• Spring naar de hoofdnavigatie
  • Door naar de hoofd inhoud
Autoblog.nl

Autoblog.nl

  • Home
  • Formule 1 »
    • Max Verstappen
  • Automerken
  • Occasions
  • Podcasts
  • Rijtesten
  • Video’s »
    • Alles
    • Autoshows
    • Aankoopadvies
    • Mijn auto
    • Rijtesten
  • EV’s
  • Spots »
    • Upload
  • Login

Deze VW Lupo 3L V8 is de keizer der sleepers

Auteur: sir_smokalot, gepost 17 augustus 2015 om 15:04 – 46 Reacties

Afbeelding Deze VW Lupo 3L V8 is de keizer der sleepersAfbeelding Deze VW Lupo 3L V8 is de keizer der sleepersAfbeelding Deze VW Lupo 3L V8 is de keizer der sleepersAfbeelding Deze VW Lupo 3L V8 is de keizer der sleepersAfbeelding Deze VW Lupo 3L V8 is de keizer der sleepersAfbeelding Deze VW Lupo 3L V8 is de keizer der sleepersAfbeelding Deze VW Lupo 3L V8 is de keizer der sleepersAfbeelding Deze VW Lupo 3L V8 is de keizer der sleepers

VW Lupo 3L lookalike
Er ligt namelijk helegaar geen driecilinder spaarblokje in deze Lupo, maar iets (veel) groters. Kost je 2.500 arbeidsuren, maar dan heb je ook een goed verborgen V8 onder de kap.

Altijd lachen, met een oud Lupootje de snelweg op en vervolgens iedereen compleet verrassen als je met 275 km/u op de klok voorbij komt blazen. Deze wolf in schaapskleren (zelfs de uitlaten zijn aan het zicht onttrokken) doet het. Ondanks een 3L-logo – de ultieme downbadging – huist er een immense 4.2 V8 met 299 pk uit een 1996 Audi A8 onder de kap. Kanonnen…

Lupo plus donor

Voor de auto, die de looks van een 3L zo veel mogelijk behield, zijn zo veel verschilllende onderdelen gebruikt dat het monster van Frankenstein er jaloers op zou worden. Hij bezit onder andere een achterwielaanijving van een C-Klasse, een W12-differentieel en een ingekorte achteras van een Golf 2 synchro. De makers wisten het uiteindelijke leeggewicht te beperken tot 1.000 kg. Wellicht is dit project nog extremer dan de Lupo met dubbele VR6-motor (beeld en foto’s).

That's a V8..

Naast het feit dat een dergelijke ombouw knappe Tour de force is, kan je ook nog veel lol hebben met het bakkie, hoewel je het wel aan moet durven om alle registers open te trekken in het koekblikje. De Duitse makers schoten een aantal video’s uit de losse pols ter illustratie. Maar ze hebben meer noten op hun zang, check hun website maar.




Eet dat, Yeti RS…

Ook interessant!

  • Mijn Auto: Volkswagen Lupo GTI van Joost
    Mijn Auto: Volkswagen Lupo GTI van Joost
  • Volkswagen Lamando L
    Volkswagen Lamando L is de mooiste VW van 2022
  • Rechtszaak Sjoemelschandaal
    Rechtszaak Sjoemelschandaal VW nu in Amsterdam
  • Nieuwe VW Amarok
    Nieuwe VW Amarok lijkt totaal niet op een Ford

Nieuwste artikelen

  • Deze Porsche op Marktplaats is in vier jaar zestig procent afgeschreven
  • Lijst F1 coureurs 2025: wie vonden wij na Verstappen de beste?
  • BMW heeft voor iedere Nederlander een 3-Serie gemaakt
  • Mathieu van der Poel klaar voor het veldrijden met zijn Lamborghini Sterrato
FacebookTweetPinLinkedIn

blauw, lupo, sleeper, V8, Volkswagen

Vorig bericht: « Dit is het meest ongeïnteresseerde fotoshoot-model ooit
Volgend bericht: Deze opvallende auto’s toonde Ferrari afgelopen weekend »

Lees Interacties

Reacties

  1. willempjuh zegt

    17 augustus 2015 om 15:05

    Mag je met deze auto wel Utrecht in?

    Login om te reageren
    • gwnbmw zegt

      17 augustus 2015 om 15:13

      @willempjuh: volgens t kenteken wel…

      Login om te reageren
  2. aronn zegt

    17 augustus 2015 om 15:09

    Hij mag dan wel snel zijn en heel goed in elkaar zitten maar hij zal altijd lelijk blijven.

    Login om te reageren
    • MARS zegt

      17 augustus 2015 om 15:14

      Dat is hier niet echt aan de orde @aronn:

      Login om te reageren
    • g40freak zegt

      17 augustus 2015 om 15:32

      @aronn: zie je niks van als je er in zit.
      En als het ding met 240 voorbij komt, zie je dr weinig van.

      Login om te reageren
  3. johannes0174 zegt

    17 augustus 2015 om 15:11

    Jammer dat er gefilmd is met een aardappel..
    Desalniettemin een heel leuk projectje !

