• Spring naar de hoofdnavigatie
  • Door naar de hoofd inhoud
Autoblog.nl

Autoblog.nl

  • Home
  • Formule 1 »
    • Max Verstappen
  • Automerken
  • Occasions
  • Podcasts
  • Rijtesten
  • Video’s »
    • Alles
    • Autoshows
    • Aankoopadvies
    • Mijn auto
    • Rijtesten
  • EV’s
  • Spots »
    • Upload
  • Login

Dit is de Dodge Charger SRT8

Auteur: CasperH, gepost 9 februari 2011 om 13:03 – 69 Reacties

Dodge Charger SRT8
Het toppertje uit de Charger lijn is geen trutje, zo lijkt het. De basis voor dit beest is een 6.4 liter HEMI V8. Mjammie!

De Charger werd recent vernieuwd en dus was het duimen draaien voor de liefhebbers van Real American Muscle in afwachting van de snelste uitvoering, de SRT8. Hij lijkt niet helemaal af want er zit een enorm gat in de voorbumper maar dit is toch echt “the real deal”, wat een beest.

De HEMI V8 levert 471 pk en een koppel van 630 Newtonmennekes via een vijftraps automaat die ook met peddeldingen achter het stuur bediend kan worden. De topsnelheid wordt geschat op ongeveer 280 kilometer per uur en de sprint naar de honderd moet ergens onder de 5 seconden plaats vinden. Omdat Dodge graag de hippies tegemoet komt schakelen ze vier van de acht cilinders uit op het moment dat deze niet nodig zijn. Ook wordt de SRT8 uitgerust met 20 inch aluminium wielen welke worden vastgeschroefd aan een variabel onderstel dat gekoppeld is aan Sport en Auto settings. De remmen zijn groter dan de velgen onder je moeders boodschappenwagentje: 14,2 inch om precies te zijn.

Er zit overigens ook iets meer muzikaal vermogen in deze auto dan in die van je moeder: 900 watt pompt uit je 19 Harman Kardon speakers. Lekker hoor!

Ook interessant!

  • Mijn Auto: Dodge Charger SRT Hellcat (717 pk) van Jan
    Mijn Auto: Dodge Charger SRT Hellcat (717 pk) van Jan
  • Dit is het eerste slachtoffer van de Stellantis-fusie
  • Video: Dodge-bestuurder denkt indrukwekkend te kunnen invoegen
    Video: Dodge-bestuurder denkt indrukwekkend te kunnen invoegen
  • Jonge Ricky Bobby
    Dodge gaat de snelst sprintende auto ooit maken

Nieuwste artikelen

  • Buitenkansje: koop deze unieke AMG op Marktplaats!
  • Gespot – De nieuwe Vanquish in het kwadraat
  • R8-bestuurder wordt bijna gespiest bij crash in Hendrik-Ido-Ambacht
  • Politiehelikopter stopt dronken automobilist bij Lelystad
FacebookTweetPinLinkedIn

charger, Dodge, srt-8

Vorig bericht: « Nissan GT-R 2011 heeft nu ook een prijskaartje
Volgend bericht: Mooie dingen die Saabs! »

Lees Interacties

Reacties

  1. DePannekoek zegt

    9 februari 2011 om 13:05

    prijs?

    Login om te reageren
    • CasperH zegt

      9 februari 2011 om 13:11

      @DePannekoek: als die bekend zou zijn, zou die dan in het artikel staan denk je? Ik denk het wel ;)

      Login om te reageren
      • DePannekoek zegt

        9 februari 2011 om 13:17

        @CasperH: Sommige mensen vergeten wel eens dingen :) Dus weet maar nooit.

        Login om te reageren
        • robbie zegt

          9 februari 2011 om 13:22

          @DePannekoek: is sowieso niet in Europa leverbaar ;) En in de VS komt hij pas in de herfst op de markt. De prijs laat dus nog wel ff op zich wachten.

          Login om te reageren
    • racethesun88 zegt

      9 februari 2011 om 17:52

      @DePannekoek: Zal wel rond de 40 000-45 000 Dollar zijn, net zoals de oude SRT8.

