• Spring naar de hoofdnavigatie
  • Door naar de hoofd inhoud
Autoblog.nl

Autoblog.nl

  • Home
  • Formule 1 »
    • Max Verstappen
  • Automerken
  • Occasions
  • Podcasts
  • Rijtesten
  • Video’s »
    • Alles
    • Autoshows
    • Aankoopadvies
    • Mijn auto
    • Rijtesten
  • EV’s
  • Spots »
    • Upload
  • Login

Dit is de allereerste Koenigsegg op Belgisch kenteken

Auteur: machielvdd, gepost 3 december 2024 om 19:58 – 11 Reacties

De eerste Koenigsegg voor België

In navolging van de Nederlandse Koenigsegg is er nu ook een Belgische Koenigsegg.

Er zijn weinig merken die dit jaar zo hard gegroeid zijn in de Benelux als Koenigsegg. Het aantal Koenigseggs in de Benelux is namelijk verdubbeld, van één naar twee exemplaren. En vorig jaar waren dat er nog nul.

Zoals je wellicht nog weet is begin dit jaar een gloednieuwe Koenigsegg op Nederlands kenteken gekomen. Dit is niet de eerste, maar wel de enige. De Koenigsegg CC8S die eerder op Nederlands kenteken stond is namelijk al jaren geleden geëxporteerd.

De eerste Koenigsegg voor België

In België had er überhaupt nog nooit een Koenigsegg op kenteken gestaan, maar daar is nu verandering in gekomen. De allereerste Koenigsegg op Belgisch kenteken is een feit. Uiteraard is het kenteken in kwestie gepersonaliseerd, want die €1.000 kan er ook nog wel vanaf.

Net als de Nederlands Koenigsegg betreft het een Jesko Attack. Die kun je herkennen aan de enorme achtervleugel. De Jesko Absolut heeft die niet, omdat de focus ligt op topsnelheid in plaats van downforce. Hoewel het dezelfde versie is, heeft de Nederlandse Jesko toch meer vermogen. Die heeft namelijk het optionele pakket waarmee de auto ook op E85 kan lopen en dan 1.600 pk heeft. Standaard heeft de Jesko Attack ‘slechts’ 1.280 pk.

De eerste Koenigsegg voor België

Nederland en België hebben natuurlijk geen eigen Koenigsegg-dealers, maar als je zegt ‘zo’n Koenigsegg lijkt me wel wat’ hoef je niet ver te zoeken. In het Duitse Alsdorf, vlak over de grens, zit Esser Automotive, die gemakshalve ook als dealer voor de Benelux fungeert. Zij hebben dit jaar dus een topjaar, met maar liefst twee leveringen in de Benelux.

Wat deze auto gekost heeft weten we niet, maar hij zal wellicht ietsje goedkoper zijn geweest dan de Nederlandse. Die kostte €3.524.707, waarvan €150.356 richting de schatkist ging als bpm. Waarschijnlijk heeft deze Belgische Koenigsegg dus alsnog dik €3 miljoen gekost, dus we kunnen deze keer niet zeggen dat auto’s zo goedkoop zijn in België.

Zowel Nederland als België heeft nu dus één Koenigsegg, maar dit is nog maar het begin. We hebben van Esser verenomen dat er nog meerdere Koenigsegg onze kant op komen.

Foto’s: Esser Automotive

Ook interessant!

  • Gespot - De Koenigsegg Jesko mét Nederlands kenteken
  • Dit kost een Koenigsegg op Nederlands kenteken!
  • Eigenaar uitgebrande Koenigsegg krijgt er nog één
  • Koenigsegg Jesko in vuur en vlam tijdens toerrit

Nieuwste artikelen

  • Renault Clio 2025 test
    Renault flirt wederom met terugkeer van Renault Sport dankzij nieuwe Clio
  • Welke merken gaat Stellantis killen?
  • Ga niet met je supercar naar Londen…
  • Minister Robert Tieman: niet zuipen en rijden
FacebookTweetPinLinkedIn

belgie, jesko, koenigsegg

Vorig bericht: « ‘Neppe’ G63 6×6 staat voor de hoofdprijs te koop in Nederland
Volgend bericht: Unieke Dodge Viper crasht hard in Nunspeet »

Lees Interacties

Reacties

  1. ericc zegt

    3 december 2024 om 21:09

    Waarschijnlijk een Nederlander met een woning in België!

