• Spring naar de hoofdnavigatie
  • Door naar de hoofd inhoud
Autoblog.nl

Autoblog.nl

  • Home
  • Formule 1 »
    • Max Verstappen
  • Automerken
  • Occasions
  • Podcasts
  • Rijtesten
  • Video’s »
    • Alles
    • Autoshows
    • Aankoopadvies
    • Mijn auto
    • Rijtesten
  • EV’s
  • Spots »
    • Upload
  • Login

Deze blubberdikke E60 AMG Combi is super zeldzaam

Auteur: willeme, gepost 18 april 2022 om 15:02 – 15 Reacties

E60 AMG Combi

Wij willen deze heerlijk dikke E60 AMG Combi maar wat graag aan de Autoblog Garage toevoegen.

Als het gaat om legendarische Duitsers, staat de Mercedes-Benz 500E / E500 op zeldzame hoogte bovenaan. Het is een van de best gebouwde auto’s, een heel erg snelle auto en een heel erg onopvallende. Tegenwoordig zijn er vooral snelle auto’s.

In de jaren ’90 was het namelijk Jürgen Schrempp die de bonentellers bij Mercedes heel erg blij maakte. De verkoopprijzen van de Benzen bleven min of meer gelijk, maar de kwaliteit ging er op achteruit. Nu vergeten we twee dingen. Ten eerste, dat ‘over engineeren’ was extreem duur (en drukte de marges). Ten tweede, zó slecht waren de nieuwe generatie Mercedessen nu ook weer niet. Ze waren simpelweg iets minder onverwoestbaar.

E60 AMG Combi

Blubberdikke E60 Combi

En als je er voorzichtig mee omgaat, kun je er lang mee doen. Wat te denken van deze geweldige Mercedes E60 AMG Combi? Nu kan het zijn dat je denkt: een E50 en E55 ken ik wel, maar er was dus ook een E60? Ja! Sterker nog, van de S210 waren er vier verschillende AMG’s. In 1996 verscheen de E36 AMG (3.6 liter zes-in-lijn, 280 pk) en de E50 AMG (5.0 V8, 347 pk). Toen kwam in 1998 de E55 AMG (5.4 V8, 354 pk).

E60 AMG Combi
E60 AMG Combi

De E60 AMG is maar één jaar geproduceerd. In dit jaar stond deze niet eens in de prijslijsten. Je moest namelijk een speciaal verzoek indienen bij AMG, die er eentje voor je ging bouwen. Ondanks dat Mercedes en AMG innig samenwerkten, was AMG toen nog zelfstandig.

E60 AMG Combi

1997

Dit exemplaar komt uit oktober van 1997 en is dus alweer bijna 25 jaar oud. Onder de kap vinden we een 6.0 V8 met 381 pk. Optioneel was een 6.3 V8 met 405 pk ook mogelijk. In dit geval is het geld uitgegeven aan groene stiksels, 25 jaar oude high-tech electronica en ten slotte geweldige tweedelige pannenkoekvelgen.

E60 AMG Combi
E60 AMG Combi
E60 AMG Combi

Als kers op de taart is er ook een speciale optie: Sonderlackierung. Dat slaat uiteraard op de lakkleur van de auto. En het is niet dat er gekozen is voor een andere Mercedes-kleur die niet Mercedes niet aanbood in de folder, nee het gaat om ‘flip flop blauw groen’. Een kameleonkleur die meekleurt.

Alle opties van deze blubberdikke E60 Combi:

Voor liefhebbers hebben we hier de optielijst voor je:

