• Spring naar de hoofdnavigatie
  • Door naar de hoofd inhoud
Autoblog.nl

Autoblog.nl

  • Home
  • Formule 1 »
    • Max Verstappen
  • Automerken
  • Occasions
  • Podcasts
  • Rijtesten
  • Video’s »
    • Alles
    • Autoshows
    • Aankoopadvies
    • Mijn auto
    • Rijtesten
  • EV’s
  • Spots »
    • Upload
  • Login

Nissan Qashqai (2007–2014) – occasion video & aankoopadvies

Auteur: CasperH, gepost 26 november 2015 om 16:00 – 44 Reacties

Nissan Qashqai
In het zuiden van Iran leeft een nomadenvolk dat nog altijd rondtrekt op zoek naar eten voor hun vee. Ze doen dit met kamelen, paarden en muilezels. Nissan besloot dat het een passende naam was voor hun crossover.

De Nissan Qashqai werd in 2007 geïntroduceerd als opvolger van de Terrano II, maar ook niet onbelangrijk: het was een alternatief voor de Almera. In feite is een Qashqai niet veel groter dan een vijfdeurs hatchback en de auto is dan ook bedoeld als alternatief voor dat soort auto’s. De Qashqai is een populaire auto.

Ook populair: de Qashqai +2 die in 2008 werd geïntroduceerd. De +2 is een versie met twee extra zitplaatsen die 21 centimeter langer was. Eind 2009 werd een facelift voor de Qashqai aangekondigd die in 2010 in de showrooms verscheen. Qua uiterlijk een flinke vooruitgang en fris genoeg om de eerste generatie Qashqai tot vorig jaar op markt te houden.

Voor de benzinerijders was er keuze uit motoren van 115 en 140 pk, voor dieselrijders was er keus uit motoren van 106 tot 140 pk. De lichtere motoren waren alleen met voorwielaandrijving leverbaar, maar er was keus uit twee- en vierwiel aangedreven versies van de krachtigste benzine- en dieselvariant.

Aanbod op Marktplaats
Op Marktplaats.nl staan momenteel zo’n 550 Qashqai’s te koop, waarvan ongeveer 80 +2’s. Van alle Qashqai’s is ongeveer één op de zes een diesel en ongeveer 1 op de 6 is ook uitgerust met een automaat.

Prijzen beginnen al rond de €7500 euro en lopen op tot ongeveer €24.000 euro voor dik uitgevoerde auto’s uit 2014 met weinig kilometers.

Pluspunten

  • Betrouwbaarheid
  • Keurige afwerking
  • Ruimte

Aandachtspunten

  • Saai interieur, met relatief weinig hoofdruimte achterin.
  • De 1.6 diesel heeft minder vermogen dan de 2.0, maar heeft hetzelfde koppel en is sneller bij de meeste tussensprints. Staar je dus niet blind op de 2.0 als je gaat dieselen, maar maak ook eens een proefrit in een 1.6.
  • De katalysator van de 1.5 diesel van na september 2010 kan niet goed tegen korte ritjes.
  • De achterste schokbrekers rammelen soms bij pre-facelift modellen.
  • De pookknop laat soms los.
  • De EGR-klep van de 1.5 dCi kan bij vervuiling dicht gaan zitten, met als gevolg dat de turbolagers stuk gaan. Blijft de klep in een open positie zitten dan loopt de motor onrustig. Dit is een bekend probleem bij dezelfde motoren van Renault, waarbij uiteindelijk vaak de turbo’s ploffen. In sommige gevallen werd dan wel de turbo vervangen maar niet de EGR-klep, met als gevolg dat de turbo’s al snel weer ploften. Check dus als er een nieuwe turbo is gemonteerd of de EGR-klep ook vervangen is.
  • Een ander probleem van de 1.5 dCi is het knappen van de distributieriem. Let op dat deze op tijd is vervangen.
  • De handgrepen van de achterklep breken soms af. Materiaalmoeheid lijkt de oorzaak. Gebruik niet de rand boven de nummerplaat (waar ook de nummerplaatverlichting in zit) want deze is niet sterk genoeg en kan afbreken. Vervangen kost een paar honderd euro.
  • Er zijn een paar gevallen bekend van gebarsten cilinderkoppen op de 1.6 benzine.