    Login om te reageren
  4. eddythedriver zegt

    17 augustus 2015 om 15:11

    Waar laat je de olietank in zo’n ding?..

    Login om te reageren
    • leeno zegt

      17 augustus 2015 om 15:26

      @eddythedriver: ik lig in een deuk, en zo origineel. Ik weet met mijn tranen geen blijf van het lachen!

      Login om te reageren
  5. nathanael zegt

    17 augustus 2015 om 15:12

    Ik denk dat de eco-knop een loze knop is geworden… Overigens vind ik dit soort ombouw ingenieur wel leuk om te zien, maar zal wel levensgevaarlijk zijn

    Login om te reageren
    • mastemaker zegt

      17 augustus 2015 om 18:07

      @nathanael: eco-knop is wellicht de schietstoel geworden?

      Login om te reageren
  6. rufctr01 zegt

    17 augustus 2015 om 15:13

    Dan moet je behoorlijk lef hebben om met zo’n gebakje 275 km/u te rijden.

    Login om te reageren
    • tweekoplampen zegt

      17 augustus 2015 om 16:06

      @rufctr01: valt wel mee, denk dat elke auto met zo’n snelheid behoorlijk stuk gaat bij een botsing.

      Login om te reageren
      • MAB zegt

        17 augustus 2015 om 17:28

        @tweekoplampen: we hebben het over stabiliteit. Een ferrari is stabieler als een lupo die 275 rijd.

        Login om te reageren
        • phaeton zegt

          17 augustus 2015 om 17:56

          @MAB: Ik denk een Passat ook al, maar a la…

          Login om te reageren
    • ghost zegt

      17 augustus 2015 om 20:28

      @rufctr01: ik reed het laatst in m’n polo, valt mee. Ligt er wel net even aan of het onderstel ook is aangepakt in deze lupo.

      Login om te reageren
  7. ej20g zegt

    17 augustus 2015 om 15:15

    Ik vind het een gaaf project. Had nooit verwacht dat het zou passen.

    Trouwens, ligt in die A8 nou dat dieseltorretje dat ooit in de 3L lag?

    Login om te reageren
    • MARS zegt

      17 augustus 2015 om 15:27

      Ja! @ej20g:

      Login om te reageren
  8. trustmeiamanengineer zegt

    17 augustus 2015 om 15:19

    Helaas kwam niet alleen de V8 maar ook de camera waarmee ze de filmpjes maakte uit 1996…

    Wel een gaaf project! Maar ik zou er denk ik een iets kleiner blokje inleggen, die dikke Audi 5 cilinder lijkt me uitstekend geschikt.

    Login om te reageren
    • phaeton zegt

      17 augustus 2015 om 17:57

      @trustmeiamanengineer: Precies, je zou zeggen dat er tegenwoordig beter en lichter spul te krijgen is dat je Lupo 300pk kan leveren. Waarom er een loeizware v8 in moet is mij een raadsel.

      Login om te reageren
      • appelvis zegt

        17 augustus 2015 om 18:33

        @phaeton: omdat V8

        Login om te reageren
      • davelepeef zegt

        17 augustus 2015 om 21:31

        @phaeton: some people just want to see the world burn

        Login om te reageren
      • darrock zegt

        18 augustus 2015 om 10:28

        @phaeton: omdat ze deze waarschijnlijk voor een prikkie konden krijgen.

        Een s8 uit die tijd is al geen deuk meer waard

        Login om te reageren
  9. janmetdelangeachternaam zegt

    17 augustus 2015 om 15:25

    moet wel een lekkere gewichtsverdeling zijn dan

    Login om te reageren
    • E34M5Touring zegt

      17 augustus 2015 om 17:00

      @janmetdelangeachternaam: Niet slechter dan de auto waar ie uitkomt vrees ik…

      Login om te reageren
  10. volvo-s60-adept zegt

    17 augustus 2015 om 15:26

    Wat mag de draaicirkel van dit wagentje zijn? Heel veel plaats voor een stuurhuis lijkt er niet meer te zijn, laat staan draairuimte voor de wielen.

    Login om te reageren
    • roller zegt

      17 augustus 2015 om 16:04

      @volvo-s60-adept: 299pk op de achterwielen, met een Lupo…

      Ik denk dat die wel gemakkelijk om draait, vergt alleen een andere techniek dan alleen met het stuur draaien.

      Login om te reageren
    • Ram-G-maN zegt

      17 augustus 2015 om 16:16

      @volvo-s60-adept: Je kunt meerdere malen steken bij het keren of je maakt een J-turn óf je kunt gewoon vloeren en met een halve donut kun je weer je weg vervolgen.

      Login om te reageren
  11. gash zegt

    17 augustus 2015 om 15:38

    Heel gaaf project. Zelfs een (Mercedes) handbak ipv suffe automaat.

    Login om te reageren
  12. T16 zegt

    17 augustus 2015 om 15:39

    Hebben op die site veel meer leuke projecten zoals een Audi A8 met een 1,2 Lupo motor.

