
En is het dan nog wel zo leuk?
Ruimte én snelheid krijg je bij deze MINI John Cooper Works Clubman. Geheel volgens de etiquette in British Racing Green. Het geslaagde uiterlijk in combinatie met een 231 pk tweeliter motor én een handgeschakelde versnellingsbak met zes verzetten maakt de MINI tot een feestje. En toen werd je wakker.
Voor dit leuke speelgoed mag je namelijk 45.990 euro aftikken. En dan is zo’n kekke MINI opeens niet meer zo leuk. Voor zo’n bedrag blijft het wat mij betreft bij plaatjes kieken. Wellicht denk jij daar anders over natuurlijk.
Naast een groene John Cooper Works Clubman had MINI ook een wit exemplaar meegenomen naar de Franse hoofdstad. Toegegeven: hij ziet er in mijn ogen toch best wel cool uit.
Vind em wel gaaf, en meestal zijn de Works modellen fun om in te rijden, maar idd die prijs :-(
@punicaoase: De prijs is maar €199,- per pk, echt een koopje dus.
Denk dat je er nog lang niet bent met dat bedrag, ik denk dat de auto’s van de beurs zeker richting de € 60.000,- gaan….
@launchcontrol: Ik wou al zeggen. Vorig jaar stond er op de AutoRAI een Sharan van 71.000 euro en deze week op de IAA een Multivan van 80.000 euro, waar dus nog een dikke 20.000 mille aan bom bijkomt als je die kaatste in Nederland koopt.
Lekkere Mini? Dit is gewoon een hele lange stationcar. Niet dat ik daar iets op tegen heb, integendeel zelfs. Maar dit heeft feitelijk niets meer met een Mini te maken natuurlijk.
@cpp1: Als je het verleden van het merk Mini een beetje kent zul je zien dat deze clubman met recht de naam Mini draagt.
Erg mooie clubman, maar begrijp die hoge prijzen niet zo. Ik heb sinds kort een R56 JCW. Cataloguswaarde bijna 50k. Maar kwaliteit is af en toe ver te zoeken…
@jeffreym3: mijn vader heeft een 78er Clubman estate gehad dus ik weet dondersgoed waar ik over praat. Ik vind zo’n 5 deurs stationcar geen Mini. Een Mini hoort ik mijn ogen een een kleine compacte auto te zijn. Maar dat is mijn mening.
@cpp1: 6 deurs stationcar bedoel ik ;)
@cpp1: ik deel je mening. Het concept ‘Mini’ is bij deze generatie modellen ver te zoeken. Ik snap wel waarom dat gebeurd maar een verwijzing naar het verleden is het niet meer.
@cpp1: Helemaal mee eens! De eerste en tweede generatie van de ‘new Mini’ lijken qua formaat en styling nog aardig op de oorspronkelijke Mini, maar daarna is Mini ‘van het padje afgegaan’. Maar goed, ik ben bevooroordeeld: ik heb een Mini Cooper S van de eerste generatie (R53) ;-)
@jeffreym3: Hoezo is de kwaliteit ver te zoeken?
@cpp1: Ja wel hoor, MINI is al een aantal jaar een merknaam, geen soortnaam.
Das gewoon flink 3 serie geld
Wat een ontzettend gave verschijning. Veel geld inderdaad maar ik zou er moeiteloos een aangeklede A-klasse of dikke 1 serie voor laten staan.
Het valt me op dat veel priemijum merken:
(1) forse prijzen vragen voor hun auto’s en
(2) dat je er zo maar even 30-50% op kan plussen aan accessoires, wanneer je een beetje gulzig bent.
Klein voorbeeldje: AV testte een paar jaar terug de Audi Q7. Standaard kostte de auto € 80.000, geteste uitvoering was € 120.000.
En dat hebben BMW, MB, VW, Mini ook.
@jeroenwz: wat een ontdekking. Maar het is net zo makkelijk een Renault Katjar van 25.000 naar 35.000 te rekken. Dus als je het dan toch over procenten hebt..
Die lekkere Mini heeft echt wel 2 deuren te veel!!
Ik ben de trotse bezitter van een Mini F56 JCW. Erg veel plezier met die auto zeker met de optionele JCW uitlaat, maar ik ben de laatste die zal ontkennen die het redelijk in de papieren loopt voor een speelgoedauto
Lekker? Seriously?
Doe mij maar een focus rs voor dat geld
Doe mij voor dat geld maar een GTI clubsport.
Het spijt me maar wat een lelijk hok. Klopt helemaal niks van het ontwerp.
@lalancia: bij nader inzien spijt ’t me niet. Hij is gewoon heel lelijk. Hoe snel-ie ook mag zijn.
Gatverdamme, mijn ogen worden al ernstig betast net na t opstaan.
goedag zeg, voor 45K koop je een Gulia met automaat en 200pk benzine. Heb je nog 5000 Euro over voor leuke goodies. Of anders de C klasse estate in C200 of C250 uitvoering. Meer ruimte, veel betere afwerking en het doet niet zo’n pijn aan je ogen.
Die in British Racing Green ziet er zeker lekker uit, maar heeft in dit geval wel een automaat en geen handbak.
Voor zo’n tas geld…
Iets veel mooiers kopen DUS