• Spring naar de hoofdnavigatie
  • Door naar de hoofd inhoud
Autoblog.nl

Autoblog.nl

  • Home
  • Formule 1 »
    • Max Verstappen
  • Automerken
  • Occasions
  • Podcasts
  • Rijtesten
  • Video’s »
    • Alles
    • Autoshows
    • Aankoopadvies
    • Mijn auto
    • Rijtesten
  • EV’s
  • Spots »
    • Upload
  • Login

Deze Lamborghini Diablo was zijn tijd ver vooruit

Auteur: sir_smokalot, gepost 21 januari 2013 om 20:04 – 39 Reacties

Afbeelding Deze Lamborghini Diablo was zijn tijd ver vooruitAfbeelding Deze Lamborghini Diablo was zijn tijd ver vooruitAfbeelding Deze Lamborghini Diablo was zijn tijd ver vooruitAfbeelding Deze Lamborghini Diablo was zijn tijd ver vooruitAfbeelding Deze Lamborghini Diablo was zijn tijd ver vooruitAfbeelding Deze Lamborghini Diablo was zijn tijd ver vooruitAfbeelding Deze Lamborghini Diablo was zijn tijd ver vooruitAfbeelding Deze Lamborghini Diablo was zijn tijd ver vooruitAfbeelding Deze Lamborghini Diablo was zijn tijd ver vooruitAfbeelding Deze Lamborghini Diablo was zijn tijd ver vooruitAfbeelding Deze Lamborghini Diablo was zijn tijd ver vooruitAfbeelding Deze Lamborghini Diablo was zijn tijd ver vooruitAfbeelding Deze Lamborghini Diablo was zijn tijd ver vooruitAfbeelding Deze Lamborghini Diablo was zijn tijd ver vooruitAfbeelding Deze Lamborghini Diablo was zijn tijd ver vooruitAfbeelding Deze Lamborghini Diablo was zijn tijd ver vooruitAfbeelding Deze Lamborghini Diablo was zijn tijd ver vooruitAfbeelding Deze Lamborghini Diablo was zijn tijd ver vooruitAfbeelding Deze Lamborghini Diablo was zijn tijd ver vooruitAfbeelding Deze Lamborghini Diablo was zijn tijd ver vooruitAfbeelding Deze Lamborghini Diablo was zijn tijd ver vooruitAfbeelding Deze Lamborghini Diablo was zijn tijd ver vooruitAfbeelding Deze Lamborghini Diablo was zijn tijd ver vooruitAfbeelding Deze Lamborghini Diablo was zijn tijd ver vooruit

Fauxborghini Diablo 6.0
Er zit namelijk ongewoon veel Audi-DNA in dit model, dat Lamborghini’s eerste project was nadat de Duitsers in 1998 de boel in Sant’Agatha Bolognese overnamen. How can this?

De scherpe speurneuzen onder jullie hadden het al gezien: that’s a fugazi. Het is helemaal geen Lamborghini nie, maar een replica op basis van de meestgekozen replica-chassisdonor, de Pontiac Fiero.

De hobbyende Belg die dit heeft gemaakt heeft niet eenvoudigweg een Diablo-koets op de Fiero gezet, ook de wat tamme standaard V6 moest plaats maken voor iets met wat meer ‘grunt’, namelijk de 4,2 liter V8 uit de eerste generatie Audi S8. En dan heb je ineens 380 pk’s uit een 40-klepper tussen je assen liggen. Met de kracht op de achterwielen, naar we mogen aannemen.

Onder de indruk? Dan kan je ‘m kopen, maar voor weinig gaat deze oranje nepperd niet weg: de vraagprijs is 60.000 euro, of 2,4 miljoen Belgische Frankskes (als die nog zouden bestaan). De verkoper doet ‘m trouwens weg omdat hij nu een echte Lambo, een Gallardo LP560-4, heeft kunnen kopen. Moving up in the world…

In 2009 ging ook al een soortgelijke creatie in de verkoop, hoewel we niet weten of de verkoper er ook daadwerkelijk van af is gekomen.

