• Spring naar de hoofdnavigatie
  • Door naar de hoofd inhoud
Autoblog.nl

Autoblog.nl

  • Home
  • Formule 1 »
    • Max Verstappen
  • Automerken
  • Occasions
  • Podcasts
  • Rijtesten
  • Video’s »
    • Alles
    • Autoshows
    • Aankoopadvies
    • Mijn auto
    • Rijtesten
  • EV’s
  • Spots »
    • Upload
  • Login

Die is stuk: Audi R8 GT crasht op de Autobahn

Auteur: ricardo, gepost 5 oktober 2010 om 11:05 – 66 Reacties

Nee nee, ditmaal geen Ferrari

Auto’s met een topsnelheid van 320 km/u en een 0-tot-100-tijd van 3,6 seconden zijn soms gewoonweg nét iets teveel van het goede. Dit is wat er van een R8 GT overbleef na een zware crash, waarna de auto’s ook nog eens veranderde in een BBQ van meer dan twee ton.

In Duitsland raakte de bestuurder van deze inmiddels gesmolten Audi de macht over het sportstuur kwijt. En dan neemt Isaac Newton vaak de boel over. Dat resulteerde vervolgens in een glijpartij van 400 meter waarbij de vangrails aan beide zijden op een flipperkast-achtige manier werden gebruikt.

Nadat de R8 tot stilstand kwam wist de bestuurder zichzelf vrijwel ongedeerd uit het voertuig te redden. Net op tijd, want daarna veranderde zijn bolide – waarvan de productie is gelimiteerd tot 333 exemplaren- in een vlammende vuurzee. Schade volgens de Duitsers: €200.000. Filmpje van de nasleep staat HIER.


Ook interessant!

  • Maakt een zeer gave versie van de Audi R8 een return?
  • Verduisterde Audi R8 opgespoord in Nederland
  • Meer Audi Sport dealers
    Meer Audi Sport dealers voor Nederland
  • Meer puristisch vermogen voor de R8 RWD

Nieuwste artikelen

  • Video: Zijn Golf-rijders over de hele wereld hetzelfde?
  • Dit zijn alle nieuwe auto’s die in 2026 uitkomen
  • Waarom je ruiten beslaan en hoe je ze 10× sneller ontwasemt
  • Buitenkansje: koop deze unieke AMG op Marktplaats!
FacebookTweetPinLinkedIn

Audi, crash, R8, r8-gt, vuur

Vorig bericht: « Truckers mogen stopteken van politie negeren
Volgend bericht: Komt de Morgan driewieler weer terug? »

Lees Interacties

Reacties

  1. Vreddy_B zegt

    5 oktober 2010 om 11:09

    Vrij heftig. Toch best een veilige auto zo’n R8 als je er ongedeerd uitkomt. En toch zonde..
    -edit: check!-

    Login om te reageren
  2. handrem trekken is fijn! zegt

    5 oktober 2010 om 11:10

    In een audi kun je ook niet fatsoenlijk rijden.

    Login om te reageren
    • gedwongenleaser zegt

      5 oktober 2010 om 11:15

      @handrem trekken is fijn!: Ga toch lekker aan je handrem trekken, dat is in ieder geval nuttiger dan je comment.

      OT: Jammer van die auto, ziet er toch wel dik uit die GT alleen mogen ze die spoiler wel verwijderen, maakt het net te druk.

      Login om te reageren
      • Megakix zegt

        5 oktober 2010 om 12:21

        @gedwongenleaser: hmmm…die spoilert IS verwijderd nu ? Vind je er nu van dan ? ;-)

        Login om te reageren
        • CRXDelSol zegt

          5 oktober 2010 om 13:21

          @Megakix: Haha :P. (Scherp!)

          Login om te reageren
  3. Okkii zegt

    5 oktober 2010 om 11:12

    Tja de R8 GT wil ook bij de Supercar groepje horen. Daarvoor moeten ze lekker hard fikken :D

    Login om te reageren
  4. Mardec zegt

    5 oktober 2010 om 11:12

    Hoe ziet iemand hier nog een R8 in, en ik denk dat de schade ongeveer de nieuwprijs van deze auto gaat zijn.

