• Spring naar de hoofdnavigatie
  • Door naar de hoofd inhoud
Autoblog.nl

Autoblog.nl

  • Home
  • Formule 1 »
    • Max Verstappen
  • Automerken
  • Occasions
  • Podcasts
  • Rijtesten
  • Video’s »
    • Alles
    • Autoshows
    • Aankoopadvies
    • Mijn auto
    • Rijtesten
  • EV’s
  • Spots »
    • Upload
  • Login

Gaan ze dan eindelijk een V8 lepelen in de Ford GT?

Auteur: willeme, gepost 21 januari 2019 om 12:03 – 25 Reacties

Ford GT


Dat klinkt letterlijk als muziek in de oren.

Een van de gaafste tuners op dit moment is Hennessey. Ondanks de Texaanse wortels van het bedrijf, houden ze zich niet alleen bezig met Amerikaanse auto’s. Mocht je een Jaguar F-Type R, McLaren 570S of Lamborghini Huracan rijden: Hennessey pakt ze aan voor meer vermogen. Sterker nog, begin jaren ’90 was het eerste project van John Hennessey een Mitsubishi 3000GT. Toch staat het bedrijf bekend om upgrades die ze hebben voor Amerikaanse auto’s. Als er een dikke V8 in ligt, heeft Hennessey een passende oplossing. In het geval van de Ford F-150 SVT Raptor ligt dat anders. In die auto is een V6 EcoBoost gemonteerd. Gelukkig vervangen ze dat blok bij Hennessey door een 750 pk sterke V8, zoals het hoort. Bij een supersized Big Tasty Menu ga je immers ook geen Cola Light bestellen.

Hennessey F-150 Velocirapor V8 '19

Het is een goed idee: een V8 in bouwen in plaats van een V6. Welk Ford product zou eigenlijk een V8 moeten hebben, maar heeft een V6? Ah, natuurlijk: De splinternieuwe Ford GT. Natuurlijk weten we waarom er een V6 in ligt: imago. Dat is de zwaarst wegende reden. De vorige Ford GT was briljant, mede dankzij die 5.4 liter grote Modular V8. De huidige Ford GT is gaaf ondanks zijn V6. Al onze hoop was gevesigd op John Hennessey en de zijnen. Komt er wederom een Hennessey getunede Ford GT net zoals bij de vorige generatie? En leggen ze er een V8 in?

Hennessey Ford GT1000 '07

Diezelfde vraag hield het Amerikaanse Motor Authority bezig. In een interview met Hennessey leggen ze hem de vraag der vragen voor. Helaas is het antwoord: “Nee.” Volgens Hennessey ons het niet mogelijk. Hij heeft zelf een Ford GT Heritage Edition gekocht, maar zit geen enkele mogelijkheid om een 5.0 of 5.2 V8 van Ford erin te lepelen. Er is simpelweg geen ruimte. De Ford GT is deels als straatauto ontwikkeld en deels als raceauto. Het gehele chassis is strak om die kleine V6 heen gebouwd.

Ford GT '18

Hennessey heeft de optie uiteraard overwogen, maar het zou te veel werk kosten. Het gehele chassis en de body (opgetrokken uit peperduur koolstofvezel) moeten dan extreem gemodificeerd worden. Ook als je een gigantische crapload aan geld meeneemt, zal Hennessey er niet aan beginnen, geeft hij aan. Jammer, maar helaas. Overigens is het voor een groot gedeelte auditief genoegen. De Ford GT is standaard geen misselijke auto: de V6 levert namelijk 650 pk. Hennessey geeft op zijn website aan dat upgrades voorlopig niet in het vat zitten:

Hennessey does not plan to offer any performance upgrades for the new Ford GT at this time. It does not happen often, but some cars are not meant to be modified. In our humble opinion, the new Ford GT is one of these cars.

Ford GT

Ook interessant!

