Sterker nog: hij komt niet eens naar Europa. Waar alle 100 stuks dan wel naartoe worden verscheept?
Maleisië, of all places! De BMW heeft wat extra M Performance-flapjes gekregen om het design en de “aerodynamica” een handje vooruit te helpen. Bovendien is deze speciale editie in het land van verkoop zo’n 3.000 euro goedkoper dan de reguliere 528i. Een rijtest met de 535i vind je trouwens HIER.
De M Performance Edition is aangekleed met een zwarte kidney grille, een splitter van carbon aan de voorzijde, andere side skirts en een subtiele spoiler op de bips. Aan de geblazen 2.0 viercilinder is voor zover bekend niks gewijzigd. De 100 eigenaren zullen het dus met 240 pk en 350 Nm aan koppel moeten stellen. 0-100 km/u duurt 6,2 tellen en de top is elektronisch afgeregeld op 250 km/u. De transmissie betreft een automaat met 8 verzetten.
Wat een ramp… not
Korting van 3000,- omdat de nieuwe al voor de deur staat?
Ben benieuwd wat de nieuwe 5 en volgende A6 zullen brengen om de Mercedes E-klasse van z’n -nu nog- eenzame troon te stoten.
Daarnaast: echt niet mijn smaak, deze carbon frutseltjes.
@123bat: op welke troon zit de E klasse ?
@123bat: eh, een mooi uiterlijk misschien? Zo’n E klasse vind ik nou niet echt bijzonder, een C of S (die ook allemaal op elkaar moeten lijken) vind ik mooier
@jobberns: Uiterlijk is subjectief, ik vind de E mooier dan de C omdat ‘ie wat mij betreft mooier geproportioneerd is. :-)
De E zit op die ’troon’ omdat hij op dit moment boven de concurrentie zit op het gebied van techniek, elektronische gadgets en veiligheid (hij is net nieuw, logisch dus).
5-serie en A6 lopen -gefacelift- al wat langer mee, hetgeen bij de vorige E-klasse eigenlijk ook het geval was.
Dat hoeft uiteraard geen issue te zijn aangezien ze alledrie op hun eigen manier erg mooie auto’s zijn.
@123bat: easy die e is namelijk lelijk hahahaha dak klopt zoals altijd niet bij de bens… En goedkoop ook van binnen wat hout afwerking aan gaat hahah
@3246cm252kw: heb je ook hardop gelachen tijdens het typen van die “hahaha”?
@geertjan: wat denk jezelf ?
Is dat niet gewoon hetzelfde als die ‘speciale 4C zandvoort editie’ ofzo waarbij Alfa NL dit officieel mag uitbrengen als special edition.
Maleisië lijkt me een uitstekende niche markt voor een model als dit! Bijna elke auto daar is wel aangepast, en de mensen met iets meer geld houden van carbon en gekke wrapjes etc. Niet mijn smaak, maar daar is het helemaal hot. Die 100 stuks zijn ongetwijfeld zo verkocht in Maleisië..
Mogen we dit beschouwen als een “uitzwaaimodel”? Want de 5er is echt aan vervanging toe.
Hier ga ik vanavond slecht van slapen!!
Ik vind het niet passen bij een 5-serie, al helemaal niet bij een 2 liter. Doe mij maar het tegenovergestelde: een M550d met standaard exterieur inclusief 520d badge.
Zo’n M-performance pakketje zie ik liever op een 340i of een 4-serie.
Mooie uitzwaai editie toch?
Een M-badge op een BMW uit 2016 met 240 pk. Vroeger betekende het nog iets als je zo’n badge op je auto had zitten, tegenwoordig ben je niet zo speciaal meer.
@toempf: en toch sneller naar de 100 dan een 4 cylinder M3….;)
Ow staat de M voor Malaysia weer iets geleerd.
Is dit niet 245 pk ? Dezelfde als in de 328 waarin de245pk ligt? Deze auto is te chiq om er frutsels aan te hangen.
Deze kun je toch gewoon in NL krijgen? Even die opties aanvinken en je hebt precies hetzelfde model. Is alleen duurder.
Verder vind ik het niet passen op de 5. Die is het mooist zonder sportprullaria.
@berlinetta: klopt, het zijn allemaal accessoires die achteraf op een 5-serie met een M-pakket kunnen worden geplaatst.
@knipperlichtje: dus het zijn accessoires die je alleen kan plaatsen als je een BMW hebt met.. accessoires? Okee.. maak er anders ff een studie van ofzo :p
Dit ziet er niet eens uit.
Noem mij maar ouderwets, maar ik wil meer dan 4 cilinders.
Zullen zo verkocht zijn daaro.
Ik vind de accessoires op zich wel mooi, maar het wordt er toch meteen sjonnie van