    Login om te reageren
    • Megakix zegt

      5 oktober 2010 om 12:22

      @Mardec: de velgen domoor…de velgen…;-)

      Login om te reageren
  5. clijde zegt

    5 oktober 2010 om 11:13

    Wel lekker veilig rijden in een audi als je de macht over het stuur verliest. Hij kan het wel navertellen.

    Login om te reageren
  6. Citrofiel zegt

    5 oktober 2010 om 11:14

    Ik vond die schade nog meevallen, maar ik zie dat hij in Duitsland ‘slechts’ €193k nieuw kostte. Paar duizend schade aan de weg erbij en je bent er al. In Nederland pakt dat een stuk hoger uit denk ik.

    Login om te reageren
  7. wahid zegt

    5 oktober 2010 om 11:34

    Daar gaat je Audi R8.
    Wat veel opvalt is dat er veel Audi R8 crashen, echt veel gewoon.
    Als als je zoveel PK onder je kont hebt liggen,binnen 3,6 seconden op de 120 zit en topsnelheid van 320 km/h haalt…

    Tja dat is hetzelfde als 1 week helemaal niks gegeten hebben en dan opeens heb je voor je op tafel alle soorten eten liggen. Geen controle dus haha

    Login om te reageren
    • Megakix zegt

      5 oktober 2010 om 12:23

      @wahid: ja….auto is vet, of anders jij wel ! ;-)

      Login om te reageren
  8. Beetje Verward zegt

    5 oktober 2010 om 11:41

    Lekker veilig die Audi’s. Vliegen dus na een aanrijding gemakkelijk in de fik (en niet alleen na een aanrijding).
    Net als vroeger de F1 bolides.

    Nee dank u.

    Login om te reageren
  9. rikkon zegt

    5 oktober 2010 om 11:47

    Dat waren dus vooral de 2e (voor de route) en 3e wet van Newton (voor de schade) .

    1e WvN: Een voorwerp waarop geen resulterende kracht [1]inwerkt, is in rust of beweegt zich rechtlijnig met constante snelheid voort.

    2e WvN: De verandering van de beweging is recht evenredig met de resulterende kracht en volgt de rechte lijn waarin de kracht werkt.

    3e WvN: Als een voorwerp A een kracht op een voorwerp B uitoefent, gaat deze kracht gepaard met een even grote, maar tegengestelde gerichte kracht van B op A

    Login om te reageren
  10. rick zegt

    5 oktober 2010 om 11:48

    wanneer je niet kan rijden moet je gewoon niet hader gaan dan 130 en echt waar dan is er niets aan de hand en dan heb je niet dit soort ongelukken

    Login om te reageren
  11. Matthijs0402 zegt

    5 oktober 2010 om 11:51

    zou Audi een contract hebben met Ferrari voor brandbare lijm??

    Login om te reageren
  12. Matthijs0402 zegt

    5 oktober 2010 om 11:52

    misschien kan hij ze velgen nog verkopen, verdiend hij nog wat

    Login om te reageren
  13. tt zegt

    5 oktober 2010 om 11:52

    nadeel van wagens als de r8 is dat alles goed voelt tot je al over de grens bent gegaan.. en dan is het afwachten…
    Blijft veel power om onder controle te houden maar tegelijk heb je in deze wagen niet echt de indruk dat je snel aan het rijden bent. snelheden tot 200 of meer zijn comfortabel en als er dan iets misloopt dan zit je in de problemen… snap het wel.
    De brand na de crash is een beetje logisch als je ziet hoe de wagen eraan toe is.
    Neem daarbij een hete motor en door de crash wat olie en mss zelfs een klein benzine lek en wat heb je ? een mooie bbq…

    Login om te reageren
  14. de echte bob zegt

    5 oktober 2010 om 12:01

    Waarom hebben ze dat nog steeds niet voor elkaar?
    Al die mid motor bakken vliegen TE makkelijk in de hens, als dit was gebeurd met een AMG ofzo, dan had je alleen een platte oto… geen dikke BBQ.
    Het lijkt er op dat de meeste moderne mid motor oto’s nog steeds problemen hebben met hitte achter de voorstoelen.

