Deze Tata Super Nano heeft 230 hete pk’s

Auteur: , 25 Reacties

De Tata Nano verkoopt niet alleen voor geen meter, hij is in standaardvorm ook nog eens niet vooruit te branden. Het Indiase JA Motorsport lost dit op door de milde Korma-Tata aan het Vindaloo-infuus te leggen. Hoe klinkt 230 pk?

Tata Super Nano

Je kunt jezelf in de kijker spelen door een Nano met goud en edelstenen te behangen, maar sneller wordt ie er niet van. Van tuning zoals dit wel.

Deze Super Nano kreeg hetzelfde blauwtintje als de supeRpotente modellen van Tata-dochter Jaguar, en wanneer je hoog van de toren blaast moet je je grote verhalen ook waar kunnen maken als het er op aan komt. Daarom werd het tweecilinder naaimachientje overboord gekieperd, en kwam hiervoor een 1.3 turbo in de plaats die een Golf GTI-tastische 230 pk uitblaast, maar dan met minder gewicht.

Tata Super Nano

Helaas hebben we geen beelden van het gebakje in actie, maar rap gaat het ongetwijfeld. De kosten? 2,5 miljoen rupees, zo’n 32.000 euro. Flink geld voor een Tata, maar uniek ben je dan wel. We adviseren je alleen om er niet mee te crashen.

De auto, RWD en met slicks en rolkooi, wordt momenteel tentoongesteld op de Autocar Performance Show 2014 in Mumbai. Foto’s via indiansautoblog.



25 reacties

bende
Ik wacht even op de shooting-brake…
@malefunk: Dit is de Shooting brake
@norge: Je moet me wel hebben he poes? The game is on…
Heel gaaf!
Je zou verwachten dat zo’n krachtbron extra koeling nodig heeft ten opzichte van het standaard naaimachinemotortje, en dus hebben ze de koelopeningen in de flanken voor ’t gemak maar dichtgemaakt. Benieuwd wat er gebeurt als je hier even lekker mee gaat boenderen…

Die achterbumper is ook wel lachwekkend, lekker diep met overduidelijk helemaal niks erachter, en dan dat zielige eenzame uitlaatpijpje in ’t midden.
@potver7: nou noem ik een 1.3 ook niet echt een grote motor :p
@arii: klopt, maar dat is toch ruim twee keer zo groot als de standaard Nano-motor. Met 6x zoveel vermogen… en dat met _minder_ koeling?
@potver7: nou ben ik geen automonteur maar als ik die intercooler zie (stuk kleiner dan het gat in de bumper) dan zou het wel goed gaan denk ik (correct me if I’m wrong). Sowieso is het meer een show-auto dan een circuit ‘beest’ denk ik. Maar toch vind ik hem ergens stiekem wel cool
@potver7: ik ontdek nu pas dat het motor bij zo’n ding achterin ligt :x
Dikke brommobiel jonguuhhhh
lennnb via iPhone app
Nee dankje, nog niet suïcidaal.
lennnb via iPhone app
Nee dankje, nog niet suïcidaal.
via Android app
@lennnb: Bij één keer zeggen snappen we het ook wel :p
lennnb via iPhone app
@jesse026carman: denk een systeemfoutje gap!
Ze hebben in ieder geval hun best gedaan, jammer dat het gebaseerd is op een 45km/u karretje.
@Corrado16v:
Dat maakt het alleen maar leuker, ik zou de smoel van een 911 rijder wel willen zien nadat hij vernederd is door een “brommobiel”..
Hahaha wannebe liberty walk
Die verbredingen met camber vind ik wel goed staan eigenlijk. Ik vind hem geslaagd :)
Stiekem vind ik dit wel retevet. Dit is gewoon een straatlegale kart. Ben wel benieuwd naar het gewicht.
met 230 pk, rwd en zo’n korte wielbasis sta je sneller achterstevoren dan Onno in de sauna
@omeslo:
Lachen toch..
Al zal het wel meevallen, met 223cm is de wielbasis maar 7cm korter dan bij een Elise en dit hokje staat op slicks..
Zou zo’n karretje graag op t circuit eens proberen hoor!

Geef een reactie:

Je moet ingelogd zijn om reacties te posten, registreren kan HIER (ook via Facebook).