Zoek de Qashqai of een andere auto op Marktplaats.nl

Ook interessant!

  • Aankoopadvies: een geschikte caravantrekker
    Aankoopadvies: een geschikte caravantrekker
  • Aankoopadvies: Youngtimer in 2022
  • details Nissan Qashqai
    Meer details Nissan Qashqai 'gelekt'
  • Nieuwe Nissan Qashqai heeft een (competitieve?) prijs

Nieuwste artikelen

  • Goedkoopste Nissan GT-R R35 ter wereld heeft een nadeel
  • Huh? Keert dan alsnog deze leuke sportauto terug?
  • BMW onthult wat NOOIT achter een betaalmuur gaat komen
  • Deze auto’s worden volgend jaar helaas geen youngtimer
FacebookTweetPinLinkedIn

Aankoopadvies, advies, crossover, grijs, marktplaats, Nissan, occasion, qashqai, Video

Vorig bericht: « Zo kleedt AC Schnitzer de nieuwe BMW 3 serie aan
Volgend bericht: Dieselbeest! BMW 1 Serie met 400 pk sterk M50D-blok »

Lees Interacties

Reacties

  1. astra zegt

    26 november 2015 om 16:09

    Sinds de introductie altijd al een leuke auto gevonden, eens wat anders! Verveelt ook niet snel om te zien.
    -edit: check!-

    Login om te reageren
    • toniominestrone zegt

      26 november 2015 om 17:35

      @astra: Gaaaaaaaap! Weer eens wat anders?je ziet niet anders dan van die domme cross over hokken, doet me altijd denken aan die speelgoed auto’s van het merk Tonka!

      Login om te reageren
      • baardmijt zegt

        26 november 2015 om 17:58

        @toniominestrone: Tonka? Dat is teveel eer voor dit stuk verdriet.

        Login om te reageren
    • martinus zegt

      26 november 2015 om 19:01

      @astra: Vanaf een oude Astra is alles een verbetering natuurlijk.

      Maar deze auto is niet spannend, leuk of mooi om te zien.

      Login om te reageren
      • astra zegt

        26 november 2015 om 19:19

        @martinus: Oude Astra is wel heel lang geleden. :-) Overigens is mijn nickname niet op die auto gestoeld, maar dat terzijde.

        Maar om mijn comment te verduidelijken, ook richting @toniominestrone, toen de Qashqai geïntroduceerd werd, vond ik hem echt leuk en verfrissend. Overigens vind ik het ook nu nog geen oud en gedateerd model. Of ik er eentje zou rijden nu, dat is een tweede. :-) Heb in 2008 zelfs getwijfeld om hem als lease-auto te bestellen, maar dat werd uiteindelijk een Dodge Journey (ja, ook een suv, en ja, dat zie ik 10x liever dan de gemiddelde hatchback).

        Login om te reageren
        • lincoln zegt

          26 november 2015 om 19:25

          @astra:

          Was bij introductie idd een run op die dingen ..
          Vergelijkbaar met de eerste Kia Sorento ..
          Die trouwens ook nog steeds lekker op het netvlies ligt ..

          Login om te reageren
  2. knipperlichtje zegt

    26 november 2015 om 16:09

    Best een leuke auto zo’n Qashqai, maar dan alleen de modellen van na de facelift met een leuk kleurtje. Neem alsjeblieft geen grijze, zwarte of witte. Die vind ik doodsaai, helaas zijn dat de kleuren die half Nederland op hun Qashqai kiest.

    Login om te reageren
  3. emacee zegt

    26 november 2015 om 16:13

    Die 1.5dCi dus lekker laten staan, afgezien daarvan lijkt het een prima kar.

