• Spring naar de hoofdnavigatie
  • Door naar de hoofd inhoud
Autoblog.nl

Autoblog.nl

  • Home
  • Formule 1 »
    • Max Verstappen
  • Automerken
  • Occasions
  • Podcasts
  • Rijtesten
  • Video’s »
    • Alles
    • Autoshows
    • Aankoopadvies
    • Mijn auto
    • Rijtesten
  • EV’s
  • Spots »
    • Upload
  • Login

Dieselbeest! BMW 1 Serie met 400 pk sterk M50D-blok

Auteur: ricardo, gepost 26 november 2015 om 17:33 – 54 Reacties

Afbeelding Dieselbeest! BMW 1 Serie met 400 pk sterk M50D-blokAfbeelding Dieselbeest! BMW 1 Serie met 400 pk sterk M50D-blokAfbeelding Dieselbeest! BMW 1 Serie met 400 pk sterk M50D-blokAfbeelding Dieselbeest! BMW 1 Serie met 400 pk sterk M50D-blokAfbeelding Dieselbeest! BMW 1 Serie met 400 pk sterk M50D-blokAfbeelding Dieselbeest! BMW 1 Serie met 400 pk sterk M50D-blokAfbeelding Dieselbeest! BMW 1 Serie met 400 pk sterk M50D-blokAfbeelding Dieselbeest! BMW 1 Serie met 400 pk sterk M50D-blok

Dieselbeest! BMW 1 Serie met 400 pk sterk M50D-blok
De krachtigste dieseltor in de kleinste BMW. AC Schnitzer maakt het mogelijk. Soort van…

In navolging van BBM heeft AC Schnitzer de hand weten te leggen op de 3.0-liter zescilinder M-diesel uit de M550d. Vinden we een mooie trend, dat monsterblok lukraak in allerhande BMW’s sjoemelen. De tunert liet meteen het vermogen van 381 naar 400 pk stijgen, met een bijbehorende 800 Nm koppel dat vanaf 2.400 tpm op de achterste wielen gooit. RIP achterbanden.

Ac Schnitzer claimt de 1 Serie in 4,5 seconden op de 100 km/u te krijgen. Een tussensprint van 80 naar 180 km/u voltrekt de 150D in 7,9 seconden. Nu niet meteen je stock 1 Serie op Marktplaats knallen, want AC heeft er een conceptlabel aangehangen. Ofwel, deze zien we voorlopig niet in productie gaan. In tegenstelling tot de reguliere 1 Serie die ze hebben volgehangen met tupperwa, pardon, koolstofvezel onderdelen. Check ze beiden in de gallery, of in Essen.

Ook interessant!

  • Video: nieuwe BMW 7 Serie gesnapt
    Video: nieuwe BMW 7 Serie gesnapt
  • Video: dikke BMW ontmoet dikke BMW
  • BMW 2 Serie: 374 pk zes-in-lijn en meer sappige details
  • Video: vernieuwde BMW 7 Serie doet rondje circuit
    Video: vernieuwde BMW 7 Serie doet rondje circuit

Nieuwste artikelen

  • Lexus LFA is terug als gelikte coupé
  • Zo stel je de goedkoopste Tesla Model 3 Standard van je dromen samen
  • Toyota GR GT is hier: V8, 650 pk, 850 Nm en een aluminium frame
  • Wat als je een supercar als schilderij gebruikt?
FacebookTweetPinLinkedIn

1-serie, ac-schnitzer, BMW, essen-2015, grijs, m50d, tuning

Vorig bericht: « Nissan Qashqai (2007–2014) – occasion video & aankoopadvies
Volgend bericht: Met deze schets probeert Bugatti de Chiron te verkopen »

Lees Interacties

Reacties

  1. nord zegt

    26 november 2015 om 17:36

    Ben benieuwd hoe deze straks instuurt met voorwielaandrijving.

    Login om te reageren
    • cpp1 zegt

      26 november 2015 om 17:37

      @nord: k*t !

      Login om te reageren
    • rhellema zegt

      26 november 2015 om 17:51

      @nord: Dan ben ik eerder benieuwd hoe ze deze 6 cilinder willen combineren met voorwielaandrijving?

      Login om te reageren
    • erwh zegt

      26 november 2015 om 17:54

      @nord: net als een willekeurige Audi.

      Login om te reageren
      • Onehp zegt

        26 november 2015 om 18:46

        @erwh: audi is enkel een driecylinder (qua lengte van het motorblok).

