• Spring naar de hoofdnavigatie
  • Door naar de hoofd inhoud
Autoblog.nl

Autoblog.nl

  • Home
  • Formule 1 »
    • Max Verstappen
  • Automerken
  • Occasions
  • Podcasts
  • Rijtesten
  • Video’s »
    • Alles
    • Autoshows
    • Aankoopadvies
    • Mijn auto
    • Rijtesten
  • EV’s
  • Spots »
    • Upload
  • Login

Dit is de duurste Japanse auto aller tijden

Auteur: machielvdd, gepost 9 februari 2021 om 21:57 – 21 Reacties

De allereerste Japanse hypercar, de Aspark Owl, staat nu te koop in Europa.

De duurste auto’s zijn ofwel klassiekers die een legendarische status hebben bereikt ofwel hypercars. Japanse auto’s in de eerste categorie zijn er wel, maar die hebben de €2 miljoen nooit overstegen. Wat Japanse hypercars betreft: die waren er tot voor kort nog niet.

Daar is echter verandering in gekomen, want het Japanse Aspark lanceerde vorig jaar de Owl. De auto doet de naam ‘hypercar’ zonder meer eer aan want de elektrische Aspark Owl beschikt over 2.012 pk en 2.000 Nm aan koppel en heeft een topsnelheid van 400 km/u. Welkom in de wondere wereld van elektrische hypercars.

Dit zijn duizelingwekkende cijfers, maar het meest bijzondere is nog de geclaimde 0-60 mph-tijd van minder dan 1,7 seconden. De Japanners zeggen daarmee de snelste accelererende auto ter wereld gebouwd te hebben. Met een hoogte van 99 cm is het overigens ook een van de laagste auto’s ter wereld. De auto lijkt dus vooral ontworpen te zijn met de thuismarkt in gedachten.

Inmiddels heeft echter ook het eerste exemplaar zijn weg naar Europa gevonden. Er staat nu namelijk een exemplaar op Mobile.de te koop. De auto wordt aangeboden door het Franse Absolut Cars Consulting, die de officiële importeur van Aspark blijkt te zijn (en hoognodig een fatsoenlijke fotograaf moet inhuren). Met blauw carbon is het exemplaar in kwestie voorzien van een typische hypercar-uitvoering.

  • Aspark Owl te koop in Europa
  • Aspark Owl te koop in Europa
  • Aspark Owl te koop in Europa
  • Aspark Owl te koop in Europa

De Aspark Owl vertoont dus alle kenmerken van een hypercar en daar hoort dus ook een absurd hoog prijskaartje bij. Deze Aspark Owl staat zodoende te koop voor maar liefst €4,2 miljoen. Dat is doodleuk nog een miljoen meer dan de €3 miljoen die we eerder meldden. Daarmee is dit met afstand de duurste Japanse auto ooit. Tot op heden was dat een nieuwe Supra die voor €1,7 miljoen voor een goed doel werd geveild.

Wij kunnen ons een beetje lastig voorstellen dat iemand een bedrag met zes nullen uitgeeft aan een auto van een onbekend merk, maar Aspark ziet dat toch anders. Ze verwachten vijftig stuks aan de man te kunnen brengen. Tot nu toe zijn ze in ieder geval wel verder gekomen dan de meeste hypercarfabrikanten, die doorgaans überhaupt niet aan productie toekomen.

Foto’s: Absolut Cars Consulting

Ook interessant!

  • Video: Top 10 duurste auto's op Nederlands kenteken 2021
    Video: Top 10 duurste auto's op Nederlands kenteken 2021
  • De duurste auto geveild in 2021
    De duurste auto geveild in 2021
  • duurste auto's spotten
    Hier zou je de duurste auto's moeten kunnen spotten
  • Video: auto wordt aangereden door onverzekerde auto

Nieuwste artikelen

  • Goedkoopste Nissan GT-R R35 ter wereld heeft een nadeel
  • Huh? Keert dan alsnog deze leuke sportauto terug?
  • BMW onthult wat NOOIT achter een betaalmuur gaat komen
  • Deze auto’s worden volgend jaar helaas geen youngtimer
FacebookTweetPinLinkedIn

aspark, occasion, owl

Vorig bericht: « Keert de Renault 4 na precies 60 jaar terug als EV?
Volgend bericht: Fabrieksnieuwe Lorinser G-Klasse pickup is goedkoper dan GLA 250 »

Lees Interacties

Reacties

  1. frank2b zegt

    9 februari 2021 om 22:21

    De Aspark Owl?

    Ik ken wel een Nederlands politicus met een voorliefde voor uilen en bijzondere auto’s. Misschien is dit precies wat voor hem?

    Login om te reageren
    • mashell zegt

      10 februari 2021 om 07:54

      Dat is een nationalist, die zal alleen een Nederlandsche automobiel willen.

      Login om te reageren
      • utregter26 zegt

        10 februari 2021 om 15:15

        @mashell: als ik naar zijn uitspraken kijk is hij volgens mij meer fan van klassieke Duitse auto’s.