    Login om te reageren
    • w0o0dy zegt

      26 november 2015 om 18:41

      @emacee: onzin.. Die 1.5dci ligt in een meer dan een miljoen auto’s en staat goed bekend. Egr gezeik heb je met eigenlijk iedere diesel tegenwoordig. En een distributie riem hoort gewoon volgens sommigen Hema vervangen te worden.

      Login om te reageren
      • shalomleon zegt

        26 november 2015 om 18:45

        @w0o0dy: alles aan de QQ wat echt kapot staat staat Renault op…. you do the math

        Login om te reageren
  4. bartes46 zegt

    26 november 2015 om 16:23

    die problemen met de schokdempers is ook al over dit was een terugroep actie

    Login om te reageren
  5. fordnut zegt

    26 november 2015 om 16:24

    Ik vind al die SUV’s niks. Alleen voor ouwe lullen die een hoge instap nodig hebben. Ik hoop er nog jaren geen nodig te hebben.

    Login om te reageren
    • shalomleon zegt

      26 november 2015 om 18:46

      @fordnut: zei ik ook, totdat ik vader werd

      Login om te reageren
      • martinus zegt

        26 november 2015 om 19:03

        @shalomleon: Herkenbaar. Maar dan voor lul rijden in zo’n qashqai zou ik van mijn leven lang niet overwegen.

        Login om te reageren
        • lincoln zegt

          26 november 2015 om 19:27

          @martinus:

          Idd .. En wat moeten de buren wel niet denken ..

          Login om te reageren
      • Jer zegt

        26 november 2015 om 21:13

        @shalomleon: precies dit. Net een gezin gesticht, en dan vind ik een qashqai toch een stuk leuker dan een Zafira of touran.

        De nieuwe wagen moet er overigens nog komen; dus als iemand tips heeft voor een leukere gezinsbak dan hoor ik het graag ;)

        Login om te reageren
        • shalomleon zegt

          26 november 2015 om 21:38

          @jer: klinkt gek, maar een Meriva opc bij voorkeur

          Login om te reageren
          • parker zegt

            27 november 2015 om 18:02

            @shalomleon: een Opel met spoilers, hoe tokkie wil je het hebben??!

            Login om te reageren
        • freezzr zegt

          26 november 2015 om 22:44

          @jer: zo’n qashqai is niet echt groot hoor… Ga vooral passen met maxicosi achterin… Die dingen inclusief kinderbeentjes vreten ruimte. Ford Focus station (laatste type) bijvoorbeeld past voor geen kont als je gemiddeld lang bent….

          Login om te reageren
          • Jer zegt

            27 november 2015 om 10:37

            @freezzr: In het geval van Qashqai zou ik denk ik ook eerder voor de +2 variant willen gaan kijken. Dat is toch een behoorlijk grote auto.

            Wat ik als alternatieven overweeg: Rav4 van na 2006, of voor een station gaan en bijv. de Avensis, Vectra of Insignia.

            Login om te reageren
  6. enricoleerdam zegt

    26 november 2015 om 16:26

    Ik zie bijna alleen maar zwarte.
    En dat terwijl de donker rode zo mooi is!

    Login om te reageren
  7. freezzr zegt

    26 november 2015 om 16:31

    Leuke auto, van binnen nog saaier dan een gemiddeld kippenhok. Vindt de Skoda Yeti stiekem een veel leukere auto…

    Login om te reageren
  8. Dutchdriftking zegt

    26 november 2015 om 16:36

    Het blijft een knappe auto, maar mijn auto is het dan weer absoluut niet. Toch een beetje Vleesch noch visch….

    Login om te reageren
  9. trabbit zegt

    26 november 2015 om 16:55

    Hoe kan een egrklep in de dichte stand de turbo opblazen? Volgens mij wordt bedoeld een egrklep die dichtslibt en daardoor niet meer goed sluit.