  • 214 – Adaptives Dämpfungs-System (ADS)
  • 220 – Parktronic-System (PTS)
  • 242 – Beifahrersitz elektrisch verstellbar mit Memoryfunktion
  • 249 – Innenspiegel automatisch abblendbar
  • 260 – Wegfall der Typenkennzeichen auf dem Heckdeckel
  • 275 – Memorypaket (Fahrersitz, Lenksäule, Spiegel)
  • 313 – Telefon D-Netz “Handy”
  • 345 – Regensensor
  • 354 – Antenne für Telefon (D- und E-Netz)
  • 404 – Multikontursitz links
  • 405 – Multikontursitz rechts
  • 414 – Schiebehebedach elektrisch in Glasausführung
  • 423 – Automatisches 5-Gang Getriebe (NAG)
  • 472 – Electronic-Stability-Program (ESP)
  • 500 – Außenspiegel links/rechts abklappbar
  • 511 – Audio 50 APS inkl. DVD-Wechsler
  • 543 – Sonnenblende mit Make-Up Spiegel
  • 551 – Einbruch- und Diebstahl-Warnanlage (EDW)
  • 600 – Scheinwerferreinigungsanlage
  • 611 – Ausstiegsleuchte für die Fahrertür
  • 612 – Xenon-Scheinwerfer
  • 655 – Sportfahrwerk
  • 682 – Feuerlöscher
  • 728A – Sitze aus Leder in schwarz
  • 792 – 18″-AMG-Felgen (S210)
  • 810 – Sound-System
  • 816 – Fernbedienung für Radio/Comand
  • 819 – 6-Fach CD-Wechsler
  • 873 – Sitzheizung Vordersitz links und rechts
  • 882 – Innenraumschutz und Abschleppschutz
  • 954 – Avantgarde
  • 957 – AMG-Technik-Paket
  • Z98 – Sonderlackierung (Flip flop blau grün metallic)

Zoals je mag verwachten ziet de auto er keurig uit. De kleur maakt ‘m natuurlijk heel erg bijzonder. Tegenwoordig doet men een wrapje eromheen, maar je ziet in het motorcompartiment dat dit de originele lakkleur is.

E60 AMG Combi

Kortom, een heel erg dikke auto voor een vrij stevige prijs. De verkoper – een Ferrari handelaar – wil afscheid nemen van dit blubberdikke apparaat als je 64.900 euro achterlaat. In prinicpe heel erg veel geld, maar ja: vind hier maar eens een tweede van. De advertentie kun je hier bekijken.

Meer lezen? Dit zijn de hoogtepunten van Mercedes stationwagons!

Ook interessant!

  • Video: nieuwe Mercedes-AMG S63e gesnapt
    Video: nieuwe Mercedes-AMG S63e gesnapt
  • Video: brute Mercedes-AMG GT73e komt in actie
    Video: brute Mercedes-AMG GT73e komt in actie
  • Video: Mercedes AMG One in het wild!
  • Video: Het F1-geluid van de Merces-AMG One!
    Video: Het F1-geluid van de Mercedes-AMG One!

Nieuwste artikelen

  • Gespot – Heerlijke Lancia Delta restomod in goed gezelschap
  • Waarom Lando Norris geen straf kreeg bij het inhalen van Tsunoda
  • LANDO NORRIS IS DE F1 WERELDKAMPIOEN VAN 2025
  • De enige Bugatti EB110 op Nederlands kenteken is gespot!
FacebookTweetPinLinkedIn

e-klasse, geld, Mercedes, occasion, station, V8, w210, youngtimer

Vorig bericht: « Verbrandingsmotor voor BMW heel erg belangrijk
Volgend bericht: Ford Fiesta 2022 facelift – rijtest en video »

Lees Interacties

Reacties

  1. PunicaOase zegt

    18 april 2022 om 15:52

    Gaaf! Alleen de meesten denken dat je in een afgetrapte taxi rijdt.. dat moet je niet erg vinden ;-)

    Login om te reageren
    • Dieseltor zegt

      19 april 2022 om 07:57

      Men moet zich niet druk maken om wat anderen vinden. Wordt men een stuk gelukkiger van.

      Login om te reageren
  2. kniesoor zegt

    18 april 2022 om 15:54

    Staat niet bij de advertentie, dat de oto ‘Unfallfrei’ is, iets wat normaliter bij schadevrije duitse wagens wel vermeld wordt. Er staat alleen, dat-ie ‘om cosmetische redenen’ opnieuw gespoten is en dat er diverse nieuwe onderdelen opzitten. Die twee dingen doet vermoeden, dat de oto op enig moment schade heeft gehad. Ik zou dat graag goed uitgezocht willen hebben voordat ik zo’n som geld aan een dergelijk voertuig zou uitgeven.

