• Spring naar de hoofdnavigatie
  • Door naar de hoofd inhoud
Autoblog.nl

Autoblog.nl

  • Home
  • Formule 1 »
    • Max Verstappen
  • Automerken
  • Occasions
  • Podcasts
  • Rijtesten
  • Video’s »
    • Alles
    • Autoshows
    • Aankoopadvies
    • Mijn auto
    • Rijtesten
  • EV’s
  • Spots »
    • Upload
  • Login

Deze standaard Civic haalt 290 km/u!

Auteur: willeme, gepost 24 augustus 2020 om 15:05 – 47 Reacties

standaard Civic haalt 290

Uh, wat? Ja, deze standaard Civic haalt 290 km/u op zijn 20 inch sloffen.

Vroeger was uiteraard alles beter. Ray en Anita waren nog bijelkaar, faxen was nog een dingetje en met de Super Nintendo kon je alle spellen spelen die je wilde spelen.

Topsnelheid

Wat ook toen beter was: topsnelheden van auto’s. Je kon door autoboeken spitten om zo te zien welke auto een hogere topsnelheid had. Maar dankzij een herenakkoord in de jaren ’90 gaan veel auto’s niet harder dan 250 km/u. Zij zijn voorzien van een begrenzer. Nu is dat op zich niet erg: 250 is echt serieus snel.

standaard Civic haalt 290

Civic Type R

Het enige nadeel is dat het niet tot de vebeelding spreekt. Gelukkig zijn er soms fabrikanten die zich niet aan het akkoord houden. Denk aan Alfa Romeo (de Giulia Quadrifgolio gaat 307 km/u) en de auto in kwestie: een Honda Civic Type-R.

BBS-velgen en Brembo-remmen

Verbluffend

De Franse petrolheads van L’argus waren wel benieuwd hoe hard zo’n onbegrensde Civic Type-R nu werkelijk gaat. Ze hebben de Civic Type R Limited Edition bij de kladden gepakt en volgas gegeven. Het resultaat is verbluffend:

Standaard Civic haalt 290 km/u

Jazeker, deze standaard Civic haalt 290 km/u. Dat gaat overigens nog best vlotjes. Het is overigens niet de ‘gewone’ Civic Type-R, maar de Civic Type-R Limited Edition. Die naam is ironisch gezien de onbegrensde topsnelheid. De Limited Edition is 47 kilogram lichter.

Haas

Op de video hoor je dat het in de eerste drie versnellingen nog best lastig is over te brengen op het asfalt, maar daarna gaat de Civic Type-R Limited Edition er als een haas vandoor. Het verschil tussen de Limited Edition en de standaard Civic Type-R is niet zo heel erg groot: de Limited Edition heeft geen radio, navigatie of airco aan boord.

  • standaard Civic haalt 290
  • standaard Civic haalt 290
  • standaard Civic haalt 290
  • standaard Civic haalt 290

272 km/u

Zoals je ziet is de 0-100 km/u sprint best een uitdaging. Doe je het goed, dan haal je het in 5,7 seconden. De 2.0 VTEC Turbo levert 320 pk. Van de Limited Edition worden er 100 exemplaren naar Europa verscheept. Volgens Honda loopt de standaard Civic geen 290 km/u, maar 272 km/u. Misschien een gevalletje wind mee, heuvel af, veel fantasie en een flinke tellerafwijking. Of Honda is gewoon (weer eens) heel bescheiden.

Ook interessant!

  • Onopvallende Civic Type-R
    Onopvallende Civic Type-R in het echt is incognito
  • Koop de Honda Civic Type R van Max Verstappen
    Koop de Honda Civic Type R van Max Verstappen
  • nieuwe Civic Type R
    Aankomende Civic Type-R wordt absolute verkoophit
  • Nieuwe Civic Type R
    Nieuwe Civic Type R wordt episch (en minder lelijk)

Nieuwste artikelen

  • Citroën komt met een eigenwijze, kleine versie van de ID Buzz
  • Kia EV4, GEWAAGD uiterlijk maakt het een gedurfde keuze #test
  • Bugatti krijgt een keiharde primeur van Rimac
  • Volvo XC60 Executive Edition
    Volvo maakt van de XC60 een heerlijke dikzak
FacebookTweetPinLinkedIn

civic, Honda, limited-edition, type-r

Vorig bericht: « Toekomst Volkswagen Passat eindelijk bevestigd
Volgend bericht: Suzuki Swift Sport Hybrid – rij-impressie »

Lees Interacties

Reacties

  1. e36thuglife zegt

    24 augustus 2020 om 15:11

    Shit mang geen airco wtf plakbil niet ok.

