
Zo kennen we Polestar weer. Nu alleen nog even de juiste kleur.
Polestar maakte furore als raceteam en daarna als performance label van Volvo. Helaas is het lekkerste snoepje (de C30 Concept) nooit in productie gegaan, maar alsnog heeft Polestar een paar leuke auto’s neergezet.
Het nieuwe merk Polestar heeft alleen weinig met dit alles te maken, afgezien van de naam. De Polestar 2 is een vlotte elektrische auto, maar verder is er weinig sportiefs aan. Nu keert Polestar echter een beetje terug naar haar roots. Op Goodwood presenteren ze namelijk een racy versie van de Polestar 2.
De auto heeft geen naam gekregen, de Zweden spreken van een ‘Experimental Polestar 2’. Ze zijn niet zo van de namen bij Polestar. De twee elektromotoren van deze extra snelle versie produceren gezamenlijk 476 pk. Een prima waarde, maar niet heel spectaculair als je bedenkt dat een normale Polestar 2 Dual Motor ook al 408 pk heeft.
Toch is er wel werk gemaakt van deze auto. Polestar heeft de 2 bijvoorbeeld 30 mm lager en 10 mm breder gemaakt aan weerszijden. In de wielkasten huizen nu de 21 inch-velgen van de Polestar 1. De remmen zijn eveneens overgenomen van de Polestar 1.
De auto is ook straffer geveerd: 80% stijver voor en 40% stijver achter. De originele Öhlins-schokdempers zijn vervangen door nieuwe, drievoudig verstelbare schokdempers, eveneens van de firma Öhlins.
Aan het uiterlijk is ook gedacht. Deze racy Polestar 2 heeft dikkere bumpers gekregen en heuse striping. Samen met de velgen zorgt dit ervoor dat het geheel er best wel smakelijk uitziet. Als ze de auto had uitgevoerd in de kleur Polestar Blue, zou het helemaal mooi geweest, maar dat mag helaas niet zo zijn.
Als je benieuwd bent naar het bandengeruis van deze experimentele Polestar 2: in de onderstaande video zoeft de auto over het kletsnatte asfalt van Goodwood.
Mocht je zo’n vlotte Polestar 2 wel zien zitten als leaseauto, dan moeten we je teleurstellen. Polestar rept nog met geen woord over een eventuele productieversie. Maar misschien komt Polestar er op deze manier wel achter dat er veel animo is voor zo’n model, wie weet.












Dan heb ik toch liever een model 3 performance…
@lars: goeie mening.
Ik heb liever een Polestar.
Zo.
Zijn we absoluut niets opgeschoten.
@lars ik heb liever koekjes.
@MrHyde: Lotus koekjes?
Ik heb liever een Ferrari
@sonnybonds Ferrari Rocher?
@okdoei
Ok doei! 🤣
Zelfde. Als deze Polestar al uitkomt dan wordt ie gebracht en geprijst als een ‘speciaaltje’. Vervolgens word je dan alsnog het snot voor de ogen gereden door de eerste de beste Model 3 Performance (standaard 500pk+). De Model 3 is niet erg mooi, maar deze Polestar ook niet, dus dat trekt me ook niet over de streep.
Dan heb ik toch liever deze, dan een model 3 performance…
Hopelijk gaat ‘ie in productie.
uh… 68 pk extra t.o.v. 408 pk en dat niet niet heel spectaculair noemen. Kan mindere voorbeelden opnoemen haha.
On topic: super gaaf ding natuurlijk!
Ja hoor doe mij ook maar een poolster.
Zo. Hopelijk stemmen de meesten met mij mee.
Hoe meer stemmen, hoe minder 3’s hopelijk in ons straatbeeld.
Dan heb ik toch liever een Cayman GT4
Mwah…doe mij dan toch liever een mode 3 performance tov deze polestar….
@lars ik heb liever koekjes.
-edit: nutteloze bijdrage-
@lars, met jou kan ik praten!😜👍
Elk hoog hok dat (iets) naar beneden komt is mooi meegenomen toch?
Jammer dat er toch nog veel kiezen voor een kwalitatief minder in elkaar gezette, Amerikaanse elektrische koets en niet voor de van oorsprong Zweedse degelijkheid (ik weet dat de polestar in China wordt gebouwd). Die paar tienden dat de Tesla misschien sneller is merk je waarschijnlijk niet eens en in de praktijk zal de Tesla misschien verder komen. Maar kwaliteit en betere veiligheid staan bij mij hoog in het vaandel en dan kies ik toch echt voor de Polestar.
Voor mij geen Polestar. Ik heb liever niet dat Xi Jinping en z’n kliek mijn reisbewegingen kunnen volgen *aluhoedje af
Een Chinese autofabrikant met Android software, ik weet zeker dat je data in goede handen is :)