• Spring naar de hoofdnavigatie
  • Door naar de hoofd inhoud
Autoblog.nl

Autoblog.nl

  • Home
  • Formule 1 »
    • Max Verstappen
  • Automerken
  • Occasions
  • Podcasts
  • Rijtesten
  • Video’s »
    • Alles
    • Autoshows
    • Aankoopadvies
    • Mijn auto
    • Rijtesten
  • EV’s
  • Spots »
    • Upload
  • Login

Dit is de Car of the Year volgens vrouwen

Auteur: Michel, gepost 8 maart 2024 om 14:09 – 12 Reacties

Car of the year

Autojournalisten delen graag prijzen uit! Deze keer de Women’s Worldwide Car of the Year 2024, gekozen door enkel vrouwelijke autojournalisten.

Voor de onwetende Autobloglezer, het is vandaag Internationale Vrouwendag! We geven toe, we waren ook een beetje verbaasd dat het nog mag, een speciale dag voor personen met een baarmoeder, maar zie daar, 8 maart, een wereldwijde dag voor de strijd voor gelijke rechten van vrouwen.

Een prachtig moment om, traditiegetrouw, de Women’s Worldwide Car of the Year bekend te maken. Deze prijs wordt jaarlijks uitgereikt door een jury die uitsluitend bestaat uit vrouwelijke autojournalisten. Maar liefst 75 dames uit 52 landen hebben na uitvoerig testen een winnaar voor 2024 gekozen.

Wat de jury nog wel even wil benadrukken (en de winnaar bewijst het punt) is dat er geen vrouwenauto wordt bekroond, die bestaat namelijk niet, aldus de jury.

Women’s Worldwide Car of the Year 2024

Car of the year

Genoeg uitleg over de prijs, welke auto is de winnaar? Nou de headerfoto was niet echt een moeilijke raadplaat natuurlijk. De Kia EV9 gaat er met de overall winst vandoor. Er zijn namelijk meerdere categorieën, maar er kan maar één de absolute winnaar zijn natuurlijk.

Namens Nederland zitten er twee autojournalisten in de jury, namelijk Odiel Mennink en Rowan Peperkamp. De laatste roemt de winnaar als betrouwbaar voorspelbaar, de EV9 doet altijd precies wat je ervan vraagt.

Soms vergeet ik zelfs de extra zitrijen achter me, en ik denk dat Kia daar de eer voor verdient. Met de EV9 heb je een toekomstbestendig voertuig, niet alleen voor groeiende gezinnen, maar ook voor energie-efficiëntie.

Rowan Peperkamp licht haar bevindingen toe.
Car of the year

Meerdere categorieën

Voor de volledigheid hier nog even alle winnaars op een rijtje. Er zijn in totaal vijf categorieën waar een winnaar voor gekroond moet.

AutoCategorie
Volvo EX30Family Car
BMW 5-SeriesLarge Car
Kia EV9SUV
Volkswagen Amarok4×4 & Pick-up
Aston Martin DB12Exclusive Car

Ook interessant!

  • Kia EV9 video: 10 dingen waar Volkswagen wakker van ligt
  • Ook de Kia EV9 krijgt een bloedsnelle GT-versie
  • Kia EV9
    BREEK: Dít is de splinternieuwe Kia EV9
  • Kia EV5: de EV9 krijgt een klein broertje

Nieuwste artikelen

  • Nieuw automerk uit controversieel land, maar het is geen Chinees!
  • Is de dieselauto dood en begraven?
  • Doemscenario: komende jaren meer verkeersdoden
  • Video: Dit ongeluk zie je van een kilometer ver aankomen
FacebookTweetPinLinkedIn

EV9, Kia, vrouwen

Vorig bericht: « BREEK: Carlos Sainz mist GP Saudi-Arabië 2024
Volgend bericht: EV rijders gaan massaal overstappen op benzine »

Lees Interacties

Reacties

  1. Otua zegt

    8 maart 2024 om 14:37

    “soms vergeet ik zelfs de extra zitrijen achter me” je zou bijna zeggen dat ze gewoon overbodig zijn in meer dan 9/10 gevallen

    Login om te reageren
  2. waterisnat zegt

    8 maart 2024 om 14:43

    “Energie-efficientie”
    Ze hebben wel harde kennis en expertise, dat is duidelijk.

    Login om te reageren
  3. JelmerS zegt

    8 maart 2024 om 15:33

    Jury: “die blauwe heeft gewonnen”

    Login om te reageren
    • Wolflow zegt

      9 maart 2024 om 07:41

      😂

      Login om te reageren
  4. DeWitteCondor zegt

    8 maart 2024 om 15:47

    Het is altijd wat link om zoiets te posten en ik bedoel het absoluut niet vervelend richting het andere geslacht, maar waarom is er überhaupt een Woman Worldwide CotY? Dan rol je de rode loper ook uit voor allerlei vrouwonvriendelijke opmerkingen. Zorg gewoon dat je genoeg ervaring en expertise hebt om in de CotY jury te komen (ik ga er anno 2024 even vanuit dat daar geen selectie op geslacht wordt gemaakt …) en laat dit gedoe joh. Het zijn ook weer auto’s waarvan ik denk man, man, man (opzettelijk, inderdaad).