    Login om te reageren
  15. Chrizz zegt

    5 oktober 2010 om 12:02

    @tt

    Beter zou ik het niet kunnen zeggen. Ben het volledig met je eens.

    Login om te reageren
  16. de echte bob zegt

    5 oktober 2010 om 12:05

    Ohh btw, ik heb altijd een klein brandblussertje in den oto liggen, je weet maar nooit.

    Login om te reageren
  17. Megakix zegt

    5 oktober 2010 om 12:27

    Vele auto’s hebben de neiging de bestuurder in extremere situaties het gevoel te geven dat ze ‘nog veilig zijn’. Denk aan de buitenbaanjochies als er ijzel of sneeuw ligt. Ik rijd al jaren BMW en voel direkt wanneer de grenzen van de wegligging zijn bereikt. Let maar eens op, op een druilerige dag of tijdens sneeuwval; de enigen die altijd rustig rijden zijn beemers. Niet voor niets dé auto waarin gevoel van veiligheid ook echt veiligheid is…

    Login om te reageren
    • jimmy zegt

      5 oktober 2010 om 12:42

      @Megakix: ja idd. Ik zie dan alleen maar beemers rustig rijden.. Voor de rest rijden echt ALLE auto loeihard je voorbij. Wat een bullshit, haha.

      Login om te reageren
      • Megakix zegt

        5 oktober 2010 om 16:08

        @jimmy: nope…dat schreef ik niet AVI-leesnivoër 3- ! ;-)

        Login om te reageren
    • VeniVidiVici zegt

      5 oktober 2010 om 12:56

      @Megakix: Nou, weet niet wat voor gekke BMW jij rijdt dan :) maar daar heeft die van mij geen last van! Misschien moet je eens in de winter winterbanden monteren ;)
      Daarnaast heb ik op de Duitse autobahn bij 230 nog het gevoel dat de auto als een blok op de weg ligt en dát geeft dat veilige gevoel (terwijl het niet veilig is)

      Login om te reageren
      • peter - italia zegt

        5 oktober 2010 om 14:16

        @VeniVidiVici: ik heb dan wel de kleinste bmw (qua motor/body omvang) ooit gemaakt… een E36 318iS… maar die ligt echt niet als een blok op de weg bij 180+ .. dacht eerst aan gare schokbrekers/banden, maar die zijn vervangen voor koni adjustables en vers rubber.. maar de body geeft gewoon iets te veel lift.

        Login om te reageren
        • VeniVidiVici zegt

          5 oktober 2010 om 15:18

          @peter – italia: Met die adjustables ben je er nog niet mee. Wat nog meer belangrijk is is een goed aerodynamica pakket die ook meer downforce geeft, Banden met bandbreedte 225 of meer, Stabilisatorstang en als je het helemaal gek wilt maken ga je aan de slag met camberhoeken.

          Maar goed met slecht weer en sneeuw lijkt het me sowieso verstandig om rustig aan te doen want daar helpt geen enkele super wegligging als je gaat glijden :)

          Login om te reageren
      • Megakix zegt

        5 oktober 2010 om 16:07

        @VeniVidiVici: een M3..ja, de nieuwe ;-)…maar in een 316i zou ik ook hard roepen; “poeier hem maar af in dit rotweer”, haha

        Login om te reageren
    • tt zegt

      5 oktober 2010 om 13:03

      @Megakix:
      toch even meegeven dat de meeste bmw rijders bij sneeuwval idd veel voorzichtiger rijden.. omdat ze anders niet aan zoud en komen. De achterwiel aandrijving maakt het menig bestuurder lastig.. en als ik bij me in de buurt kijk: je wil de blikschade tijdens elke sneeuwbui van de bmw rijders niet betalen … zelfs de parking van kantoor oprijden blijkt dan een uitdaging….
      Achteraandrijving is super, maar niet altijd en je moet er ook mee kunnen rijden…

      Login om te reageren
      • Megakix zegt

        5 oktober 2010 om 16:09

        @tt: ofwel, achterwielaandrijvers geven in het grensgebied beter door waar gevaren (kunnen) schuilen.