Met dank aan Mattias voor de tip!

Ook interessant!

  • Gespot - Lamborghini Diablo is een imposante A2 Racer
  • Buitenkansje: Diablo SV op te halen bij Domeinen
  • Beer sloopt deur van Lamborghini
    Video: beer sloopt deur Lamborghini
  • Lamborghini kondigt tweemaal V12 geweld aan

Nieuwste artikelen

  • Scoor deze ‘vergeten’ Saab op Marktplaats
  • Peugeot komt met meer GTI’s én goed nieuws
  • Audi’s grote verwarring staat binnenkort bij jou voor de deur?
  • James Bond-klassieker wordt van A tot Z opgefrist
FacebookTweetPinLinkedIn

diablo, fiero, Lamborghini, occasion, oranje, pontiac, replica

Vorig bericht: « BMW’s gaan voortaan zelf hulpdiensten bellen
Volgend bericht: Gratis opties unlocken door softwarehack? »

Lees Interacties

Reacties

  1. HDM zegt

    21 januari 2013 om 20:07

    Ik denk dat dit toch wel op een paar puntjes na een redelijk goed uitgewerkte replica is.

    Login om te reageren
    • xiran zegt

      21 januari 2013 om 20:14

      @HDM: idd, het dashboard is hier en daar nog niet heel netjes maar voor de rest zeer knap maar geen 60.000 waard. Daarvoor heb je een originele, geen topper maar wel een echte diablo. Met een v12.

      Login om te reageren
      • RazorHead zegt

        21 januari 2013 om 20:45

        @xiran:
        met diens bijhorende kosten :D

        Login om te reageren
        • ThomasBol zegt

          21 januari 2013 om 20:59

          @RazorHead: daarnaast is dit een stuk betrouwbaarder als dagelijks vervoer.

          Login om te reageren
          • RazorHead zegt

            21 januari 2013 om 21:54

            @ThomasBol:
            ook.
            al zou ik liever in de orginele zitten als het toch eens misgaat, ziet er niet echt stevig uit …

            Login om te reageren
        • xiran zegt

          22 januari 2013 om 08:17

          @RazorHead: een v8 met 40 kleppen kan ook behoorlijk pijn doen in de portemonnee

          Login om te reageren
  2. jordy14 zegt

    21 januari 2013 om 20:09

    Een van de betere replica’s. Erg goed gedaan alleen ik vind het interieur dan altijd een afknappertje. Maar verder best nice gedaan.

    Login om te reageren
  3. likeaboss zegt

    21 januari 2013 om 20:11

    Kunnen we alsjeblief ophouden met alle replica’s? Ja het is heel knap enzo, maar na een paar keer had ik het wel gezien ;)

    Login om te reageren
  4. towi1989 zegt

    21 januari 2013 om 20:13

    Toch jammer dat hij net de lelijkste gallardo die er is heeft uitgekozen.

    Login om te reageren
    • carmasterr zegt

      21 januari 2013 om 21:14

      @towi1989:

      Diablo bedoel je.

      Login om te reageren
      • rufctr01 zegt

        21 januari 2013 om 21:37

        @carmasterr: Gallardo, lees het verhaal maar goed.

        Login om te reageren
        • carmasterr zegt

          21 januari 2013 om 22:17

          @rufctr01:

          Oh, dat slaat op zijn huidige auto!
          Beetje in de war.
          Ik vind de Diablo van na 1999 namelijk de lelijkste Diablo, vandaar.

          Login om te reageren
  5. bmwe46csl zegt

    21 januari 2013 om 20:14

    Voor een replica: duimpje omhoog

    Login om te reageren
  6. norge zegt

    21 januari 2013 om 20:15

    Net zo nep als een echte nieuwe dus.

    Login om te reageren
  7. ej20g zegt

    21 januari 2013 om 20:23

    Dat stuur kan écht niet. Voor de rest kuddo’s!

    Login om te reageren
    • SimonMc zegt

      21 januari 2013 om 21:28

      @ej20g: *kudos.