        Login om te reageren
    • ko3n zegt

      26 november 2015 om 18:30

      @nord: hij heeft rwd

      Login om te reageren
      • Pordon zegt

        26 november 2015 om 18:43

        @ko3n: http://www.autoblog.nl/nieuws/volgende-generatie-bmw-1-en-2-serie-krijgen-voorwielaandrijving-82217

        Login om te reageren
        • ko3n zegt

          26 november 2015 om 18:44

          @pordon: ik snap wat je bedoelt maar deze is toch echt rwd

          Login om te reageren
          • shalomleon zegt

            26 november 2015 om 18:51

            @ko3n: als je de grap moet uitleggen, is het niet meer grappig

            Login om te reageren
            • dawwg zegt

              26 november 2015 om 21:00

              @shalomleon: Begrijpend leren lezen is ook nooit leuk :)

              Login om te reageren
        • Junior540 zegt

          26 november 2015 om 20:08

          @pordon: zoals duidelijk in het adres van je link staat KRIJGEN voorwiel aandrijving

          Login om te reageren
      • honeyhanger zegt

        27 november 2015 om 01:03

        @ko3n: jezus wat ben jij dom

        Login om te reageren
  2. cpp1 zegt

    26 november 2015 om 17:38

    Maar dit is wel een fantastisch ding man! Alleen dan in het blauw…mag wel iets flitsender zeg maar!

    Login om te reageren
  3. henkhupelschoten zegt

    26 november 2015 om 17:41

    Lijkt me gaver om dit in een 2 serie te hebben, hebben ze de badge ook aangepast?

    Login om te reageren
  4. centric zegt

    26 november 2015 om 17:44

    Ik vind het nog steeds niks die 1 serie. De voorkant is erop vooruitgegaan na de facelift, maar de achterkant is weer lelijker geworden. Met al die Schnitzer -rommel is het ook niks. Op het blok na dan:)

    Login om te reageren
    • jorritgroen zegt

      26 november 2015 om 22:41

      @centric: hij moet alleen die awesome 550d uitlaten nog hebben.

      Login om te reageren
  5. hight96 zegt

    26 november 2015 om 17:46

    Alleen nog een 116d badge achterop haha

    Login om te reageren
  6. gtwillem zegt

    26 november 2015 om 17:54

    Dus een 1-serie die nogal zwaar in de neus ligt, met 800nm op alleen de achterwielen. Volgens mij rijdt dat op de limiet minder fijn dan dat het klinkt als ik het zo lees. Uiterlijke wijzigingen vind ik eigenlijk nog niet eens zo verkeerd. Het is wel AC Schnitzer, dus de kwaliteit is hoog. Maar een M235i met wat leuke spulletjes van Schnitzer over een paar jaar lijkt mij erg leuk…

    Login om te reageren
    • dutchiehd zegt

      26 november 2015 om 18:05

      @gtwillem: lijkt me niet zo’n heel groog verschil ten opzichte van de m135i qua gewicht.

      Login om te reageren
      • Onehp zegt

        26 november 2015 om 18:54

        @dutchiehd: voor de lol:
        OG: Opgegeven EU gewicht
        GG: Hoogste gewogen EU gewicht (Zeperfs.com)
        WG: (OG+GG)/2 (ongeveer)

        WG(M150d) = WG(M135i) + (WG(M550d)-WG(535i)-80kg (xdrive M550d)) (redelijke aanname)
        is
        WG(M150d) = 1550 + (2050-1860) -80 = 1550 + 190 -80 = 1660kg

        Niet bepaald licht voor een “kleine” auto….

        Login om te reageren
        • berlinetta zegt

          26 november 2015 om 19:48

          @Onehp: Ik heb even met bewondering naar je rekenavontuur gekeken, maar ik denk niet dat het zo simpel is. Een M135i en een 535i hebben weliswaar ongeveer hetzelfde blok, maar verder zijn ze toch heel anders?

          Login om te reageren
          • poeperman zegt

            26 november 2015 om 19:55

            @berlinetta: er wordt dan ook gerekend met het verschil tussen 535i en 550d

            Login om te reageren
        • stephanotis zegt

          26 november 2015 om 20:28

          @Onehp: Het verschil in lege massa tussen de M550d xDrive en de 535i xDrive is 1855-1740=115 kg. Opgeteld bij de 1420 kg van de M135i kom ik op 1535 kg (alle uitvoeringen met automaat).

