Deze kanariegele RS gaat een miljoen opleveren

Auteur: , 37 Reacties

Moet toch lekker zijn, zo'n goedgevulde portemonnee.

Je hebt Porsches en je hebt Porsches. Neem nou deze 2.7 liter sterke Carrera RS. Zeldzaam (slechts 500 stuks) en door de iconische status ook peperduur. Of het nu een auto uit de zeventig, tachtig of negentig jaren betreft: een goed historisch verhaal in combinatie met puike prestaties doen nu eenmaal iets met een vraagprijs.

De 2.7 RS is ontwikkeld vanuit ervaringen in de racerij. We hebben het hier over de Type 917 uit de jaren zestig en zeventig. De Rennsport was het begin van een hele mooie linie aan uber-Porsches. Meer daarover natuurlijk in onze tweedelige(deel1) RS-special(deel2) van laatst.

Dit gerestaureerde exemplaar wordt binnenkort geveild door RM Sotheby. Volgens de aanbieders is de auto opgeknapt met originele onderdelen die van over de hele wereld werden opgespoord. De Carrera 2.7 RS zal in New York onder de hamer gaan waar, volgens kenners, de 911 tussen de 900.000 en de 1 miljoen dollar zal gaan opleveren.



37 reacties

Wie wordt er Vakantieauto van het jaar in de FUN categorie, bekijk het HIER!
Waanzin, koop een normale 911 en spuit hem in een leuk kleurtje veul leuker om mee te rijden .
@norge: Het is inderdaad ‘RS-Wahnsin’. De Carrera RS 2.7 is een bijzondere auto, maar zó bijzonder is ie ook weer niet. Je kan gewoon een 911 2.7 S kopen, deze strippen en met originele onderdelen naar RS specificatie ombouwen. Dan heb je niet een auto die in de buurt komt van een originele, op het chassisnummer na is ie exact gelijk.En dan ben je voor 1 tot anderhalf ton helemaal klaar! RS Porsches zijn bijzonder vermakelijk, maar dit gaat inderdaad een beetje ver. Ach ja, bubbel en Yuppies: gouden combinatie om te veel voor een exemplaar te vragen ;-)
@gtwillem: RS vermakelijk? Ervaring?
@kaasisslecht: niet in een 2.7 RS, helaas. Daarvoor zul je bij @CasperH of @Wouter aan moeten kloppen. Heb zelf alleen in een 964 RS, 996 GT3 RS, 997.1 GT3 RS en 997.2 GT2 RS gereden. De 964 RS is een plankharde maar eerlijke auto die niet supersnel is, maar vol sensaties zit. Alles lijkt eraan te kloppen. Wel krap trouwens. Eigenlijk alles wat je nodig hebt, qua snelheid. Ondanks het beperkte aantal paarde. De 996 is een gewoon een raceauto met een kenteken. De versie waarin ik heb gereden had een Manthey onderstel, koppeling, vliegwiel en remmen setup. Voor ervaren Nordschleife piloten. Ik niet dus, maar man wat een sensatie!!! De 997.1 GT3 RS is misschien wel de meest perfecte auto ooit (helemaal standaard) en de 997.2 GT2 RS is gewoon te snel (rood met zwarte decalls). Wat een beest! Het zou mij niets verbazen als die auto meer dan 700 echte pk’s heeft. Wat een monster was dat zeg. Ik kan nog steeds niet geloven dat ze bij Pon mij in die auto in de regen lieten rijden. Ik ga niet zeggen dat ‘ie achterstevoren stond bij de afrit van de A28 bij Nijkerk…
@norge: Eens, doe dan maar een Targa Singer Porsche. Dit slaat als een slappe lul op een drumstel.
http://static.autoblog.nl/images/wp2015/singer-911-targa-1.jpg
Pareltje.
@AutomotiveDesigner: Als de beste porno wielen had…
@AutomotiveDesigner: Je hebt gelijk. Ik weet niet hoe het komt, maar die Singers hebben iets magisch. Hoge kwaliteit, moderne techniek, klassieke looks. En dat laatste zonder een parodie te worden. Hoe snel een P1, LaFerrari of 918 ook is: dít is wat je wilt als je te veel geld hebt en een leuke auto wilt!
@gtwillem: Maar met een beetje smaak gewoon zelf te doen, ok niet helemaal maar een beetje hobby man kan van een 911 gewoon iets gaafs maken.
Maar Singer is wel erg gaaf
@norge: je kan ook een een goede 964 kopen voor 50k voor de weekenden en een 991 Turbo voor dagelijks gebruik en je bent nóg goedkoper uit dan 1 zo’n Singer…
@gtwillem: hoge kwaliteit? Geen idee. Dat kan je niet van de plaatjes afzien.
@schreute01: hoge kwaliteit van de optische afwerking ;-)

Singer is leuk hoor. Maar ook duur. En de lens koplampen? Not my cup of tea.

