• Spring naar de hoofdnavigatie
  • Door naar de hoofd inhoud
Autoblog.nl

Autoblog.nl

  • Home
  • Formule 1 »
    • Max Verstappen
  • Automerken
  • Occasions
  • Podcasts
  • Rijtesten
  • Video’s »
    • Alles
    • Autoshows
    • Aankoopadvies
    • Mijn auto
    • Rijtesten
  • EV’s
  • Spots »
    • Upload
  • Login

Dit gammele tentje heeft een dikke V12 voorin

Auteur: nicolasr, gepost 25 juli 2016 om 18:55 – 42 Reacties

Afbeelding Dit gammele tentje heeft een dikke V12 voorinAfbeelding Dit gammele tentje heeft een dikke V12 voorinAfbeelding Dit gammele tentje heeft een dikke V12 voorinAfbeelding Dit gammele tentje heeft een dikke V12 voorinAfbeelding Dit gammele tentje heeft een dikke V12 voorinAfbeelding Dit gammele tentje heeft een dikke V12 voorinAfbeelding Dit gammele tentje heeft een dikke V12 voorinAfbeelding Dit gammele tentje heeft een dikke V12 voorin

Altijd binnen gestaan
Het zal mij benieuwen of het kapje dat oude Britse geweld aankan.

Op Marktplaats, een mooie rode Jaguar XJ-SC. V12 onder de kap, goed in de lak, helemaal niks mis mee. Althans, dat is wat je waarschijnlijk denkt als je even vluchtig langs de advertentie bladert. Kijk je even verder, dan vallen er toch wat dingen op. Als eerste de tekst van de verkoper.

Gave vrijwel roestvrije Jaguar XJ-S van bouwjaar 1979 met V12 motor OMGEBOUWD NAAR CABRIOLET.
Deze auto heeft een 5.343 cc 286 pk 12 cilinder motor en een automaat. Motor loopt heel goed. Het is fantasich om te touren in deze cabrio!
Wegenbelasting slechts EUR 121 PER JAAR met oldtimer regeling: http:www.klassiekerweb.nl/overgangsregeling-2016-regeltjes/
Rechts gestuurd (RHD) – 5.343 cc V12 motor – automaat – 66.288 mls – Nederlands kenteken
Deze auto is rechts gestuurd (RHD) en heeft ook targa/cabriolet op het Nederlands kenteken staan.
Bouwjaar: 28-09-1979
Tellerstand: 66.288 mls afgelezen
Apk tot 11-mei-2018
Interieur, cabriolet kap en afdekhoes zijn niet in nieuwstaat, maar nog redelijk.
De linker deur heeft een deuk, zie foto en de bekleding van de bestuurdersstoel is niet heel mooi meer.
Auto lijkt in het verleden zilver te zijn geweest, dat is nog te zien onder de motorkap.

Dat ‘vrijwel roestvrij’ uit de eerste regel zien we maar als pluspunt…
De tweede regel wekt vertrouwen, want uit eigen ervaring weet ik dat het lastig is om die 5,3 liter V12 goed te laten lopen. Maar als hij het eenmaal doet, is het genieten.
Derde regel is ook mooi, 121 euro wegenbelasting per jaar is niet veel, al moet je de auto dan wel een groot deel van het jaar van de weg hebben.
Maar dan komt het…
De auto is rechts gestuurd, heeft geen sluitende onderhoudshistorie, de kap, het interieur en de afdekhoes zijn gaar, er zit een deuk in de deur, de bekleding van de bestuurdersstoel is gaar en hij is overgespoten… Maar dat valt allemaal nog wel mee als je de foto’s bekijkt. En is dus omgebouwd, het is gewoon een XJ-S, maar dan met een soort wegwerptent als kap.

Kortom, 6999 euro’s voor een zelfbouwproject. Zou jij het doen?

Ook interessant!