    Login om te reageren
    • tenaci zegt

      18 april 2022 om 18:41

      @amghans: curieus inder

      Login om te reageren
    • tenaci zegt

      18 april 2022 om 18:42

      @amghans: zeker curieus, maar het kan natuurlijk ook spuitwerk zijn na herstelwerk van een portie bruine pest waar deze serie niet vreemd van is

      Login om te reageren
      • Robert zegt

        18 april 2022 om 19:03

        @tenaci: de bestrijding van roest lijkt me inderdaad een van de meest plausibele redenen om de auto volledig over te spuiten, want a) kon de Baureihe 210 fantastisch roesten en b) is die flipflop lak niet zo maar deels bij te werken.

        Maar wat een jaloersmakende bak is dit weer zeg.

        Login om te reageren
    • 560pk zegt

      18 april 2022 om 22:10

      @amghans: die “cosmetische redenen” kunnen best wel eens de overmatige roest zijn waar deze serie berucht om is. Ik zou er zeker geen 54 duizend euro voor over hebben.

      Login om te reageren
    • audicoupe84 zegt

      19 april 2022 om 22:55

      Deze serie met de ronde koplampen waren zo slecht dat de dikkedeur van Mercedes zijn biezen moest pakken. Er waren auto’s bij die om de week bij de dealer in reparatie stonden. Velen hebben een andere auto gekregen na met rechtszaken te hebben gedreigd.

      Login om te reageren
  3. Dutchdriftking zegt

    18 april 2022 om 16:10

    Het is natuurlijk wel lullig dat een A250 sneller weg is bij het stoplicht. Maar een station V12 blijft geniaal. Past er ook een supercharger op?

    Login om te reageren
    • jarnobakker zegt

      18 april 2022 om 16:11

      @dutchdriftking: ehm , er staat toch duidelijk v8

      Login om te reageren
      • Dutchdriftking zegt

        18 april 2022 om 17:34

        @jarnobakker: ehh ik ga even schamen in een hoekje.

        Login om te reageren
    • Richmond zegt

      18 april 2022 om 18:16

      @dutchdriftking: je a250 is ook sneller dan je Ferrari Mondial wat is je punt? Er zijn altijd auto’s die sneller zijn dan andere auto’s.

      Login om te reageren
      • Joost zegt

        18 april 2022 om 19:53

        @benja01: kan je een andere Ferrari uit die periode kiezen? Een 308 / 328 GTB of GTS?

        Een Mondial is naast ‘slomer’ dan een A250 ook nog eens erg lelijk

        Login om te reageren
        • arthur75 zegt

          18 april 2022 om 20:25

          @ijoost: een mondial is inmiddels niet meer lelijk, in mijn ogen althans. Hou ouder hij wordt, hoe mooier ik hem ga vinden.

          Login om te reageren
        • Richmond zegt

          20 april 2022 om 07:21

          @ijoost: ging om prestaties lol.

          Login om te reageren

Geef een reactie Reactie annuleren

Je moet ingelogd zijn op om een reactie te plaatsen.

Autoblog

  • Home
  • Lease
  • Rijtesten
  • Adverteren
  • Nieuwsbrief
  • Privacy
  • Huisregels
  • Over ons
  • Disclaimer
  • Algemene voorwaarden
  • Consent

Merken

  • Alfa Romeo
  • Aston Martin
  • Audi
  • Bentley
  • BMW
  • Bugatti
  • Chevrolet
  • Citroën
  • Cupra
  • Dacia
  • Donkervoort
  • Ferrari
  • Fiat
  • Ford
  • Honda
  • Hyundai
  • Infiniti
  • Jaguar
  • Jeep
  • Kia
  • Lada
  • Lamborghini
  • Lancia
  • Land Rover
  • Lexus
  • Lotus
  • Lynk & Co
  • Maserati
  • Mazda
  • Mercedes-Benz
  • MINI
  • Mitsubishi
  • Morgan
  • Nissan
  • Opel
  • Peugeot
  • Polestar
  • Porsche
  • Renault
  • Rolls-Royce
  • Saab
  • Seat
  • Skoda
  • Smart
  • SsangYong
  • Subaru
  • Suzuki
  • Tesla
  • Toyota
  • Volkswagen
  • Volvo

Social

Download onze apps

Download de iPhone app Download de Android app

Autoblog.nl

© 2004 – 2025 Autoblog · Powered by Truer than North