    Login om te reageren
    • Robert zegt

      24 augustus 2020 om 17:18

      Huh? Nu in gewoon ABN alstublieft.

      Login om te reageren
      • SimonMc zegt

        24 augustus 2020 om 17:56

        ABN? Sinds 1970 ongeveer, is het AN. En eigenlijk zou je tegenwoordig Standaardnederlands moeten zeggen…maar ik zeg ook gewoon AN, hoor.

        Login om te reageren
        • bfvo zegt

          25 augustus 2020 om 06:42

          @SimonMc: fijn dat je ons vertelt wat we moeten zeggen. ABN is prima.

          Login om te reageren
      • Graafke zegt

        24 augustus 2020 om 19:14

        @RRRobert: nickname is niet voor niets thuglife ?

        Login om te reageren
        • Robert zegt

          24 augustus 2020 om 19:52

          @Graafke: bah, ik word oud… ?

          Login om te reageren
  2. Dutchdriftking zegt

    24 augustus 2020 om 15:14

    Tja, 0-100 gaat door de wielspin niet heel hard, boven de 100 zet hij hele grote stappen. Wellicht kan een handige jongen de 100-200 sprint eens naast een Audi RS3 zetten. Maar als ik zie hoe hard hij oploopt heb ik het idee dat hij dichter bij de 400 dan bij de 300pk zit…..

    Login om te reageren
    • saxoke zegt

      24 augustus 2020 om 20:14

      @dutchdriftking: 100-200 doet de Civic Type R volgens fastestlaps.com trager dan mijn standaard Leon Cupra290 ST. 13.9sec vs 13

      Login om te reageren
      • saxoke zegt

        24 augustus 2020 om 23:42

        @saxoke: @dutchdriftking: https://youtu.be/nXG4d4f-Zb8 zelfde maker van het filmpje. Tot 250 scheelt t helemaal nix. 100-200 is de civic ietsiepietsie sneller. Terwijl ie 10% meer vermogen heeft.

        Login om te reageren
    • saxoke zegt

      24 augustus 2020 om 23:43

      @dutchdriftking: rs3 droogt de Civic helemaal af

      Login om te reageren
  3. breakingpoint zegt

    24 augustus 2020 om 15:15

    Japanse motorfietsen toonden begin jaren 2000 ook graag snelheden rond de 320 km/u op de teller, terwijl het eerder 290-ish was. Daarom lijkt me dit serieus snel voor 320PK in een auto. Zéker met dergelijke aero (strijkplankspoiler alert). 270km/u lijkt me ook veel aanemelijker, ik sluit me aan bij het statement van Honda.

    Login om te reageren
    • JH36789 zegt

      24 augustus 2020 om 16:48

      @breakingpoint: toch zou het mij niet verbazen. Ik rij een 1.0 3cyl civic en deze haalt op de GPS 208 km/h ( met een hoop geduld ) Met een schamele 130 pk.

      Login om te reageren
      • Joel_D zegt

        24 augustus 2020 om 17:24

        @jh123456: dat haalt mijn 25 jaar oude 155 met standaard 116 pk en dik 2 ton op de teller ook.

        Login om te reageren
        • SimonMc zegt

          24 augustus 2020 om 17:44

          Dát geloof ik dan weer eens niet. Officiële top is 191 km/u. Ofwel veel grotere wielen, ofwel serieuze tellerafwijking, ofwel een stuk meer paarden onder de kap dan in het boekje…of gewoon keihard gelogen natuurlijk.

          Login om te reageren
          • JH36789 zegt

            24 augustus 2020 om 18:23

            @SimonMc: in Duitsland 216 op de teller, 208 op GPS. Verder standaard. Geen reden om er over te liegen, waarom zou ik?

            Login om te reageren
            • SimonMc zegt

              24 augustus 2020 om 18:35

              Mijn reactie was gericht aan Joel_D.

              Login om te reageren
            • kappenou zegt

              24 augustus 2020 om 20:02

              @jh123456: wind mee heuvel af

              Login om te reageren
              • JH36789 zegt

                24 augustus 2020 om 20:49

                @kappenou: ? recht stuk, wel wat wind in de rug, maar veel was er niet.

