• Spring naar de hoofdnavigatie
  • Door naar de hoofd inhoud
Autoblog.nl

Autoblog.nl

  • Home
  • Formule 1 »
    • Max Verstappen
  • Automerken
  • Occasions
  • Podcasts
  • Rijtesten
  • Video’s »
    • Alles
    • Autoshows
    • Aankoopadvies
    • Mijn auto
    • Rijtesten
  • EV’s
  • Spots »
    • Upload
  • Login

Deze dikke Dodge bij Domeinen kun je misschien beter overslaan

Auteur: machielvdd, gepost 30 oktober 2024 om 19:06 – 13 Reacties

Hij ziet er bruut uit, maar daar is alles wel zo’n beetje mee gezegd.

Het is altijd weer een verrassing wat er bij Domeinen staat. Alhoewel, de snelle Audi’s die er deze keer weer tussen zitten zijn niet heel verrassend… Er zit deze keer echter ook een dikke Amerikaan tussen, namelijk een Dodge Challenger.

Het betreft een exemplaar met een widebody, dus dan denk je al snel aan een Hellcat met 700 pk of een Demon met 800 pk. Dat is al meteen de eerste tegenvaller, want dit is een exemplaar uit 2013. En toen was er nog helemaal geen Hellcat of Demon.

Het is dus een ‘gewone’ Challenger, maar wel met een V8. Volgens de kentekencheck heeft deze auto de 5,7 liter HEMI V8, die goed is voor 381 pk. Dat is niet eens de helft van een Demon, maar vooruit. Een muslecar met een V8 is altijd goed.

Een auto die bij Domeinen staat kán in principe gewoon netjes zijn, maar dat lijkt hier helaas niet het geval. Op de foto’s is het lastig te beoordelen, maar volgens Domeinen is de auto voorzien van “zeer slecht spuitwerk”. Dat is nog tot daaraan toe, maar er zit ook een tikkend geluid in de motor, tot overmaat van ramp.

Op de foto’s zien we verder goedkope Tristar-banden, wat ook niet in het voordeel van deze auto pleit. En sowieso is Amerikaanse import natuurlijk altijd een risico. Al met al is dit dus geen auto die je in de verleiding brengt. Of je moet gewoon een belachelijk laag bod doen en hopen dat de auto nog een beetje te redden is.

Foto’s: Domeinen

Ook interessant!

  • Mijn Auto video: Dodge Challenger SRT-8 van William
  • Belgische Domeinen veilt dikke Ferrari's
  • Gespot - Een hele dikke Renault
  • Dit is de nieuwe Dodge Charger Daytona!
    Dit is de nieuwe Dodge Charger Daytona!

Nieuwste artikelen

  • Citroën komt met een eigenwijze, kleine versie van de ID Buzz
  • Kia EV4, GEWAAGD uiterlijk maakt het een gedurfde keuze #test
  • Bugatti krijgt een keiharde primeur van Rimac
  • Volvo XC60 Executive Edition
    Volvo maakt van de XC60 een heerlijke dikzak
FacebookTweetPinLinkedIn

challenger, Dodge, domeinen, occasion

Vorig bericht: « Nieuwste Italiaanse sportwagen is een oude bekende, nu met V6
Volgend bericht: Mitsubishi gaat nóg meer Renault-modellen omkatten »

Lees Interacties

Reacties

  1. dees zegt

    30 oktober 2024 om 19:48

    tikkende motor is een bekend probleem met deze motor.
    En ook al is het geen Hellcat, je kunt veel halen uit deze v8.

    Login om te reageren
    • 't Peugje zegt

      31 oktober 2024 om 14:16

      Klopt het dat deze blokken ook in een RAM liggen? Dacht dat het gisteren hagelde maar er rolde een RAM stationair voorbij.. En weet je ook het probleem? Klepstoters ofzo?

      Login om te reageren
      • Dr.Dre zegt

        1 november 2024 om 08:48

        @‘t Peugje, deze motoren staan bekend om nokkenassen waar de “kammen” van slijten. Klepstoters, stoterstangen en klephevels kunnen in dit proces schade oplopen (de stoters en stangen moeten draaien bij elke slag maar dat gaat mis met slijtage ten gevolgen), als je pech hebt kijk je tegen een deelrevisie aan. Het lijkt erop dat deze auto heel veel liefde tekort gekomen is en heeft deze vanuit de USA de “Litouwen route” genomen als importauto is een (zwaar) schadeverleden een zekerheid.
        Ook auto’s welke “iets” onder water hebben gestaan zijn populaire export items.
        Dit lijkt er één uit de categorie “met een grote boog eromheen”.

