• Spring naar de hoofdnavigatie
  • Door naar de hoofd inhoud
Autoblog.nl

Autoblog.nl

  • Home
  • Formule 1 »
    • Max Verstappen
  • Automerken
  • Occasions
  • Podcasts
  • Rijtesten
  • Video’s »
    • Alles
    • Autoshows
    • Aankoopadvies
    • Mijn auto
    • Rijtesten
  • EV’s
  • Spots »
    • Upload
  • Login

Deze power stationwagon is begrensd. Op 350 km/u.

Auteur: willeme, gepost 15 oktober 2019 om 19:58 – 36 Reacties

Afbeelding Deze power stationwagon is begrensd. Op 350 km/u.Afbeelding Deze power stationwagon is begrensd. Op 350 km/u.Afbeelding Deze power stationwagon is begrensd. Op 350 km/u.Afbeelding Deze power stationwagon is begrensd. Op 350 km/u.Afbeelding Deze power stationwagon is begrensd. Op 350 km/u.Afbeelding Deze power stationwagon is begrensd. Op 350 km/u.Afbeelding Deze power stationwagon is begrensd. Op 350 km/u.Afbeelding Deze power stationwagon is begrensd. Op 350 km/u.

Posaidon E63
Lekker Porsches degraderen met deze Dampfhammer.

Je hebt dikke stationwagons en dikke stationwagons. De Mercedes-AMG E63 S 4Matic Estate (S213) is er zo eentje. In standaardconfiguratie is deze auto eigenlijk al veel te snel. De topsnelheid is zoals zo vaak begrensd op 250 km/u. Maar hoe de E63 naar 100 km/u knalt (3,6 seconden…) is bizar. Een Tesla is sneller, maar op hogere snelheid moet de Amerikaanse elektropionier de E63 voor laten gaan.

Dat gaat nog meer het geval worden met dit exemplaar. Het is een creatie van Posaidon, een relatief jonge Duitse tuner die het heeft begrepen. De meeste wijzigingen die ze aanbrengen zijn namelijk mechanisch. Geen extreme bodykits, heftige spoilers of malle velgen. Nee, gewoon een zwikje extra paarden en voldoende aanpassingen om het in toom te kunnen houden.

Mercedes-AMG Posaidon

Sterker nog, in het persbericht laat Posaidon weten hoe gaaf ze het standaard uiterlijk van de E63S vinden. Onder de motorkap zag Posaidon voldoende ruimte voor pk’s en koppel. De M177 achtcilinder met hot-V is voorzien van nieuwe turbo’s, intercoolers en een sportluchtfilter. Het uitlaattraject werd een stuk vrijer gemaakt met een downpipe en sport-katalysatoren. Om alle nieuwe hardware lekker met elkaar optimaal samen te laten werken, heeft Posaidon de software van zowel de motor als de transmissie aangepakt. Voor een betere wegligging is de module om de auto iets te verlagen.

Mercedes

Het resultaat is indrukwekkend: 830 pk (+218) en 1.100 Nm (+250) in totaal. Daarmee is het een van de snelste auto’s die je je maar kunt wensen op een open en onbegrensd stuk Autobahn. De 0-100 km/u sprint duurt precies 3 seconden. Op aanvraag verlegt Posaidon de begrenzer voor je. Een topsnelheid van 350 km/iu behoort dan tot de mogelijkheden. Heel goedkoop zijn dit soort ingrepen natuurlijk niet, maar 24.000 euro inclusief btw, montage én Tüv-goedkeuring valt mee, als je kijkt naar de hardware. Mocht je 830 pk en 1.100 Nm nog altijd iets te weinig vinden, is er goed nieuws, want Posaidon werkt aan een variant met 880 pk en 1.200 Nm.

Ook interessant!

  • Mercedes-AMG E63S 4Matic+ (2022) rijtest
    Mercedes-AMG E63S 4Matic+ (2022) rijtest
  • Video: brute Mercedes-AMG GT73e komt in actie
    Video: brute Mercedes-AMG GT73e komt in actie
  • POV driften met de Mercedes-AMG E63S 4Matic+
    POV driften met de Mercedes-AMG E63S 4Matic+
  • Video: Mercedes AMG One in het wild!

