• Spring naar de hoofdnavigatie
  • Door naar de hoofd inhoud
Autoblog.nl

Autoblog.nl

  • Home
  • Formule 1 »
    • Max Verstappen
  • Automerken
  • Occasions
  • Podcasts
  • Rijtesten
  • Video’s »
    • Alles
    • Autoshows
    • Aankoopadvies
    • Mijn auto
    • Rijtesten
  • EV’s
  • Spots »
    • Upload
  • Login

Deze sportieve sportsedan is nu nog sportiever

Auteur: willeme, gepost 8 november 2020 om 11:57 – 13 Reacties

Sportieve sportsedan

Met deze sportieve accessoires vergroot je het sportieve aspect van je sportieve sportsedan.

Het kan natuurlijk niet anders of de meeste petrolheads volgen meerdere kanalen op het grote internet. Onlangs werd ondergetekende door een zeer gewaarde collega getipt om naar Throttle House te kijken. Inderdaad een goede combinatie tussen vermaak en voldoende nerderigheid om te blijven kijken.

Verschillende meningen

Toevallig zagen we onlangs tweemaal een filmpje voorbij komen over de zelfde auto. Het object in kwestie: de Lexus IS350 F-Sport. De auto werd getest door twee bekende Amerikaanse YouTube-titanen: Doug de Muro en Matt Farah. De uitkomst van de tests waren interessant, want de meningen lagen zeer uiteen over de sportieve sportsedan. Volgens Doug was de IS350 te oud, niet meer leuk, niet meer relevant en was het geen SUV. Alles was ineens heel erg matig.

Sportieve sportsedan

Dit terwijl Matt Farah (The Smoking Tire) weer erg blij was met de geneugten van achterwielaandrijving en de grote, atmosferische motor. Er was wel een verschil. DeMuro reed even een stukje op de snelweg, Matt Farrah reed over bochtige bergwegen met de sportieve sportsedan. Kortom, ook over een en dezelfde auto kunnen de meningen uiteen liggen.

sportieve sportsedan

Enfin, het is jammer dat we een dergelijke auto moeten missen nu. Sinds de grondige facelift is de IS niet meer in het Nederlandse gamma opgenomen. Zonde, want deze onderdelen krijgen we dus óók niet. Het gaat om upgrades van TRD en Modellista. TRD is voor de sportievere tuning, Modellista de wat stijlvollere kant.

Lexus IS TRD

Er zijn nieuwe bumpers en splitters aan de voorzijde, om samen met de priemende koplampen en enorme grille te zorgen voor voldoende uberholprestige. De sideskirts van de TRD zijn wellicht een tikkeltje overdreven, maar dik is het zeker. Ook past het wel bij het drukke design van de Lexus IS.

  • sportieve sportsedan
  • sportieve sportsedan
  • sportieve sportsedan
  • sportieve sportsedan
  • sportieve sportsedan
  • sportieve sportsedan

De velgen zijn gesmede 20″ wielen. Om te zorgen dat deze sportieve sportsedan ook als dusdanig stuurt, zijn er extra verstevigingen aangebracht. De vier uitlaten zijn misschien een tikkeltje optimistisch, maar het ziet er zeker dik uit.

Lexus IS Modellista

Bij de Lexus IS Modellista is men iets subtieler te werk gegaan. Alhoewel we ook hier een voldoende modificaties zien. Aan de achterzijde is er eens geen nep-diffuser gecreerd, waarvoor wij kudos uitdelen!

Ook hier zijn er nieuwe sideskirts. Hoogtepuntje is de spoiler met een extra chromen spoiler. Stijl ontmoet sportiviteit, ofzo. Kortom, de auto kun je weer helemaal individualsitsch aankleden als je wilt, alhoewel je met een Lexus IS an sich al een heel individuele keuze maakt. De auto is leverbaar als IS250h (204 pk), IS200t (260 pk) en IS350 (316 pk). Binnenkort schijnt er nog een IS500 als ultiem afscheidsmodel aan te komen.

Ook interessant!

  • Sportieve Lexus Coupé
    Sportieve Lexus coupé op basis Toyota GR86 op komst
  • De prijs van de nieuwe Lexus NX is niet niks
    Lexus gaat Porsche na-apen
  • Lexus
    Video: meneer bekijkt Lexus op zeer bijzondere wijze
  • Video - Lexus ES is iets kwijt

Nieuwste artikelen

  • Scoor deze ‘vergeten’ Saab op Marktplaats
  • Peugeot komt met meer GTI’s én goed nieuws
  • Audi’s grote verwarring staat binnenkort bij jou voor de deur?
  • James Bond-klassieker wordt van A tot Z opgefrist
FacebookTweetPinLinkedIn

is, Lexus, modellista, trd, tuning

Vorig bericht: « Verwarde man wil vliegtuig halen. Met zijn auto
Volgend bericht: Dit is de betrouwbaarste Lamborghini Countach ooit gebouwd »

Lees Interacties

Reacties

  1. Wolfeschlegelsteinhausenbergerdorff zegt

    8 november 2020 om 12:15

    Leuk speelgoed en de rij-eigenschappen knappen er ongetwijfeld van op, maar voor 99,9% van de bestuurders die alleen op de openbare weg tussen ander verkeer rijden eigenlijk compleet overkill natuurlijk.