        Login om te reageren
        • mashell zegt

          10 februari 2021 om 23:15

          @utregter26: zoals de Mercedes SSK?

          Login om te reageren
  2. JanJansen zegt

    9 februari 2021 om 22:37

    De knoppen op het stuur kan je gewoon bij de Conrad nabestellen als ze kapot gaan. Voor 23:00 besteld, morgen in huis.
    Wel zo handig.

    Login om te reageren
    • faalhaas zegt

      10 februari 2021 om 06:29

      @janjansen: Ik haal de blauw hyper car knop button aspark owl switch stuurwiel vibrator gezellige gewoon op Aliexpress

      Login om te reageren
  3. MaartenD zegt

    9 februari 2021 om 22:59

    Totaal onverkoopbaar voor die prijs

    Login om te reageren
  4. hassebas zegt

    10 februari 2021 om 01:41

    altijd fijn die bronvermelding.. week geleden al getipt op tips @

    vond het wel een artikel waard deze auto..

    Login om te reageren
  5. Estate_of_mind zegt

    10 februari 2021 om 07:39

    Toch leuk om een auto zonder bougies ‘A spark’ te noemen. Verder wel een tof ding. Die wielen zijn ook bijna 99cm hoog.

    Login om te reageren
  6. joki zegt

    10 februari 2021 om 07:43

    Mooi exterieur, ingetogen zelfs voor een Japanse hypercar, maar dat interieur is qua afwerking toch echt ondermaats…

    Login om te reageren
  7. mashell zegt

    10 februari 2021 om 07:54

    Alleen de prijs en de stoelen zijn bijzonder.

    Login om te reageren
  8. Dutchdriftking zegt

    10 februari 2021 om 08:14

    Hij is fijn. Overigens gok ik dat deze juist níet voor de thuismarkt is daar het stuur aan de juiste kant zit…

    Login om te reageren
  9. Alfarobert zegt

    10 februari 2021 om 09:09

    Was de eerste japanse hypercar niet de Honda NSX?

    Login om te reageren
    • machielvdd zegt

      10 februari 2021 om 09:45

      Qua vermogen, prestaties en prijs zit een NSX hooguit op supercar-niveau, niet op hypercar-niveau

      Login om te reageren
  10. brammetjedeb zegt

    10 februari 2021 om 09:28

    Dus 0,3 sec sneller naar de 100 dan die nieuwe Tesla model S… Bruut!

    Login om te reageren
  11. Arno's zegt

    10 februari 2021 om 09:46

    Ik mis de tieten op de bekleding

    Login om te reageren
  12. CL65 zegt

    10 februari 2021 om 09:47

    Oeh lekker kontje ook met vleugel down, sexy wagen. https://s.car.info/image_files/1920/0-835189.jpg

    Login om te reageren
  13. Edge zegt

    10 februari 2021 om 09:47

    “Wij kunnen ons een beetje lastig voorstellen dat iemand een bedrag met zes nullen uitgeeft aan een auto van een onbekend merk”

    Ach, zo zijn merken als Koenigsegg en Pagani toch ook begonnen?

    Login om te reageren
    • zero99 zegt

      10 februari 2021 om 18:27

      @Edge: wat te denken van W-motors met hun lykan hypersport en fenyr supersport

      Login om te reageren
  14. Riessieman zegt

    10 februari 2021 om 13:00

    Volgens mij is de Devel sixteen de snelste in 1.40 0-100 en 11, 90 naar 400 en 14.48 van 0-400-0

    Login om te reageren
    • SimonMc zegt

      10 februari 2021 om 17:35

      Sterk, gezien die auto nog in de prototypefase zit.

      Login om te reageren

Geef een reactie Reactie annuleren

Je moet ingelogd zijn op om een reactie te plaatsen.

Autoblog

  • Home
  • Lease
  • Rijtesten
  • Adverteren
  • Nieuwsbrief
  • Privacy
  • Huisregels
  • Over ons
  • Disclaimer
  • Algemene voorwaarden
  • Consent

Merken

  • Alfa Romeo
  • Aston Martin
  • Audi
  • Bentley
  • BMW
  • Bugatti
  • Chevrolet
  • Citroën
  • Cupra
  • Dacia
  • Donkervoort
  • Ferrari
  • Fiat
  • Ford
  • Honda
  • Hyundai
  • Infiniti
  • Jaguar
  • Jeep
  • Kia
  • Lada
  • Lamborghini
  • Lancia
  • Land Rover
  • Lexus
  • Lotus
  • Lynk & Co
  • Maserati
  • Mazda
  • Mercedes-Benz
  • MINI
  • Mitsubishi
  • Morgan
  • Nissan
  • Opel
  • Peugeot
  • Polestar
  • Porsche
  • Renault
  • Rolls-Royce
  • Saab
  • Seat
  • Skoda
  • Smart
  • SsangYong
  • Subaru
  • Suzuki
  • Tesla
  • Toyota
  • Volkswagen
  • Volvo

Social

Download onze apps

Download de iPhone app Download de Android app

Autoblog.nl

© 2004 – 2025 Autoblog · Powered by Truer than North