      Login om te reageren
      • ej20g zegt

        21 januari 2013 om 21:47

        @SimonMc: zat nog te twijfelen. Thanks!

        Login om te reageren
        • SimonMc zegt

          22 januari 2013 om 01:14

          @ej20g: Spelling nazi to the rescue!

          Login om te reageren
    • betonstaal zegt

      21 januari 2013 om 22:00

      @ej20g: wat zijn kuddo’s?

      Login om te reageren
      • ej20g zegt

        22 januari 2013 om 17:40

        @betonstaal: SimonMc was je veur…

        Login om te reageren
  8. vwally zegt

    21 januari 2013 om 20:23

    zeker wel netjes gedaan hoor, alleen een Lambo kenner kan gelijk zien dat dit een replica is.

    Login om te reageren
  9. daandaan zegt

    21 januari 2013 om 20:25

    Mede dankzij need for speed hot pursuit 1 de vetste lambo ooit!

    Login om te reageren
    • Orichy zegt

      21 januari 2013 om 22:44

      @daandaan: Niet dankzij “Need For Speed”, is dit de vetste “Lambo” ooit, het is namelijk geen “Lambo”. Het is een replica Lamborghini, op basis van de Pontiac Fiero.
      Als jij bedoelt, dat jij de Lamborghini Diablo, de vetste Lamborghini ooit vindt, dan komt dat nog niet door “Need For Speed”, maar doordat die Diablo gewoon een heel brute auto is, want het “spelletje” bestond nog lang niet, voordat die Diablo bruut “geboren” werd.

      OT: Leuk, kostbaar en niet onaardig gedaan, deze replica. Maar om daar nu nog 60.000 euro voor neer te leggen?!? Dat lijkt mij iets te veel van het goede, maar ik kan de poging wel waarderen. Die Gallardo moet tenslotte ook ergens van betaald worden.

      Login om te reageren
  10. RazorHead zegt

    21 januari 2013 om 20:26

    ik vind het wel heel goed gelukt !

    Login om te reageren
  11. hulliemam zegt

    21 januari 2013 om 20:28

    deze replica is gebouwd door v-design replicas. dezelfde mensen als die hem nu verkopen. kijk maar bij deze video:
    http://www.youtube.com/watch?v=ZN0cwUaBQxY
    zie je ook een countach in de maak op de achtergrond. en als je even rondkijkt op internet zie je dat ze nog wel meer replicas hebben gemaakt.

    Login om te reageren
  12. dennisr zegt

    21 januari 2013 om 20:41

    Hij heeft nu dus een ECHTE..

    Maar de buurt zal denken: ”heb je hem weer, in zn nieuwe replica”

    replica’s zijn een smet op je leven..

    (om de reactie ”je doet het niet voor je buren” voor te zijn, idd.. als je er zelf lol in blijft hebben is er nog altijd niks aan de hand, ik constateer enkel een feit..)

    Login om te reageren
  13. 4991 zegt

    21 januari 2013 om 20:58

    die jongen zijn droom is ten minste uitgekomen, in tegenstelling tot velen van ons

    Login om te reageren
  14. carmasterr zegt

    21 januari 2013 om 21:22

    Ik moet zeggen dat ik het bijna niet zag.
    Alleen de luchtinlaten bij de zijramen leken verdacht.

    Zeker een mooi kunstwerkje, zeker omdat de astmatische 2.8 V6 een schop gekregen heeft.
    Met deze V8 is het toch een serieus snelle wagen.
    Dan is het toch weer jammer dat ie zo nodig op een Diablo moet lijken.

    Login om te reageren
  15. rufctr01 zegt

    21 januari 2013 om 21:39

    Van buiten heel knap gedaan. Van binnen is het weer jammer, wat een afgrijselijk stuur. En ik weet niet of er ooit Diablo’s met een automaat zijn geleverd?

    Login om te reageren
  16. fortuna zegt

    21 januari 2013 om 21:44

    Een echte… don’t believe it.