    Login om te reageren
    • phdg zegt

      26 november 2015 om 18:39

      @trabbit: zoveel fouten i.v.m. de techniek in de tekst….

      Login om te reageren
  10. cpp1 zegt

    26 november 2015 om 17:17

    Het type van na de face lift is erg mooi. In de juiste kleur gewoon nog steeds een aantrekkelijke auto.

    Login om te reageren
  11. reistje zegt

    26 november 2015 om 17:22

    Prima auto dus, niet heel spannend maar wel degelijk. Bovendien is het aardig wat value for money. Wel grappig dat de Renault motor direct de motor is die je niet wilt.

    Verder weet ik nooit zo goed wat ik van sommige aandachtspunten moet denken. Zoals die van de distributieriem, is dat nou een risico? Of is het meer dat je de opgegeven tijd/km’s echt niet moet overschrijden.

    Login om te reageren
    • phdg zegt

      26 november 2015 om 18:38

      @reistje: geval van de juiste onderhoudinterval respecteren en dan heb je geen problemen met de distributieriem. Geld trouwens ook voor de oliewissels deze kan je dan best weer wat vroeger doen dan Nissan voorschrijft

      Login om te reageren
  12. moveyourmind zegt

    26 november 2015 om 17:28

    Grappig, dat Qashqai een Iranees nomadenvolk is…

    Zo’n vijf jaar geleden vroeg een vriendin van me om mee auto’s te gaan kijken, zij was op zoek naar een nieuwe auto. Ik heb haar toen de Quashqai geadviseerd, maar eigenlijk wilde ze daar absoluut niet gaan kijken omdat ze Nissan niks vond. Toch zover gekregen dat we bij de Nissan dealer een proefrit zijn gaan maken en ze was verkocht…

    Het is echt háár auto geworden, leuk toeval dat zij van oorsprong ook van een Iranees nomadenvolk afstamt, misschien is zij zelf ook wel een Quashqai.

    Deze Nissan is overigens een prima gezinsauto, redelijk ruim en Japans betrouwbaar. En dat interieur is misschien wel ietwat eenvoudig, maar wel lekker praktisch.

    Login om te reageren
  13. clarkson zegt

    26 november 2015 om 17:40

    Leuke auto blijft het. En hij verkoopt ook nog eens bijzonder goed in Nederland.
    Persoonlijk vind ik het interieur te goedkoop voor woorden. Wat een lelijk kunststof zeg. Maarja de prijs is er ook naar… Vermogen stelt ook niks voor.

    Eigenlijk vind ik het een auto die heel leuk er uit ziet van buiten. Maar van binnen eigenlijk niet veel voorstelt.

    Login om te reageren
    • 87sandyd zegt

      26 november 2015 om 22:42

      @clarkson: ja want elke auto moet 200+ pk hebben. In nederland heb je aan 106 pk (diesel) voldoende. Voldoende trekkracht om goed mee te komen in het verkeer, en daar is deze auto ook voor bedoelt. Anders hadden ze wel een nismo versie gemaakt

      Login om te reageren
  14. audicoupe84 zegt

    26 november 2015 om 19:41

    Ik rij deze auto regelmatig, en dan wel de laatste uitvoering, de benzine dus. Pittige auto veel extra’s zoals camera’s voor en achter + birdview, in ieder geval zijn dit geen saaie auto’s. De stereo met DAB+ is ook niet te versmaden, radio luisteren in CD kwaliteit zonder ruis of kraak.

    Login om te reageren
    • martinus zegt

      27 november 2015 om 00:22

      @audicoupe84: zozo..

      Login om te reageren
  15. parker zegt

    26 november 2015 om 20:22

    Ontzettende net-niet auto dit

    Login om te reageren
  16. mout zegt

    26 november 2015 om 20:22

    Een auto met als grootste kwaal dat ie leverbaar is met een motor waarvan de EGR vervuilen kan, of de distributie verslijten.
    Whow!
    Daar kan zelfs een Volvo 2-serie, luchtgekoelde 911 of Mercedes 200-serie niet tegenop!