          • retsok zegt

            24 augustus 2020 om 21:21

            @SimonMc: Ik had een mercedes c180 w202 met 122pk. Officieel een top van 192km/h maar in duitsland liep ie altijd door tot 207-208. Slipstreamend heb ik zelfs een keer 213 gehaald. Let wel, op de tomtom(gps). Dus het zouw mogelijk kunnen zijn..

            Login om te reageren
          • mpgc zegt

            25 augustus 2020 om 18:17

            @SimonMc: hij schrijft “Op de teller” 20 km/u te veel op de teller bij een Italiaanse auto uit die tijd geloof ik wel ?

            Login om te reageren
          • Dutchcarwizard zegt

            25 augustus 2020 om 21:11

            @SimonMc: kleinere wielen!

            Login om te reageren
            • SimonMc zegt

              26 augustus 2020 om 18:29

              Als je grotere wielen hebt, haal je een hogere topsnelheid…toch?

              Login om te reageren
        • JH36789 zegt

          24 augustus 2020 om 17:56

          @joel_d: daarom zou die 290 mij ook niet heel erg verbazen.

          Login om te reageren
        • nietcreatief zegt

          25 augustus 2020 om 13:22

          Mijn whopping 89 pk sterke 33 haalde dat makkelijk. Volgens indianenverhalen ging die op de GPS 230 als je hem het rood liet inlopen, dat heb ik nooit aangedurfd.

          Login om te reageren
      • SimonMc zegt

        24 augustus 2020 om 17:41

        De koning blijft toch wel de Opel Calibra, die met 116 pk, 205 km/u wist te halen :-) .

        Login om te reageren
        • mopar70 zegt

          24 augustus 2020 om 18:15

          @SimonMc: Die had dan ook een fantasche CW-waarde

          Login om te reageren
    • davelepeef zegt

      24 augustus 2020 om 20:49

      @breakingpoint: waren de tellers van Japanners niet begrensd op 299?

      Login om te reageren
    • Dutchdriftking zegt

      25 augustus 2020 om 07:57

      @saxoke: Leon Cupra R is dan ook schofterig snel. De Civic van het filmpje in dit artikel lijkt eigenlijk sneller, wellicht een chip?

      Login om te reageren
  4. moveyourmind zegt

    24 augustus 2020 om 15:21

    De basis is alvast goed.

    Nou nog een mooie opvolger van de goeie oude CRX er omheen.

    Login om te reageren
  5. SpiderIV zegt

    24 augustus 2020 om 15:22

    Rap speelgoed maar wat is dat design toch onrustig.
    Allerlei lijnen, tussenlijnen, dwarsstrepen, recht, rond, afgeplat,
    Echt een ontwerp van 20 verschillende designers die ieder een eigen lijntje mochten achterlaten.

    Login om te reageren
    • davelepeef zegt

      24 augustus 2020 om 20:48

      @SpiderIV: op de foto’s hier lijkt het nog niet eens zo raar, maar als ik er één in het echt zie dan reageer ik altijd net zoals ik een vlieg in m’n oog krijg. Schudden met m’n hoofd, wrijven, traanogen, prikkend gevoel… Niet te ogen die dingen.

      Login om te reageren
      • Dutchcarwizard zegt

        25 augustus 2020 om 21:12

        @davelepeef: het lijkt wel een BMW

        Login om te reageren
  6. Captain zegt

    24 augustus 2020 om 15:31

    Hij rijdt 1km in 13,42seconden (zie km stand 3621-3622). De wijzerplaat geeft aan in het begin van die km 272km/h te rijden en tegen het einde 288km/h, dus de gemiddelde snelheid ligt ergens tussenin. 1km/13.42s nochtans gelijk aan gemiddeld 268km/h.
    De tellerafwijking zal om en bij de 12km/h zitten, valt nog mee

    Login om te reageren
  7. RAW zegt

    24 augustus 2020 om 15:59

    Mooi dat ie ook bijna tot de rode streep doorgaat in de hoogste versnelling, mogelijk dat een langere eindoverbrenging nog meer brengt. Zal voor de acceleratie mogelijk ook helpen om het vermogen op straat te krijgen.

    Login om te reageren
  8. focusrs1 zegt

    24 augustus 2020 om 16:03

    290kph op de teller ja..
    Mijn bak loopt op de teller 300 maar dat is 288kph op de gps.