        Login om te reageren
  2. alcantara zegt

    30 oktober 2024 om 19:59

    Heerlijk toch, zo’n Duitse dikbolide.

    Login om te reageren
  3. tjorque zegt

    30 oktober 2024 om 20:06

    500€ bieden en strippen voor onderdelen.

    Login om te reageren
  4. isleofman zegt

    30 oktober 2024 om 20:48

    Interieur van deze generatie is wel echt bijzonder teleurstellend zeg….

    Login om te reageren
    • DeWitteCondor zegt

      30 oktober 2024 om 21:08

      Inderdaad. Ongelofelijk dat dit uit 2013 komt. Als je 1993 had gezegd had ik het ook geloofd.

      Login om te reageren
    • tmenges zegt

      30 oktober 2024 om 21:47

      Ja idd , daar zou een vw transporter uit hetzelfde bouwjaar zich nog voor schamen.

      Login om te reageren
      • b00st zegt

        31 oktober 2024 om 13:43

        Met een nieuwprijs toendertijd van rond de 28k EUR (in de USA) is dat niet onlogisch.

        Login om te reageren
  5. RiKe zegt

    30 oktober 2024 om 21:47

    Tik in de motor betekent maar 1 ding, dan is je uitlaat niet luid genoeg. Dan hoor je de tik niet meer

    Login om te reageren
  6. David zegt

    31 oktober 2024 om 00:50

    Ik ben ook wel benieuwd naar het verhaal achter de (bloed?) vlekken op de stoel van deze Porsche. De auto lijkt weinig schade te hebben, dus daar zal het niet aan liggen.

    https://verkoop.domeinenrz.nl/verkoop_bij_inschrijving_2024-0021?veilingen=2024-0021&categorien%5B%5D=3&search=&show=Toon&kfrom=27https:&=&meerfotos=K2400217034&kterug=K2400217034

    Login om te reageren
  7. flatoutmarten zegt

    31 oktober 2024 om 07:47

    Remmerij van een kinderwagen…

    Login om te reageren
  8. cossiekiller zegt

    12 november 2024 om 10:59

    Op de kop tikken voor 5k, een revisie doen van de motor, zorgen voor een iets lagere compressieverhouding en er een kleine compressor op zetten. Heb je 500pk en een huilend geluid als een Hellcat.
    Dan nog even in Black Candy Apple Red laten spuiten en voor 25k heb je een machtige machine op je inrit staan.

    Login om te reageren

Geef een reactie Reactie annuleren

Je moet ingelogd zijn op om een reactie te plaatsen.

Autoblog

  • Home
  • Lease
  • Rijtesten
  • Adverteren
  • Nieuwsbrief
  • Privacy
  • Huisregels
  • Over ons
  • Disclaimer
  • Algemene voorwaarden
  • Consent

Merken

  • Alfa Romeo
  • Aston Martin
  • Audi
  • Bentley
  • BMW
  • Bugatti
  • Chevrolet
  • Citroën
  • Cupra
  • Dacia
  • Donkervoort
  • Ferrari
  • Fiat
  • Ford
  • Honda
  • Hyundai
  • Infiniti
  • Jaguar
  • Jeep
  • Kia
  • Lada
  • Lamborghini
  • Lancia
  • Land Rover
  • Lexus
  • Lotus
  • Lynk & Co
  • Maserati
  • Mazda
  • Mercedes-Benz
  • MINI
  • Mitsubishi
  • Morgan
  • Nissan
  • Opel
  • Peugeot
  • Polestar
  • Porsche
  • Renault
  • Rolls-Royce
  • Saab
  • Seat
  • Skoda
  • Smart
  • SsangYong
  • Subaru
  • Suzuki
  • Tesla
  • Toyota
  • Volkswagen
  • Volvo

Social

Download onze apps

Download de iPhone app Download de Android app

Autoblog.nl

© 2004 – 2025 Autoblog · Powered by Truer than North