• Spring naar de hoofdnavigatie
  • Door naar de hoofd inhoud
Autoblog.nl

Autoblog.nl

  • Home
  • Formule 1 »
    • Max Verstappen
  • Automerken
  • Occasions
  • Podcasts
  • Rijtesten
  • Video’s »
    • Alles
    • Autoshows
    • Aankoopadvies
    • Mijn auto
    • Rijtesten
  • EV’s
  • Spots »
    • Upload
  • Login

Dit ding accelereert als een beest

Auteur: Author, gepost 13 september 2017 om 09:36 – 30 Reacties

Dit ding vlamt in 2 tellen naar 100 km/u


Niet de bekendste naam in Frankfurt, maar deze kar accelereert als geen ander.

De Aspark Owl is een Japanse EV die sinds 2014 in ontwikkeling is. Veel meer info is helaas niet bekend over deze rappe jongen, al heeft Aspark verklapt dat de Owl in staat is om in minder dan twee tellen naar 100 km/u te sprinten. Het gewicht wordt relatief laag gehouden door gebruikmaking van koolstofvezel, daarnaast zijn de velgen van magnesium.

Ook interessant: de koets is nog geen meter hoog. Verder doet de vormgeving denken aan die van Le Mans-racer van tegen de eeuwwisseling. Denk aan de Porsche 911 GT1 Evo uit 1998, om maar een voorbeeld te noemen. Of en wanneer we de Owl op de weg gaan tegenkomen is vooralsnog een vraagteken.


Ook interessant!

  • Autoblog @ IAA 2021 - Hypercut
    Autoblog @ IAA 2021 - Hypercut
  • Dit is de duurste Japanse auto aller tijden
  • Autoblog @ IAA Mobility 2021 - deel 1
    Autoblog @ IAA Mobility 2021 - Deel 1
  • Autoblog @ IAA Mobility 2021 - Deel 3
    Autoblog @ IAA Mobility 2021 - Deel 3

Nieuwste artikelen

  • Nieuw automerk uit controversieel land, maar het is geen Chinees!
  • Is de dieselauto dood en begraven?
  • Doemscenario: komende jaren meer verkeersdoden
  • Video: Dit ongeluk zie je van een kilometer ver aankomen
FacebookTweetPinLinkedIn

aspark, Autoshows, Elektrisch, iaa, iaa-2017, owl

Vorig bericht: « Check livefoto’s van Bugatti’s recordmonster
Volgend bericht: Bam! De dikste BMW van de IAA »

Lees Interacties

Reacties

  1. berlinetta zegt

    13 september 2017 om 09:44

    Lekker onder slagbomen doorjakkeren met dit ding!

    Login om te reageren
    • viezefreddyw zegt

      13 september 2017 om 09:47

      @berlinetta: Slagboom bij het ziekenhuis zeker? Naarmate je er in zit heb je een dubbele hernia opgelopen.

      Login om te reageren
      • berlinetta zegt

        13 september 2017 om 09:52

        @viezefreddyw: Hij is volgens mij inderdaad ontworpen voor de gemiddelde Japanner. De gemiddelde Nederlander moet met de deuren open rijden.

        Login om te reageren
    • woudloper zegt

      13 september 2017 om 09:56

      @berlinetta: mijn Ariel is 1m12 en daar raak je echt nog niet mee onder veel slagbomen.
      Je tikt ze echter met de rolbeugel dus cava nog :)

      Login om te reageren
  2. w0o0dy zegt

    13 september 2017 om 09:46

    Met de wielkasten zoals ze zijn krijgt zoiets geen typegoedkeuring dus nee dit komt niet (zo) op de weg

    Login om te reageren
    • notsobig zegt

      13 september 2017 om 10:08

      @w0o0dy: Waarom zou je daar geen typegoedkeuring voor krijgen?

      Login om te reageren
      • w0o0dy zegt

        13 september 2017 om 10:13

        @notsobig: er is allerlei regelgeving die bijvoorbeeld ervoor moet zorgen dat een bestuurder goed zicht heeft op de omgeving. Trek hier eens een paar lijnen vanuit het “oog” van de bestuurder naar de grond.. binnen een meter zie je dan dat de lijnen de wielkasten raken. Je zicht is dus zo beperkt dat men het niet toelaat.

        Login om te reageren
        • esprit84 zegt

          13 september 2017 om 10:21

          @w0o0dy: partypooper

          Login om te reageren
      • kenner zegt

        13 september 2017 om 12:17

        @notsobig: in Engeland krijg je een goedkeuring voor een badkuip op wielen dus zal geen probleem moeten zijn. Tof ding. Benieuwd naar een rond op de Ring

        Login om te reageren
        • fordnut zegt

          13 september 2017 om 13:05

          @kenner: Waarschijnlijk zijn de accu’s halverwege leeg!

          Login om te reageren
  3. kaeser zegt

    13 september 2017 om 09:51

    Jammer dat de achterspoiler de vorm heeft. Dat ie er een heeft is niet erg, maar het doet wel afbreuk aan de vloeiende lijn van de auto. Die is mooi zeg!

    Login om te reageren
  4. sinaasboom zegt

    13 september 2017 om 09:55

    Erg gaaf ding!!