        Login om te reageren
  18. rider zegt

    5 oktober 2010 om 12:28

    die heeft er niet lang van kunnen genieten, jammer voor hem. blijft ook niet veel van over. wel lekker veilig die rolbeugel. is zo’n beetje het enige wat de crash heeft overleefd!

    Login om te reageren
  19. facelvega zegt

    5 oktober 2010 om 12:50

    Ach, anders had ie een vliegtuig op z’n dak gekregen…

    Login om te reageren
  20. Supra1981 zegt

    5 oktober 2010 om 12:53

    @Megakix rij jij op-en-neer tussen 2 BMW-dealers of rij je heel de dag rondjes op het terrein van een BMW-dealer?
    Er zijn genoeg mensen die hun snelheid aanpassen als dat nodig is. Uiteraard zijn er altijd enkele die denken dat ze nog steeds 120+ kunnen rijden, maar het grootste deel past zich echt wel aan. BMW of ander merk.

    Login om te reageren
  21. QuattroBoy zegt

    5 oktober 2010 om 13:00

    Zelfs in deze staat meer waard dan de Hyundai van Norge…

    Login om te reageren
  22. Orichy zegt

    5 oktober 2010 om 13:03

    Zo dat is er weer één minder, nu één van het duurdere type, dat gaat lekker. Ik vind de Audi R8 niet mooi, ook deze in GT verpakking niet, dus ik vind het ook niet zo erg dat er weer één minder is.

    Wat wel verbazendwekkend is, is het gemak waarmee de auto’s tot puin gereden kunnen worden. Oké de bestuurder is er hoogstwaarschijnlijk voor een groot deel debet aan. Maar toch als je na de mogelijke training, een rijvaardigheidtraining wordt u aangeboden bij aankoop van dit type auto, nog zo de vangrail in stuurt, dan is er meer mis dan alleen met de bestuurder. Wel goed is, dat je er redelijk ongeschonden uit kunt stappen, bij dit soort situaties. De adrealine giert je door de keel en niet van de snelheid, wel van de klap. Dubbel auw na een dag, of wat, financieel en lichamelijk komen de klap pas later, ook ben je stafrechtelijk vervolgbaar met een te hoge snelheid op de duitse autobahn.

    Login om te reageren
    • jimmy zegt

      5 oktober 2010 om 13:09

      @Orichy: Kan iemand mij vertellen hoe dit nou precies zit met die strafrechtelijke vervolging voor rijden met een te hoge snelheid op de autobahn? Ik hoor iedereen er altijd wat over zeggen maar ik zou nu wel eens precies willen weten wat dit inhoudt.

      Login om te reageren
      • tt zegt

        5 oktober 2010 om 13:28

        @jimmy:
        Kort door de bocht : bij een hoge snelheid ( hoger dan 130 ) en bij een eventueel ongeval ben je verantwoordelijk voor het ongeval… je mag wel sneller rijden op de autobahn maar je bent wettelijk verplicht je rijstijl aan te passen aan de omstandigheden en de andere verkeersregels te volgen.

        Login om te reageren
  23. js zegt

    5 oktober 2010 om 13:26

    sterke banden en velgen denk nu ;)

    Login om te reageren
  24. peter - italia zegt

    5 oktober 2010 om 14:13

    cool… brandvrije banden!

    Login om te reageren
  25. koengillis zegt

    5 oktober 2010 om 15:00

    Tsjah Audi rijders hey. Op dit moment de meest asociale horken op de weg. Vroeger waren dat de BMW berijders nu voelt elke managert in zijn hoerige leasebak zich het mannentje.

    Login om te reageren
    • VeniVidiVici zegt

      5 oktober 2010 om 15:24

      @koengillis: Hard doorwerken dan mag jij ook ooit in zo’n “hoerige leasebak” je het mannetje gaan voelen ;) (of blijf je liever met je scooter rijden?)