    Energie efficiëntie bij een Kia EV9 van bijna 2700kg en met een derde zitrij die werkelijk niemand in het echte leven gebruikt (en zo wel, dat is mishandeling, koop een busje!). Het is gewoon Jiskefet.

    Login om te reageren
  5. potver7 zegt

    8 maart 2024 om 16:07

    Een Kia EV9 is dus geen ‘large car’ en ook geen ‘family car’… ?
    En om ’t nog leuker te maken: als een BMW 5-serie een ‘large car’ is, waar zit de 7-serie dan? Je zou zeggen dat de 5-serie een mid-sized saloon is in US-marketing-speak.
    Niet echt een logische categorie-indeling dus.

    En als ik de ronkende tekst op de site van wwcoty.net lees, dan vraag ik me serieus af hoeveel Kia heeft betaald om bovenaan te mogen eindigen:

    “Despite its considerable length of 5 meters, the vehicle excels in aerodynamics, contributing to its exceptional performance.”
    “The Kia EV9 is truly a game-changer for electric vehicles. It will be the vehicle we look back on down the road and say ‘that is when EVs became truly affordable, user-friendly and desirable for all consumers’. No other vehicle has taken the same risks and pushed the design and engineering boundaries to the same limit.”

    Pfff…..

    Login om te reageren
    • DeWitteCondor zegt

      8 maart 2024 om 16:15

      Kennelijk was Tesla dus niet de game-changer, maar wel de Kia EV9. Tot zover weer.

      Login om te reageren
      • Wolflow zegt

        9 maart 2024 om 07:46

        Zodra je interieur mee neemt in beoordeling zakt Tesla als een baksteen in score. Wellicht dat ze uit nostalgie in het (voormalige) Oostblok nog punten geven voor een Lada voorzien van Android tablet en echt leder van de kunst koe.

        Login om te reageren
    • marco22 zegt

      8 maart 2024 om 17:35

      De Volvo EX30 gewonnen als Family Car. Dus ja, wat heb je dan nog meer nodig in het leven? :D

      Login om te reageren
      • drtim zegt

        8 maart 2024 om 23:31

        Kinderen zonder benen, meer past er niet achterin…

        Login om te reageren
    • degrotemuis zegt

      9 maart 2024 om 21:10

      Wel enorm knap, een oversized SUV roemen om de efficiëntie. Ja, een CW waarde van 0.28 is op zich wel netjes voor het type auto, maar nu ook niet bepaald het meest aerodynamische wat er te koop is. Zelfs WLTP met zijn lage gemiddelde snelheid komt niet bepaald op een laag verbruik. En met het frontaal oppervlak van de EV9 verwacht ik geen goede scores op de snelweg, nog los van het gewicht en de gevolgen daarvan voor de rolweerstand.

      En wat een onzin verder zeg. Geavanceerde oplossingen als een grille met ledverlichting en draaiende stoelen? Level 3 autonoom rijden, zonder dat hier goedkeuring voor is? De grenzen van design en techniek verlegd? Klinkt meer als reclame voor Kia dan een serieuze verkiezing zo.

      Login om te reageren
  6. cossiekiller zegt

    11 maart 2024 om 11:56

    En nu terug de keuken in, en snel!

    Login om te reageren

Geef een reactie Reactie annuleren

Je moet ingelogd zijn op om een reactie te plaatsen.

Autoblog

  • Home
  • Lease
  • Rijtesten
  • Adverteren
  • Nieuwsbrief
  • Privacy
  • Huisregels
  • Over ons
  • Disclaimer
  • Algemene voorwaarden
  • Consent

Merken

  • Alfa Romeo
  • Aston Martin
  • Audi
  • Bentley
  • BMW
  • Bugatti
  • Chevrolet
  • Citroën
  • Cupra
  • Dacia
  • Donkervoort
  • Ferrari
  • Fiat
  • Ford
  • Honda
  • Hyundai
  • Infiniti
  • Jaguar
  • Jeep
  • Kia
  • Lada
  • Lamborghini
  • Lancia
  • Land Rover
  • Lexus
  • Lotus
  • Lynk & Co
  • Maserati
  • Mazda
  • Mercedes-Benz
  • MINI
  • Mitsubishi
  • Morgan
  • Nissan
  • Opel
  • Peugeot
  • Polestar
  • Porsche
  • Renault
  • Rolls-Royce
  • Saab
  • Seat
  • Skoda
  • Smart
  • SsangYong
  • Subaru
  • Suzuki
  • Tesla
  • Toyota
  • Volkswagen
  • Volvo

Social

Download onze apps

Download de iPhone app Download de Android app

Autoblog.nl

© 2004 – 2025 Autoblog · Powered by Truer than North