• Spring naar de hoofdnavigatie
  • Door naar de hoofd inhoud
Autoblog.nl

Autoblog.nl

  • Home
  • Formule 1 »
    • Max Verstappen
  • Automerken
  • Occasions
  • Podcasts
  • Rijtesten
  • Video’s »
    • Alles
    • Autoshows
    • Aankoopadvies
    • Mijn auto
    • Rijtesten
  • EV’s
  • Spots »
    • Upload
  • Login

Deze groene Mercedes C63 S AMG heeft 801 pk

Auteur: jaapiyo, gepost 6 juni 2017 om 14:12 – 18 Reacties

Afbeelding Deze groene Mercedes C63 S AMG heeft 801 pkAfbeelding Deze groene Mercedes C63 S AMG heeft 801 pkAfbeelding Deze groene Mercedes C63 S AMG heeft 801 pkAfbeelding Deze groene Mercedes C63 S AMG heeft 801 pkAfbeelding Deze groene Mercedes C63 S AMG heeft 801 pkAfbeelding Deze groene Mercedes C63 S AMG heeft 801 pkAfbeelding Deze groene Mercedes C63 S AMG heeft 801 pkAfbeelding Deze groene Mercedes C63 S AMG heeft 801 pk

Estate
Omdat 800 niet voldoende was.

De Mercedes C63 AMG is een geliefd tuningsobject. Standaard is de dikste C Klasse al geen stakker, want in ‘S’ trim levert hij meer dan 500 pk. Terwijl de meeste concurrenten tegenwoordig inzetten op zespitters in hun snelste D-segmenters, huist er bij de C63 nog steeds een V8 onder de kap met een inhoud van vier liter. Als we het oude adagium ’there’s no substitute for cubic inches’ voor waar aannemen, ligt het tuningspotentieel voor de ‘C’ zodoende wat hoger.

Vlak na de introductie van de C63 kwam Wimmer, in navolging van bijvoorbeeld Carlsson en Brabus, reeds op de proppen met een C63 die beschikte over 640 pk. Maar nu blijkt dat de tuner met de koddige naam nog wat meer in het vat had zitten. Hun nieuwste aangepaste C Klasse beschikt over maar liefst 801 pk.

Wimmer noemt het pakket aan maatregelen dat ze troffen om de Mercedes extra power te geven de WIMMER RS Stufe V. Naast de gebruikelijke software-matige aanpassing is er ook aan de hardware wat versleuteld. Wel zo verfrissend in deze tijden van chip-boeren.

De turbo’s kregen een upgrade en de benzinepomp en intercoolers werden aangepast. Daarnaast is er een extra waterpomp geïnstalleerd en ademt de motor vrijer dankzij een speciale uitlaat. Voor het onderstel heeft Wimmer geshopt bij de mannen van KW en BBS. De velgen meten 20 duim en de banden zijn 245 respectievelijk 265 millimeter breed. De complete ombouwset kost je 29.500 Euro. De wilde bestickering van de groene draeck draak op de foto’s kan je vast ook achterwege laten.

Ook interessant!

  • 'Zoveel vermogen gaat de 2021 C63 AMG met vierpitter leveren'
  • 1.111 pk voor de Mercedes-AMG GT Black Series
  • Nieuwe Mercedes-AMG C63 met vierpitter laat zich zien
  • Video: brute Mercedes-AMG GT73e komt in actie
    Video: brute Mercedes-AMG GT73e komt in actie

Nieuwste artikelen

  • UPDATE! Heeft deze occasion het record ‘snel kilometers maken’ in de pocket?
  • Dit moet wel de debielste optie ooit zijn in een auto
  • Van deze occasion moet je óf braken, óf je wordt er juist heel er blij van
  • De overheid juicht voor vervuilende dieselbusjes
FacebookTweetPinLinkedIn

amg, c-klasse, c63, c63s, estate, S205, station, stickers, tuning, wimmer

Vorig bericht: « Vrouw is de reden dat een man zijn Mazda6 ‘weggeeft’
Volgend bericht: Webber: Red Bull shift focus al naar 2018 »

Lees Interacties

Reacties

  1. cossiekiller zegt

    6 juni 2017 om 14:24

    Dat zijn er niet eens 1000.

    Login om te reageren
  2. kapiteinaudi zegt

    6 juni 2017 om 14:32

    Wat een lelijk ding. Verder begrijp ik deze creaties niet echt. 800 pk in een C-Klasse. Waarom? Wat ben je ermee? Ik kan mij niet voorstellen dat zo’n auto nog fatsoenlijk de bocht om kan. Ik houd het liever gewoon standaard.

    Login om te reageren
  3. mzonneveld zegt

    6 juni 2017 om 14:46

    Voor als je degene naast je wilt imponeren je rubber… oh ’that’s what she said’

    Login om te reageren
    • mzonneveld zegt

      6 juni 2017 om 15:17

      @mzonneveld: Comments verwijderen werkt ook lekker… :(

      Login om te reageren
  4. mzonneveld zegt

    6 juni 2017 om 14:47

    Voor als je degene naast je wilt imponeren met je rubber… oh ‘that’s what she said’

    Login om te reageren
  5. amauryg zegt

    6 juni 2017 om 14:49

    Wouter, hier is je nieuwe gezinswagen! Meer dan 500 pk, stationwagen dus lekker ruim, en een kek kleurtje erop!