  • Een Jaguar XJ restomod: maken of kraken?
  • Jaguar XF (2021) rijtest video
    Jaguar XF (2021) rijtest video
  • geen nieuwe Jaguars
    Geen nieuwe Jaguars meer tot 2025
  • Lamborghini kondigt tweemaal V12 geweld aan

Nieuwste artikelen

  • Autoblog-lezer showt z’n dikke Fiesta
  • Video: BMW X5 koppen voelt zo
  • Deze Bentley is de beste wintersportbeuker, hier is het bewijs
  • Europese specs Tesla Model Y L bekend, dit moet je weten
FacebookTweetPinLinkedIn

Cabrio, Jaguar, occasion, XJ-S

Vorig bericht: « Zo prepareren jullie je auto voor vakantie
Volgend bericht: Deze meisjes racen in Lamborghini’s »

Lees Interacties

Reacties

  1. john4545 zegt

    25 juli 2016 om 19:05

    Ja en nee. Ja, want ik heb zelf 3 Jaguars gereden en het zijn hopeloos onbetrouwbare dingen, schreeuwend duur in onderhoud,maar ALS het gaat rijden, ja dan, ja dan, dan worden de Brabantse nachten lang. Jaguar heeft sowieso een zwak bij me, zeker de historie van eind 80 tot de beginjaren. De SS, de XK, de E-type, ik bedoel: kwijl.

    Login om te reageren
  2. medemblikker zegt

    25 juli 2016 om 19:08

    Toch een hoop geld voor een op brute wijze misbruikte bak…

    Login om te reageren
  3. porker zegt

    25 juli 2016 om 19:11

    Kenteken zegt het al. Koop jij deze bak? HHS(ukkel)

    Login om te reageren
    • kicknl zegt

      26 juli 2016 om 00:09

      @porker: da’s wat vergezocht..

      Login om te reageren
  4. bmwm3gtr zegt

    25 juli 2016 om 19:13

    Is de carrosserie stevigheid dan niet weg dat het dak weg is?

    Login om te reageren
    • kicknl zegt

      26 juli 2016 om 00:08

      @bmwm3gtr: da’s wat vergezocht..

      Login om te reageren
      • kicknl zegt

        26 juli 2016 om 00:09

        @kicknl: verkeerde post. Haha

        Login om te reageren
  5. JamesBond007 zegt

    25 juli 2016 om 19:14

    Zelfde als het doen met een dame van de rode lampen die heel wat jaren werk achter de rug heeft. Als ze het doet zal het leuk rijden anders kost het je veel geld voor die paar momenten dat ze het volhoudt.

    Login om te reageren
  6. Senne zegt

    25 juli 2016 om 19:16

    Een originele coupé of cabrio in de juiste kleur is een mooie verschijning.
    Dit is gewoon een vies oud hok…

    Login om te reageren
  7. shibby zegt

    25 juli 2016 om 19:16

    Nee, die V12’s zijn inderdaad notoir lastige afstellers. Over onderhoud nog maar te zwijgen…

    Het geluid daarentegen…

    Login om te reageren
  8. kempenaer zegt

    25 juli 2016 om 19:24

    Ik zou hem nog niet voor niks willen hebben als ik hem zou moeten houden. Wat een afgetrapt en verkracht gebakje.

    Login om te reageren
  9. moveyourmind zegt

    25 juli 2016 om 19:28

    Als het dan een XJS cabrio moet zijn dan wel een originele. Dit lijkt op een mislukte Triumph Stag. Vraag is of je wel een cabrio wilt. De coupé heeft juist zo’n mooie kattenkont:

    https://www.kahndesign.com/imgFull/28347.jpg

    Dan maar even doorsparen…

    Login om te reageren
  10. bigfun zegt

    25 juli 2016 om 19:46

    Wat erg zeg

    Login om te reageren
  11. denniss00 zegt

    25 juli 2016 om 19:56

    Ja en nee… Het rijdt heerlijk maar het slurpt meer dan Bonnie St. Claire

    Login om te reageren
  12. Graafke zegt

    25 juli 2016 om 19:56

    Ombouw naar cabrio heeft de Jag geen goed gedaan…

    Login om te reageren
  13. E34M5Touring zegt

    25 juli 2016 om 20:02

    Koop dan gewoon een XJ-SC V12. Die heeft ook zo’n targadak maar de achterkant van die ziet er niet uit als de voortent van een ouwe Hobby DeLuxe…. Daarbij, die tordeert al als een malle. Laat staan 1 die niet begonnen is als cabrio.

