• Spring naar de hoofdnavigatie
  • Door naar de hoofd inhoud
Autoblog.nl

Autoblog.nl

  • Home
  • Formule 1 »
    • Max Verstappen
  • Automerken
  • Occasions
  • Podcasts
  • Rijtesten
  • Video’s »
    • Alles
    • Autoshows
    • Aankoopadvies
    • Mijn auto
    • Rijtesten
  • EV’s
  • Spots »
    • Upload
  • Login

Dit ding (met V10!) had gewoon in productie moeten gaan

Auteur: Author, gepost 13 mei 2017 om 11:59 – 16 Reacties

Afbeelding Dit ding (met V10!) had gewoon in productie moeten gaan
Afbeelding Dit ding (met V10!) had gewoon in productie moeten gaan
Afbeelding Dit ding (met V10!) had gewoon in productie moeten gaan
Afbeelding Dit ding (met V10!) had gewoon in productie moeten gaan
Afbeelding Dit ding (met V10!) had gewoon in productie moeten gaan
Afbeelding Dit ding (met V10!) had gewoon in productie moeten gaan
Afbeelding Dit ding (met V10!) had gewoon in productie moeten gaan
Afbeelding Dit ding (met V10!) had gewoon in productie moeten gaan

Dit ding (met V10!) had gewoon in productie moeten gaan
Moderne interpretaties van gave Lancia’s uit het verleden hebben bij ons sowieso een streepje voor, maar dit ding is wel heel gaaf.

Het zal weinig verbazing wekken dat deze Sbarro Ionos is geïnspireerd op de geweldige Lancia Stratos. De Ionos werd in 1997 gepresenteerd en de concept car werd ontworpen door studenten. Zij tekenden een auto van 3,6 meter lang, 1,8 meter breed, 1,1 meter hoog en een gewicht van 1.100 kg. Behoorlijk licht dus, zeker als je bedenkt dat er een V10 met ruim 400 pk onder de kap lag!

Deze motor bestaat feitelijk uit twee vijfcilinders uit de Lancia Kappa met elk een cilinderinhoud van 2,4 liter. Het AWD-systeem kwam van Porsche, evenals de versnellingsbak. Interessant: diezelfde versnellingsbak werd tussen de cilinderbanken gemonteerd, om de wielbasis en lengte van de Ionos binnen de perken te kunnen houden. Verder kwam de uitlaat van Mercedes en waren de remmen afkomstig van een Alfa Romeo-racer.

Het uiterlijk van de Ionos is me net een tikkie te nineties, maar zeker recht van voren oogt het ontwerp absoluut geslaagd. Al met al een fraaie interpretatie van die legendarische Stratos. Jammer dat het bij een concept car is gebleven.

Ook interessant!

  • Genesis X Concept is woestaantrekkelijk
  • Alfa en Lancia gaan samen met DS auto's bouwen
  • Video - Audi RS6 GTO Concept in detail
  • Jeep Magneto Concept is nieuw en volledig elektrisch

Nieuwste artikelen

  • Het is officieel: Max Verstappen is echt de allersnelste coureur die er is
  • Nieuwe Fiat 500 met verbrandingsmotor is hier om de verkopen te redden
  • Elektrische auto’s zijn in elk geval nog goed voor 1 ding
  • Wat was jouw beste auto ooit?
FacebookTweetPinLinkedIn

concept, Lancia, rood, sbarro, stratos, vergeten-concept

Vorig bericht: « Alonso: “potje tennis tijdens FP1 was geen stunt”
Volgend bericht: Max Verstappen maakt zich niet druk om kwalificatieduel »

Lees Interacties

Reacties

  1. MercMeister zegt

    13 mei 2017 om 12:38

    Bizar. Mooi van lelijkheid. En ook nog een Lancia. Wat is er toch met dat merk gebeurt anno nu.

    Login om te reageren
    • lincoln zegt

      13 mei 2017 om 13:44

      @mercmeister:

      LOL .. zit werkelijk geen onderdeel van Lancia op dit ding ..

      Login om te reageren
      • dampu020 zegt

        13 mei 2017 om 14:10

        @lincoln: want het wmbleempje kwam oop van Porsche toch?