      Login om te reageren
    • Megakix zegt

      5 oktober 2010 om 16:13

      @koengillis: goed punt, leaserijders (waaronder ikzelf) gaan vaker hoerig om met hun auto’s…patjepeërs eerste orde…heeft ook niets met kwaliteit van de persoon te maken, maar meer met geluk en toeval in het werkleven. Ik kan leaserijders alleen niet benijden; de bijtelling is ruk en de werkgeversvergoedingen marginaal. Jij een super-HD-180cm Plasma-inclusief-High End Audio in je huiskamer…zij een tochtige zolderkamer met uitzicht op een aftands Audi-gedrocht…nja..

      Login om te reageren
  26. Robin zegt

    5 oktober 2010 om 15:13

    Altijd dezelfde mensen; niet kunnen rijden en denken dat ze dat wel kunnen. Allemaal stront eigenwijs. Doodzonde dit.

    Login om te reageren
  27. QuattroBoy zegt

    5 oktober 2010 om 15:14

    @koengillis
    Is je functioneringsgesprek niet helemaal goed gegaan, jochie?
    Nu al de pik op je baas omdat hij een Audi mag leasen en jij op je fiets moet?

    Login om te reageren
    • Megakix zegt

      5 oktober 2010 om 16:14

      @QuattroBoy: …eeehm…hij werkt bij mij…en krijgt een dikker salaris dan menigeen hier !

      Login om te reageren
      • jimmy zegt

        5 oktober 2010 om 17:33

        @Megakix: Dat salaris zal wel meevallen aangezien hij bij jou werkt en jij succes afmeet aan een of andere gare tv. Is het je wel eens opgevallen dat hoe armer de wijken zijn, hoe groter de tv schermen in de huiskamers worden? Om nog even iets uit te leggen: geluk en toeval bestaan niet. Alles heeft een oorzaak.

        Login om te reageren
        • VeniVidiVici zegt

          5 oktober 2010 om 17:53

          @jimmy: Geluk en toeval bestaan niet vlogens jou? En het geluk dat iemand 27 miljoen in de staatsloterij wint en of het toeval treft in een bos door de bliksem getroffen te worden. Heeft dat in jou ogen ook een oorzaak?? :?

          Login om te reageren
          • jimmy zegt

            5 oktober 2010 om 18:40

            @VeniVidiVici: Tuurlijk heeft dat een oorzaak. Diegene die die miljoenen wint koopt toch het winnende lot op het juiste moment in de juiste zaak? En dat met die bliksem is te danken aan de weg met de minste weerstand tot de grond. Als je daar dan staat wordt je vanzelf getroffen door de bliksem. Dat je niet wordt geraakt is in 99999 van de 100000 x het geval. Toch is het in dit geval geen pech. Het is helemaal te verklaren.

            Login om te reageren
            • VeniVidiVici zegt

              5 oktober 2010 om 22:08

              @jimmy: Mjah, nou dat diegene dat lot op het juiste moment in de juiste zaak koopt noem ik gewoon geluk geen oorzaak. Nee je weet er een mooie filosofische draai aan te geven, maar in mijn optiek slaat je interpretatie als een lul op een drumstel :)

              Login om te reageren
            • Megakix zegt

              6 oktober 2010 om 00:04

              @jimmy: jongen, alles in het leven is geluk en toeval, lees de bijbel er maar op na…

              Login om te reageren
  28. AudiQuatro zegt

    5 oktober 2010 om 15:15

    au!!!

    Login om te reageren
  29. birdboy zegt

    5 oktober 2010 om 15:19

    En toen waren 322, de rest is een tikje exclusiever.

    Wel goed om te horen dat de bestuurder er vrijwel ongedeerd uit is gekomen, zegt toch wat over de veiligheid van Audi.

    Login om te reageren
    • Megakix zegt

      5 oktober 2010 om 16:10

      @birdboy: 332…

      Login om te reageren
  30. janklaassen zegt

    5 oktober 2010 om 16:27

    Eeeuwig doodzonde.
    verschrikkelijk jammer
    nu is het nog moeilijker om een R8 GT te zien nu het er 332 zijn.