    Login om te reageren
  2. dromedaris zegt

    8 november 2020 om 12:29

    Achterkant is toch echt wel grandioos mislukt. Voorkant is lekker.

    Login om te reageren
    • jvthof zegt

      8 november 2020 om 12:33

      @dromedaris: bangle kont zo met die hoge klep

      Login om te reageren
  3. moveyourmind zegt

    8 november 2020 om 12:37

    Zo jammer dat dit model niet naar Europa komt. Vind het een erg geslaagd model, met die achtersteven die enigzins aan de door Bangle ontworpen 7 serie doet denken, maar vooral ook heel erg Lexus uitstraalt. Ook erg mooi hoe de carrosserie naar achteren toe breed uitloopt. Dit straalt tenminste iets uit, en ondanks de vele vouwen en lijnen zit er als je het mij vraagt geen lijntje teveel aan.

    Login om te reageren
  4. tvr1974 zegt

    8 november 2020 om 12:41

    Heb 3-jaar lang in een luxury line gereden(is 300h) en hoewel het een top auto is(0,0 problemen op 120k kms (niet eens.een druppel olie er bij hoeven doen behalve regulier onderhoud), is de auto te zwaar om sportief te zijn. Voor sportief heb ik de motor(Fireblade).. Maar jammer dat er geen fatsoenlijke opvolger is gekomen dus overgestapt naar ander merk.. had graag Lexus blijven rijden. Misschien in de toekomst weer

    Login om te reageren
  5. toyotafortuner zegt

    8 november 2020 om 12:49

    Vind t allebei wel een gave upgrade

    Login om te reageren
  6. enricoleerdam zegt

    8 november 2020 om 13:29

    Kijk graag throttle House en alles van Doug , maar je hoeft het natuurlijk niet eens met ze te zijn

    Login om te reageren
  7. Hupke zegt

    8 november 2020 om 14:00

    Is er iemand (nuja hij is populair maar ik snap de aantrekking niet) die Doug DeMuro serieus neemt?

    Login om te reageren
    • lekbak zegt

      8 november 2020 om 15:03

      @Hupke: ik hoop van niet. Misschien heb ik gewoon de verkeerde video’s gezien maar ik vind ze belachelijk slecht.

      Login om te reageren
      • kle500 zegt

        8 november 2020 om 15:19

        @lekbak: hij heeft een stijltje dat je moet aanstaan. En hij is inderdaad ook niet echt een reviewer, maar belachelijk slecht is ook weer overdreven. Acquired taste..

        Login om te reageren
    • O plaat zegt

      8 november 2020 om 20:57

      Ik snap het ook niet, ik wordt nerveus door hem gewoon bezig te zien. Om nog maar te zwijgen van het feit dat 99% van de auto’s die hij toont mij totaal niet boeien. Regular car reviews en Lenno zijn de enige auto YouTube kanalen die ik gewoon weg kan kijken.

      Login om te reageren
  8. jwcroy82 zegt

    8 november 2020 om 14:50

    De doorgetrokken achterlichten dat afschuwelijke detail dat heeft lexus ook weer klakkeloos gekopieerd van audi.

    Login om te reageren
    • SvenskaAeroplanAB zegt

      8 november 2020 om 15:07

      @jwcroy82: Wat Audi weer gekopieerd heeft van de Lexus UX…

      Login om te reageren

Geef een reactie Reactie annuleren

Je moet ingelogd zijn op om een reactie te plaatsen.

Autoblog

  • Home
  • Lease
  • Rijtesten
  • Adverteren
  • Nieuwsbrief
  • Privacy
  • Huisregels
  • Over ons
  • Disclaimer
  • Algemene voorwaarden
  • Consent

Merken

  • Alfa Romeo
  • Aston Martin
  • Audi
  • Bentley
  • BMW
  • Bugatti
  • Chevrolet
  • Citroën
  • Cupra
  • Dacia
  • Donkervoort
  • Ferrari
  • Fiat
  • Ford
  • Honda
  • Hyundai
  • Infiniti
  • Jaguar
  • Jeep
  • Kia
  • Lada
  • Lamborghini
  • Lancia
  • Land Rover
  • Lexus
  • Lotus
  • Lynk & Co
  • Maserati
  • Mazda
  • Mercedes-Benz
  • MINI
  • Mitsubishi
  • Morgan
  • Nissan
  • Opel
  • Peugeot
  • Polestar
  • Porsche
  • Renault
  • Rolls-Royce
  • Saab
  • Seat
  • Skoda
  • Smart
  • SsangYong
  • Subaru
  • Suzuki
  • Tesla
  • Toyota
  • Volkswagen
  • Volvo

Social

Download onze apps

Download de iPhone app Download de Android app

Autoblog.nl

© 2004 – 2025 Autoblog · Powered by Truer than North