Nieuwste artikelen

  • Goedkoopste Nissan GT-R R35 ter wereld heeft een nadeel
  • Huh? Keert dan alsnog deze leuke sportauto terug?
  • BMW onthult wat NOOIT achter een betaalmuur gaat komen
  • Deze auto’s worden volgend jaar helaas geen youngtimer
FacebookTweetPinLinkedIn

4matic, amg, biturbo, e-klasse, e63, e63s, estate, Mercedes, posaidon, s213, station, tuning, V8

Vorig bericht: « Cupra Ibiza definitief dood en toch ook niet
Volgend bericht: Alles over laadpassen voor je elektrische auto »

Lees Interacties

Reacties

  1. lekkerlinksrijden zegt

    15 oktober 2019 om 20:11

    Iedere 3 maanden verse bandjes met dit geweld.

    Login om te reageren
    • fastforward zegt

      15 oktober 2019 om 20:34

      @lekkerlinksrijden: optimist!

      Login om te reageren
    • Volvo_440_turbo zegt

      15 oktober 2019 om 20:48

      @lekkerlinksrijden: Geef mij 3 minuten ;)

      Login om te reageren
      • enjoypunani zegt

        16 oktober 2019 om 00:29

        @Volvo_440_turbo: das lang zat! ?

        Login om te reageren
    • rollingstoned zegt

      16 oktober 2019 om 06:49

      @lekkerlinksrijden: maar wel lekker snel op de begrafenis. Want het is net een lijkenwagen in deze uitvoering.

      Login om te reageren
  2. Davidov zegt

    15 oktober 2019 om 20:14

    Blubberdik apparaat!

    Login om te reageren
  3. autoliefhebbertje zegt

    15 oktober 2019 om 20:14

    Foto 5… als je dit in je binnenspiegel ziet denk je toch wel even van “ja ik ga wel even aan de kant”.

    Login om te reageren
    • VeniVidiVici zegt

      15 oktober 2019 om 20:20

      @autoliefhebbertje: Nou, de Beppie zegt, “Laat je niet opjutten hoor Henk” in hun Prius types gaan echt niet aan de kant hoor. Daarbij is het gewoon een kwestie van even goed rondkijken of er geen politie in de buurt is en hup… rechts er voorbij.

      Login om te reageren
    • torsen zegt

      15 oktober 2019 om 20:21

      @autoliefhebbertje: wel eerst even het raampje omlaag

      Login om te reageren
      • Robert zegt

        15 oktober 2019 om 20:55

        @torsen: thanks voor de tip.

        Login om te reageren
    • olivier420 zegt

      15 oktober 2019 om 20:22

      @autoliefhebbertje: Überhaupt die verticale spijlen van AMG zijn toch wel erg lekker hé. Potverdorie

      Login om te reageren
  4. rutger97 zegt

    15 oktober 2019 om 20:22

    Wel lekker dat het uiterlijk ongewijzigd is… Misschien wat voor de KLPD op de snelwegen

    Login om te reageren
    • lekkerlinksrijden zegt

      15 oktober 2019 om 20:47

      @rutger97: zijn met andere dingen bezig

      Login om te reageren
  5. Svenska_Aeroplan_AB zegt

    15 oktober 2019 om 20:25

    Dat logo… Posmidon???

    Login om te reageren
    • drdre1 zegt

      15 oktober 2019 om 21:15

      @svenska_aeroplan_ab: mja, beetje mislukt mss. Google even op posaidon en je snapt ’t een beetje. Maar idd, nog steeds een wazig logo.

      Login om te reageren
      • Svenska_Aeroplan_AB zegt

        15 oktober 2019 om 22:09

        @drdre1: is toevallig m’n vakgebied, ‘beetje mislukt’ is een flink understatement…

        Login om te reageren
  6. v70t6r zegt

    15 oktober 2019 om 20:25

    Nee bedankt, doe de Brabus maar zonder bodykit werk. Die bouwen tenminste een compleet blok met billet kurkassen en maatwerk onverwoestbaar spul als drijfstangen en nokkenassen.

    Login om te reageren
    • f31bmw320d zegt

      15 oktober 2019 om 20:44

      @v70t6r: kurkassen ;-) …., inhoudelijk weet ik het niet helemaal maar Posaidon lijkt ook meer te doen dan alleen luchtfilter, sportauspuff en twee nieuwe slakkenhuizen op het blok.

      Login om te reageren
      • v70t6r zegt

        15 oktober 2019 om 21:25

        @f31bmw320d: haha, kurkassen, bij deze toegevoegd aan de dikke van Dale. Het weghalen van overbodige zaken in het interieur voor gewichtsbesparing, terug tot het karkas!

        Mogelijk doen ze wel meer natuurlijk, zodra de 10e mijn geluksdag wordt ga ik informeren..

