• Spring naar de hoofdnavigatie
  • Door naar de hoofd inhoud
Autoblog.nl

Autoblog.nl

  • Home
  • Formule 1 »
    • Max Verstappen
  • Automerken
  • Occasions
  • Podcasts
  • Rijtesten
  • Video’s »
    • Alles
    • Autoshows
    • Aankoopadvies
    • Mijn auto
    • Rijtesten
  • EV’s
  • Spots »
    • Upload
  • Login

Deze BMW M3 Coupé met 5.8 V10 is buitenaards lekker

Auteur: Dizono, gepost 26 februari 2016 om 19:34 – 56 Reacties

Afbeelding Deze BMW M3 Coupé met 5.8 V10 is buitenaards lekkerAfbeelding Deze BMW M3 Coupé met 5.8 V10 is buitenaards lekkerAfbeelding Deze BMW M3 Coupé met 5.8 V10 is buitenaards lekkerAfbeelding Deze BMW M3 Coupé met 5.8 V10 is buitenaards lekkerAfbeelding Deze BMW M3 Coupé met 5.8 V10 is buitenaards lekkerAfbeelding Deze BMW M3 Coupé met 5.8 V10 is buitenaards lekkerAfbeelding Deze BMW M3 Coupé met 5.8 V10 is buitenaards lekkerAfbeelding Deze BMW M3 Coupé met 5.8 V10 is buitenaards lekker

BMW M3 V10
Gave bodykit, bizarre velgen en een natuurlijk ademende 5.8 V10 in het vooronder. Deze M3 is leuker dan een fonkelnieuwe M4!

Je hebt tuners en tuners. Je hebt van die toko’s die nieuwe wagens behangen met plastic en vervolgens de techniek met rust laten of een simpel ECU-chipje aanpassen. Daar maak je een auto wat mij betreft niet beter mee en dat is uiteindelijk toch de bedoeling van tuning? Nee, dan de heren van Alpha-N. Dat zijn echte tuner, helden zo u wilt.

Zij begonnen hun klus reeds met een prima basis, de BMW M3 Coupé, Baureihe E92. De toch al niet misselijke 4.0 V8 werd eruit gesloopt en vervangen door de natuurlijk ademende V10 uit de vorige M5. Niet dat dat blok onaangetast werd gelaten, door ouderwets vakwerk werd het blok opgeboord tot 5.8 liter. Samen met andere nokkenassen, geoptimaliseerde ECU en een titanium uitlaatsysteem komt het totaalvermogen daardoor op 640 pk. Om al dat vermogen in toom te houden, is het standaard remwerk vervangen door een Brembo-systeem, met zes zuigers per schijf aan de voorzijde en vier aan de achterkant. Het onderstel is volledig instelbaar en kan volgens de tuner zowel met zijdezacht circuit-asfalt als met stukgereden zoab overweg.

Ook visueel werd de M3 aangepast en wederom ging Alpha-N niet over één nacht ijs. De voorbumper, achterbumper, voorschermen en achterschermen zijn van carbon vervaardigd en dus veel lichter dan voorheen. Ook de motorkap werd opnieuw ontworpen om de enorme V10 voldoende plaats te geven. De wielen zijn een verhaal apart, de fraaie 19-inch wielen hebben een turbine-ontwerp en zijn uit één stuk gefreesd. Het geheel wordt afgetopt met carbon insterts.

Bij Alpha-N geen gekke kleurtjes of een overdaad aan carbon. Het is er wel, maar het zit keurig verstopt achter een laagje Veritas RS-zilver. Ik ben helemaal weg van Alpha-N Performance BT92 5.8 V10, want zo heet het beest voluit, maar wat is jullie mening?

Update: met dank aan lezer @senne met zijn olifantengeheugen, blijkt de bodykit krek eender te zijn als die van Brabham uit 2009. Dat bedrijf werd een tijdje terug namelijk overgenomen door Alpha-N, dus heel vreemd is het niet. Zou het dezelfde wagen zijn, of hebben ze gewoon nog een exemplaar gebouwd om de V10 in te lepelen?

Ook interessant!