Perfectie is leuk om na te streven. Niet om te bezitten.
@AutomotiveDesigner: Is gaaf maar ik zou het liever zelf doen..
@AutomotiveDesigner: alleen dit exemplaar laten staan, met z’n scheve voorbumper vraag je je af wat er mee is gebeurd;)

(Best slordig z’n fotoshop!)
@yupyup: kijk goed.
Dat is een reflectie gecreëerd door een noob fotograaf.
@AutomotiveDesigner: Wauw wat gaaf!
@AutomotiveDesigner: Singer is wel heel cool ja! Maar een targa? Hmm
@norge: inderdaad, 1 miljoen en niet eens een rechter buitenspiegel!
Een miljoen is wel veel, maar dit is wel een gaaf exemplaar, dus een beetje aan de prijs mag wel.
Je hebt 1 miljoen in je broekzak zitten en je wilt hem graag uitgeven aan een klassieker, je kunt kiezen uit een MB 300SL, BMW 507,AM DB5, enkele ferrari’s waar ik de naam niet van weet en een Lamborghini dinges. Waarom zou je in hemelsnaam gaan voor een 911 als je al dat andere moois kunt rijden, niet om de 911 mk1 af te zeiken maar die prijs is far To high.
@henkhupelschoten: een 300 SL, DB5 of 507 zijn nóg veel duurder áls ze al te koop staan… ;-).
@henkhupelschoten: met 1 miljoen in je broekzak kan je ook een leuke w124, w201 evo, w112 cabrio èn coupé, en die rolls royce van vandaag kopen en een aantal jaar rijdend houden. Allemaal tegelijk. Ik hoef die auto’s die jij noemt niet, al zou ik ze krijgen. Overgehypede veel te dure rotzooi is het. Er is zoveel leukers te koop als je echt van auto’s houd om wat die auto’s zijn, ipv wat ze kosten en hoe exclusief ze zijn.
Als geld geen enkele rol speelt en je wil deze dan koop je hem gewoon. zo simpel is het
Zal ook wel nul kms mee gereden zijn. Zonde, graag willen zien rijden op de weg. Al was het in de VS
Haha leuk om te lezen hoe Jan Modaal (lees: wij allen) zo goed weten wat deze gele knaap zou moeten kosten en dat 1 miljoen veel te veel is ;)

Als je kan shoppen in die prijs regionen kan je ook met wat meer overbieden. Als je een miljard hebt dan is een tonnetje of vier meer bieden niet echt, volgende eigenaar vindt dat ook niet en de waarde is ineens 1 miljoen.

Persoonlijk kocht ik voor dat geld toch zeker wel meerdere auto’s hahaha
Heb liever een 9 ton over en een nieuwe 911. Volgens mij geniet ik daar meer van.
Wat een geld zeg. Nondeju! Nou leuk. Heb je zo’n ding, ga je er nooit mee rijden omdat het zo’n duur geval is geworden.
Persoonlijk vind ik het veel geld… en een nadeel dat al die porsches op elkaar lijken… ja een 911 vind ik een leuke auto maar niet onderscheidend genoeg voor mij. Niet voor 9 ton omdat er 500 van gemaakt zijn. Ik zie teveel porsches rijden… als ik een lambo of ferrari zie denk ik wauw die zie je nauwelijks… ja heb er een gezien in een boekje/op een site… pak snel camera om plaatje te schieten… tenzij de porsche een gt / 918 of 911 gtr is… voor de rest… een pot nat.
500 stuks gebouwd? Van deze RS zijn er toch echt ruim 1.500 gebouwd en dat is zelfs in het persbericht te lezen! Of bedoelen jullie dan misschien de RS 2.7 MFI? Of misschien toch de RS 3.0, niet te verwarren met de Carrera 3.0 natuurlijk. Een beetje meer duidelijkheid zou welkom zijn…
@mistermention:
Zal om de eerste reeks van lichtere RSjes gaan. Origineel was het slechts de bedoeling om 500 stuks te maken, dus nadien waren de lichtgewicht onderdelen op en werden de volgende 1000 stuks dus wat zwaarder…
Das wel heeel veel. Neemt niet weg dat deze erg gaaf is.
via iPhone app
@rubenpriest: deze kleur is niet kanariegeel. Kanariegeel was destijds wel mogelijk op een 2.7 RS, maar dan kreeg je blauwe striping en Fuchs wielen. Dit is meer boterbloem geel. Ook mogelijk op de RS, maar dan had je rode striping en velgen ;-).
via iPhone app
De reden dat deze zwarte striping en wielen komt voornamelijk door het feit dat deze 911 eigenlijk oranje is….
Dominique, nu oud, had een race-911 RS van dit model.
Ik was op Zolder ( het circuit voor de bijdehandjes) en er kwam een Yank naar hem toe die geld bood voor dat ding, serieus geld.
Zo serieus geld dat Dominique tegen hem zei : Ok, ik moet nog één race rijden en dan is’ie voor jouw.
De grap toen was dat die Dollar $$$$ kei en kei hard was, dus die Amerikaan had toch eigenlijk een koopje !

Wij kochten jaren later een ex-works Renault 5 Turbo Groep B die trainingswagen was geweest van Ragnotti van Dominique.

Eigenlijk is Porsche daar helemaal nooit voor bedoeld, Porsches zijn nooit bedoeld om handtasjes te zijn, met een 911 moest geraust worden, reed je hem plat kocht je een andere.
De clientele van Porsche is bijzonder nichterig geworden over de jaren heen !
En Porsches waren zeg maar tot 1983/84 betaalbaar, zelfs in de rally voor Groep B was een 911 goeiekoper dan al dat exotische spul, ook de bouten en moeren van de5Turbo kostten gewoon een pak meer !
@desjonnies:
Yup, de 2.7 RS werd tot begin jaren ’80 in de rally gebruikt (zelfs nog door Tif Needell) omdat ze zo goed en zo goedkoop waren. Een Ford Escort RSje kostte meer aan onderhoud…
Ow Dominique had houtzagerijen in Zuid België bij de grens en dat kon je zien aan zijn rechterhand !
Echt waar !
Heel mooi! Een miloen, nee dat ook weer niet. Dan koop ik liever een Singer en een Eagle Speedster voor dat geld!
Fraai…maar geen miljoen.

Geef een reactie:

Je moet ingelogd zijn om reacties te posten, registreren kan HIER (ook via Facebook).