        Login om te reageren
    • langejohn zegt

      15 oktober 2019 om 22:02

      @v70t6r: De Brabus motortuning kost ook het viervoudige..

      Login om te reageren
    • elemento zegt

      15 oktober 2019 om 23:41

      @v70t6r: dus brabus 800…. ook bizar machine

      Login om te reageren
  7. sparks zegt

    15 oktober 2019 om 20:26

    Ik vind het display nog steeds afschuwelijk. Dat alleen zou een reden tot verder kijken zijn.
    Oh ja dat heb ik al gedaan…

    Login om te reageren
  8. 917 Porsche + Audi zegt

    15 oktober 2019 om 20:37

    Porsches degraderen,Neem er meteen ook een hele resem Ferraris Lambos en Astons ook maar bij.

    Login om te reageren
    • mwti zegt

      15 oktober 2019 om 22:36

      @vwaudiporsche: haha die zijn er ook met veel pk’s.

      Login om te reageren
  9. stalensnuitje zegt

    15 oktober 2019 om 20:44

    Lekker hoor, doe maar in een chique kleurtje met AMG Business Package ?

    Login om te reageren
    • jack_abarth zegt

      15 oktober 2019 om 21:27

      @stalensnuitje:

      En een setje blauwe platen, gewoon omdat het kan.

      Login om te reageren
  10. Dutchdriftking zegt

    15 oktober 2019 om 20:44

    Lekker hoor.

    Login om te reageren
  11. brammetjedeb zegt

    15 oktober 2019 om 21:32

    E estate toch een aardige droonwagen voor mij. Deze is wel erg heftig…

    Login om te reageren
  12. tjorque zegt

    15 oktober 2019 om 22:12

    Das ist kein dampfhammer! Es ist ein benzinhammer! Wichtig ein sehr schware !

    Login om te reageren
  13. 8cylinder zegt

    15 oktober 2019 om 22:15

    Juustem, ’t ding is van z’n eigen meer dan dik genoeg.

    Doe mijne maar in het donker rood, met zilver lichtmetaal met lekker veel spaken.

    Login om te reageren
  14. jdpetrolhead zegt

    15 oktober 2019 om 22:26

    Heerlijk. Dit is tenminste nieuws voor échte petrolheads tussen al die ev/hybride/stekker zooi!

    Login om te reageren
  15. grandmasterb zegt

    15 oktober 2019 om 22:42

    Handig om er mee na een plofkraak de politie af te schudden.

    Login om te reageren
    • enjoypunani zegt

      16 oktober 2019 om 00:33

      @grandmasterb: tailhappy zal deze zeker zijn…

      Login om te reageren
  16. hatseflats zegt

    16 oktober 2019 om 08:13

    Super dik, maar kan niet wennen aan de achterkant van deze E, zelfs niet de AMG.

    Login om te reageren
  17. T5Power zegt

    16 oktober 2019 om 08:41

    Wauw. Hierbij vergeleken is mijn E63 een trage slak :-)

    Login om te reageren
  18. c-ad zegt

    16 oktober 2019 om 08:54

    Mijn budget is ook begrensd :(

    Login om te reageren

Geef een reactie Reactie annuleren

Je moet ingelogd zijn op om een reactie te plaatsen.

Autoblog

  • Home
  • Lease
  • Rijtesten
  • Adverteren
  • Nieuwsbrief
  • Privacy
  • Huisregels
  • Over ons
  • Disclaimer
  • Algemene voorwaarden
  • Consent

Merken

  • Alfa Romeo
  • Aston Martin
  • Audi
  • Bentley
  • BMW
  • Bugatti
  • Chevrolet
  • Citroën
  • Cupra
  • Dacia
  • Donkervoort
  • Ferrari
  • Fiat
  • Ford
  • Honda
  • Hyundai
  • Infiniti
  • Jaguar
  • Jeep
  • Kia
  • Lada
  • Lamborghini
  • Lancia
  • Land Rover
  • Lexus
  • Lotus
  • Lynk & Co
  • Maserati
  • Mazda
  • Mercedes-Benz
  • MINI
  • Mitsubishi
  • Morgan
  • Nissan
  • Opel
  • Peugeot
  • Polestar
  • Porsche
  • Renault
  • Rolls-Royce
  • Saab
  • Seat
  • Skoda
  • Smart
  • SsangYong
  • Subaru
  • Suzuki
  • Tesla
  • Toyota
  • Volkswagen
  • Volvo

Social

Download onze apps

Download de iPhone app Download de Android app

Autoblog.nl

© 2004 – 2025 Autoblog · Powered by Truer than North