• Spring naar de hoofdnavigatie
  • Door naar de hoofd inhoud
Autoblog.nl

Autoblog.nl

  • Home
  • Formule 1 »
    • Max Verstappen
  • Automerken
  • Occasions
  • Podcasts
  • Rijtesten
  • Video’s »
    • Alles
    • Autoshows
    • Aankoopadvies
    • Mijn auto
    • Rijtesten
  • EV’s
  • Spots »
    • Upload
  • Login

De nieuwe Lexus IS is nu officieel

Auteur: RubenPriest, gepost 16 juni 2020 om 06:50 – 44 Reacties

De nieuwe Lexus IS

De nieuwe Lexus IS presenteert zich als een zeer strakke sedan.

De Japanse sedan was gister al gelekt. Gelukkigen vonden de meesten van jullie het model mooi, dus het is vast niet erg dat je de nieuwe Lexus IS nu weer voorgeschoteld krijgt. Dit keer niet als lek, maar als officiële aankondiging. En dat betekent dat we je een stuk meer over de IS kunnen vertellen.

[bbmediaclip clipID=”3793216″ playout=”autoblog_yt” autoplay=”false”]

Zoals collega @willeme gister al omschreef is het eigenlijk een zware facelift. De kenmerken van de vorige IS zijn goed te zien, met name van de zijkant en in het interieur. De voor- en achterzijde van de sedan zijn goed aangepakt door het automerk. Waar het voorgaande model niet echt lekker lijkt op te drogen (zeg maar gewoon: totaal niet), ziet deze nieuwe IS eruit als een model die op de lange termijn beter te pruimen is. Net als de oude generaties (1999 en 2005).

De nieuwe Lexus IS zijkant
De nieuwe Lexus IS voorkant

Lexus IS Maten

Het feit dat het model zo goed op het netvlies ligt heeft onder andere te maken met de 19-inch velgen. De nieuwe Lexus IS is 4,71 meter lang (+ 30mm), 1,84 meter breed (+30 mm) en 1,43 meter hoog (+5 mm). De auto heeft een wielbasis van 2,8 meter.

Lexus IS interieur

In het interieur is een 10.3-inch touchscreen te vinden. Het infotainmentsysteem is compatibel met Apple CarPlay en Android Auto. Helaas hebben ze bij de Lexus IS nog geen afscheid genomen van die gekke touchpad. Je kunt met een soort muis de infotainment bedienen. Dat werkt niet briljant tijdens het rijden. Het systeem zat in de oude IS en ook andere modellen van Lexus. De Japanners lijken nog niet afscheid te willen nemen van dit principe. Qua ergonomie en materiaalgebruik hebben er ook geen ingrijpende veranderingen plaatsgevonden. Goed nieuws voor wie fan is van knoppen in plaats van touch-bedieningen. Knoppen zitten er genoeg in het interieur van de nieuwe Lexus IS.

De nieuwe Lexus IS interieur

Niet voor Europa

In tegenstelling tot voorgaande generaties heeft Lexus besloten de IS niet in Europa uit te brengen. Wij Europeanen zijn toch meer fan van hatchbacks en kiezen daardoor niet zo gauw voor een sedan. Spijtig, want het had een mooie aanvulling geweest op de Nederlandse wegen. Lexus gaat de nieuwe IS verkopen in Noord-Amerika, Japan, het Midden-Oosten, Oceanië, en delen van Azië en Zuid-Amerika.

Ook interessant!

  • Deze Lexus heeft officieel het grootste scherm
  • Lexus
    Video: meneer bekijkt Lexus op zeer bijzondere wijze
  • Video - Lexus ES is iets kwijt
  • Gelekt: de gloednieuwe Lexus NX

Nieuwste artikelen

  • Scoor deze ‘vergeten’ Saab op Marktplaats
  • Peugeot komt met meer GTI’s én goed nieuws
  • Audi’s grote verwarring staat binnenkort bij jou voor de deur?
  • James Bond-klassieker wordt van A tot Z opgefrist
FacebookTweetPinLinkedIn

is, Lexus

Vorig bericht: « Dit zijn de 18 beste jaren ’80 supercars
Volgend bericht: Dave Roelvink sloopt Lamborghini van Mobicepp »

Lees Interacties

Reacties

  1. karhengst zegt

    16 juni 2020 om 07:16

    Fraaie wagen! Alleen lijkt het er op alsof het infotainment scherm scheef is gemonteerd tov de ventilators. Ik zou het graag beter bekijken maar kennelijk heeft Autoblog nog altijd een vacature voor iOS ontwikkelaar open staan. Wie helpt ze uit de brand?