        Login om te reageren
      • futse zegt

        13 mei 2017 om 15:06

        @lincoln: tenzij de motor, toch vrij essentieel…

        Login om te reageren
      • MercMeister zegt

        13 mei 2017 om 17:50

        @lincoln: ach ja, nu zie het ook t’is duidelijk een 911. Raar dat ik er een Lancia in herkende.

        Login om te reageren
      • raym zegt

        14 mei 2017 om 09:19

        @lincoln: uhh 2 aan elkaar gekoppeld 5 cilinders van lancia kappa. Dat noem ik toch wel een redelijk groot lancia onderdeel.

        Login om te reageren
  2. lincoln zegt

    13 mei 2017 om 12:44

    Het Italiaanse polyester tijdperk ..
    We hebben er de veeeeeeel leukere Alfa gtv en Fiat Barchetta aan overgehouden iig ..

    Technisch gezien was dit wel een echte Lancia ..
    Omslachtig geklooi in de marge dus ..

    Login om te reageren
    • klotskuukske zegt

      13 mei 2017 om 13:28

      @lincoln: heb jij een toets op je toetsenbord met een spatie en twee punten? Echt na elke zin ‘ ..’
      Makkelijk lezen is anders.

      Login om te reageren
  3. lincoln zegt

    13 mei 2017 om 12:56

    Berichtgeving op internet geeft Sbarro de schuld van deze Rinspeed met Lancia logo ..

    Login om te reageren
  4. mrB zegt

    13 mei 2017 om 13:16

    Foto 2 ontkracht het hele verhaal. Behoorlijk lelijk uit die hoek.

    Login om te reageren
  5. isn1981 zegt

    13 mei 2017 om 13:20

    Sorry maar ik vind het uit geen enkele hoek een mooie auto.

    Login om te reageren
  6. FieRo zegt

    13 mei 2017 om 13:36

    Eerste foto: ach. Tweede foto: ajjj. De rest valt nog mee. Ik zie wel een link met de Multipla in het lijnenspel…

    Login om te reageren
  7. henrie zegt

    13 mei 2017 om 13:46

    Een stuur als velgen gebruiken. Dat kan alleen een Italiaans merk verzinnen…

    Login om te reageren
  8. sezz zegt

    13 mei 2017 om 14:20

    Asymmetrische velgen rijdt dat?

    Login om te reageren
  9. jurgen80 zegt

    13 mei 2017 om 16:14

    “diezelfde versnellingsbak werd tussen de cilinderbanken gemonteerd” die kende ik nog niet.

    Login om te reageren
  10. jpoers zegt

    14 mei 2017 om 15:52

    Sbarro heeft wel meer, uhm noem het out-of-the-box ideeën gehad. Bijvoorbeeld een Golf die aan de achterkant open kon schanieren. En dan nog allerhande hotwheels creaties.

    Login om te reageren

Geef een reactie Reactie annuleren

Je moet ingelogd zijn op om een reactie te plaatsen.

Autoblog

  • Home
  • Lease
  • Rijtesten
  • Adverteren
  • Nieuwsbrief
  • Privacy
  • Huisregels
  • Over ons
  • Disclaimer
  • Consent

Merken

  • Alfa Romeo
  • Aston Martin
  • Audi
  • Bentley
  • BMW
  • Bugatti
  • Chevrolet
  • Citroën
  • Cupra
  • Dacia
  • Donkervoort
  • Ferrari
  • Fiat
  • Ford
  • Honda
  • Hyundai
  • Infiniti
  • Jaguar
  • Jeep
  • Kia
  • Lada
  • Lamborghini
  • Lancia
  • Land Rover
  • Lexus
  • Lotus
  • Lynk & Co
  • Maserati
  • Mazda
  • Mercedes-Benz
  • MINI
  • Mitsubishi
  • Morgan
  • Nissan
  • Opel
  • Peugeot
  • Polestar
  • Porsche
  • Renault
  • Rolls-Royce
  • Saab
  • Seat
  • Skoda
  • Smart
  • SsangYong
  • Subaru
  • Suzuki
  • Tesla
  • Toyota
  • Volkswagen
  • Volvo

Social

Download onze apps

Download de iPhone app Download de Android app

Autoblog.nl

© 2004 – 2025 Autoblog · Powered by Truer than North