    Login om te reageren
    • erwingrunn zegt

      3 december 2024 om 23:46

      Want er zijn geen rijke Belgen ?

      Login om te reageren
      • mashell zegt

        4 december 2024 om 19:28

        Jawel maar die rijden toch iets stijlvols zoals een klassieke Porsche?

        Login om te reageren
    • justawheelchairguy zegt

      4 december 2024 om 09:44

      Dat is een onjuiste aanname.

      Login om te reageren
  2. justawheelchairguy zegt

    3 december 2024 om 23:05

    Deze Jesko is overigens niet nieuw. Dit was een van de eerst geleverde Jesko’s. Was deel van een imposante collectie in Denemarken, ook door Esser geleverd en nu dus, via Esser in België beland.

    Login om te reageren
  3. tortuga zegt

    4 december 2024 om 05:44

    Dat van die nummerplaat kan je al schrappen. Dat is een zelfgemaakte plaat die er op hangt. Geen officiële plaat(toch niet op deze foto´s)
    Wat een super gave verschijning op de Belgische wegen eindelijk!

    Login om te reageren
    • dromedaris zegt

      4 december 2024 om 08:55

      Inderdaad, valse plaat. Wrs is die wel op belgische bodem geregistreerd maar heeft de eigenaar een andere nummerplaat om zijn privacy te beschermen.

      Login om te reageren
      • mashell zegt

        4 december 2024 om 19:29

        Hoezo beschermt het geheim houden van het kenteken je privacy. En waarom vind je dat nog belangrijk als je zo’n opzichtige auto rijdt?

        Login om te reageren
  4. escort77 zegt

    4 december 2024 om 06:06

    Bij een auto van 3,5 miljoen heb je ongeveer 1 miljoen aan BTW betaald. Opties als een luxe matten-set zullen ook niet goedkoop zijn. Dan maakt die 1,5 ton aan BPM ook niet meer uit.

    Login om te reageren
    • Robert zegt

      4 december 2024 om 07:47

      Jij doet je belastingaangifte niet zelf?

      Ik heb die 21% BTW teruggerekend over de netto prijs (+ BPM); dat is (3.524.707 – (3.524.707 / 1,21 =) € 611.726,-
      En dus bedroeg de netto prijs (na aftrek van de BPM) € 2.912.981 – € 150.356 = € 2.762.624,-

      Login om te reageren
  5. MaartenD zegt

    4 december 2024 om 08:54

    Snap de hype van dit merk niet zo los van het feit dat de meeste stof staan te happen in een privécollectie of met problemen in een garage staan…

    Login om te reageren

Geef een reactie Reactie annuleren

Je moet ingelogd zijn op om een reactie te plaatsen.

Autoblog

  • Home
  • Lease
  • Rijtesten
  • Adverteren
  • Nieuwsbrief
  • Privacy
  • Huisregels
  • Over ons
  • Disclaimer
  • Algemene voorwaarden
  • Consent

Merken

  • Alfa Romeo
  • Aston Martin
  • Audi
  • Bentley
  • BMW
  • Bugatti
  • Chevrolet
  • Citroën
  • Cupra
  • Dacia
  • Donkervoort
  • Ferrari
  • Fiat
  • Ford
  • Honda
  • Hyundai
  • Infiniti
  • Jaguar
  • Jeep
  • Kia
  • Lada
  • Lamborghini
  • Lancia
  • Land Rover
  • Lexus
  • Lotus
  • Lynk & Co
  • Maserati
  • Mazda
  • Mercedes-Benz
  • MINI
  • Mitsubishi
  • Morgan
  • Nissan
  • Opel
  • Peugeot
  • Polestar
  • Porsche
  • Renault
  • Rolls-Royce
  • Saab
  • Seat
  • Skoda
  • Smart
  • SsangYong
  • Subaru
  • Suzuki
  • Tesla
  • Toyota
  • Volkswagen
  • Volvo

Social

Download onze apps

Download de iPhone app Download de Android app

Autoblog.nl

© 2004 – 2025 Autoblog · Powered by Truer than North