    Login om te reageren
    • dawwg zegt

      17 augustus 2015 om 19:52

      @T16: Hehehe; dat is net genoeg voor de Airco :)

      Login om te reageren
  13. Jochempie zegt

    17 augustus 2015 om 15:46

    Ah, dit is de nieuwe Volkswagen Lupo Lieboot!

    Login om te reageren
  14. s660 zegt

    17 augustus 2015 om 15:56

    Zo, dat is een potige Smurf.

    Ongeacht of het een beetje stuurt vind ik het knap en leuk dat er mensen zijn die dit verzinnen en ook uitvoeren.

    Login om te reageren
  15. gregorius zegt

    17 augustus 2015 om 16:02

    Dus:
    – Gewichtsverdeling 70 – 30-ish?
    – Achterwielaandrijving.
    – korte wielbasis.
    – veel NM.
    – smalle bandjes.

    Dat zal verraderlijk zijn.
    Wel lachen, Yolo richting die boom!

    Login om te reageren
    • dawwg zegt

      17 augustus 2015 om 19:54

      @gregorius: Denk dat een paar graniet-tegels in de kofferbak de gewichtsverdeling-issues wel oplost hoor. De korte wielbasis is echter andere koek, maar daar het een NA V8 is, minder verradelijk dan een hard Turbo geblazen monster…

      Login om te reageren
  16. Hubert zegt

    17 augustus 2015 om 16:14

    2500 uur er in gestopt en nog geen minuutje geoefend met een camera???

    Login om te reageren
  17. dbc7 zegt

    17 augustus 2015 om 16:15

    Geld voor de camera was op zo te zien, wel nice gedaan.

    Login om te reageren
  18. michiel_vandelft zegt

    17 augustus 2015 om 16:30

    Onderstuur in 321..

    Login om te reageren
  19. Design_Driven zegt

    17 augustus 2015 om 16:45

    Die omgebouwde A8 met 3L motor is op en heel andere manier dan weer lachen. Die zal aardig moeten werken vermoed ik:

    http://www.wardtro.de/html/3l_audi.html

    Login om te reageren
  20. maliks zegt

    17 augustus 2015 om 17:08

    Ik krijg liever in een a8 een ongeluk met 240 dan met een lupo

    Login om te reageren
  21. henkhupelschoten zegt

    17 augustus 2015 om 17:44

    @sir_smokalot er is ook een lupo met een w12 volgensmij, zal hem wel eens opzoeken

    Login om te reageren
  22. arii zegt

    17 augustus 2015 om 18:19

    Deze is wel een betere sleeper, maar ik heb toch liever die met 2 vr6 blokken. Die klinkt gewoon zo heftig ( 4wd).

    Login om te reageren
  23. clarkson zegt

    17 augustus 2015 om 18:57

    Leuk hoor een v8 in een auto proppen waarvan je het nooit zou verwachten. Ik snap de humor wel! Maar hoe kom je er bij om een lupo te gebruiken??

    Login om te reageren
  24. gieltj zegt

    17 augustus 2015 om 19:12

    Nice! En die 3 cilinder ligt nu in de A8?

    Login om te reageren
  25. kennone zegt

    18 augustus 2015 om 00:23

    Dit ding is BAAS!!

    Login om te reageren
  26. schellekens006 zegt

    18 augustus 2015 om 12:45

    Veels te zwaar blok hang er een 2.0 l R blok in met wat aanpassingen en je hebt 400pk veel lichter en echt goed rijdbaar.

    Login om te reageren
  27. Dutchdriftking zegt

    18 augustus 2015 om 15:53

    Er zijn simpelere manieren om 300pk in een Lupo te krijgen, maar dit is wel een hele leuke manier!

    Login om te reageren

Geef een reactie Reactie annuleren

Je moet ingelogd zijn op om een reactie te plaatsen.

Autoblog

  • Home
  • Lease
  • Rijtesten
  • Adverteren
  • Nieuwsbrief
  • Privacy
  • Huisregels
  • Over ons
  • Disclaimer
  • Algemene voorwaarden
  • Consent

Merken

  • Alfa Romeo
  • Aston Martin
  • Audi
  • Bentley
  • BMW
  • Bugatti
  • Chevrolet
  • Citroën
  • Cupra
  • Dacia
  • Donkervoort
  • Ferrari
  • Fiat
  • Ford
  • Honda
  • Hyundai
  • Infiniti
  • Jaguar
  • Jeep
  • Kia
  • Lada
  • Lamborghini
  • Lancia
  • Land Rover
  • Lexus
  • Lotus
  • Lynk & Co
  • Maserati
  • Mazda
  • Mercedes-Benz
  • MINI
  • Mitsubishi
  • Morgan
  • Nissan
  • Opel
  • Peugeot
  • Polestar
  • Porsche
  • Renault
  • Rolls-Royce
  • Saab
  • Seat
  • Skoda
  • Smart
  • SsangYong
  • Subaru
  • Suzuki
  • Tesla
  • Toyota
  • Volkswagen
  • Volvo

Social

Download onze apps

Download de iPhone app Download de Android app

Autoblog.nl

© 2004 – 2025 Autoblog · Powered by Truer than North