• Spring naar de hoofdnavigatie
  • Door naar de hoofd inhoud
Autoblog.nl

Autoblog.nl

  • Home
  • Formule 1 »
    • Max Verstappen
  • Automerken
  • Occasions
  • Podcasts
  • Rijtesten
  • Video’s »
    • Alles
    • Autoshows
    • Aankoopadvies
    • Mijn auto
    • Rijtesten
  • EV’s
  • Spots »
    • Upload
  • Login

Deze nieuwe topsedan is een Mercedes EQS, maar dan mooier

Auteur: machielvdd, gepost 10 juli 2024 om 14:30 – 13 Reacties

Xpeng P7+

Stiekem ziet deze auto er best gelikt uit.

Een topsedan en een elektrische aandrijflijn is helemaal geen gekke combinatie. Stiller en soepeler wordt het niet en zwaar zijn dit soort auto’s toch al. Desondanks is dit een lastige markt. De Mercedes EQS verkoopt bijvoorbeeld minder goed dan gehoopt.

Dat weerhoudt Xpeng er niet van om met een soortgelijk model te komen. De CEO deelt op Weibo (de Chinese versie van Twitter) de eerste plaatjes van dit apparaat, genaamd Xpeng P7+. Die naam komt bekend voor, want de P7 wordt ook gewoon bij ons verkocht.

Xpeng P7+

Toch is de Xpeng P7+ een ander model, die ook een maatje groter is. Waar de P7 4,88 meter lang is, gaat de P7+ over de 5 meter. Daarmee wordt het dus een heuse topsedan, die in de buurt komt van de Mercedes EQS. Qua afmetingen in ieder geval.

De auto doet qua uiterlijk ook een beetje denken aan de Mercedes EQS. De Xpeng P7+ heeft een vergelijkbare banaanvorm en de EQS was optioneel ook met een zwart dak te bestellen. Toch is deze Xpeng op een of andere manier beter gelukt, wellicht omdat de neus net iets minder kort is.

Xpeng P7+

De auto is nog niet officieel onthuld, vandaar dat het beeldmateriaal nog beperkt is. Specificaties hebben we evenmin. Of Xpeng de auto naar Nederland haalt is dus logischerwijs ook nog een vraagteken. Een Chinese topsedan is hier natuurlijk gedoemd te mislukken, maar we weten inmiddels dat de Chinezen niet bang zijn om een poging te wagen.

Ook interessant!

  • Mercedes cancelt ontwikkeling van EV Toppers
  • Elektrische baby-Benz wordt mooier dan de EQE en EQS
  • Verkoop Mercedes EQS zakt in als een vormeloze plumpudding
  • Mercedes EQS vernieuwd: 822 km range én een ster op de neus

Nieuwste artikelen

  • Citroën komt met een eigenwijze, kleine versie van de ID Buzz
  • Kia EV4, GEWAAGD uiterlijk maakt het een gedurfde keuze #test
  • Bugatti krijgt een keiharde primeur van Rimac
  • Volvo XC60 Executive Edition
    Volvo maakt van de XC60 een heerlijke dikzak
FacebookTweetPinLinkedIn

Elektrisch, p7, xpeng

Vorig bericht: « Autoblog-lezer koopt dikke Ford met V8 als eerste auto
Volgend bericht: Officieel: de Ford Capri is terug, als elektrische SUV-coupé »

Lees Interacties

Reacties

  1. Dutchdriftking zegt

    10 juli 2024 om 14:36

    Als ik een EQS maar dan mooier wil, dan ga ik wel voor een Plug-in hybride E of S klasse.

    Login om te reageren
    • sabrerator zegt

      10 juli 2024 om 20:46

      En voor die banaan-vorm blijf ik gewoon in mijn Jaguar S-Type rijden.

      Login om te reageren
  2. kniesoor zegt

    10 juli 2024 om 14:44

    Als niets meer dan alleen een lengte van 5+ meter genoeg is om al als ‘topsedan’ gekwalificeerd te worden, heeft het begrip ‘titel-inflatie’ een nieuw hoogte-/dieptepunt bereikt . . .