    Login om te reageren
  31. smokin zegt

    5 oktober 2010 om 16:34

    Ik heb nu zoveel gecrashte R8’s gezien dat ik niet meer weet hoe hij er normaal uit ziet.

    Login om te reageren
  32. Corrado16v zegt

    5 oktober 2010 om 17:55

    hmm… aszwart zijn die velgen nog best wel gaaf xD

    Login om te reageren
  33. Smul zegt

    5 oktober 2010 om 18:42

    RIP!

    Login om te reageren
  34. six-trey zegt

    5 oktober 2010 om 19:01

    ach, een nieuw likje verf en hier en daar wat blutsjes uitslaan en hij is weer de oude

    Login om te reageren
  35. mb man zegt

    5 oktober 2010 om 19:08

    Zonde.De mooiste audi ooit.Ongelooflijk dat je dat overleeft.

    Login om te reageren
  36. Dimglor zegt

    5 oktober 2010 om 19:21

    Ik wist niet dat ze al waren begonnen met deze te leveren zelf :)
    Zal er niet veel rijplezier mee gehad hebben…. ;)

    Login om te reageren
  37. pedro zegt

    5 oktober 2010 om 21:31

    audi supercar ? is om problemen vragen
    het word meestal te warm onder de voeten …

    Login om te reageren
  38. Cantago zegt

    5 oktober 2010 om 21:52

    Neeee!! Vreselijk zonde… Maar kon je zo’n ding al kopen joh?

    Login om te reageren
  39. Alcantara zegt

    5 oktober 2010 om 22:08

    En alweer ongedeerd eruit! hard rijden is helemaal niet zo gevaarlijk met de hedendaagse wagens als ik de nieuwsberichten mag geloven.

    Login om te reageren
  40. wow zegt

    6 oktober 2010 om 11:14

    Denk na als je typt dat ding reed ongeloofelijk hard ik wil wel eens zien wat er van jullie auto overblijft als je meer dan 200 rijdt.

    Login om te reageren
  41. goudvis zegt

    22 oktober 2010 om 15:13

    Maar de vraag van de dag blijft dus.. wordt dit verzekerd door de verzekering? mijn verzekering ging al moeilijk doen toen ik me stofzuiger(=scooter) kapot reedt, gelukkig bestaat er nog iets als brommers, en nog paar maandjes tot rijbewijs(A)

    Login om te reageren
  42. bert zegt

    19 december 2010 om 12:34

    wow een vliegtuig op de achtergrond

    Login om te reageren

Geef een reactie Reactie annuleren

Je moet ingelogd zijn op om een reactie te plaatsen.

Autoblog

  • Home
  • Lease
  • Rijtesten
  • Adverteren
  • Nieuwsbrief
  • Privacy
  • Huisregels
  • Over ons
  • Disclaimer
  • Algemene voorwaarden
  • Consent

Merken

  • Alfa Romeo
  • Aston Martin
  • Audi
  • Bentley
  • BMW
  • Bugatti
  • Chevrolet
  • Citroën
  • Cupra
  • Dacia
  • Donkervoort
  • Ferrari
  • Fiat
  • Ford
  • Honda
  • Hyundai
  • Infiniti
  • Jaguar
  • Jeep
  • Kia
  • Lada
  • Lamborghini
  • Lancia
  • Land Rover
  • Lexus
  • Lotus
  • Lynk & Co
  • Maserati
  • Mazda
  • Mercedes-Benz
  • MINI
  • Mitsubishi
  • Morgan
  • Nissan
  • Opel
  • Peugeot
  • Polestar
  • Porsche
  • Renault
  • Rolls-Royce
  • Saab
  • Seat
  • Skoda
  • Smart
  • SsangYong
  • Subaru
  • Suzuki
  • Tesla
  • Toyota
  • Volkswagen
  • Volvo

Social

Download onze apps

Download de iPhone app Download de Android app

Autoblog.nl

© 2004 – 2025 Autoblog · Powered by Truer than North