  • Video: BMW M3 Touring op de 'Ring
  • BMW M3 CS gesnapt in Oostenrijk
    Video: BMW M3 CS gesnapt in Oostenrijk
  • Video: BMW M3 G80 lezersvragen beantwoord!
    Video: BMW M3 G80 lezersvragen beantwoord!
  • 'BMW Z8 Coupé' met M3 motor is pure perfectie

Nieuwste artikelen

  • Goedkoopste 997 van Marktplaats is ook de opvallendste
  • Autosalon van Brussel 2026: dit zijn de primeurs
  • Kia viert 80-jarig bestaan met dit bijzondere apparaat
  • Scoor deze ‘vergeten’ Saab op Marktplaats
FacebookTweetPinLinkedIn

alpha-n, BMW, carbon, Coupe, e92, grijs, M3, tuning, V10

Vorig bericht: « Uitgelekt: Toyota C-HR is Nissan Juke-concurrent
Volgend bericht: Wat voor motoren heeft deze Riva Ferrari 32? »

Lees Interacties

Reacties

  1. dirkiii zegt

    26 februari 2016 om 19:36

    Alleen het interieur is jammer.

    Login om te reageren
    • hight96 zegt

      26 februari 2016 om 22:18

      @dirkiii: Dat neem ik voor lief, ik zou hem maar wat graag willen hebben zeg!

      Login om te reageren
      • dirkiii zegt

        26 februari 2016 om 22:23

        @hight96: ik zou het ook niet afslaan huisige speeltje in de verkoop en dan een ander kleurtje er in?

        Login om te reageren
    • bmwm3gtr zegt

      27 februari 2016 om 08:41

      @dirkiii: en die midden geplaatste uitlaat en velgen

      Login om te reageren
  2. hoonigan247 zegt

    26 februari 2016 om 19:36

    Ow….. dat interieur…. om te janken

    Login om te reageren
  3. wachtmaartotmijnvtecinkicktyo zegt

    26 februari 2016 om 19:38

    Op het interieur, de achterbumper en de velgen na is dit wel een heel geile wagen

    Login om te reageren
    • stefane30v8 zegt

      26 februari 2016 om 20:17

      @wachtmaartotmijnvtecinkicktyo: op haar lelijke kop, dikke reet en hang tieten na is het best een lekker wijf

      Login om te reageren
      • wachtmaartotmijnvtecinkicktyo zegt

        26 februari 2016 om 20:30

        @stefane30v8: mijn comment was dan ook met enige ironie geschreven

        Login om te reageren
      • gtwillem zegt

        27 februari 2016 om 10:00

        @stefane30v8: je hebt het over mijn zus begrijp ik?

        Login om te reageren
        • insomnia zegt

          28 februari 2016 om 09:42

          @gtwillem: hmm, herhaling…

          Login om te reageren
  4. amnesia zegt

    26 februari 2016 om 19:39

    Knap staaltje vakmanschap,
    Alleen vind ik de originele bumpers en uitlaat beter staan.
    Interieur is mooi alleen de kleur is om te huilen.

    Login om te reageren
    • amnesia zegt

      26 februari 2016 om 19:40

      @amnesia: oja.. De velgen horen thuis bij de lokale junkfoodgigant

      Login om te reageren
  5. bk15 zegt

    26 februari 2016 om 19:39

    Dit is wel tunen zoals het bedoelt is! Maar ik denk dat ik andere velgen op de foto’s zie. Die vallen van bij minder in de smaak. Geef mij maar de ‘standaard’ smal gespaakte M-Velgen.

    Login om te reageren
  6. Senne zegt

    26 februari 2016 om 19:40

    Kan me herinneren dat Brabham ook een widebody had gemaakt van de e92 m3 wat jaren terug…
    Die leek verdomd veel op deze auto.

    Login om te reageren
    • Senne zegt

      26 februari 2016 om 19:43

      @senne: Sterker nog, dit is exact zo’n zelfde widebody…

      Login om te reageren
      • Senne zegt

        26 februari 2016 om 19:47

        @senne: Hmmm, Brabham racing is overgenomen door Alpha N kom iknet achter…
        Verklaard een hoop ?

        Login om te reageren
      • ghost zegt

        26 februari 2016 om 22:49

        @senne: 200k voor een bodykit? R U shitting me?

        Login om te reageren
    • Dizono zegt

      26 februari 2016 om 19:46

      @Senne: Veromd, heb jij even een olifantengeheugen! Ook de velgen lijken, op het kleurtje na, overeen te komen.

      http://www.autoblog.nl/archive/2009/10/23/gespot-bmw-brabham-bt92

      Login om te reageren
      • dell zegt

        26 februari 2016 om 20:15

        @Dizono: Vind het altijd zo goed van jou dat je geloofd in het credo: ere wie ere toekomt. Het artikel netjes aanpast na invloed van het publiek. Is jammer genoeg geen gemeengoed onder websites..

