• Spring naar de hoofdnavigatie
  • Door naar de hoofd inhoud
Autoblog.nl

Autoblog.nl

  • Home
  • Formule 1 »
    • Max Verstappen
  • Automerken
  • Occasions
  • Podcasts
  • Rijtesten
  • Video’s »
    • Alles
    • Autoshows
    • Aankoopadvies
    • Mijn auto
    • Rijtesten
  • EV’s
  • Spots »
    • Upload
  • Login

Drie keer raden hoe veel pk de Manhart RQ 800 heeft

Auteur: Loek, gepost 17 december 2021 om 19:57 – 6 Reacties

Voor de verandering is het eens niet precies wat de badge op deze Manhart RQ 800 zegt.

Hoe veel is te veel? In het geval van de Audi RS Q8 weten we dat. Een tijdje geleden presenteerde Wheelsandmore hun tuningpakketten voor de dikste Audi-SUV van het moment. Hun dikste pakket haalt 1.010 pk uit de 4.0 liter grote V8, maar kon daar geen TÜV-goedkeuring voor krijgen. Dat is de technische keuringsdienst van Duitsland en ook al zijn die nogal streng, 1.000 pk is dus té veel.

Manhart RQ 800

Nou schiet de Audi RS Q8 standaard al van 0 naar 100 in 3,8 seconden met 600 pk en 800 Nm, maar er zit meer in de welbekende vier liter grote V8 met twee turbo’s van VAG. Heb je meer nodig? Misschien wel. Dan kun je bij verschillende bedrijven terecht, waaronder nu bij Manhart. De Manhart RQ 800 is een flink aangepaste Audi RS Q8.

Tuning

Laten we eens beginnen met de krachtkuur voor de Audi RS Q8. Qua motor gaat het om een Turbo Performance Kit waarmee de turbo’s meer kracht toevoegen. Ook de intercooler is verbeterd en de versnellingsbak is veranderd om het extra geweld aan te kunnen. Ook is er zoals altijd een compleet nieuw RVS-uitlaatsysteem met kleppen, nieuwe downpipes en koolstofvezel eindstukken.

Wat levert het op? Je zou zeggen 800 pk, want hij heet Manhart RQ 800. Maar je krijgt een kleine bonus en de blubberdikke Audi RS Q8 levert nu 818 pk en 1.050 Nm. Helaas is er geen sprinttijd of topsnelheid bekend, maar we zullen er maar vanuit gaan dat je met dit soort geweld lekker vooruit knalt.

Styling

Natuurlijk is de RQ 800 geen Manhart zonder wat styling-dingetjes. Een stickerset bijvoorbeeld, je wil immers wel weten wie verantwoordelijk is voor die dikke kracht in je auto. Bijgestaan door gigantische 24 inch velgen met dikke banden. 295 mm voor en 355 mm achter, welteverstaan. Oh ja, en de auto heeft aangepaste luchtvering waardoor hij 30 tot 40 mm lager ligt.

Een lekkere bruut, dus. Aangezien 1.000 pk dus een beetje te veel is voor de Audi RS Q8, is de Manhart RQ 800 wellicht perfect.

Ook interessant!

  • ABT RS-Q8R
    ABT RS-Q8R is een knakig verjaardagscadeau
  • YouTuber koopt duurste Audi Q8 van Nederland
  • Audi RS e-tron GT rijtest
    Audi RS e-tron GT rijtest video
  • Q8
    ABT geeft je Audi Q8 hybride een heleboel peekaatjes extra

Nieuwste artikelen

  • Is dit de eerste Taycan die méér waard is geworden?
  • Pas op: je kunt vanaf nu een boete krijgen van een focusflitser
  • Koop een 205 GTi voor weinig bij de Belgische overheid!
  • Wat voor gedrocht is Ferrari hier aan het testen…?
FacebookTweetPinLinkedIn

Audi, manhart, q8, rs-q8, tuning

Vorig bericht: « Nieuwe president FIA heeft een bijzondere autocollectie
Volgend bericht: Volkswagen Multivan is klaar voor een wereldreis »

Lees Interacties

Reacties

  1. c3po zegt

    17 december 2021 om 20:20

    Artikel niet gelezen, weet zeker dat het 900 is

    Login om te reageren
    • brammetjedeb zegt

      17 december 2021 om 21:40

      @c3po: fout! RQ Pk!

      Login om te reageren
      • c3po zegt

        19 december 2021 om 11:54

        @brammetjedeb: Toch het artikel gelezen. We hadden het allebei fout! ;)

        Login om te reageren
  2. MarcoM zegt

    17 december 2021 om 23:32

    800 gok ik.

    Login om te reageren
  3. cossiekiller zegt

    18 december 2021 om 13:28

    ik denk 400pk. Motorswap van een RS3

    Login om te reageren
  4. dolledries zegt

    19 december 2021 om 18:29

    Euh 800?

    Login om te reageren

Geef een reactie Reactie annuleren

Je moet ingelogd zijn op om een reactie te plaatsen.

Autoblog

  • Home
  • Lease
  • Rijtesten
  • Adverteren
  • Nieuwsbrief
  • Privacy
  • Huisregels
  • Over ons
  • Disclaimer
  • Consent

Merken

  • Alfa Romeo
  • Aston Martin
  • Audi
  • Bentley
  • BMW
  • Bugatti
  • Chevrolet
  • Citroën
  • Cupra
  • Dacia
  • Donkervoort
  • Ferrari
  • Fiat
  • Ford
  • Honda
  • Hyundai
  • Infiniti
  • Jaguar
  • Jeep
  • Kia
  • Lada
  • Lamborghini
  • Lancia
  • Land Rover
  • Lexus
  • Lotus
  • Lynk & Co
  • Maserati
  • Mazda
  • Mercedes-Benz
  • MINI
  • Mitsubishi
  • Morgan
  • Nissan
  • Opel
  • Peugeot
  • Polestar
  • Porsche
  • Renault
  • Rolls-Royce
  • Saab
  • Seat
  • Skoda
  • Smart
  • SsangYong
  • Subaru
  • Suzuki
  • Tesla
  • Toyota
  • Volkswagen
  • Volvo

Social

Download onze apps

Download de iPhone app Download de Android app

Autoblog.nl

© 2004 – 2025 Autoblog · Powered by Truer than North