      Login om te reageren
  2. Daveee zegt

    9 februari 2011 om 13:06

    Wat een ‘mooie’ uitgebouwde audigrill zeg. Niet echt fraai..

    Login om te reageren
  3. Arno's zegt

    9 februari 2011 om 13:08

    Een dodge met een oversized audigrille en insignia zijflanken.
    Al bij al een lelijk beest, is mijn mening dan he.

    Login om te reageren
  4. gedwongenleaser zegt

    9 februari 2011 om 13:09

    Ik ben geen americano fan maar vind deze bak er echt strak uit zien, met name die Veyron velgen (geloof sang noir editie ofzo) doen hem erg goed. Gaat zoiets nog een beetje de bocht om of is dat nog altijd huilen met de pet op?

    Login om te reageren
  5. Freewarefreak zegt

    9 februari 2011 om 13:10

    Heerlijk! American Pron! En toch hè.. waarom hebben ze nou een retro versie van de Challenger gemaakt.. ik had veel liever gezien dat deze bovenstaande Charger niet had bestaan en dat ze een retro versie van de 68 Charger hadden gemaakt. Dan hadden ze mij helemaal aan de zuurstof kunnen leggen..

    Login om te reageren
    • carmasterr zegt

      9 februari 2011 om 13:59

      @Freewarefreak:

      Amen!

      Login om te reageren
    • Esprit_de_Flandre zegt

      9 februari 2011 om 21:58

      @Freewarefreak: De marketeers zullen de namen tegen elkaar afgewogen hebben, en de Challenger heeft gewonnen. Charger kreeg als troostprijs een semi-reïncarnatie…

      Login om te reageren
  6. Laue zegt

    9 februari 2011 om 13:15

    grille is wennen,voor de rest. NICE!

    Login om te reageren
  7. blondelady zegt

    9 februari 2011 om 13:16

    lekker lekker, dikke voorkant, mooie grill en die velgen zijn ook erg gaaf. De kleur is erg pittig maar het siert deze dodge wel.

    Login om te reageren
  8. Stopwearingpants zegt

    9 februari 2011 om 13:17

    Dit is volgens mij de challenger en niet de charger…

    Login om te reageren
    • CasperH zegt

      9 februari 2011 om 13:22

      @Stopwearingpants: volgens mij ziet u dat verkeerd.

      Login om te reageren
  9. Jayceon zegt

    9 februari 2011 om 13:23

    Kunnen die Yanks wel. Brute auto’s bouwen. Wat me een beetje tegenviel is het vermogen. Nu kan dat komen omdat ik net het artikel las over de GTR die 530pk & 612nm uit een 3.8 V6 haalt. Dan zou je zeggen dat die 6.4 V8 toch wel richting die 600 zou kunnen. Desalniettemin, 471 is nog steeds geen teringzooi. Dikke bak!

    Login om te reageren
    • BaySideBlueBoy zegt

      9 februari 2011 om 13:39

      @Jayceon: Er is iets als atmosferisch motorblok, een turbogemotoriseerde motorblok, een biturbogemotoriseerde motorblok en een kompressorgemoteriseerde motorblok. ;)

      Login om te reageren
      • BaySideBlueBoy zegt

        9 februari 2011 om 13:41

        @BaySideBlueBoy: *kompressorgemoteriseerde compressorgemotoriseerde

        Login om te reageren
        • bozewolf zegt

          9 februari 2011 om 14:14

          @BaySideBlueBoy: En dan nog triple turbo, quad turbo, turbo + compressor… maar inderdaad, je kan geblazen niet regelrecht vergelijken met NA als het om inhoud gaat.

          Login om te reageren
      • barney zegt

        9 februari 2011 om 15:55

        @BaySideBlueBoy: Leuk & aardig, maar als je zhe Germans bij wil blijven moet je toch zeker die 500 grens wel over. En aangezien Amerikanen niet vies zijn van meergrotersnelleretc. zou 600pk heel niet gek zijn.

