• Spring naar de hoofdnavigatie
  • Door naar de hoofd inhoud
Autoblog.nl

Autoblog.nl

  • Home
  • Formule 1 »
    • Max Verstappen
  • Automerken
  • Occasions
  • Podcasts
  • Rijtesten
  • Video’s »
    • Alles
    • Autoshows
    • Aankoopadvies
    • Mijn auto
    • Rijtesten
  • EV’s
  • Spots »
    • Upload
  • Login

Deze auto heeft een betere PK-gewichtsverhouding dan een Bugatti

Auteur: willeme, gepost 21 januari 2019 om 13:16 – 23 Reacties

Afbeelding Deze auto heeft een betere PK-gewichtsverhouding dan een BugattiAfbeelding Deze auto heeft een betere PK-gewichtsverhouding dan een BugattiAfbeelding Deze auto heeft een betere PK-gewichtsverhouding dan een BugattiAfbeelding Deze auto heeft een betere PK-gewichtsverhouding dan een BugattiAfbeelding Deze auto heeft een betere PK-gewichtsverhouding dan een BugattiAfbeelding Deze auto heeft een betere PK-gewichtsverhouding dan een BugattiAfbeelding Deze auto heeft een betere PK-gewichtsverhouding dan een BugattiAfbeelding Deze auto heeft een betere PK-gewichtsverhouding dan een Bugatti

Vuhl Racing 05RR '19
Bij deze auto heeft het zin om een dieet te volgen.

De prestaties van een auto worden door meerdere factoren bepaald. Twee hele belangrijke zijn gewicht en vermogen. Hoe meer vermogen, hoe beter. Althans, als je @wouter heet en een auto wil testen. Tegenwoordig hebben we aan vermogen meer dan voldoende. Een andere benadering is het gewicht drastisch verlagen. Zoals Lotus oprichter Colin Chapman ooit zei: “Simplify, then add lightness.”.

Dat recept levert veel explosieve resultaten op. Denk aan diverse Caterhams, Ariel Atoms en Donkervoorts. Een relatief onbekende nieuwkomer is Vuhl. Ondanks de vrij Duits aandoende naam is het een Mexicaans automerk dat zich concentreert op lichtgewicht circuitspeeltjes. Hun laatste project is de straatlegale Vuhl 05RR. Deze auto werd al twee jaar geleden onthuld en game-fanaten zijn de auto tegengekomen op de Xbox, maar van een officiële onthulling kwam het nog niet. Tot nu, want de Vuhl 05RR is inmiddels officieel. Champagne!

Vuhl Racing 05RR '19

Ten opzichte van de normale Vuhl 05, is de RR maar liefst 65 kilogram lichter. Op zo’n lichtgewicht auto is dat erg knap. Er is niet een achterbank die je eruit kan halen, of iets dergelijks. De motor is enorm aangepakt. De 2.3 EcoBoost viercilinder van Ford origine is nu goed voor 390 pk en 500 Nm koppel. Dat zijn uitstekende waarden, helemaal als je meerekent dat het leeggewicht 660 kilogram bedraagt. Daarmee is de pk-gewichtsverhouding net iets beter dan van een Bugatti Veyron. Een standaard-Veyron weliswaar, maar toch. De prestaties zijn dan ook dik in orde: 0-100 km/u duurt slechts 2.7 seconden. De topsnelheid is minder indrukwekkend, bij 255 km/u is de koek op. Onze inschatting is dat de Vuhl 05RR gewoon de ‘bak uitloopt’.

Verder is het uiterlijk aanzienlijk heftiger dan dat van de gewone Vuhl 05. Het onderstel is helemaal naar wens af te stellen, iets wat we vaker zien in dit marktsegment. De Vuhl 05RR is nu leverbaar in Europa. Wat de auto gaat kosten, is nog niet bekend.

Ook interessant!

  • Mijn Auto: BMW E39 M5 (600 pk) van Adil
    Mijn Auto: BMW E39 M5 (600 pk) van Adil
  • Mijn Auto: Volvo S60 T5 (374 pk) van Matthijs
    Mijn Auto: Volvo S60 T5 (374 pk) van Matthijs
  • Video: auto wordt aangereden door onverzekerde auto
  • Mijn Auto: Lamborghini Urus van Elias
    Mijn Auto: Lamborghini Urus van Elias

Nieuwste artikelen

  • Video: Automobilist doet Dukes of Hazzard op rotonde
  • Jonge automobilisten zijn een stel angsthazen op de weg
  • Lotus Eletre PHEV krijgt een teleurstellende motor
  • Je betaalt wegenbelasting, maar waarvoor eigenlijk
FacebookTweetPinLinkedIn

Lichtgewicht

Vorig bericht: « Gaan ze dan eindelijk een V8 lepelen in de Ford GT?
Volgend bericht: Speciale 7 Serie heeft nog even de oude neus »

Lees Interacties

Reacties

  1. gertjan2012 zegt

    21 januari 2019 om 13:19

    Bij mijn auto met 65pk heeft het ook zin om op dieet te gaan…

    Login om te reageren
    • creaminator zegt

      21 januari 2019 om 18:22

      @gertjan2012: PK/kg verhouding zegt inderdaad niet alles als je de bestuurder niet mee rekent. Indien je meer dan 125.1 kg weegt kun je je maar beter een Veyron aanschaffen.