    Login om te reageren
    • mzonneveld zegt

      6 juni 2017 om 14:52

      @amauryg: Dan heeft hij tenminste wat aan z’n reclamedeal met Vredestein! ;)

      Login om te reageren
      • amauryg zegt

        6 juni 2017 om 14:54

        @mzonneveld: Nog even vriendelijk vragen of ze banden willen sponsoren !

        Login om te reageren
  6. tim_jacobs zegt

    6 juni 2017 om 15:00

    Ik rij zelf met een 2016 C63 Estate met supersprint downpipes en een ECU tune en draai zelf 601 pk met 847nM.
    Lijkt me absoluut krankzinnig dit. Het is bij mij al kantje boordje om het vermogen deftig aan de grond te krijgen met de achterwielen dus dit lijkt me helemaal gekkenwerk. Leuk voor de 160-300km/u acceleratie maar verder vrijwel compleet nutteloos :)

    Login om te reageren
    • ikschrijfookoverautos zegt

      6 juni 2017 om 15:30

      @tim_jacobs: Compleet nutteloos inderdaad dus, want die snelheid zal je op de openbare weg niet mogen gaan rijden ;)

      Login om te reageren
      • viezefreddyw zegt

        6 juni 2017 om 15:42

        @ikschrijfookoverautos: Dan is zo goed als elke auto toch compleet nutteloos?

        Login om te reageren
        • ikschrijfookoverautos zegt

          6 juni 2017 om 15:56

          @viezefreddyw: In dat opzicht zijn supercars nutteloos, als je het mij vraagt. Niet alle auto’s. Het is heel leuk dat je zoveel snelheid, kracht en vermogen hebt, maar je zult wel een stuk specifieker je lol op moeten zoeken, wil je het ook daadwerkelijk kunnen gebruiken. En zelfs dan vraag ik me af of je die 800 pk’s volledig kunt gebruiken. Tunen is meer een kwestie van spierballen flexen, dan het realistisch aanpassen voor dagelijks gebruik en dat is volkomen begrijpelijk. Ieder zijn ding! Ik kan er overigens wel ontzettend van genieten hoor, maar ergens heeft het ook precies geen nut.

          Login om te reageren
          • viezefreddyw zegt

            6 juni 2017 om 16:10

            @ikschrijfookoverautos: Het idee om PK’s tot je beschikking te hebben is een prettig idee, althans dat vind ik. Of het nut heeft om een auto met 510 PK naar 801 PK te brengen is inderdaad een vraag die je jezelf kunt stellen. Soms is het ook wel eens leuk om dingen te doen puur omdat het kan en niet omdat het moet.

            Maar in principe is elke auto die tegenwoordig ‘nutteloos’ aangezien ze allemaal een hogere topsnelheid hebben dan de wettelijk toegestane snelheid van 13 km/u en toch is het prettig dat de auto’s harder kunnen dan at.

            Login om te reageren
            • ikschrijfookoverautos zegt

              6 juni 2017 om 16:15

              @viezefreddyw: verschil moet er zijn!

              Login om te reageren
  7. kennone zegt

    6 juni 2017 om 15:28

    En ik vond mijn 290pk al rap!! P.s. wel een verrekkes lelijk ding zo

    Login om te reageren
  8. futse zegt

    6 juni 2017 om 15:45

    Lekkere groene jongen :-)

    Login om te reageren
  9. thomasthomas zegt

    6 juni 2017 om 16:04

    Wat een gezeik allemaal hier over teveel pks. Vind het net super dik 800+ pk. Hoe meer hoe beter, elke auto wordt beter met 300pk extra. Uiterlijk boeit niet dat moet je gewoon aanpassen aan je eigen smaak.

    Login om te reageren
    • hartman zegt

      6 juni 2017 om 22:11

      @thomasthomas: “elke auto wordt beter met 300pk extra.”.

      Precies. Zo denkt de fabriek er ook over. Voorbeeldje. M5 in 1990 had 300 pk. Nu 600.

      Login om te reageren

Geef een reactie Reactie annuleren

Je moet ingelogd zijn op om een reactie te plaatsen.

Autoblog

  • Home
  • Lease
  • Rijtesten
  • Adverteren
  • Nieuwsbrief
  • Privacy
  • Huisregels
  • Over ons
  • Disclaimer
  • Algemene voorwaarden
  • Consent

Merken

  • Alfa Romeo
  • Aston Martin
  • Audi
  • Bentley
  • BMW
  • Bugatti
  • Chevrolet
  • Citroën
  • Cupra
  • Dacia
  • Donkervoort
  • Ferrari
  • Fiat
  • Ford
  • Honda
  • Hyundai
  • Infiniti
  • Jaguar
  • Jeep
  • Kia
  • Lada
  • Lamborghini
  • Lancia
  • Land Rover
  • Lexus
  • Lotus
  • Lynk & Co
  • Maserati
  • Mazda
  • Mercedes-Benz
  • MINI
  • Mitsubishi
  • Morgan
  • Nissan
  • Opel
  • Peugeot
  • Polestar
  • Porsche
  • Renault
  • Rolls-Royce
  • Saab
  • Seat
  • Skoda
  • Smart
  • SsangYong
  • Subaru
  • Suzuki
  • Tesla
  • Toyota
  • Volkswagen
  • Volvo

Social

Download onze apps

Download de iPhone app Download de Android app

Autoblog.nl

© 2004 – 2025 Autoblog · Powered by Truer than North