• Spring naar de hoofdnavigatie
  • Door naar de hoofd inhoud
Autoblog.nl

Autoblog.nl

  • Home
  • Formule 1 »
    • Max Verstappen
  • Automerken
  • Occasions
  • Podcasts
  • Rijtesten
  • Video’s »
    • Alles
    • Autoshows
    • Aankoopadvies
    • Mijn auto
    • Rijtesten
  • EV’s
  • Spots »
    • Upload
  • Login

Deze Tata Super Nano heeft 230 hete pk’s

Auteur: sir_smokalot, gepost 16 december 2014 om 14:24 – 25 Reacties

Tata Super Nano


De Tata Nano verkoopt niet alleen voor geen meter, hij is in standaardvorm ook nog eens niet vooruit te branden. Het Indiase JA Motorsport lost dit op door de milde Korma-Tata aan het Vindaloo-infuus te leggen. Hoe klinkt 230 pk?

Je kunt jezelf in de kijker spelen door een Nano met goud en edelstenen te behangen, maar sneller wordt ie er niet van. Van tuning zoals dit wel.

Deze Super Nano kreeg hetzelfde blauwtintje als de supeRpotente modellen van Tata-dochter Jaguar, en wanneer je hoog van de toren blaast moet je je grote verhalen ook waar kunnen maken als het er op aan komt. Daarom werd het tweecilinder naaimachientje overboord gekieperd, en kwam hiervoor een 1.3 turbo in de plaats die een Golf GTI-tastische 230 pk uitblaast, maar dan met minder gewicht.

Tata Super Nano

Helaas hebben we geen beelden van het gebakje in actie, maar rap gaat het ongetwijfeld. De kosten? 2,5 miljoen rupees, zo’n 32.000 euro. Flink geld voor een Tata, maar uniek ben je dan wel. We adviseren je alleen om er niet mee te crashen.

De auto, RWD en met slicks en rolkooi, wordt momenteel tentoongesteld op de Autocar Performance Show 2014 in Mumbai. Foto’s via indiansautoblog.

Ook interessant!

  • Toyota GR Super Sport: 1.000 pk en AMG One concurrent
  • Lezersvraag: je moet kiezen, welke super-SUV gaat het worden?
    Lezersvraag: je moet kiezen, welke super-SUV gaat het worden?
  • Spectre Type 10
    Spectre Type 10 is Mini met 230 pk en RWD
  • Wie wint? Ferrari 488 Pista 800 pk vs Opel Kadett 800 pk
    Wie wint? Ferrari 488 Pista 800 pk vs Opel Kadett 800 pk

Nieuwste artikelen

  • Video: Mijn knipperlicht staat aan, DUS ik kom
  • Porsche pakt de beste Carrera op de juiste wijze aan
  • Nee maar! Keert de leukste hot hatch terug?
  • De PORSCHE 997.2 Turbo Cabrio van Dick heeft het ALLEMAAL #MijnAuto
FacebookTweetPinLinkedIn

blauw, India, nano, Tata, tuning

Vorig bericht: « Afgehamerd: monsterbedrag voor “Bandit” Pontiac Trans Am
Volgend bericht: Belgen kiezen ‘flitsmarathon’ als woord van het jaar »

Lees Interacties

Reacties

  1. remylahaye zegt

    16 december 2014 om 14:25

    Heet wordt hij nóóit…

    Login om te reageren
    • marussia zegt

      16 december 2014 om 14:35

      @remylahaye: echt well…
      http://www.autoblog.nl/archive/2010/08/28/een-tata-nano-is-net-zo-tof-als-een-ferrari-458-italia

      http://www.autoblog.nl/archive/2010/03/22/tata-nano-goes-out-with-a-bang

      Login om te reageren
  2. hillegaar zegt

    16 december 2014 om 14:39

    bende

    Login om te reageren
  3. malefunk zegt

    16 december 2014 om 14:40

    Ik wacht even op de shooting-brake…

    Login om te reageren
    • norge zegt

      16 december 2014 om 15:14

      @malefunk: Dit is de Shooting brake

      Login om te reageren
      • malefunk zegt

        16 december 2014 om 15:54

        @norge: Je moet me wel hebben he poes? The game is on…

        Login om te reageren
  4. rb26dett zegt

    16 december 2014 om 14:46

    Heel gaaf!

    Login om te reageren
  5. potver7 zegt

    16 december 2014 om 14:54

    Je zou verwachten dat zo’n krachtbron extra koeling nodig heeft ten opzichte van het standaard naaimachinemotortje, en dus hebben ze de koelopeningen in de flanken voor ’t gemak maar dichtgemaakt. Benieuwd wat er gebeurt als je hier even lekker mee gaat boenderen…

    Die achterbumper is ook wel lachwekkend, lekker diep met overduidelijk helemaal niks erachter, en dan dat zielige eenzame uitlaatpijpje in ’t midden.