    Login om te reageren
  17. maferick74 zegt

    26 november 2015 om 20:37

    En mijn pa is 65…. handig zo n hoge instap…. oh ja ook hij molde de rand bij het kenteken en ja dat koste ook 200+ euro. Ik had liever dat hij de corolla verso met 180pk had gehouden.

    Login om te reageren
  18. MaartenD zegt

    26 november 2015 om 20:49

    de ideale auto voor de 50+ Gaastrajas dragende Henk (kaal en snor) en Ingrid (kort kittig roodgeverfd haar) met sleurhut! ;-)

    Login om te reageren
    • gokartmozart zegt

      26 november 2015 om 20:59

      @maarten020: beste Maarten uit Amsterdam toch? bespeur ik daar een Angst geuit in een vooroordeel / stereotiep?
      voer voor psychologen…Ik zie veel ook jongere mensen in een Cashcow dus…

      Login om te reageren
      • parker zegt

        26 november 2015 om 21:01

        @gokartmozart: dat zijn dan meestal van die Vinex tokkies die drie keer per week bij de Mac vreten, dat soort types..

        Login om te reageren
      • MaartenD zegt

        26 november 2015 om 21:23

        @gokartmozart: ik begrijp dat ik hier te maken heb met de doelgroep…50+

        Login om te reageren
    • mashell zegt

      27 november 2015 om 18:23

      @maarten020: Beter opletten. Die jassen zijn niet van Gaastra (te duur) maar van Human Nature, een nep Gaastra van de ANWB.

      Login om te reageren
      • parker zegt

        27 november 2015 om 20:03

        @mashell: en als de caravan niet op de trekhaak rust dan wel het identieke e-bike setje model ‘best getest’ door de ANWB met anti-aambei zadels (op een Twinny Load die het gewicht eigenlijk niet aan kan)..

        Login om te reageren
  19. onnorolo zegt

    27 november 2015 om 11:52

    Ik rijd toch liever mijn grand vitara. misschien op de achterbank geen ruimte wonder maar mag met de benzine motor gewoon 1800 kg trekken en ziet er tenminste uit. Ik denk dat het gewichts verschil voor de wegen belasting ook wel meevalt.

    Login om te reageren
  20. tstile zegt

    27 november 2015 om 12:40

    Kijk uit de benzine is niet geschikt om een caravan te trekken, al staat op papier van wel.

    Login om te reageren

Geef een reactie Reactie annuleren

Je moet ingelogd zijn op om een reactie te plaatsen.

Autoblog

  • Home
  • Lease
  • Rijtesten
  • Adverteren
  • Nieuwsbrief
  • Privacy
  • Huisregels
  • Over ons
  • Disclaimer
  • Algemene voorwaarden
  • Consent

Merken

  • Alfa Romeo
  • Aston Martin
  • Audi
  • Bentley
  • BMW
  • Bugatti
  • Chevrolet
  • Citroën
  • Cupra
  • Dacia
  • Donkervoort
  • Ferrari
  • Fiat
  • Ford
  • Honda
  • Hyundai
  • Infiniti
  • Jaguar
  • Jeep
  • Kia
  • Lada
  • Lamborghini
  • Lancia
  • Land Rover
  • Lexus
  • Lotus
  • Lynk & Co
  • Maserati
  • Mazda
  • Mercedes-Benz
  • MINI
  • Mitsubishi
  • Morgan
  • Nissan
  • Opel
  • Peugeot
  • Polestar
  • Porsche
  • Renault
  • Rolls-Royce
  • Saab
  • Seat
  • Skoda
  • Smart
  • SsangYong
  • Subaru
  • Suzuki
  • Tesla
  • Toyota
  • Volkswagen
  • Volvo

Social

Download onze apps

Download de iPhone app Download de Android app

Autoblog.nl

© 2004 – 2025 Autoblog · Powered by Truer than North