    Login om te reageren
  14. Homer55 zegt

    25 juli 2016 om 20:07

    Ken iemand die heeft ook een XJS cabrio te koop. Een witte RHD uit 1988. Geen ombouw maar een echte cabrio met weinig miles op de teller.

    Login om te reageren
    • pinut187 zegt

      26 juli 2016 om 02:12

      @Homer55: met een witte blijfde zitte..

      Login om te reageren
  15. beefcake zegt

    25 juli 2016 om 20:09

    Ik bied 6999 Venezolaanse Bolivar.

    Login om te reageren
    • hplh zegt

      25 juli 2016 om 21:44

      @beefcake: kijk uit wat je zegt.
      Voor je het weet ben je koopman.

      Login om te reageren
      • renegade zegt

        25 juli 2016 om 22:17

        @hplh: haha

        Login om te reageren
  16. jorden zegt

    25 juli 2016 om 20:10

    Ik wil hem niet eens cadeau krijgen!

    Login om te reageren
  17. alfablog zegt

    25 juli 2016 om 20:11

    Vreemde proporties als het dak gesloten is. Zou best een dichte 6 cilinder van de laatste serie willen.

    Login om te reageren
  18. itsok zegt

    25 juli 2016 om 20:16

    Ik zie deze dagelijks bij het Vondelpark staan. Echt een heel brak ding. Volgens mij moet ie al flink vol geregend zijn inmiddels.

    Login om te reageren
  19. jeroenwz zegt

    25 juli 2016 om 20:17

    Nee! Want (persoonlijke mening):
    – Lelijke cabriokap die er zowel open als gesloten niet uitziet.
    – Veel ontbrekende geschiedenis
    – RHD in NL? Dan alleen als het of een hele mooie en/of zeldzame auto is.
    – Ik vind de coupé mooier. Probeer maar eens een S1 met handbak te vinden…

    Login om te reageren
    • phdg zegt

      25 juli 2016 om 23:21

      @jeroenwz: en nog iets raar, zijn dat nu geen Amerikaanse bumpers op een RHD voertuig?
      In een grote boog rondlopen zou ik zeggen.

      Login om te reageren
  20. bischero zegt

    25 juli 2016 om 20:33

    Coupe, ok; cabrio ok; dit no way!

    Login om te reageren
  21. toyotafortuner zegt

    25 juli 2016 om 20:59

    Ik bied de vraagprijs x 1000 in Zimbabwaanse Dollars

    Login om te reageren
  22. thomcarspotter zegt

    25 juli 2016 om 21:18

    Stond vanmiddag bij het vondelpark, zag er wel leuk uit!

    Login om te reageren
  23. stephane8200 zegt

    25 juli 2016 om 22:01

    Ik zou hier met een grote boog omheen lopen. Onze buren hadden vroeger (25-30 jaar geleden) een echte XJS V12 Cabriolet. Indrukwekkende auto was dat. Mijn vader had ook best wat leuks maar een V12 is toch net even wat specialer.

    Login om te reageren
  24. jk911 zegt

    25 juli 2016 om 22:33

    Rij zelf een (niet omgebouwde) jaguar xjs-c V12, fantastische auto en zelf nog nooit wat aan kapot gehad het is starten en lopen

    Login om te reageren
    • nicolasr zegt

      25 juli 2016 om 23:18

      @jk911: ik heb een XJ-S coupe uit 1985, dezelfde 5,3 liter V12. Geweldig ding, maar zó lastig om hem goed te laten lopen. En als hij dan eindelijk perfect is afgesteld, dan begint het grote zuipen. 1 op 3 is geen slechte score, in de stad zit hij er zelfs nog boven. Of onder, hoe je wil, jij zuipt dus nog meer. Ik haalde Laren-Amsterdam (26 kilometer ongeveer) niet eens toen ik er voor 20 euro peut in had gegooid.

      Maar toch gaat hij niet weg. Want geweldig ding, ik voel me de ultieme 80’s yup als ik erin rijd. En de opgestoken duimpjes onderweg maken heel veel goed!!

      Login om te reageren
      • phdg zegt

        25 juli 2016 om 23:25

        @nicolasr: met een verbruik van 1op 3 zou ik toch eens terug beginnen met afstellen hoor, mijn xjr supercharged komt daar zelfs nog niet…
        In goes is er goede classic jag specialist.