    Login om te reageren
    • elemento zegt

      16 juni 2020 om 07:57

      @karhengst: het staat idd scheef. Cvt met niet synchroon lopen active sound is altijd lachertje bij lexus

      Login om te reageren
      • tvr1974 zegt

        16 juni 2020 om 09:57

        @elemento: een Lexus rijd je niet voor de sound maar juist voor de rust in de auto. Heb de IS300h zelf gereden en kan na 140k. Km zeggen dat er letterlijk geen knopje, lampje of iets anders niet functioneerde. Ook olie verbuik enz geen last van..in tegenstelling tot het Duitse trio. Want ook die heb ik voorheen allemaal gereden en hadden alle 3 wel is wat.. Bij Lexus is dit echt 0,0. Nadeel is hij is minder sportief (zwaar) maar als reisauto (in ca 20 uur naar zuid-portugal 2500km) en nog steeds fris aankomen. Jammer dat ze niet een elektrische uitvoering uitbrengen hiervan en dan met een range van 600km . Dan hadden ze echt een statement gemaakt en waarschijnlijk een succesvol product in Europa kunnen neerzetten. Helaas gemiste kans

        Login om te reageren
        • cdlop01 zegt

          16 juni 2020 om 14:48

          Die komt zeker maar niet voor 2024, lexus heeft nu met de UX een EV , wat een slordige haastklus blijkt. Toyota is bezog met solidxstate accu technologie, zou dit jaar groots gepresenteerd worden rijdens Olympische Spelen… . Lexus zal zeker van deze technologie gebruik maken in haar EV’s, vanaf 2024, bron Lexus enthousiast. Ze hadden niet met de UX EV moeten komen, op technologisch gebied Lexus zeer onwaardig, flop zelfs en strategische marketing blunder van formaat.

          Login om te reageren
    • Edge zegt

      16 juni 2020 om 11:05

      Ja, dat komt doordat ze de startknop tussen het instrumentencluster en het scherm hebben gepropt. Voor de symmetrie in de auto (en waarschijnlijk ook nog iets van schaalvoordeel) was het fijner geweest als die een andere plek had gekregen en het scherm netjes in het midden had gestaan.

      Login om te reageren
  2. denx zegt

    16 juni 2020 om 07:54

    Knappe wagen. Jammer dat deze niet naar NL komt… vind de zwarte wielen onder een grijze koets, zoals op de foto’s te zien, minder geslaagd voor het gebruik van officiële persfoto’s.

    Login om te reageren
  3. Cools Bjorn zegt

    16 juni 2020 om 07:54

    En dit is dan geen reusachtige grill? Hierbij lijkt deze van de nieuwe BMW’s nog een kleintje

    Login om te reageren
  4. SvenskaAeroplanAB zegt

    16 juni 2020 om 07:55

    Super mooi. Vooral die achterzijde, in de lijn van de ES, is prachtig.

    Login om te reageren
  5. jippie zegt

    16 juni 2020 om 08:00

    Als je het mij vraagt hebben ze bij Lexus in Europa een slechte marketing. Voor deze auto’s zijn echt wel klanten te vinden lijkt mij.

    Login om te reageren
    • cdlop01 zegt

      16 juni 2020 om 14:51

      Mee eens, met Lexus wordt niets gedaan helaas, vertrek dan van de markt denk ik dan. Van marketing kunnen de mannen van Toyota en Lexus nog wel het een en ander leren van de Duitse drie…. .

      Login om te reageren
  6. dolledries zegt

    16 juni 2020 om 08:26

    Waarom dat scherm scheef? Misser

    Login om te reageren
    • SvenskaAeroplanAB zegt

      16 juni 2020 om 09:42

      @dolledries: Dat scherm staat precies goed: gecentreerd met de ventilatieroosters, GEZIEN VANAF DE BESTUURDERSSTOEL… Geniaal

      Login om te reageren
  7. fanboy zegt

    16 juni 2020 om 08:28

    Mooie wagen!

    Login om te reageren
  8. Dutchdriftking zegt

    16 juni 2020 om 08:31

    Hij is echt heel goed gelukt! Vast vloeken in de kerk, maar ik zie het als de Japanse Giulia….

    Login om te reageren
    • mashell zegt

      16 juni 2020 om 08:39

      In de zin van “door iedereen bejubeld en door niemand gekocht” klopt dat ook wel zo’n beetje.

      Login om te reageren
  9. goodvibrations zegt

    16 juni 2020 om 08:34

    Mooie auto. Maar het interieur had wel iets vernieuwender mogen zijn… En waar zijn de plug-in versies? Kom op Lexus! Ik wil straks ook weer iets te kiezen hebben bij julie ??