    En verder is dit een misdadig gevaarlijke machine, je wil niet meemaken dat je hiermee ergens frontaal tegenrijdt. Of achterwaarts… Of zijwaarts… Of ondersteboven…

    Login om te reageren
  17. tmenges zegt

    21 januari 2013 om 22:54

    Beetje jammer van die pook en tellers, ietsjes té VW

    Login om te reageren
  18. ropbp zegt

    21 januari 2013 om 23:56

    En toch izzie altijd beter dan de Eupul Korzaas van de meesten hier :-P

    Login om te reageren
  19. Specht zegt

    22 januari 2013 om 00:16

    Voor dat geld koop je ook twee Porsches 911 of een Ferrari 599.

    Login om te reageren
  20. S8-2000 zegt

    22 januari 2013 om 00:42

    Niet alleen de motor uit de S8, ook de versnellingsbak. De motor zit andersom ivt de S8, dus met de bak naar achteren, boven de achterwielen. Knap hoe hij dan toch de bediening van de bak vanuit de auto kan doen. De pook zit wel weer andersom, knopje zit normaal aan de linkerkant =(bestuurders) kant. En de S8 heeft 360 pk, niet 380.

    Login om te reageren
  21. Bart_V zegt

    22 januari 2013 om 00:53

    wist niet dat de V8 uit de S8 ook een multi klepper (5 kleppen per cylinder) is
    weer wat geleerd

    Login om te reageren
  22. davelepeef zegt

    22 januari 2013 om 07:53

    Heeft van het VAG concern zelfs de optionele scheefhangende dubbele uitlaat van de Golf mee gekregen!!
    Verder uiterlijk keurig. Would fool me!

    Login om te reageren
  23. tborre zegt

    22 januari 2013 om 13:11

    ik vrag me vooral af hoe hij dit door de keuring krijgt.. want meestal kunnen de heren niet echt lachen met dit soort aanpassingen in belgie…

    Login om te reageren
    • tborre zegt

      22 januari 2013 om 13:13

      @tborre: en toen las ikd e tekst op de website: gekeurd als oldtimer.. als je die ooit bij elkaar knalt dan wil ik je in belgie wel zien huilen bij de verzekering, want die trekt de handjes er mooi af…

      als er dan nog te huilen valt trouwens…

      Login om te reageren
  24. vt5700 zegt

    16 maart 2013 om 23:29

    wat een puinhoop van binnen ! En de buitenkant valt voor een kenner vanaf een afstand al door de mand. Wie daar 60.000 voor uitgeeft heeft ze niet op een rijtje

    Login om te reageren

Geef een reactie Reactie annuleren

Je moet ingelogd zijn op om een reactie te plaatsen.

Autoblog

  • Home
  • Lease
  • Rijtesten
  • Adverteren
  • Nieuwsbrief
  • Privacy
  • Huisregels
  • Over ons
  • Disclaimer
  • Algemene voorwaarden
  • Consent

Merken

  • Alfa Romeo
  • Aston Martin
  • Audi
  • Bentley
  • BMW
  • Bugatti
  • Chevrolet
  • Citroën
  • Cupra
  • Dacia
  • Donkervoort
  • Ferrari
  • Fiat
  • Ford
  • Honda
  • Hyundai
  • Infiniti
  • Jaguar
  • Jeep
  • Kia
  • Lada
  • Lamborghini
  • Lancia
  • Land Rover
  • Lexus
  • Lotus
  • Lynk & Co
  • Maserati
  • Mazda
  • Mercedes-Benz
  • MINI
  • Mitsubishi
  • Morgan
  • Nissan
  • Opel
  • Peugeot
  • Polestar
  • Porsche
  • Renault
  • Rolls-Royce
  • Saab
  • Seat
  • Skoda
  • Smart
  • SsangYong
  • Subaru
  • Suzuki
  • Tesla
  • Toyota
  • Volkswagen
  • Volvo

Social

Download onze apps

Download de iPhone app Download de Android app

Autoblog.nl

© 2004 – 2025 Autoblog · Powered by Truer than North