• Spring naar de hoofdnavigatie
  • Door naar de hoofd inhoud
Autoblog.nl

Autoblog.nl

  • Home
  • Formule 1 »
    • Max Verstappen
  • Automerken
  • Occasions
  • Podcasts
  • Rijtesten
  • Video’s »
    • Alles
    • Autoshows
    • Aankoopadvies
    • Mijn auto
    • Rijtesten
  • EV’s
  • Spots »
    • Upload
  • Login

Deze platte achtcilinder hoort bij een… S2000?

Auteur: Loek, gepost 21 mei 2024 om 21:20 – 8 Reacties

Waarom je altijd even de eigenaar van een iconische naam moet vragen of dat mag: deze platte achtcilinder hoort niet bij de S2000 die je verwacht.

Er is een reden dat namen voor auto’s vaak vastgelegd worden, en nee, niet perse zodat journalisten kunnen speculeren erover. Het is meer vastleggen dat jij de eigenaar bent van de naam en anderen niet jouw naam waar alle paarse broeken jaren over hebben vergaderd publiekelijk aanbiedt. Zoals “Vanquish”. Of “Passat”. Of “1”.

S2000

Zo denken wij dat Honda niet blij is met het gebruik van de naam S2000. Wat zij hebben gekozen met de S van Sport en de 2000 voor de motorgrootte. Of Honda er blij mee is dat de naam S2000 nu verschijnt op een product wat ook nog eens in hun vijver kan gaan vissen? We gaan het meemaken.

Souo S2000

Het gaat overigens niet om een auto, maar over bovenstaande Souo S2000: een motorfiets. En geef toe: jij dacht ook direct aan een Honda Goldwing. Souo is een nieuw motorfietsmerk, maar wel van een bekende speler voor autokenners: Great Wall Motors.

De Souo, wat overigens een afkorting is voor Search Own, Unlimited Outlook (ja echt), is dus een Chinees product. Dan denk je vrij snel aan EV-aandrijving. Nee hoor. Deze motorfiets heeft een platte achtcilinder motor! Deze is slechts 2000 cc groot, vandaar de naam, en zit gekoppeld aan een DCT met acht versnellingen. Een vermogen noemt Souo niet.

We weten sowieso nog niet heel veel van deze bijzondere motorfiets, behalve dat het waarschijnlijk een waanzinnige cruiser wordt en je een 12,3 inch schermpje krijgt. Technologie speelt een grote rol in Chinese producten, natuurlijk. Oh ja, en een filmpje met motorgeluid was ook tof geweest.

Ook interessant!

  • S2000 comeback
    S2000 maakt comeback, inclusief Type R
  • Koop deze exclusieve Honda S2000 CR in Nederland
  • Video: een schone onderbroek op de motorfiets
  • duurste motorfiets
    Koop de duurste motorfiets van Nederland (ja, echt duur)

Nieuwste artikelen

  • Deze occasion met 1.8 heeft een enorme spoiler (met een goede reden)
  • Nieuwe Tesla Model Y is geen daverend succes
  • Vernieuwde Toyota bZ4X heeft eindelijk meegespoten wielkasten
  • Autoblog-lezer gebruikt Land Rover waar ‘ie voor bedoeld is
FacebookTweetPinLinkedIn

Motorfiets, s2000

Vorig bericht: « Dít is de twintigste officiële BMW Art Car
Volgend bericht: Gelekt: BMW Skytop is heerlijke roadster »

Lees Interacties

Reacties

  1. E.T. Jopie zegt

    21 mei 2024 om 21:39

    YEAH! Dik.

    Login om te reageren
  2. schuimbekje3 zegt

    21 mei 2024 om 21:44

    nou ik een goldwing niet perse een motor noemen, iets waar je met 3500rpm moet schakelen en waar ik niet sneller op kan/durf dan 120kmh, isvoor mij geen motor…

    een H8 ipv p2 of i4 of i6 of i1 die ik heb gehad, kweet niet waar zon blok zijn pluspunten haalt… wellicht een zee van koppel over een lang bereik, beetje cbx of vmax of fjr achtig… maar formaat maakt het waarschijlijk een zwabberfiets boven de 90kmh

    Login om te reageren
    • Richmond zegt

      21 mei 2024 om 22:02

      B8 lijkt mij, her is geen H motor

      Login om te reageren
    • tjorque zegt

      21 mei 2024 om 22:05

      Niet rapper dan 120km/h op een goldwing durven vind ik een vreemde stelling.
      (Dan heb je dat filmpje van die maloot die door de bergen een R1 aftroeft nog niet gezien denk ik)

      En pas bij 3500rpm schakelen anderzijds ook 🤣.

      Verder heb ik ook niks met dit soort motorfiets.
      Niet owv het gewicht (mijn Gs adventure is ook geen pluimpje) maar het is teveel een salon op wielen :)

      Login om te reageren
      • degrotemuis zegt

        22 mei 2024 om 08:00

        Ja precies, waarschijnlijk nog nooit zelf een goede Goldwing gereden, want mij viel het echt niet tegen, al is het niet mijn type fiets. Zelf ook gezien dat een Duitser op een S1000RR met de knie aan de grond voorbij gestoken werd door een Italiaanse Goldwing rijder met passagier op de Passo Mensola, die Goldwing rijder ging toch serieus hard op zijn 1800cc bankstel.

        Of dat ook voor deze geldt waag ik te betwijfelen, maar qua vormgeving een grappige mix van alle concurrenten.

        Login om te reageren
    • Gulli zegt

      22 mei 2024 om 08:32

      Ik schaar Goldwings e.d. ook altijd onder de busjes ipv motoren.

      Login om te reageren
  3. tortuga zegt

    22 mei 2024 om 07:04

    Veel weg van een BMW K/ goldwing/ Harley. Vooral het stuur gedeelte is helemaal BMW

    Login om te reageren
  4. Dutchdriftking zegt

    22 mei 2024 om 07:50

    Ik vind het wel tof. Alleen ben ik bang voor de koeling van cilinders 2,3,6 en7. Ook benieuwd hoe het klinkt.

    Login om te reageren

Geef een reactie Reactie annuleren

Je moet ingelogd zijn op om een reactie te plaatsen.

Autoblog

  • Home
  • Lease
  • Rijtesten
  • Adverteren
  • Nieuwsbrief
  • Privacy
  • Huisregels
  • Over ons
  • Disclaimer
  • Consent

Merken

  • Alfa Romeo
  • Aston Martin
  • Audi
  • Bentley
  • BMW
  • Bugatti
  • Chevrolet
  • Citroën
  • Cupra
  • Dacia
  • Donkervoort
  • Ferrari
  • Fiat
  • Ford
  • Honda
  • Hyundai
  • Infiniti
  • Jaguar
  • Jeep
  • Kia
  • Lada
  • Lamborghini
  • Lancia
  • Land Rover
  • Lexus
  • Lotus
  • Lynk & Co
  • Maserati
  • Mazda
  • Mercedes-Benz
  • MINI
  • Mitsubishi
  • Morgan
  • Nissan
  • Opel
  • Peugeot
  • Polestar
  • Porsche
  • Renault
  • Rolls-Royce
  • Saab
  • Seat
  • Skoda
  • Smart
  • SsangYong
  • Subaru
  • Suzuki
  • Tesla
  • Toyota
  • Volkswagen
  • Volvo

Social

Download onze apps

Download de iPhone app Download de Android app

Autoblog.nl

© 2004 – 2025 Autoblog · Powered by Truer than North