          Login om te reageren
          • Onehp zegt

            26 november 2015 om 21:15

            @stephanotis: Onehp hanteert EU gewichten, de meeste auto’s hun gewicht worden zo gedeclareerd. Voor sportieve voertuigen ineens “lege massa” hanteren is dubbelzinnig en verdoezelt hoe zwaar deze modellen eigenlijk zijn vergeleken met ‘de rest’. Verder worden echte gewogen gewichten gebruikt om het vaak super optimisch EU gewichten wat bij te sturen, daarom WG = Werkelijk gewicht, wat een redelijke schatting is voor een exemplaar met typische uitrusting.

            That’s all for now.

            Login om te reageren
      • gtwillem zegt

        26 november 2015 om 19:00

        @dutchiehd: volgens mij iets meer dan 100kg. Een diesel altijd zwaarder dan een benzine, en die turbo’s en met name de koeling zal wat gewicht in de schaal brengen.

        Login om te reageren
        • Junior540 zegt

          26 november 2015 om 20:10

          @gtwillem: een beetje handige Roemeen kan de koeling achterin maken, heb je een betere gewicht verdeling

          Login om te reageren
          • gtwillem zegt

            26 november 2015 om 20:35

            @Junior540: het is wel handig als de intercooler bij het motorblok zit…

            Login om te reageren
            • shalomleon zegt

              26 november 2015 om 23:01

              @gtwillem: als je een air to air intercooler hebt maakt dat voor het koelsysteem geen drol uit

              Login om te reageren
            • swid zegt

              27 november 2015 om 10:44

              @gtwillem: zetten we die toch ook achterin. Laaaaaaaaaagggg

              Login om te reageren
              • swid zegt

                27 november 2015 om 10:45

                @swid: bedoelde de turbo*

  7. nord zegt

    26 november 2015 om 18:04

    Een turbo meer of minder zal toch niet zoveel uitmaken ivm bijvoorbeeld de 1M.
    De motor zit in ieder geval op een betere plek als bijvoorbeeld een Audi ttrs. De Audi zal zeer zeker veel meer last hebben van ‘lastwechselungen’ dan deze potente diesel.

    Login om te reageren
    • nord zegt

      26 november 2015 om 18:05

      @nord: @gtwillem ;)

      Login om te reageren
    • knipperlichtje zegt

      26 november 2015 om 18:21

      @nord: een dieselblok is wel zwaarder dan een benzine, BMW heeft ook nooit een diesel met een cilinderinhoud groter dan twee liter in de 1-serie geleverd. Het zijn altijd viercilindertje geweest. Dat zou best wel eens om die reden kunnen zijn.

      Login om te reageren
      • berlinetta zegt

        26 november 2015 om 19:49

        @knipperlichtje: Om die reden wil VW ook niet de 2.0 BiTDi leveren in de Golf GTD. Dat blok is ook veel te zwaar voor zo’n kleine auto.

        Login om te reageren
        • Junior540 zegt

          26 november 2015 om 20:12

          @berlinetta: als er in Amerika of het midden oosten of China vraag naar wat kwam de BiTdi ook wel in de Golf GTD

          Login om te reageren
          • berlinetta zegt

            26 november 2015 om 21:41

            @junior540: Nou die verklaring heeft VW zelf gegeven. Was te lezen op een artikel hier op AB.

            Login om te reageren
        • shalomleon zegt

          26 november 2015 om 23:02

          @berlinetta: volgens mij wilt vw helemaal geen diesels meer leveren momenteel

          Login om te reageren
  8. Dutchdriftking zegt

    26 november 2015 om 18:17

    Ik hoop dat het blok niet zo zwaar is, dan moet het toch wel een heerlijke wagen zijn. 800nm in een auto van 1400kg, moet erg prettig zijn!

    Login om te reageren
    • remcott zegt

      26 november 2015 om 20:32

      @dutchdriftking: als ik de discussie hierboven las zou je aan 1600 kg moeten denken

      Login om te reageren
      • Dutchdriftking zegt

        26 november 2015 om 20:40

        @remcott: Ben er ook bang voor, das wel heel veel hoor. Dat weegt de instap 5 serie ook…..

        Login om te reageren
        • remcott zegt

          26 november 2015 om 21:31

          @dutchdriftking: aan de andere kant dit blok incl. Xdrive in een 3 serie station ?