    Login om te reageren
  10. clubbtraxx zegt

    16 juni 2020 om 08:38

    Wat een gedrocht die voorkant, echt, die diabolo muil begint nu wel enorme proporties aan te nemen. Is toch echt geen gezicht meer dit? En dan die rare vouw voor het achterwiel in de koets??
    Zonder de twee genoemde zaken is het verder best een mooi ontwerp maar ik zou ‘m zo niet kopen.

    Login om te reageren
    • multimrshepherd zegt

      16 juni 2020 om 09:46

      @clubbtraxx: diabolo muil?

      Login om te reageren
  11. mashell zegt

    16 juni 2020 om 08:38

    Dat ze bij Lexus een vervormde Audi grille hebben wijst op gebrek aan creativiteit maar dat dit model nu ook een “Bangle butt” heeft wijst op gebrek aan smaak.

    Login om te reageren
    • multimrshepherd zegt

      16 juni 2020 om 09:45

      @mashell: oud welke tijd van grillen van Audi probeer je te refereren?

      Login om te reageren
  12. rutgerg zegt

    16 juni 2020 om 08:39

    Dat van die hatchbacks dat slaat nergens op. Hoeveel 3serie c klasses zie je wel niet als Sedan. Ze kunnen beter zeggen dat men in het premium d segment een Duitser wil en geen hybride jap.

    Login om te reageren
    • karhengst zegt

      16 juni 2020 om 11:14

      Ik denk dat de auteur hatchbacks verwart met stations of 5-deurs-schietende remmen. Zeker in het D-segment is de station veelal goed voor de helft van de verkopen, zoniet meer. Ik geloof niet dat Lexus ooit zo een model op de markt heeft gebracht.

      Daarnaast denk ik dat de leaseboeren een Lexus niet attractief genoeg in de markt gezet krijgen t.o.v. de oosterburen, iets wat wel vaker een dingetje is met Japanners. Voor hen is de Amerikaanse markt sowieso groot genoeg om hier niet op prijs te moeten willen concurreren met auto’s die technisch even goed of zelfs beter zijn dan hun Duitse concurrenten.

      En ik denk dat Lexus eigenaren het stiekum wel fijn vinden geen Audivolk in “hun” merk te zien rijden.

      Login om te reageren
      • rutgerg zegt

        16 juni 2020 om 13:23

        @karhengst: er is ooit van de eerste generatie een sportcross geweest. Best een leuke auto was dat. Alleen niet heel erg veel praktischer dan een sedan.

        Login om te reageren
  13. hemdem zegt

    16 juni 2020 om 08:51

    Altijd dat verouderde stuur in die Lexussen *sigh*

    Login om te reageren
  14. azuli zegt

    16 juni 2020 om 08:51

    Jammer niet voor Europa. Maar ben blij dat deze fraaie en machtige sedan nog steeds gemaakt word.

    Login om te reageren
  15. PunicaOase zegt

    16 juni 2020 om 09:02

    Een mislukte facelift, maar we gaan em hier toch niet zien, dus lekker boeiend.

    Login om te reageren
  16. ghini zegt

    16 juni 2020 om 09:08

    Gaaf, wel nog vraagtekens bij die Multipla bobbel op de achterkant..

    Login om te reageren
  17. michaelcorleone zegt

    16 juni 2020 om 09:22

    Vind de Lexus IS de mooiste in zijn klasse met kort daarachter de BMW 3-serie.

    Login om te reageren
  18. multimrshepherd zegt

    16 juni 2020 om 09:43

    Prachtige sportieve sedan en zeer degelijke kwaliteit. Snap wel dat ze ons overslaan. Niemand hier in Nederland wil een prachtige sportieve sedan met zeer degelijke kwaliteit met een touchpad voor de infotainment.

    Login om te reageren
  19. baklava zegt

    16 juni 2020 om 09:44

    Prachtig! Zullen we alleen weinig zien in Nederland

    Login om te reageren
    • multimrshepherd zegt

      16 juni 2020 om 09:47

      @baklava: niet dus

      Login om te reageren
  20. erwinlagcher1977 zegt

    16 juni 2020 om 09:47

    Lekker geluid ook!

    Login om te reageren
  21. Teerdz zegt

    16 juni 2020 om 09:51

    Die touchpad voor de infotainment maakt toch niet uit als er nu een touchscreen in zit?

    Login om te reageren
  22. Loek zegt

    16 juni 2020 om 10:18

    UX-voorkant (minst fraaie Lexus) en de achterkant gejat van de nieuwe Hyundai i20. Ik vind er nog even niet zo veel aan.

