• Spring naar de hoofdnavigatie
  • Door naar de hoofd inhoud
Autoblog.nl

Autoblog.nl

  • Home
  • Formule 1 »
    • Max Verstappen
  • Automerken
  • Occasions
  • Podcasts
  • Rijtesten
  • Video’s »
    • Alles
    • Autoshows
    • Aankoopadvies
    • Mijn auto
    • Rijtesten
  • EV’s
  • Spots »
    • Upload
  • Login

Dik je Fiat Panda aan met Novitec

Auteur: ricardo, gepost 29 oktober 2012 om 15:40 – 12 Reacties

Afbeelding Dik je Fiat Panda aan met NovitecAfbeelding Dik je Fiat Panda aan met NovitecAfbeelding Dik je Fiat Panda aan met NovitecAfbeelding Dik je Fiat Panda aan met NovitecAfbeelding Dik je Fiat Panda aan met NovitecAfbeelding Dik je Fiat Panda aan met NovitecAfbeelding Dik je Fiat Panda aan met NovitecAfbeelding Dik je Fiat Panda aan met NovitecAfbeelding Dik je Fiat Panda aan met NovitecAfbeelding Dik je Fiat Panda aan met NovitecAfbeelding Dik je Fiat Panda aan met NovitecAfbeelding Dik je Fiat Panda aan met NovitecAfbeelding Dik je Fiat Panda aan met NovitecAfbeelding Dik je Fiat Panda aan met NovitecAfbeelding Dik je Fiat Panda aan met NovitecAfbeelding Dik je Fiat Panda aan met NovitecAfbeelding Dik je Fiat Panda aan met NovitecAfbeelding Dik je Fiat Panda aan met NovitecAfbeelding Dik je Fiat Panda aan met NovitecAfbeelding Dik je Fiat Panda aan met NovitecAfbeelding Dik je Fiat Panda aan met NovitecAfbeelding Dik je Fiat Panda aan met NovitecAfbeelding Dik je Fiat Panda aan met NovitecAfbeelding Dik je Fiat Panda aan met NovitecAfbeelding Dik je Fiat Panda aan met Novitec

Dik je Fiat Panda aan met Novitec
De Fiat Panda in de grijpgrage tuninghanden van Novitec? Waarom niet. Ze hebben daar wel eens kleinere vierwielers op de brug gehad.

Helaas. De Panda werd door Novitec niet omgetoverd tot een turbobommetje. Men hield het qua vermogen bescheiden en tilde de tweecilinder TwinAir-motor van 85 naar 99 pk. Het geeft de Panda een top van 188 km/h en een 0-naar-100-tijd van 10,1 tellen. De Powerjet 2-module die deze boost geeft kost je 419 euro. Dieselaars met een 1.3 16V Multijet kunnen zich tegoed doen aan een plug-and-play Powerrail 5-module. Dit kastje pompt het vermogen van 75 naar 91 pk. Kosten: 335 euro.

De tuner van de meest brute Ferrari’s koos er bij de Panda voor om een lipje aan de voor- en achterbumper te monteren, samen met wielkastvulling in de maat 17X7.5J inch in de kleuren matzwart of zilver. Om elanden te kunnen blijven ontwijken kan de auto met 35 mm worden verlaagd, óf worden uitgerust met een instelbare set waarmee de rijhoogte met 30 tot 80 mm omlaag wordt gebracht. Optioneel kan het uiterlijk verder worden versjonniet met een dakspoiler en een RVS uitlaatdemper.

Ook interessant!

  • Video: met een Fiat Panda heb je altijd lol
    Video: met een Fiat Panda heb je altijd lol
  • Dit is de bruutste Fiat Panda ooit
  • Lapo Elkann geeft iconische Panda elektrische energie
  • Video: Novitec make-over voor de Lamborghini Urus
    Video: Novitec make-over voor de Lamborghini Urus

Nieuwste artikelen

  • Dit Italiaanse bedrijf is niet langer in handen van Audi
  • Aankoopadvies: elektrische stadsauto voor 15.000 euro
  • Geen hond koopt een Nissan Ariya, dus flinke prijsverlaging
  • Is de EV nu echt dood? Mensen kiezen aantoonbaar liever voor verbrandingsmotoren
FacebookTweetPinLinkedIn

Fiat, novitec, panda, tuning, wit

Vorig bericht: « Veel Nederlanders kennen regels rond zwaailichten niet
Volgend bericht: Cadillac ATS: Rijtest en video »

Lees Interacties

Reacties

  1. jrk68 zegt

    29 oktober 2012 om 15:44

    Best een strakke Panda zo, eigenlijk niks sjonnies aan.
    En idd, ze deden vroeger ook heel leuke spulletjes voor de Cinque/Seicento sporting.