    Login om te reageren
  5. volvologisch zegt

    13 september 2017 om 10:00

    Doet me denken aan de Mercedes CTR

    Login om te reageren
    • retsok zegt

      13 september 2017 om 11:45

      @volvologisch: doet mij denken aan een Maserati MC12!

      Login om te reageren
    • esprit84 zegt

      13 september 2017 om 13:22

      @volvologisch: óf de CLK GTR óf de CLK LM óf de CLR.

      CTR bestaat niet.

      Login om te reageren
      • SimonMc zegt

        13 september 2017 om 13:41

        @esprit84: Crash Team Racing

        Login om te reageren
  6. Dutchdriftking zegt

    13 september 2017 om 10:09

    Zo in het zilvergrijs ook erg gaaf!

    Login om te reageren
  7. notsobig zegt

    13 september 2017 om 10:09

    Heb je net een Project One of Valkyrie besteld, komt er een elektrische auto op de markt die er rondjes omheen rijdt…

    Login om te reageren
    • kliniclown zegt

      13 september 2017 om 10:42

      @notsobig: maar hoeveel rondjes kan hij maken?

      Login om te reageren
      • notsobig zegt

        13 september 2017 om 15:07

        @kliniclown: Het is japans, dus kan vast behoorlijk wat rondjes maken zonder kapot te gaan…. Alleen zo nu en dan aan de lader, detail.

        Login om te reageren
        • kliniclown zegt

          13 september 2017 om 15:11

          @notsobig: dat laatste is inderdaad mijn punt. Range is gewoon een issue met dit type aandrijving.

          Login om te reageren
  8. harrie zegt

    13 september 2017 om 10:35

    Ik krijg echt jeuk aan mijn engineeringsknobbel van dat buizenframpje.
    Zou hem nog even doorrekenen met die duizendmiljoen pk die ze erin willen gooien voordat je ze daadwerkelijk loslaat.

    Login om te reageren
    • JanJansen zegt

      13 september 2017 om 22:56

      @harrie: waarom zou dit buizenframe dat niet kunnen hebben? Ik zie overal netjes triangulaties.

      Login om te reageren
  9. koekwaus zegt

    13 september 2017 om 11:40

    Van 0 naar hersenschudding binnen 2 seconden

    Login om te reageren
  10. Orichy zegt

    13 september 2017 om 12:22

    In rechte lijn gaat dit loei hard, maar je kunt niet fatsoenlijk mee de bocht om, gewoon omdat het verkeerd gebouwd is. Als je ziet hoe dat ding accelereert in rechte lijn, dan wil je ook geen bocht maken, want dat gaat niet goed komen. https://youtu.be/TbTYbe1a86U

    Login om te reageren
    • esprit84 zegt

      13 september 2017 om 13:23

      @orichy: vertel me meer over je rij-ervaringen die je had met deze auto…

      smh

      Login om te reageren
      • Orichy zegt

        13 september 2017 om 22:45

        @esprit84: bekijk het filmpje en beoordeel zelf, dat lijkt mij duidelijk genoeg. Voor het circuit met hogesnelheidsbochten lijkt mij dit een prima apparaat, maar voor op de openbare weg is het een drama. Alleen al de rijhoogte.

        Login om te reageren
        • JanJansen zegt

          13 september 2017 om 22:54

          @Orichy: heb het filmpje gezien. Maar waarom zou dit ding niet door een bocht kunnen dan?

          Login om te reageren
          • Orichy zegt

            14 september 2017 om 10:46

            @janjansen: Snelle acceleratie, lage rijhoogte en bochtenwerk gaan zelden goed samen. Op een circuit misschien wel, maar op de openbare weg, is dat heel lastig.

            Login om te reageren
  11. MaartenD zegt

    13 september 2017 om 13:58

    Ziet er stukken beter uit dan de Mercedes

    Login om te reageren

Geef een reactie Reactie annuleren

Je moet ingelogd zijn op om een reactie te plaatsen.

Autoblog

  • Home
  • Lease
  • Rijtesten
  • Adverteren
  • Nieuwsbrief
  • Privacy
  • Huisregels
  • Over ons
  • Disclaimer
  • Algemene voorwaarden
  • Consent

Merken

  • Alfa Romeo
  • Aston Martin
  • Audi
  • Bentley
  • BMW
  • Bugatti
  • Chevrolet
  • Citroën
  • Cupra
  • Dacia
  • Donkervoort
  • Ferrari
  • Fiat
  • Ford
  • Honda
  • Hyundai
  • Infiniti
  • Jaguar
  • Jeep
  • Kia
  • Lada
  • Lamborghini
  • Lancia
  • Land Rover
  • Lexus
  • Lotus
  • Lynk & Co
  • Maserati
  • Mazda
  • Mercedes-Benz
  • MINI
  • Mitsubishi
  • Morgan
  • Nissan
  • Opel
  • Peugeot
  • Polestar
  • Porsche
  • Renault
  • Rolls-Royce
  • Saab
  • Seat
  • Skoda
  • Smart
  • SsangYong
  • Subaru
  • Suzuki
  • Tesla
  • Toyota
  • Volkswagen
  • Volvo

Social

Download onze apps

Download de iPhone app Download de Android app

Autoblog.nl

© 2004 – 2025 Autoblog · Powered by Truer than North