        Login om te reageren
        • Dizono zegt

          26 februari 2016 om 20:20

          @dell: Dank. Alles voor een beter Autoblog, want je weet:

          http://static.autoblog.nl/images/wp2016/divers/autoblog-beter-550.jpg

          Login om te reageren
  7. robinthecarguy zegt

    26 februari 2016 om 19:40

    Dat interieur en die velgen vind ik het dan weer een beetje verpesten op die auto.

    Login om te reageren
  8. johanhummer9 zegt

    26 februari 2016 om 19:41

    Dat interieur vind ik nog wel meevallen , die centrale uitlaat ziet er niet uit

    Login om te reageren
  9. bk15 zegt

    26 februari 2016 om 19:41

    Smaken verschillen, dit is voor mij hoe een interieur hoort te zijn.
    VIEZE VUILE PURE PORNO. Heerlijk.

    Login om te reageren
    • bofkont zegt

      26 februari 2016 om 19:53

      @bk15: Gezien je leeftijd wel weer begrijpelijk ;)

      Login om te reageren
      • bk15 zegt

        28 februari 2016 om 14:49

        @bofkont: het heeft vrij weinig met leeftijd te maken dat er ook mensen zijn die iets anders dan saai zwart ook kunnen waarderen.

        Login om te reageren
    • beefcake zegt

      26 februari 2016 om 20:03

      @bk15: 100% eensch!

      Login om te reageren
  10. scottishcarspotter2000 zegt

    26 februari 2016 om 19:45

    HRE-velgen en een ander interieue graaf

    Login om te reageren
  11. gtwillem zegt

    26 februari 2016 om 19:47

    @dizono, het kwam mij nogal bekend voor. Twee Brabham conversies. De eerste is de auto zelf:

    Brabham BT92:

    http://pre08.deviantart.net/1be4/th/pre/f/2009/258/f/e/bmw_brabham_bt92_by_bymodifieci.jpg

    Die had nog een opgefokte en uitbeoorde V8.

    Daarnaast had Brabham een conversie voor de M5, uiterlijk bijna standaard, maar de motor komt mij bekend voor:

    http://cdn2.evo.co.uk/sites/evo/files/styles/gallery_adv/public/images/dir_612/car_photo_306082.jpg?itok=bndqCdGH

    Die had je met een 5.5 liter V10 en later zou er ook een 5.8 variant komen.

    Brabham wist ze lastig te verkopen omdat een Brabham BT92 rond de 250.000 ponden kostte. Misschien dat dit bedrijf alles heeft overgenomen en goedkoper verkoopt?

    Login om te reageren
  12. Dutchdriftking zegt

    26 februari 2016 om 19:48

    Het idee is geniaal. Jammer dat het net niet is. Techniek is geweldig, de bumpers (met name de achterbumper ) en de wielen zijn afschuwelijk. Het interieur is gewoon niet mijn ding, maar opzich niet slecht. Ik vind het vooral niet passen bij het racey karakter van de auto.

    Login om te reageren
  13. bofkont zegt

    26 februari 2016 om 19:54

    Verschrikkelijk ding, vooral die velgen/bumpers/interieur.
    De motor swap is wel echt vakmanschap.

    Login om te reageren
  14. audiisthebest zegt

    26 februari 2016 om 20:00

    Voorkant is heel dik, alleen de velgen, achterkant en interieur zijn heel lelijk

    Login om te reageren
  15. papapilo zegt

    26 februari 2016 om 20:03

    V10 altijd +1

    Login om te reageren
  16. lompey zegt

    26 februari 2016 om 20:11

    Lekker dik alleen hadden ze nog iets subtieler moeten zijn. Een M3 met V10 heeft die velgen en interieur niet nodig. Iets minder maakt mooier

    Login om te reageren
  17. mercedesjoost zegt

    26 februari 2016 om 20:19

    http://i.wheelsage.org/pictures/b/bmw/brabham/bt92/brabham_bt92_6.jpg
    Inderdaad exact hetzelfde!!!

    Login om te reageren
  18. Svensson zegt

    26 februari 2016 om 20:26

    @dizono: Aan de cilinderboring van het blok is niks veranderd, het is juist de slag die aangepast is d.m.v. een andere krukas.

    Login om te reageren
    • davelepeef zegt

      26 februari 2016 om 20:55

      @Svensson: cheap bastards!!

      Login om te reageren
      • Svensson zegt

        26 februari 2016 om 22:12

        @davelepeef: Haha

        Login om te reageren
  19. blaze3027 zegt

    26 februari 2016 om 20:32

    Gta v velgen

    Login om te reageren
  20. spylegion zegt

    26 februari 2016 om 20:36

    5.8V10…
    En de rest is bijzaak, al zit er een Lada omheen gebouwd.