      Login om te reageren
  2. kniesoor zegt

    21 januari 2019 om 13:21

    Champagne ??? Tequila !

    Login om te reageren
  3. mats106rallye zegt

    21 januari 2019 om 13:27

    Beter verhouding dan een Veyron? Nou als ik dit zie doe mij dan toch maar een Veyron.. jezus wat lelijk

    Login om te reageren
    • barkingiron zegt

      21 januari 2019 om 14:18

      @mats106rallye: ik vind dit niet lelijker dan een Veyron.

      Login om te reageren
      • mats106rallye zegt

        21 januari 2019 om 16:22

        @barkingiron: ik wel

        Login om te reageren
  4. pomoek zegt

    21 januari 2019 om 13:32

    Gaaf, hopelijk kost ie niet zo vuhl…

    Sorry…

    Login om te reageren
    • autodidact zegt

      21 januari 2019 om 20:58

      @pomoek: ik vind hem tamelijk vuhlgair

      Login om te reageren
      • pomoek zegt

        21 januari 2019 om 21:04

        @autodidact: ?

        Login om te reageren
  5. piquet1986 zegt

    21 januari 2019 om 13:35

    Doe mij de Aston Martin Valkyrie maar met zijn 1100 pk op 1100 kilogram:-)

    Login om te reageren
    • mats106rallye zegt

      21 januari 2019 om 16:22

      @piquet1986: jaaaaa en dat geluid is fenomenaal!

      Login om te reageren
  6. rutger97 zegt

    21 januari 2019 om 13:39

    Zonder voorruit zou ik geen 150 willen rijden denk ik, laat staan harder

    Login om te reageren
    • dutchc4rs zegt

      21 januari 2019 om 13:50

      @rutger97: helm op zetten, wat wel onhandig is als je naar je werk moet

      Login om te reageren
    • stephane8200 zegt

      21 januari 2019 om 14:26

      @rutger97: daar vuhl je niks van.

      Login om te reageren
    • woudloper zegt

      21 januari 2019 om 17:00

      @rutger97: heb met de Ariel al eens 260 gedaan en dan davert je hoofd echt. Bizar

      Login om te reageren
  7. Dutchdriftking zegt

    21 januari 2019 om 13:40

    Op zich retegaaf natuurlijk, maar in dit segment speeltjes toch het liefst een Donkervoort. Het oog en oor wil ook wat tenslotte! Jammer dat die krengen niet te betalen zijn.

    Login om te reageren
  8. supercarboy zegt

    21 januari 2019 om 13:41

    Wat lelijk zeg. Niet om aan te zien.

    Login om te reageren
  9. gregorius zegt

    21 januari 2019 om 14:51

    Ze waren bij die Race of Champions toch aan het spelen met deze dingen? Waar Schumacher Jr. zn heat won van Vettel (die even op de rem trapt voor de streep).

    Login om te reageren
    • ikschrijfookoverautos zegt

      21 januari 2019 om 16:28

      @gregorius: Absoluut!

      Login om te reageren
  10. ghost zegt

    21 januari 2019 om 15:16

    Leuk bakkie om te hokken, maar toch liever een KTM X-box dan.

    Login om te reageren
    • gebakkenei zegt

      21 januari 2019 om 17:56

      @ghost: PlayStationwagon ?

      Login om te reageren
      • ghost zegt

        21 januari 2019 om 17:58

        @gebakkenei: ja sowieso ?

        Login om te reageren
  11. jeppie zegt

    21 januari 2019 om 18:26

    Lijkt op zo een lotus

    Login om te reageren

Geef een reactie Reactie annuleren

Je moet ingelogd zijn op om een reactie te plaatsen.

Autoblog

  • Home
  • Lease
  • Rijtesten
  • Adverteren
  • Nieuwsbrief
  • Privacy
  • Huisregels
  • Over ons
  • Disclaimer
  • Algemene voorwaarden
  • Consent

Merken

  • Alfa Romeo
  • Aston Martin
  • Audi
  • Bentley
  • BMW
  • Bugatti
  • Chevrolet
  • Citroën
  • Cupra
  • Dacia
  • Donkervoort
  • Ferrari
  • Fiat
  • Ford
  • Honda
  • Hyundai
  • Infiniti
  • Jaguar
  • Jeep
  • Kia
  • Lada
  • Lamborghini
  • Lancia
  • Land Rover
  • Lexus
  • Lotus
  • Lynk & Co
  • Maserati
  • Mazda
  • Mercedes-Benz
  • MINI
  • Mitsubishi
  • Morgan
  • Nissan
  • Opel
  • Peugeot
  • Polestar
  • Porsche
  • Renault
  • Rolls-Royce
  • Saab
  • Seat
  • Skoda
  • Smart
  • SsangYong
  • Subaru
  • Suzuki
  • Tesla
  • Toyota
  • Volkswagen
  • Volvo

Social

Download onze apps

Download de iPhone app Download de Android app

Autoblog.nl

© 2004 – 2025 Autoblog · Powered by Truer than North