Deze Honda heeft de redline bij 12.000 rpm!

Auteur: , 36 Reacties

De Japanse autofabrikant is natuurlijk koning der redlines.

En dat is bij deze N600 uit 1972 niet anders. De N600 is normaal gesproken een compacte stadsauto met oorspronkelijk een schattige tweecilinder onder de kap. Dit exemplaar is echter een compleet monster. De tweepitter werd vervangen voor het blok van de Honda VFR800. Een motorfiets. Geef gas en er hoeft pas geschakeld te worden bij 12.000 toeren per minuut. Schakelen doe je met de flippers achter het stuur en de Jap deelt delen van het onderstel met een oude Mazda MX-5. De N600 is straatlegaal te rijden in Amerika en het ding wordt op dit moment geveild. Wees er snel bij, want de veiling wordt vanavond gesloten.

Bij aanschaf van de Honda krijg je een reserve VFR800-motor bij, mocht het oude blok in de soep lopen. De aangepaste N600 heeft een topsnelheid van zo’n 200 km/u. In het interieur is er wat extra decoratie toegepast om het aanwezige geluid van de motor enigszins te dempen. Tevens is het belangrijk om te weten dat de witte Honda niet over een achteruitversnelling beschikt. Gelukkig is het 640 kilo wegende autootje niet heel zwaar om te duwen. Het hoogste bod staat op dit moment op 11.250 dollar.



36 reacties

Het is bijna vakantie in Italie, net voor de vakantie hebben ze nog een voordeelactie, kijken HIER!
Ja, dat is heel gaaf.
Ik bied voor elke kilo 1 euro
@marstr: Verkocht!

Wanneer kan je mijn schoonmoeder op komen halen? Je kan het beste wel een tandemasser meenemen in verband met het gewicht.
Donders gaaf!
Misschien wel leuker dan een VRF 800… Lekker diep geluidje ook uit zo’n V4. I like!
Leuk detail is trouwens dat de N600 in Japan als N360 verkocht werd en omwille van de Kei car-regels met een iets verkleinde CB450-motor werd uitgerust. Oftewel: oorspronkelijk had de auto al een motorfietsmotor!
Achterkant is iets te clean voor mijn doen, gewone achterlichtjes zouden beter staan.
@jasbelle: ik zie helemaal geen achterlichten, naar die heb je toch niet nodig als je niet achteruit kunt rijden.
Ja, twee/drie jaar geleden op concours de elgance de winnaar met een soortgelijke Honda ontmoet en dat was helemaal goed. Want daar lopen wat hockey mongolen rond en deze gast had met al zijn liefde en passie deze Honda weer helemaal opgeknapt tot een originele staat en gewonnen van al die rode broek dragende hockey bimbo’s! Respect!
@pinut187: niks tegen hockey hè. Mooie sport.

OT: gaaf project! Achterkant had wel iets minder clean gemogen.

@pinut187: hockey bimbo’s dragen meestal rokjes hè? Kan je weinig kwaads in zien…
Waar zijn de achterlichten?!
@svdv: twee streepjes in de achterbumper
@svdv: rijden in de regen lijkt mij ook geen pretje…mis ook ruitenwissers.
Zonder achteruitversnelling? Prima hoor, dan heb je tenminste een goed excuus om met handbrake turn in te parkeren.
@Edge: je hebt me overtuigd. Ik wil hem. Ik wil hem. Ik wil hem.
Zonde dat hij niet origineel is.
Lijkt me wel mooi om eens in te rijden.
@hplh: Zonde vind ik het niet.
Zou met achterlichten echt een vet ding zijn zo. En het onmbouwen is natuurlijk gewoon leuk om te doen.

Niettemin kan ik een originele zeker ook waarderen.
Hier een 600 in Nederland in het wild:
http://www.autojunk.nl/2015/06/honda-n600-2
Toch blijft het ruk dat je je auto elke keer een parkeervak uit staat te duwen
@rodger: op een goldwing zit een elektrische achteruit. Dat kan hier vast ook wel op.
Gaaf!
Ik vind hem echt te gek.Deze man kan lekker sleutelen in z’n garage. Hij schijnt er ongeveer 20.000 voor te willen hebben. Als kers op de taart had ik er echt wel een achteruit in gesleuteld.
Behoorlijk gave wagen zeg <3
Heb ooit eens een mini gezien (met hayabusamotor) die het probleem van achteruitrijversnelling had opgelost door een startmotor omgekeerd aan te sluiten. Lekker traag maar toch best slim
@Captain: er zijn ook zat originele 500’s en 126’s met motor-motorblokken. Er is zelfs een 500 om een Lamborghini 12-cylinder heen gebouwd. Dat is dan echt geen gezicht.
Dit is gaaaf. Heb wel een softspot voor klein en snel.
Alleen wel de normale achterlichten erop.
Nog ff wat quotes uit de advertentie:

“The side glass and door hinges are the only parts of the bodywork which remain stock.”
“…wide Minilite style wheels.”
“Both front and rear bumpers are in fact narrowed rear bumpers from a ’67 Camaro.”
“The seller is 6’2″ and says he fits comfortably with plenty of headroom.”
“Though only 200cc’s larger than the original engine, the water-cooled V4 gives the Honda two extra cylinders and 300% of its original output.”

Amen.

https://youtu.be/EkiZqwLx6iI
Vet project
Doet me denken aan een Smart die ik eens tegenkwam op het web, dat ding had een Hayabusa motor. Vond ik ook wel leuk.
Met V-TEC
@apriliarsv: afgaande op de tellers is het een pre-VTEC VTR800.
Leuk en aardig, maar zo’n aandrijflijn klopt gewoon niet in zo’n auto. Vermogen komt vrij bij *veel* toeren, onderin poep aan koppel. (ken niks over dit blok maar ik scheer ff alle motorfietsblokken over één kam). Daar komt bij dat zo’n ding als een idioot in de toeren loopt, wat ervoor zorgt dat het geluid totaal niet klopt met wat je ziet. Tot slot is een motorfiets ‘bak/koppeling niet bepaald uitgelegd op 640kg. De wens naar slippende bandjes eindigt in een meurende koppeling lijkt me…
@davelepeef: vergeet niet dat deze auto van oorsprong ook een motorfietsmotor had met ik meen zelfs kettingaandrijving. Daarnaast is het een V4-motor, met aanzienlijk meer koppel dan ren nog hoogteriger Japanse lijn vier.
Die motortank onder de motorkap is wel leuk! Lijkt wel of hij er eentje opgegeten heeft :-)

En zou het geluid hiervan ook wel eens willen horen.
Het is een mooi autotje geworden, op de achterkant na.
beter had hij de achterlichten laten zitten net zoals de kentekenplaatverlichting. het is nu maar een kale bedoeling zo. Maar respect voor zijn werk.
Kleine auto’s met motorfietsmotoren heeft wel iets. Voor mij dan.
Op you tube nog een gekke Fiat 126 met motorfietsblok zien jengelen.

Last but least, een Honda heeft voor mij altijd een weakspot. Of het nou een lude, rex is of een n600.

Geef een reactie:

Je moet ingelogd zijn om reacties te posten, registreren kan HIER (ook via Facebook).