          Login om te reageren
  9. flutterby zegt

    26 november 2015 om 18:22

    Leuk in de kroeg, maar op de weg wil je zulk koppel over 4 banden verdelen.

    Login om te reageren
  10. 367pk zegt

    26 november 2015 om 18:40

    Adieu de fameuze BMW 50:50 gewichtsverdeling

    Login om te reageren
  11. thomasthomas zegt

    26 november 2015 om 19:03

    Waarschijnlijk meer dan 100.000,- euro , wie is er zo gek voor een 1 serie.

    Login om te reageren
    • Junior540 zegt

      26 november 2015 om 20:13

      @thomasthomas:

      Login om te reageren
    • Junior540 zegt

      26 november 2015 om 20:13

      Eigen auto inleveren, 25k voor het blokje met inruil, en 15k voor de uren? Zit je onder de 100k

      Login om te reageren
  12. stanny zegt

    26 november 2015 om 19:14

    Wel indrukwekkend project. Maar als je dit vergelijkt met de 2 liter viercilinder in de A45 AMG dan is het al minder indrukwekkend.

    Login om te reageren
    • Dutchdriftking zegt

      26 november 2015 om 19:34

      @stanny: Want die heeft ook 800nm?????

      Login om te reageren
    • berlinetta zegt

      26 november 2015 om 19:51

      @stanny: Ik ben het niet met je eens. De motor van de A45 is een knappe motor, maar ik vind de triturbo van BMW wel wat indrukwekkender.

      Login om te reageren
      • dawwg zegt

        26 november 2015 om 21:03

        @berlinetta: Pff; 50% meer cylinders en motorinhoud en 2 Turbo’s meer; vind het een beest van een motor, maar ben niet onder de indruk; doe me die AMG motor maar. Sowieso is 800NM veel te veel voor zo’n klein en licht RWD autootje; hele aandrijflijn, ophanging en remmen moeten vervangen worden om het enigszins rijdbaar te krijgen, nog los van (heel) houden. Ofwel; superkek, maar niet realistisch ….

        Login om te reageren
        • Onehp zegt

          26 november 2015 om 21:27

          @dawwg: de bak kom vast met de motor mee, verder heeft koppel weinig invloed op ophanging en remmen, na de bak is alle vermogen gelijk voor de wet…

          Login om te reageren
    • Sir_Vmax zegt

      26 november 2015 om 20:37

      @stanny: dit is een freakin’ diesel met 400 pk en 800nm in een hatchback… Is toch wel een stuk meer dan de eerste de beste A45 amg.

      Login om te reageren
  13. tjorque zegt

    26 november 2015 om 19:58

    GEWELDIG…. Om rondjes te draaien, rubber op het asfalt te smeren, om aan de bar mee op te scheppen…
    Maar zo’n m50 blok komt toch eerder in een funfer tot zijn recht.

    Login om te reageren
  14. Onehp zegt

    26 november 2015 om 21:15

    Geef mij maar een ‘gewone’ Alpina D3 sedan met sper.

    Login om te reageren

Geef een reactie Reactie annuleren

Je moet ingelogd zijn op om een reactie te plaatsen.

Autoblog

  • Home
  • Lease
  • Rijtesten
  • Adverteren
  • Nieuwsbrief
  • Privacy
  • Huisregels
  • Over ons
  • Disclaimer
  • Algemene voorwaarden
  • Consent

Merken

  • Alfa Romeo
  • Aston Martin
  • Audi
  • Bentley
  • BMW
  • Bugatti
  • Chevrolet
  • Citroën
  • Cupra
  • Dacia
  • Donkervoort
  • Ferrari
  • Fiat
  • Ford
  • Honda
  • Hyundai
  • Infiniti
  • Jaguar
  • Jeep
  • Kia
  • Lada
  • Lamborghini
  • Lancia
  • Land Rover
  • Lexus
  • Lotus
  • Lynk & Co
  • Maserati
  • Mazda
  • Mercedes-Benz
  • MINI
  • Mitsubishi
  • Morgan
  • Nissan
  • Opel
  • Peugeot
  • Polestar
  • Porsche
  • Renault
  • Rolls-Royce
  • Saab
  • Seat
  • Skoda
  • Smart
  • SsangYong
  • Subaru
  • Suzuki
  • Tesla
  • Toyota
  • Volkswagen
  • Volvo

Social

Download onze apps

Download de iPhone app Download de Android app

Autoblog.nl

© 2004 – 2025 Autoblog · Powered by Truer than North