere positie mag geraken. Als deze persoon de nieuwwaarde krijgt uitgekeerd, heeft hij na een aantal maanden gebruik weer het hele aankoopbedrag terug. Nu ben ik geen verzekeringsexpert, maar ben wel benieuwd hoe dat zit.
@berlinetta: Als ik dit zo lees zou de eigenaar het zelfs zelf hebben kunnen doen : https://www.consumentenbond.nl/autoverzekering/nieuwwaarderegeling
@dutchdriftking: Ja ik zie dat er inderdaad vanaf geweken kan worden. Op zich wel vreemd, want het is gewoon in strijd met dwingend recht, maar blijkbaar zal er toch een uitzonderingsgrond voor zijn.
@berlinetta:

Lijkt me lullig dat je een nieuwe auto koopt en vervolgens binnen het jaar de meeste afschrijving voor de kiezen krijgt omdat deze in de fik vliegt.
Terwijl je gepland had er meerdere mee te doen.
En je wil dan een opnieuw een auto volgens je eigen smaak, wensen en kleur samen kunnen stellen.
Een diesel met Supercar ambities… 🤣
– gewichtsverlies -> check
– verlangingskuur -> check
– ontvlambaar karakter -> double check

Jammer van de luchtvervuiling wel.
Ja ja ja Tiel…ik wil niet direct overgaan in het hokjes plaatsen maar ik zou liegen als ik zeg dat ik met wat simpel navragen (bij wat vrienden uit die contreien) erachter kwam dat de bestuurder(s) van deze Q8 graag met alle ramen open rijden, de muziek graag hard zetten, veel tuuuteren, Gucci petjes dragen en alle persoonlijke items meedragen in nektasjes.

Als ik dan lees dat ie zowel voor als achter vlam heeft gevat, is het bij mij 1+1 = 3.

@ghost: Een een bijpassende ganzenjas zeker?
@ghost: en hoe heet dat hokje? Stemmingsmaker op Turkse bruiloften?
@mashell: lol!
Die fikt als een nieuwe inderdaad

Geef een reactie:

Je moet ingelogd zijn om reacties te posten, registreren kan HIER (ook via Facebook).