    Login om te reageren
  3. mashell zegt

    10 juli 2024 om 14:44

    Erg fraaie auto. Ik vind de manier waarop het “glasshouse” vormgegeven is bijzonder goed gelukt.

    Login om te reageren
  4. Gele Koplamp zegt

    10 juli 2024 om 14:53

    Vroeger had je zo’n zeepblok in een bakje bij de douche, of in de keuken. Na een paar keer zag dat er ook zo uit

    Login om te reageren
  5. rollingstoned zegt

    10 juli 2024 om 14:56

    Sedan?
    “Een sedan is een vierdeurs auto met een afzonderlijke kofferbak, die afgesloten is van het passagiersgedeelte. Dit geeft de sedan zijn typische silhouet, met de uitstekende kofferbak. Een sedan heeft ook altijd een aparte kofferklep, waarbij de achterruit niet mee omhoog komt”

    De P7+ is dus eerder een kruizing tussen een hatchback en een station dan een sedan.

    Login om te reageren
    • Robert zegt

      10 juli 2024 om 15:54

      Een liftback of fastback, dus.

      “Xpeng P7+. Die naam komt bekend voor, want de P7 wordt ook gewoon bij ons verkocht.” Ze bedoelen ‘aangeboden’, denk ik. Ik heb er namelijk nog nooit een in het wild gezien.

      Login om te reageren
      • Richmond zegt

        10 juli 2024 om 16:03

        Er zijn toch 32 op kenteken gezet

        Login om te reageren
        • Robert zegt

          10 juli 2024 om 16:14

          Dealer- en demo auto’s? Op kenteken gezet betekent niet noodzakelijkerwijs ook daadwerkelijk verkocht.

          Login om te reageren
        • mashell zegt

          10 juli 2024 om 16:30

          32 P7 tussen 9 miljoen andere wagens, dat zijn spelden in een hooiberg.

          Login om te reageren
  6. JelmerS zegt

    10 juli 2024 om 15:57

    EQS vind ik toch fraaier dan dit, de EQS heeft wat meer identiteit dan dit knip en plak apparaat. Grootste probleem van de EQS is dat ie niet fotogeniek is

    Login om te reageren
  7. cdlop01 zegt

    10 juli 2024 om 16:47

    Elke Chinese EV lijkt hierop, totaal inspiratieloos Ai ontwerp. De Chinezen willen teveel, te snel, steeds zelfde aalgladde Tesla achtige ontwerpen, tientallen merken……dit gaat tegen ze werken.

    Login om te reageren
  8. ghost zegt

    10 juli 2024 om 18:21

    En die nieuwe lotus dan?

    Login om te reageren

Geef een reactie Reactie annuleren

Je moet ingelogd zijn op om een reactie te plaatsen.

Autoblog

  • Home
  • Lease
  • Rijtesten
  • Adverteren
  • Nieuwsbrief
  • Privacy
  • Huisregels
  • Over ons
  • Disclaimer
  • Algemene voorwaarden
  • Consent

Merken

  • Alfa Romeo
  • Aston Martin
  • Audi
  • Bentley
  • BMW
  • Bugatti
  • Chevrolet
  • Citroën
  • Cupra
  • Dacia
  • Donkervoort
  • Ferrari
  • Fiat
  • Ford
  • Honda
  • Hyundai
  • Infiniti
  • Jaguar
  • Jeep
  • Kia
  • Lada
  • Lamborghini
  • Lancia
  • Land Rover
  • Lexus
  • Lotus
  • Lynk & Co
  • Maserati
  • Mazda
  • Mercedes-Benz
  • MINI
  • Mitsubishi
  • Morgan
  • Nissan
  • Opel
  • Peugeot
  • Polestar
  • Porsche
  • Renault
  • Rolls-Royce
  • Saab
  • Seat
  • Skoda
  • Smart
  • SsangYong
  • Subaru
  • Suzuki
  • Tesla
  • Toyota
  • Volkswagen
  • Volvo

Social

Download onze apps

Download de iPhone app Download de Android app

Autoblog.nl

© 2004 – 2025 Autoblog · Powered by Truer than North