  • Ford GT krijgt
    Ford GT krijgt nu de enige echte goede motor
  • Hennessey Mustang Legend Edition is bijna een Ford GT
  • Wouter maakt autospotters blij met Ford GT
    Wouter maakt autospotters blij met Ford GT
  • Te koop. Maar niet deze
    Te koop: 2005 Ford GT met een beetje werk

Nieuwste artikelen

  • Hoeveel zakelijke youngtimers zijn er eigenlijk?
  • Duurste Nissan van Marktplaats kan er maar eentje zijn
  • WTF: Invalidenplek rondom auto geverfd, parkeerder krijgt toch boete
  • Autoblog-lezer bezoekt prachtige verzameling
FacebookTweetPinLinkedIn

Ford, ford-gt, Hennessey, tuning, v6, V8

Vorig bericht: « Niet (goed) krabben: Nederlandse en Belgische boetes
Volgend bericht: Deze auto heeft een betere PK-gewichtsverhouding dan een Bugatti »

Lees Interacties

Reacties

  1. boomhauwer zegt

    21 januari 2019 om 12:07

    Wordt het morgen 30°c en zon? Nee.

    Login om te reageren
    • str8six zegt

      21 januari 2019 om 12:17

      @boomhauwer: ligt aan waar je woont.

      Login om te reageren
      • boomhauwer zegt

        21 januari 2019 om 13:08

        @str8six: touché, maar je snapt me punt wel ivm dit artikel en de inhoud.

        Login om te reageren
        • str8six zegt

          21 januari 2019 om 13:52

          @boomhauwer: uiteraard.

          Login om te reageren
        • antoombom2000 zegt

          21 januari 2019 om 15:26

          @boomhauwer: je hebt het hier wel over Murica dus zou ik dit niet te hard roepen. Er zal vast wel iemand zijn die genoeg geld hiervoor heeft

          Login om te reageren
          • flashevan zegt

            21 januari 2019 om 19:01

            @antoombom2000: het klinkt mij als een leuk project voor James Glickenhaus

            Login om te reageren
    • RobUSA zegt

      21 januari 2019 om 21:25

      @boomhauwer: Hier in FL wel hoezo ?

      Login om te reageren
  2. woudloper zegt

    21 januari 2019 om 12:28

    -edit: dank u, is inmiddels gefixt-

    Login om te reageren
    • str8six zegt

      21 januari 2019 om 12:34

      @woudloper: dat is idd even wonen

      Login om te reageren
  3. ghost zegt

    21 januari 2019 om 12:30

    Toch mooi wat Hennessey allemaal
    Maakt en bouwt. Soms zijn de projecten een beetje als in Forza Horizon waar je de gekste engine swaps kan doen maar dan in Real Life!

    Login om te reageren
  4. Gulli zegt

    21 januari 2019 om 12:39

    Hadden ze met de Venom GT ook geen last van. Ken vrij weinig standaard Lotus Elises waar je zomaar een V8 achterin schroeft.

    Login om te reageren
    • carmasterr zegt

      21 januari 2019 om 14:26

      @gulli:
      Maar een Elise heeft geen carbon chassis. Daar kun je dus gewoon je eigen buizenframe tegenaan schroeven zonder de auto te verpesten.

      Login om te reageren
  5. fmgarcia zegt

    21 januari 2019 om 12:41

    Waarom zou je? De auto gaat er niet beter door rijden. Engineers zijn jaren bezig geweest om een goede balans te creëren en Sjonnie help deze om zeep.. Gaaf Bedrijf verder, want niemand anders pakt het zo dik aan als zij.

    Login om te reageren
  6. gandini zegt

    21 januari 2019 om 12:53

    Pff over anticli-max gesproken… Daar had trouwens nog wel een linkje naar Max Verstappen in kunnen zitten. Gemiste kans.

    Login om te reageren
    • cossiekiller zegt

      22 januari 2019 om 09:02

      @gandini: Max gaat het ook met een V6 moeten doen komend seizoen .. Net als die Hennessy kerel met z’n GT ..

      Login om te reageren
  7. julez zegt

    21 januari 2019 om 13:04

    Oeiii.. Dit is wel echt een flinke clickbait titel. Kom op, autoblog, jullie zijn beter dan dit..

    Login om te reageren
    • Gulli zegt

      21 januari 2019 om 14:39

      @julez: 8 artikelen vandaag waarvan 4 met clickbait-titel bewijzen het tegendeel. Maar ik mag niet meer zeuren over clickbait dus ik geef alleen iedereen die erover zeurt een plusje.