    Login om te reageren
  2. w0o0dy zegt

    29 oktober 2012 om 15:54

    Als je je nieuwe Panda bij Mediamarkt (ehm nope that’s not a joke) gaat halen kun je de 1300 euro die je bespaart mooi steken in iets meer power en wat leuke aankleding! Blijft een fijn apparaat voor t geld zo’n Panda.

    Login om te reageren
    • rickhof zegt

      29 oktober 2012 om 16:01

      @w0o0dy:

      Login om te reageren
      • bbroekde2e zegt

        29 oktober 2012 om 16:08

        @rickhof: je kan zelfs een ruimtreis boeken met gratis bugatti veyron!!! ;)

        Login om te reageren
  3. bbroekde2e zegt

    29 oktober 2012 om 15:56

    “Om elanden te kunnen blijven ontwijken kan de auto met 35mm worden verlaagd”
    Handig voor @norge!

    Login om te reageren
    • norge zegt

      29 oktober 2012 om 17:14

      @bbroekde2e: Ik zou voor de 4×4 uitvoering gaan.

      Login om te reageren
  4. E34M5Touring zegt

    29 oktober 2012 om 16:01

    De 100HP van Novitec. Ik blijf hopen dat Fiat zelf weer met een 100HP variant komt.

    Login om te reageren
  5. HZW zegt

    29 oktober 2012 om 18:13

    17″ velgen zijn veel te groot voor een Panda IMHO.
    En de Tupperware is ook niet mijn ding.
    De 85 pk TwinAir zit met 97-99 pk aan zijn limiet en de nieuwe 105 pk TwinAir (met grotere turbo) is nog niet verkrijgbaar in de Panda.
    Doe mijn maar een 135 pk 1.4 MultiAir turbo in de Panda, inplaats van een opgevoerde grasmaaier motor.

    Login om te reageren
    • defqon1 zegt

      30 oktober 2012 om 09:58

      @HZW: Zover ik weet wordt de 105 PK variant alleen in de 500L geleverd, 1.4 MultiAir wordt ook alleen nog maar in de 500L gestopt.

      Voor de 1.3 MultiJet geld het zelfde. Er is geen diesel variant voor de Panda.
      De nieuwe Panda is alleen te leveren met de 85pk twinair turbo, of de 65 pk twinair non-turbo.
      Dit is dan voor NL ik weet niet hoe het in het buitenland is.

      Login om te reageren
  6. freezzr zegt

    29 oktober 2012 om 20:48

    Wat een rare gefotoshopte foto\’s?

    Login om te reageren
  7. bertuss zegt

    29 oktober 2012 om 21:48

    Al draagt een aap een gouden ring ………

    Login om te reageren
  8. HZW zegt

    15 juni 2013 om 17:58

    Ondertussen is ook de 1.2 ltr 4 cilinder met 69 pk leverbaar in Nederland.
    The 105 pk Panda zou aan het eind van 2013 leverbaar worden als de info klopt.
    Een diesel en andere 4 cilinders lijken nog ver weg.

    Login om te reageren

Geef een reactie Reactie annuleren

Je moet ingelogd zijn op om een reactie te plaatsen.

Autoblog

  • Home
  • Lease
  • Rijtesten
  • Adverteren
  • Nieuwsbrief
  • Privacy
  • Huisregels
  • Over ons
  • Disclaimer
  • Algemene voorwaarden
  • Consent

Merken

  • Alfa Romeo
  • Aston Martin
  • Audi
  • Bentley
  • BMW
  • Bugatti
  • Chevrolet
  • Citroën
  • Cupra
  • Dacia
  • Donkervoort
  • Ferrari
  • Fiat
  • Ford
  • Honda
  • Hyundai
  • Infiniti
  • Jaguar
  • Jeep
  • Kia
  • Lada
  • Lamborghini
  • Lancia
  • Land Rover
  • Lexus
  • Lotus
  • Lynk & Co
  • Maserati
  • Mazda
  • Mercedes-Benz
  • MINI
  • Mitsubishi
  • Morgan
  • Nissan
  • Opel
  • Peugeot
  • Polestar
  • Porsche
  • Renault
  • Rolls-Royce
  • Saab
  • Seat
  • Skoda
  • Smart
  • SsangYong
  • Subaru
  • Suzuki
  • Tesla
  • Toyota
  • Volkswagen
  • Volvo

Social

Download onze apps

Download de iPhone app Download de Android app

Autoblog.nl

© 2004 – 2025 Autoblog · Powered by Truer than North