    Login om te reageren
    • arii zegt

      16 december 2014 om 16:14

      @potver7: nou noem ik een 1.3 ook niet echt een grote motor :p

      Login om te reageren
      • potver7 zegt

        16 december 2014 om 16:18

        @arii: klopt, maar dat is toch ruim twee keer zo groot als de standaard Nano-motor. Met 6x zoveel vermogen… en dat met _minder_ koeling?

        Login om te reageren
        • arii zegt

          16 december 2014 om 16:46

          @potver7: nou ben ik geen automonteur maar als ik die intercooler zie (stuk kleiner dan het gat in de bumper) dan zou het wel goed gaan denk ik (correct me if I’m wrong). Sowieso is het meer een show-auto dan een circuit ‘beest’ denk ik. Maar toch vind ik hem ergens stiekem wel cool

          Login om te reageren
        • arii zegt

          16 december 2014 om 16:48

          @potver7: ik ontdek nu pas dat het motor bij zo’n ding achterin ligt :x

          Login om te reageren
  6. rob5nismo zegt

    16 december 2014 om 15:12

    Dikke brommobiel jonguuhhhh

    Login om te reageren
  7. lennnb zegt

    16 december 2014 om 16:05

    Nee dankje, nog niet suïcidaal.

    Login om te reageren
  8. lennnb zegt

    16 december 2014 om 16:15

    Nee dankje, nog niet suïcidaal.

    Login om te reageren
    • jesse026carman zegt

      16 december 2014 om 16:53

      @lennnb: Bij één keer zeggen snappen we het ook wel :p

      Login om te reageren
      • lennnb zegt

        16 december 2014 om 18:44

        @jesse026carman: denk een systeemfoutje gap!

        Login om te reageren
  9. Corrado16v zegt

    16 december 2014 om 16:29

    Ze hebben in ieder geval hun best gedaan, jammer dat het gebaseerd is op een 45km/u karretje.

    Login om te reageren
    • tupperware zegt

      16 december 2014 om 18:16

      @Corrado16v:
      Dat maakt het alleen maar leuker, ik zou de smoel van een 911 rijder wel willen zien nadat hij vernederd is door een “brommobiel”..

      Login om te reageren
  10. jurdespotter zegt

    16 december 2014 om 16:52

    Hahaha wannebe liberty walk

    Login om te reageren
  11. pudi zegt

    16 december 2014 om 17:33

    Die verbredingen met camber vind ik wel goed staan eigenlijk. Ik vind hem geslaagd :)

    Login om te reageren
  12. blootmens zegt

    16 december 2014 om 18:26

    Stiekem vind ik dit wel retevet. Dit is gewoon een straatlegale kart. Ben wel benieuwd naar het gewicht.

    Login om te reageren
  13. omeslo zegt

    16 december 2014 om 19:38

    met 230 pk, rwd en zo’n korte wielbasis sta je sneller achterstevoren dan Onno in de sauna

    Login om te reageren
    • tupperware zegt

      16 december 2014 om 19:53

      @omeslo:
      Lachen toch..
      Al zal het wel meevallen, met 223cm is de wielbasis maar 7cm korter dan bij een Elise en dit hokje staat op slicks..

      Login om te reageren
  14. Tonnie zegt

    16 december 2014 om 21:33

    Zou zo’n karretje graag op t circuit eens proberen hoor!

    Login om te reageren

Geef een reactie Reactie annuleren

Je moet ingelogd zijn op om een reactie te plaatsen.

Autoblog

  • Home
  • Lease
  • Rijtesten
  • Adverteren
  • Nieuwsbrief
  • Privacy
  • Huisregels
  • Over ons
  • Disclaimer
  • Algemene voorwaarden
  • Consent

Merken

  • Alfa Romeo
  • Aston Martin
  • Audi
  • Bentley
  • BMW
  • Bugatti
  • Chevrolet
  • Citroën
  • Cupra
  • Dacia
  • Donkervoort
  • Ferrari
  • Fiat
  • Ford
  • Honda
  • Hyundai
  • Infiniti
  • Jaguar
  • Jeep
  • Kia
  • Lada
  • Lamborghini
  • Lancia
  • Land Rover
  • Lexus
  • Lotus
  • Lynk & Co
  • Maserati
  • Mazda
  • Mercedes-Benz
  • MINI
  • Mitsubishi
  • Morgan
  • Nissan
  • Opel
  • Peugeot
  • Polestar
  • Porsche
  • Renault
  • Rolls-Royce
  • Saab
  • Seat
  • Skoda
  • Smart
  • SsangYong
  • Subaru
  • Suzuki
  • Tesla
  • Toyota
  • Volkswagen
  • Volvo

Social

Download onze apps

Download de iPhone app Download de Android app

Autoblog.nl

© 2004 – 2025 Autoblog · Powered by Truer than North