Blijf onder de radar met deze Mansory Torofeo (1250 pk)

Auteur: , 38 Reacties

Niet alleen heeft deze opgewaardeerde Lamborghini Huracan wel wat weg van stealthbommenwerper F-117 Nighthawk, dankzij 1250 pk is hij niet eens heel veel langzamer.

Dit voorjaar trok Mansory in Genève het doek van de Torofeo, een flink aangepaste en gekietelde Lamborghini Huracan. De naam is een samenvoeging van ‘Toro’ (Spaans voor stier) en Lambo’s eigen racewagen ‘Super Trofeo‘. Met 1000 pk was de Mansory op het rechte stuk waarschijnlijk zelfs sneller dan Lamborghini’s eigen Super Trofeo-wagens.

Omdat 1000 pk uiteindelijk ook maar 1000 pk is en blauw ook maar zo blauw is, heeft de Duitse tuner nog wat verder geprutst aan hun Torofeo. Het blok, dat door Mansory volledig opnieuw is opgebouwd met opgewaardeerde zuigers, drijfstangen en wat dies meer zij, levert nu een piekvermogen van 1250 pk. Het koppel is, omwille van behoud van de versnellingsbak, nog altijd begrensd op 1000 Nm. Qua prestaties geeft Mansory dezelfde cijfers op als van hun 1000 pk sterke Torofeo: 0-100 in 2.7 seconden en een topsnelheid van 340 km/u.

Aangezien de meeste eigenaren waarschijnlijk stapvoets en al revvend door Londen of St. Tropez rijden, is het uiterlijk minstens zo belangrijk. Deze matzwarte Lambo blijkt bij nader beschouwing dan ook niet gespoten of gewrapt, maar is volledig uit poedelnaakt carbon opgetrokken. Opvallend zijn ook de deuren, die wat extra reliëf hebben meegekregen om zo laserguns en andere radarsystemen om de tuin te leiden. Tenminste, dat vermoeden we. Mansory neemt haar creatie mee naar de IAA, dus de carbonfetisjisten weten waar ze volgende week moeten zijn.



38 reacties

Je krijgt er nog een Louis Vuitton interieur bij ook!
Wat een vrolijk ding ..
Zal een aardige duit kosten
Wow!
Megasupervetgaaf!😳
Komt niet heel vaak iets moois bij Mansory vandaan, dit is wel erg mooi!
@maniaxdream: Zeker waar!

Voor het eerst sinds ever, vind ik iets van hun mooi.
@maniaxdream: eerste keer dat ik iets subtiel zie van mansory
Stiekem toch wel gaaf!😁😅
Vrij geslaagd. Ik vind naar Mansory maatstaven deze auto zeer behoudend uitzien. Geen hoeken en gaten zoals alle andere creaties. Misschien de achterkant een beetje maar verder best leuk om naar te kijken.
… om er bang van te worden: wat kijkt ‘ie boos….
Wat ik mijj nou altijd afvraag: waarheen met je kenteken aan de voorkant? Of moet je nou zo’n plakding als voorkantkenteken nemen (wat illegaal is)?
@rocky: ja want eigenaren van zo’n auto vrezen illegale zaken. En zo’n dikke prent voor een verkeerde kentekenplaat zal hun weekend flink verzieken!
@rocky: hetzelfde als de standaard Hoer A kan lijkt me.
Ok ik zeg het absoluut niet graag..maar dit is de eerste creatie van Mansory die ik ieder geval wel best dik vind. Brute machine en het interieur een keer semi met rust gelaten. Nice
Voorkant: jaa!
Interieur: jaa!
Zijkant: jaa!
Achterkan: nee!
Deze automobiel zou verschrikkelijk goed staan bij mijn braatling horlosie en treibel tatoewasie ..
En wat is het nu precies het nut van die 250pk extra als de topsnelheid en de sprinttijd hetzelfde blijft? Snellere tussensprintjes ofzo?
Geslaagd!

