Heerlijke Alpina B6 2.7 (1986) staat te koop

Auteur: , 41 Reacties

Kopen kopen kopen!

Het gaat om een van origine Japanse Alpina B6 2.7 met ongeveer 125.000 km op de teller, die is gebaseerd op de E30 325i. Het blok is opgekieteld naar ruim 200 pk bij 265 Nm, waarmee ‘ie naar de 100 sprint in 7,1 tellen. Minder snel dus dan z’n iets grotere broer, maar nog steeds rap genoeg.

Naast de aangepakte zes-in-lijn zijn het onderstel en de remmen op punt gezet, het uiterlijk (interieur én exterieur) is lichtjes opgepimpt met de welbekende Alpina-accenten en natuurlijk een karakteristiek setje velgen.

Alpina B6 2.7 interieur

Aan de foto’s bij de advertentie te zien verkeert de Alpina nog in vrijwel smetteloze conditie, al kan het heerlijke retro-interieur wel een poetsbeurtje gebruiken. Afgezien daarvan is het vooral genieten geblazen bij het fraaie exterieur, details als de houten pookknop, oldskool tellers op het dashboard en natuurlijk de subzero coole striping.

Prijs van al dat moois ligt op 30.000 USD, waarmee ‘ie aardig wat goedkoper is dan een E30 M3 in ongeveer vergelijkbare staat. Veel langzamer is de Alpina overigens niet, mocht dat de je reden zijn om deze B6 te laten staan. Wij vinden ‘m gaaf!



41 reacties

Erg gaaf. Ik zag er een keer een in deze kleur en trim op de ring staan. Vreselijk mooie bak. Vooral die voorspoiler met Alpina erop vind ik erg mooi. Beetje tacky misschien maar het Is niet anders ;)
Prachtige “livery” alleen mis wel een beetje iets van extra bodywork aan de zijkant en achterkant.
Liever deze als de m3 vanwege de heerlijke motor
@papa: juist! evenveel pk’s en meer koppel dan de m3. Bovendien hoeft een 6 pitter niet altijd te schreeuwen om toch lekker door te rijden. Al blijft de body van een m3 begerenswaardiger.
Doet me denken aan mijn eerste BMW. Een type 2 e30 325i in deze kleur(malachit grun metallic). Wat een heerlijke bak was dat!
@e39540itouring: Met beige bekleding zeker? Heb ik ook 1 gehad.
@schellekens006: zwart leren sportstoelen :-)
“Copy-Paste” BMWBlog
Zo eentje heb ik een keer geupload geloof ik
Zou me geld toch liever steken in een M3 E30. Dan maar doorsparen.
waar zijn in hemelsnaam die strepen goed voor? heb ze nooit begrepen
@henkhupelschoten: In die tijd was striping een trend..
Voor en achterkant zijn niet in balans met die grote voorspoiler en de uitlaat mag 3 cm korter. Maar wel een leuk dingetje voor de verzamelaar. Die olie temperatuur aanduiding voor as, motor en de oliedruk is wel echt retegaaf. Dat zouden ze verplicht moeten maken op auto’s… Weten hoe het staat met de olie is een heel goed instrument tegen schade aan motoren en kost niet gek veel.
Fantastische wagen dit!
Maar wat helemaal mooi is is de e30 m3 b6 3.5s, maar daar heb ik helaas het budget niet voor… Als ie te vinden is.
@bmw-e30-7bh: m3 body met een 6-in-lijn…imo de perfectie
30k in dollars is een hoop geld. Daar komt nog de transportkosten bij, importheffing, dan nog btw, kosten van keuring…

Er staat zou gauw geen B6 op mobile.de te koop, maar als ik enkel zoek naar “Alpine” en “1980-1990” vind ik genoeg B10’s, B12’s etc. die aanmerkelijk prettiger geprijsd zijn. De B7 is daar overigens ook al aan de prijs (begint bij net geen 27 mille vraagprijs), maar die is met aanmerkelijk minder gedoe (en kosten) naar ons land te halen. En op een afstand dat je deze eventueel ook nog eens kunt bekijken en proefrijden.

Overigens wordt er onder de zoekactie “BMW M3 1980-1990″nog wel een Alpina B6 aangeboden, tegen de somma van 100k in euro’s. Maar dan wel met een vrijwel maagdelijke km-stand en een gewenste/vervloekte (d.w.n.v.t.i.) bodykit.
@RRRobert:

Sorry niet mee eens.
En dit omdat deze een Japanner is
En Japanners zo’n beetje de beste en meest fanatieke auto-vertroetelaars ter wereld zijn !
Voor de Japanse man is het week-end een ritje maken in de buurt met zijn auto, om hem op zondag geheel schoon te maken en hem voor de week weer in de stalling te zetten.
In Japan neem je de trein of het vliegtuig voor de grotere afstanden. ( tolwegen zijn gigantisch duur)
Daarboven, gezien de leeftijd van deze wagen, 1986, heeft deze wagen een fortuin aan lokale belastingen en een fortuin aan Japanse APK keuringen gekost.