    Login om te reageren
    • multimrshepherd zegt

      16 juni 2020 om 10:55

      @720s: knap van Lexus dat ze de achterkant van de nieuwe i20 al gebruikten als “inspiratie” toen de IS nog in de tekenkamer lag voor het ontwerp. Hoe geniaal ben je dan!

      Login om te reageren
  23. Poulusma zegt

    16 juni 2020 om 10:30

    Moet zeggen dat hij er wel wat van opknapt! Voor de facelift was het helemaal niet om aan te zien…
    “Wij Europeanen zijn toch meer fan van hatchbacks en kiezen daardoor niet zo gauw voor een sedan.” wel apart dat Audi en Merkedesh met een A3 Limousine en A-Klasse Sedan komen terwijl er hier niet gauw voor een sedan gekozen wordt. En toch zie ik ze best vaak rijden!!
    Misschien dat Lexus wat meer research moet doen? En eventueel een sportswagon oid uitbrengen…

    Login om te reageren
  24. phr34k zegt

    16 juni 2020 om 10:38

    Ik vind het vorige model juist steeds mooier worden. Prachtige sedan.

    Login om te reageren
  25. reset zegt

    16 juni 2020 om 11:47

    Prachtige video trouwens, laat goed de lijnen van de auto zien!

    Login om te reageren
  26. Praeses zegt

    16 juni 2020 om 12:40

    “Waar het voorgaande model niet echt lekker lijkt op te drogen (zeg maar gewoon: totaal niet).” Wat een bullshit, ik vind ‘m supermooi.

    Login om te reageren
    • Dutchcarwizard zegt

      16 juni 2020 om 14:47

      @Praeses: over smaak valt niet te twisten, maar ik ben het met je eens. De nieuwste dreier heeft veel elementen van de 3e generatie IS.

      Login om te reageren
    • phr34k zegt

      16 juni 2020 om 16:52

      Helaas het niveau van Autoblog. Stukjes waar een persoonlijke, smaakgevoelige mening de boventoon voert. Jammer.

      Login om te reageren
  27. flatoutmarten zegt

    16 juni 2020 om 14:20

    Erg mooie sedan. Doodzonde dat deze Lexus niet naar Nederland komt, bijvoorbeeld voor liefhebbers die hun auto niet uitkiezen op basis van de laagste bijtelling.

    Misschien komt er later nog een (plugin-)hybride model voor de Europese markt, zoals het huidige model heeft?

    Te oordelen naar de badge op het stuur heeft de auto op de persplaten een F-sport pakket. Ben benieuwd hoe de auto er standaard uit ziet? Neem aan dat de ‘diffuser’ in de achterbumper dan verdwenen is.

    Login om te reageren
  28. Dutchcarwizard zegt

    16 juni 2020 om 14:45

    Degelijk spul.

    Login om te reageren
  29. frank2b zegt

    16 juni 2020 om 22:57

    Superfraaie kar.
    Jammer dat-ie niet hierheen komt. Het aanbod hier verschraalt steeds verder.

    Login om te reageren

Geef een reactie Reactie annuleren

Je moet ingelogd zijn op om een reactie te plaatsen.

Autoblog

  • Home
  • Lease
  • Rijtesten
  • Adverteren
  • Nieuwsbrief
  • Privacy
  • Huisregels
  • Over ons
  • Disclaimer
  • Algemene voorwaarden
  • Consent

Merken

  • Alfa Romeo
  • Aston Martin
  • Audi
  • Bentley
  • BMW
  • Bugatti
  • Chevrolet
  • Citroën
  • Cupra
  • Dacia
  • Donkervoort
  • Ferrari
  • Fiat
  • Ford
  • Honda
  • Hyundai
  • Infiniti
  • Jaguar
  • Jeep
  • Kia
  • Lada
  • Lamborghini
  • Lancia
  • Land Rover
  • Lexus
  • Lotus
  • Lynk & Co
  • Maserati
  • Mazda
  • Mercedes-Benz
  • MINI
  • Mitsubishi
  • Morgan
  • Nissan
  • Opel
  • Peugeot
  • Polestar
  • Porsche
  • Renault
  • Rolls-Royce
  • Saab
  • Seat
  • Skoda
  • Smart
  • SsangYong
  • Subaru
  • Suzuki
  • Tesla
  • Toyota
  • Volkswagen
  • Volvo

Social

Download onze apps

Download de iPhone app Download de Android app

Autoblog.nl

© 2004 – 2025 Autoblog · Powered by Truer than North