      Login om te reageren
  8. berlinetta zegt

    21 januari 2019 om 13:29

    Hallo AB, mochten jullie nog wat inspiratie zoeken voor clickbait-titels en bijbehorende artikelen voor dit jaar dan wil ik jullie hier graag bij helpen:

    Wordt Max dit jaar wereldkampioen? ~ Nee.
    Gaat BMW toch weer kleinere nieren ontwerpen? ~ Nee.
    Gaat Volkswagen sorry zeggen voor hun gesjoemel? ~ Nee.
    Komt de atmosferische V12 terug in de F1? ~Nee.
    Gaat Willem nou eindelijk zeggen hoeveel zijn zus echt weegt? ~Nee.
    Gaat Lincoln dit jaar net zo geniaal/irritant (zelf doorhalen wat van toepassing is) zijn als andere jaren? ~Ja.
    Gaat de modellenstrategie van Mercedes nog ingewikkelder worden?? ~Ja.
    Gaat AB eindelijk een edit-knop invoeren? ~Nee.

    Login om te reageren
    • str8six zegt

      21 januari 2019 om 14:23

      @berlinetta: gaat @berlinetta de helpende hand bieden door een lijstje maken ter inspiratie van clickbait-titels en bijbehorende artikelen voor dit jaar? ~ Ja.

      Login om te reageren
  9. reactief zegt

    21 januari 2019 om 14:07

    Gaan ze dan eindelijk stoppen met achterlijke clickbait titels op Autoblog?

    Login om te reageren
    • reactief zegt

      21 januari 2019 om 14:11

      @reactief: Zonde. Want inhoudelijk best een leuk artikel om Hennesey’s kijk op de Ford GT te lezen.

      Persoonlijk vind ik de Ecoboost trouwens prima bij de auto passen. En vind dat je de auto niet echt snapt als je die zou willen vervangen voor een V8. Denk ook niet dat een koper het wilt trouwens. Daar is de auto te duur voor.

      Login om te reageren
  10. lincoln zegt

    21 januari 2019 om 16:55

    Kortom ..
    Als een Texaanse redneck zegt “kan niet” .. dan kan het ook echt niet ..

    Login om te reageren
    • rob636 zegt

      21 januari 2019 om 21:45

      @lincoln: hij lult dus niet uit zijn neck

      Login om te reageren
  11. mikespek zegt

    21 januari 2019 om 21:05

    Ach ipv een Ford Gt maar een camaro exorcist halen. Zag er zelfs in de handen van Captain Slow er extreem goed uit

    Login om te reageren
  12. Dutchdriftking zegt

    22 januari 2019 om 08:33

    Klinkt op zich wel logisch. In de F150 is er meer dan voldoende ruimte voor swapjes, in een sportwagen is dat vaak anders. Maar een vermogens upgrade zal echt wel komen hoor. Gewoon omdat het kan….

    Login om te reageren

Geef een reactie Reactie annuleren

Je moet ingelogd zijn op om een reactie te plaatsen.

Autoblog

  • Home
  • Lease
  • Rijtesten
  • Adverteren
  • Nieuwsbrief
  • Privacy
  • Huisregels
  • Over ons
  • Disclaimer
  • Algemene voorwaarden
  • Consent

Merken

  • Alfa Romeo
  • Aston Martin
  • Audi
  • Bentley
  • BMW
  • Bugatti
  • Chevrolet
  • Citroën
  • Cupra
  • Dacia
  • Donkervoort
  • Ferrari
  • Fiat
  • Ford
  • Honda
  • Hyundai
  • Infiniti
  • Jaguar
  • Jeep
  • Kia
  • Lada
  • Lamborghini
  • Lancia
  • Land Rover
  • Lexus
  • Lotus
  • Lynk & Co
  • Maserati
  • Mazda
  • Mercedes-Benz
  • MINI
  • Mitsubishi
  • Morgan
  • Nissan
  • Opel
  • Peugeot
  • Polestar
  • Porsche
  • Renault
  • Rolls-Royce
  • Saab
  • Seat
  • Skoda
  • Smart
  • SsangYong
  • Subaru
  • Suzuki
  • Tesla
  • Toyota
  • Volkswagen
  • Volvo

Social

Download onze apps

Download de iPhone app Download de Android app

Autoblog.nl

© 2004 – 2025 Autoblog · Powered by Truer than North