De Japanse APK keuring is er eentje waarbij zaken als de uitlaat, remleidingen, koplampen en andere onderdelen gewoon na een X-aantal jaren vernieuwd moeten worden, of ze versleten zijn of niet.
– Dit wordt gedaan om de eigen auto productie op gang te houden en Japanners houden niet van oude meuk-

Ik heb 3 ex Japanse Impreza WRX type R’s gehad, en stuk voor stuk waren de wagens in perfecte staat. Zowel technisch als optisch. Geen krasje en de bekleding als nieuw !
De slechtste had 1.5 jaar in Europa vertoefd waar de neus in de prak was gereden !
( die heb ik overigens zelf gehouden)

En de vuistregel met dit soort auto’s is : Koop de beste die je kunt vinden en betaal dan maar 10 of 20% ‘te veel ‘
Want dat verdien je gelijk terug in je rijplezier.

Kun of wil je dat niet, zoek dan iets wat je wel kunt betalen

Maar, wie ben ik….
@desjonnies: Japan is ook het land waar de meeste nep AMG’s en BMW M wegkomen, zijn meester vervalsers.
@bofkont:
Zolang het geen meestervervalsers zijn is er dus niks aan de hand….
@bofkont:

Het ritueel is heel simpel :

Japanners zij stuurders en duidelijkers.

Ze sturen je onmiddellijk het gehele doopceel van het voertuig, de papieren van de prefectuur, de gestempelde onderhoudsboekjes!!!!!!!!!, keuringsbewijzen, garantiebewijzen tot en met de handleiding van de radio en foto’s van de originele sleutels.

Eerder overdreven duidelijk en te veel aan informatie dan dat er iets wordt achtergehouden.
Foto’s van eventuele beschadigingen enz.
Een vriend kocht op aanraden van mij een Delta Integrale 16 klepper in Japan en heeft nooit ene seconde spijt gehad van zijn aankoop en het hele gedoe van verschepen en invoeren.
Meestal zijn Japanse auto’s beter als je ze in de koplampen kijkt dan dat de Japanse verkopers zeggen
En dat heb ik met Amerikanen, Zwitsers (vooral Zwitsers) Fransen en Belgen wel iets anders meegemaakt !
Vooral die X#$^%&*#@ Zwitsers !
@desjonnies: geloof je direct,
Maar van Marco Hof van 500e.nlweet ik ook dat er nogal wat nep AMG’s wegkomen.
@RRRobert:
Ow transport kost niet zoveel en invoerrechten voor een 86’er , de administratie kosten zijn duurder !
@desjonnies: daar zou ik niet zo zeker van zijn. Als ik me niet vergis, zijn de invoerrechten (douanewaarde) 10% van het aankoopbedrag het transport. Samen zo’n €28.800,00 op dit moment. Die 10% is dus €2.880,00, waarover 21% btw gaat. In dit geval zo’n €605,00. Dan zit je dus op €3.485,00. Dan komt de keuring nog, maar aangezien deze Alpina van vóór 1998 is ben je klaar met een keuring bij het locale RDW-station van ongeveer €135,00. Al met al is dat natuurlijk best te doen als je deze auto als liefhebber écht wil hebben.
Ik wil die stoelen wel in mijn polo.
Ik kijk wel ff in Duitsland…
@e1000bmw523i:

Een zesde hands waarvan het onderhoud is gedegradeerd door de jaren heen en die volgas over de autobahn heeft geknald ?
En de neus uit Stuttgart komt en de kont uit Bremen?
NEIN DANKE

Geloof me jongens, ik ben er te vaak ingestonken met van die zgn ‘koopjes’ van snelle auto’s.
Ik betaal liever teveel voor een echte !

Dit soort auto’s worden in Europa maar voor één ding gekocht : volgas gaan !
@desjonnies: Ik wil er behalve in rijden ook nog wat aan te doen hebben… ;)
@e1000bmw523i:
Dan zou ik voor een “prachtig” Pools exemplaar gaan….
@jrk68: Nee, dat is weer teveel van het goede… ;)
@desjonnies: het is idd oppassen daar, maar je kunt er gerust nog wel een goede auto kopen, en helemaal wel bij een merk dealer.

Kwestie van gezond verstand en de oogjes goed open houden.
@desjonnies: Ja dat klopt.. Das war einmal.. Dat je in Duitsland een goed behandelde oldtimer of überhaupt auto kon kopen..
Een echte liefhebber betaald graag deze prijs voor iets hards en goeds zoals deze..
Begin maar eens een wagen met een aantal mankementen goed en opnieuw op te bouwen.. Dan kom je heel vlug aan de prijs van een top maar hoger geprijsde auto…
@e1000bmw523i: Ik zou overigens voor de B3 2.7 gaan. Die heeft twee deurtjes meer…
Heerlijke wagen , maar opgelet in Japan , hier komen echt veel neppers weg.
Dus goed motor/chassis nummers controleren.
Je hebt er zo weinig aan, in Nederland mag je over een aantal jaar toch niet meer rijden met wagens van voor 2000, haha
Stickers zijn alleen too much
Als ik n rijbewijs had en het geld dan kocht ik hem
Moooooiii!!
Als ik het geld had en geen 2 rechterhanden, zeker weten kopen
Blijft toch altijd lekker zo een auto
Héérlijke auto, maar de kleur is niet helemaal mijn ding.
Het maakt overigens niet veel uit wat voor E30 je koopt, ze zijn allemaal geniaal.

Geef een reactie:

Je moet ingelogd zijn om reacties te posten, registreren kan HIER (ook via Facebook).