Waar een tuner vaak een automerk weinig eer aandoet hebben ze in dit geval juist heel goed naar de merkwaarden en de geschiedenis van Lamborghini gekeken. Lekker extravagant en ongepolijst, dit zou zo in de Lamborghini catalogus opgenomen kunnen worden.
@Edge: geen idee, ik kan er ook niet bij. En daarbij is 340 voor die hoeveelheid pk’s niet heel veel, zelfs met die Aero dingen. Zo’n mannhart m5 gaat harder. Ik denk dan ook dat de versnellingsbak dit limiteert.
Mansory is goed bezig, me like
Ziet erg gaaf uit!
Ik geloof niks van die 1250pk tot ik een dyno zie. Ej die specs zijn toch om te schamen: waarom niet begrenzen op iets van 370kmh of zoiets. Met 1250pk zou dat makkelijk moeten gaan, en qua aerod. En overige techniek ook. Staat een stuk stoerder. 2.7sec kan ik begrijpen in verband met tractie, maar ben wel meer benieuwd naar waarden als 0-200 of 300. Dat zou spectaculair moeten zijn met zo’n vermogen, daar biks bekend over?
@guusboum: heb van een betrouwbare bron begrepen dan mansory inderdaad niet helemaal eerlijk is over de pk van hun autos, dus gelijk heb je!
Nieuwe designer bij mansory? Best gaaf dit!
“is opgebouwd met opgewaardeerde zuigers, drijfstangen en wat dies meer zij,”
Vraag me hier altijd af hoe ze nog beter kunnen opwaarderen dan een merk met enorm veel budget als Lamborghini. Kan iemand mij dat uitleggen?
@stfu: lamborghini ontwikkelt de motor voor een bepaald doel en vermogen. Een geblazen motor zit weer heel anders in elkaar dus simpel een turbo erop zetten werkt niet goed.

De temperaturen zijn anders, de krachten zijn hoger (lagers, drijfstangen) en waarschijnlijk zijn de zuigers anders van formaat. Ook kan ik me voorstellen dat de oliepomp is vergroot omdat er nu meer en beter gesmeerd moet worden.

Als een motor ontwikkeld met turbo’s zou het wellicht anders zijn, al is het logisch dat als je ergens veel meer van vraagt dat dingen dan verzwaard moeten worden.
Mooi ding! Er komt zowaar af en toe wat moois bij huize Mansory vandaan.
Het is wat over de top, en het vermogen moet je ook maar geloven, maar hij is wel gaaf.
Het gebeurt niet vaak dat ik getunede auto’s mooi vind en al helemaal niet die van Mansory, maar sjeetje wat is deze viesdik…!
Ben nooit zo van de extreme tuning, maar deze vind ik heerlijk!
Mijngod wat een beest
Doet mij een beetje denken aan de sesto elemento en ook dat vind ik een hele mooie wagen.
Stiekem wil ik deze wel hebben.
De creaties van Mansory zijn heel verschillend: sommige zijn redelijk wanstaltig, maar ze hebben ook creaties die best heel mooi zijn. Deze is er (in mijn ogen) 1 in de laatste categorie, een bruut ding en ik zou er best eentje willen :).
Binnenkant is iets te, maar de buitenkant is zeer smaakvol!
Gaaf ding zeg! Zal wel een pittig prijskaartje aan hangen!!
Deze ziet er wel nice uit hoor..!
Mansory is absoluut mijn ding niet: over het algemeen zijn het wanstaltige creaties. En dan komen ze met dít. Sinister apparaat. Qua styling helemaal niet verkeerd. Ik heb mijn bedenkingen qua prestaties en vermogen (1250pk….), maar de UGR Gallardo’s halen dat ook. Maar het vermogen is too much. Waarom niet een atmosferische 700pk? En dan dit uiterlijk. Beetje circuit capaciteiten meegeven en je hebt een winner!
Ziet er nog best gaaf uit voor mansory begrippen

Geef een reactie:

Je moet ingelogd zijn om reacties te posten, registreren kan HIER (ook via Facebook).