        Login om te reageren
        • csx3000 zegt

          26 juli 2016 om 00:33

          @phdg: Jouw xjr is iets nieuwer, dat scheelt de helft.

          Login om te reageren
      • jk911 zegt

        25 juli 2016 om 23:42

        @nicolasr: zou er even naar laten kijken, als ik normaal rij haal ik 1 op 6 a 7. Hij loopt dan ook als een zonnetje. Mensen kunnen de auto inderdaad zeker waarderen

        Login om te reageren
      • sabrerator zegt

        26 juli 2016 om 18:53

        @nicolasr:
        Naar mijn ervaring (3500 vakantiekolonies met de XJ-S Cabriolet (die volledig te openen versie) van stiefpa door Engeland heen) heeft een V12 HE een verbruik van 1:6 tot 1:7.

        Nou is dat ding altijd tot in de puntjes onderhouden met “no expence spared” en loopt fantastisch, dus dat scheelt misschien.

        Login om te reageren
        • nicolasr zegt

          26 juli 2016 om 19:04

          @sabrerator: Dan is het misschien weleens goed om hem na te laten kijken. Hij loopt namelijk echt zo onzuinig en dat haalt toch een beetje de lol van het rijden af. Het maakt de ritjes in elk geval korter en dat is jammer.

          Login om te reageren
  25. mrmiyagi1982 zegt

    25 juli 2016 om 23:54

    Normaal zou ik hm willen.. because v12.
    Maar man wat is dit ding lelijk! Nee niet voor mij deze.

    Login om te reageren
  26. pinut187 zegt

    26 juli 2016 om 02:12

    Wat een lelijk hok zeg. Nee, laat maar..

    Login om te reageren
  27. veenema007 zegt

    26 juli 2016 om 07:43

    Wat een hok! Daar wil je toch niet in gezien worden. Een dan die schroefjes aan de zijkant bij de tent….. Aaaaah!

    Login om te reageren
  28. baap zegt

    26 juli 2016 om 09:24

    Ik mag hopen dat ie goed stevig is in de carrosserie aangezien er een cabrio van gemaakt is. Anders is dit een ramp op wielen.

    Login om te reageren
  29. 't Peugje zegt

    26 juli 2016 om 13:37

    Je zou als verkoper maar zo in de negativiteit komen met je auto. Ik bedoel: “De auto is rechts gestuurd, heeft geen sluitende onderhoudshistorie, de kap, het interieur en de afdekhoes zijn gaar, er zit een deuk in de deur, de bekleding van de bestuurdersstoel is gaar en hij is overgespoten… ” Hahaha heerlijk!

    Login om te reageren

Geef een reactie Reactie annuleren

Je moet ingelogd zijn op om een reactie te plaatsen.

Autoblog

  • Home
  • Lease
  • Rijtesten
  • Adverteren
  • Nieuwsbrief
  • Privacy
  • Huisregels
  • Over ons
  • Disclaimer
  • Algemene voorwaarden
  • Consent

Merken

  • Alfa Romeo
  • Aston Martin
  • Audi
  • Bentley
  • BMW
  • Bugatti
  • Chevrolet
  • Citroën
  • Cupra
  • Dacia
  • Donkervoort
  • Ferrari
  • Fiat
  • Ford
  • Honda
  • Hyundai
  • Infiniti
  • Jaguar
  • Jeep
  • Kia
  • Lada
  • Lamborghini
  • Lancia
  • Land Rover
  • Lexus
  • Lotus
  • Lynk & Co
  • Maserati
  • Mazda
  • Mercedes-Benz
  • MINI
  • Mitsubishi
  • Morgan
  • Nissan
  • Opel
  • Peugeot
  • Polestar
  • Porsche
  • Renault
  • Rolls-Royce
  • Saab
  • Seat
  • Skoda
  • Smart
  • SsangYong
  • Subaru
  • Suzuki
  • Tesla
  • Toyota
  • Volkswagen
  • Volvo

Social

Download onze apps

Download de iPhone app Download de Android app

Autoblog.nl

© 2004 – 2025 Autoblog · Powered by Truer than North