    Login om te reageren
    • imarinos zegt

      24 augustus 2020 om 16:09

      Ik heb bijna geen afwijking van teller en GPS maar heb ook niet de standaard velgen en banden, dus daar kan het ook aan liggen.

      Login om te reageren
      • SimonMc zegt

        24 augustus 2020 om 17:49

        Of een recente wagen. Naar’t schijnt zijn grote tellerafwijkingen echt iets van vroeger.

        Login om te reageren
        • focusrs1 zegt

          24 augustus 2020 om 21:38

          De mijne is van Juni 2017 dus echt wel aan vervanging toe…

          Login om te reageren
  9. daiko zegt

    24 augustus 2020 om 17:21

    Nog altijd beter dan een M2 Competition Driver Package..

    Login om te reageren
  10. mmax zegt

    24 augustus 2020 om 17:49

    Een civic Type-R die tot de 7000 gaat en bij 6800 begint te piepen? Welke eeuw is dit jongens? Maak dat ding dan ook gelijk electrisch. Dit is geen type R (overdrachtelijk gesproken), die gaan namelijk tot over de 8000 rpm met veel herrie en paniek

    Login om te reageren
    • Dutchcarwizard zegt

      25 augustus 2020 om 21:13

      @mmax: dit is een turbo..

      Login om te reageren
  11. scrmeagle zegt

    24 augustus 2020 om 19:28

    Fijn te weten dat hij 290km kan halen. Ben benieuwd waar en hoe je dat kan testen. In Duitsland is dat vrijwel onmogelijk geworden. Het zal allemaal wel!

    Login om te reageren
    • 24qv zegt

      24 augustus 2020 om 20:27

      Onzin. genoeg plekken in Duitsland om dat uit te proberen. Je moet er wel wat moeite voor doen (zondagochtend, begin van de avond} en het helpt natuurlijk als je een beetje in de buurt van de grens woont. TIP: de 46 net over de grens bij Sittard ?

      Login om te reageren
    • JH36789 zegt

      24 augustus 2020 om 20:51

      @scrmeagle: In het oostelijk gedeelte van Duitsland zijn nog best wat stukken waar dit (mits het juiste tijdstip) kan, maar wel minder als vroeger.

      Login om te reageren
    • extaxi zegt

      24 augustus 2020 om 22:45

      Uhmm je ziet toch genoeg filmpjes op facebook waar ze menig auto met > 250 km/h testen.
      Volgens mij is bij Goch de grens over al een stuk waar het heel vaak heel rustig is en je met zo’n auto al snel dat soort snelheden kunt halen.

      100-200 in 14 seconden komt aardig overeen met een Mini JCW, dus dat zal wel aardig kloppen

      Login om te reageren
  12. Jantje_555 zegt

    25 augustus 2020 om 10:13

    zouden beter eens een dragy er naast zetten…misschien is 290 op teller 272 op gps

    Login om te reageren
  13. Dutchcarwizard zegt

    26 augustus 2020 om 07:18

    Hard genoeg

    Login om te reageren

Geef een reactie Reactie annuleren

Je moet ingelogd zijn op om een reactie te plaatsen.

Autoblog

  • Home
  • Lease
  • Rijtesten
  • Adverteren
  • Nieuwsbrief
  • Privacy
  • Huisregels
  • Over ons
  • Disclaimer
  • Algemene voorwaarden
  • Consent

Merken

  • Alfa Romeo
  • Aston Martin
  • Audi
  • Bentley
  • BMW
  • Bugatti
  • Chevrolet
  • Citroën
  • Cupra
  • Dacia
  • Donkervoort
  • Ferrari
  • Fiat
  • Ford
  • Honda
  • Hyundai
  • Infiniti
  • Jaguar
  • Jeep
  • Kia
  • Lada
  • Lamborghini
  • Lancia
  • Land Rover
  • Lexus
  • Lotus
  • Lynk & Co
  • Maserati
  • Mazda
  • Mercedes-Benz
  • MINI
  • Mitsubishi
  • Morgan
  • Nissan
  • Opel
  • Peugeot
  • Polestar
  • Porsche
  • Renault
  • Rolls-Royce
  • Saab
  • Seat
  • Skoda
  • Smart
  • SsangYong
  • Subaru
  • Suzuki
  • Tesla
  • Toyota
  • Volkswagen
  • Volvo

Social

Download onze apps

Download de iPhone app Download de Android app

Autoblog.nl

© 2004 – 2025 Autoblog · Powered by Truer than North