    Login om te reageren
  21. EdGaR zegt

    26 februari 2016 om 20:51

    DIKKE BMWW!

    Login om te reageren
    • till zegt

      26 februari 2016 om 23:59

      @EdGaR: Blijft leuk fragment,en toen werd ze weggetrokken en lag ze dwars

      Login om te reageren
  22. norge zegt

    26 februari 2016 om 21:02

    Zou het nog lekker sturen met zo’n klomp motor voorin?

    Ohja, dat interieur……not nice..

    Login om te reageren
    • gtwillem zegt

      27 februari 2016 om 10:04

      @norge: goede vraag! Het is niet dat de gewone V8 een stakker was, ofzo…

      Interieur lijkt een beetje op die separeercel in ‘One Flew Over The Cuckoo’s Nest’ (ik weet zeker dat jij deze nog wel kent ;-)).

      Login om te reageren
  23. lamborghinibrapa zegt

    26 februari 2016 om 21:19

    Ik vind dat interieur heel mooi hoor?

    Login om te reageren
  24. ghost zegt

    26 februari 2016 om 21:23

    Alles schön totdat ik foto 9 en 10 zag…bleh!

    Login om te reageren
  25. rixxy330d zegt

    26 februari 2016 om 21:36

    Daar krijg je toch een stramme kabouter van…

    Login om te reageren
  26. dutchcorvette zegt

    26 februari 2016 om 21:57

    Maakt dat hem een nep M3?

    Login om te reageren
  27. tombe zegt

    26 februari 2016 om 21:58

    Zowat 10 jaar terug deed Hartge de E90 h50 V10, wat maakt deze dan speciaal?
    Veel leuks op YouTube te vinden

    Login om te reageren
    • e1000bmw zegt

      26 februari 2016 om 22:11

      @tombe: je haalt me de woorden uit de mond…

      Login om te reageren
    • tombe zegt

      27 februari 2016 om 04:44

      @tombe: http://youtu.be/FdJ5FfXBJfA

      Login om te reageren
    • tombe zegt

      27 februari 2016 om 04:52

      @tombe: http://paultan.org/images.paultan.org/uploads/2006/03/hartge_v10.jpg

      Login om te reageren
  28. vinox zegt

    27 februari 2016 om 00:29

    Als de DKG bak eraan hangt dan yes, anders met de SMG van die V10… Dno.

    Login om te reageren
  29. sjeemsbond zegt

    27 februari 2016 om 01:43

    Prachtig. Alleen die velgen die hebben ze volgens mij van een willekeurig Mad Max voertuig geplukt.

    Login om te reageren
  30. mrmiyagi1982 zegt

    27 februari 2016 om 09:15

    Vet. V10 :)

    Login om te reageren
  31. aquila2003 zegt

    27 februari 2016 om 10:38

    Mooie techniek, maar ik vind die bodykit echt kapot lelijk

    Login om te reageren
  32. Megakix zegt

    27 februari 2016 om 11:53

    Best oud nieuws… ?

    https://www.youtube.com/watch?v=NmWj0-3BRw4

    Login om te reageren

Geef een reactie Reactie annuleren

Je moet ingelogd zijn op om een reactie te plaatsen.

Autoblog

  • Home
  • Lease
  • Rijtesten
  • Adverteren
  • Nieuwsbrief
  • Privacy
  • Huisregels
  • Over ons
  • Disclaimer
  • Algemene voorwaarden
  • Consent

Merken

  • Alfa Romeo
  • Aston Martin
  • Audi
  • Bentley
  • BMW
  • Bugatti
  • Chevrolet
  • Citroën
  • Cupra
  • Dacia
  • Donkervoort
  • Ferrari
  • Fiat
  • Ford
  • Honda
  • Hyundai
  • Infiniti
  • Jaguar
  • Jeep
  • Kia
  • Lada
  • Lamborghini
  • Lancia
  • Land Rover
  • Lexus
  • Lotus
  • Lynk & Co
  • Maserati
  • Mazda
  • Mercedes-Benz
  • MINI
  • Mitsubishi
  • Morgan
  • Nissan
  • Opel
  • Peugeot
  • Polestar
  • Porsche
  • Renault
  • Rolls-Royce
  • Saab
  • Seat
  • Skoda
  • Smart
  • SsangYong
  • Subaru
  • Suzuki
  • Tesla
  • Toyota
  • Volkswagen
  • Volvo

Social

Download onze apps

Download de iPhone app Download de Android app

Autoblog.nl

© 2004 – 2025 Autoblog · Powered by Truer than North