        Login om te reageren
    • Citrofiel zegt

      9 februari 2011 om 16:43

      @Jayceon: Het is maar een Charger hè. Misschien hebben ze hem bewust niet tot het uiterste gepusht. Hetzelfde doet Mercedes met de C AMG. Die motor kan, gezien de cijfers van de SLS, ook een stuk meer aan dan waartoe hij in de C AMG gebruikt wordt.

      Login om te reageren
    • Esprit_de_Flandre zegt

      9 februari 2011 om 21:57

      @Jayceon: Met ‘slecht’s 471 pk kunnen de verkopers zeggen dat ze ‘groener’ zijn dan de Deutsche Rivalen. Dat werkt, echt, mensen zijn zo dom…

      Login om te reageren
  10. feije zegt

    9 februari 2011 om 13:24

    ‘Omdat Dodge graag de hippies tegemoet komt schakelen ze vier van de acht cilinders uit op het moment dat deze niet nodig zijn.’

    Als je zo’n auto koopt, dan zijn alle cilinders met bijbehorende pk’s toch altijd nodig of wat?

    Login om te reageren
  11. rocky zegt

    9 februari 2011 om 13:31

    Zo dan!! Wat een geweldige auto!! (en ja, ik hou wel van dit soort auto’s)

    Login om te reageren
  12. JamesBond007 zegt

    9 februari 2011 om 13:51

    Zie ook dat ze de R8 V10 wielen gekozen hebben als rip-off.
    Staat ‘m wel goed hoor!

    Login om te reageren
    • E34M5Touring zegt

      9 februari 2011 om 15:14

      @JamesBond007: Als we dan toch vergelijken vind ik ze meer lijken op de wielen van de X5/6 M

      Login om te reageren
      • JamesBond007 zegt

        9 februari 2011 om 22:07

        @E34M5Touring: zou ook kunnen ja. Die lijken er ook best veel op. Maar de audi wielen waren er wel wat eerder dacht ik.

        Login om te reageren
  13. w0o0dy zegt

    9 februari 2011 om 13:51

    5 traps automaat… het mocht niks kosten? echt achterhaald en helemaal raar als je wel cilinder uitschakelen toepast ivm het verbruik.

    Login om te reageren
  14. carmasterr zegt

    9 februari 2011 om 14:04

    Ik wil m zo graag mooi vinden, maard at lutk toch niet helemaal.
    Het vorige model vond ik wat saai, wat gewoontjes, maar kon er zeker mee door.
    Dit is dan weer ’te japans’ en dan bedoel ik vooral de Evo X neus. Al zie ik wel dat ze aan de achterzijde geprobeerd hebben meer op de roots terug te grijpen met een LED achterlichtpartij die doet denken aan de ’69.
    Maar toch jammer dat er hier geen retro versie van gekomen is, en dat we het moeten doen met een opgepompte 300C.
    Misschien iets voor meneer Foose om te proberen?

    Login om te reageren
    • carmasterr zegt

      9 februari 2011 om 14:06

      @carmasterr:

      maar dat lukt

      Login om te reageren
  15. C220AMG zegt

    9 februari 2011 om 14:12

    Toch niet helemaal mijn ding hoor die Amerikaanse krachtpatsers, lekker vermogen maar technologische innovatie ho maar. Zit hier nu nog bladvering in of niet? :P

    Login om te reageren
    • carmasterr zegt

      9 februari 2011 om 17:49

      @C220AMG:

      Waar heb je technische innovatie voor nodig dan?
      Waar is dat goed voor?

      Login om te reageren
      • C6_R zegt

        9 februari 2011 om 18:31

        @carmasterr: Dat is premium! ;)

        Login om te reageren
        • carmasterr zegt

          11 februari 2011 om 16:23

          @C6_R:

          Owja!
          Daar heb ik over gelezen in de Fabeltjeskrant!

          Login om te reageren
      • C220AMG zegt

        9 februari 2011 om 19:30

        @carmasterr: Ik vind gewoon niet dat je stil moet blijven staan in de tijd en best mag innoveren. Persoonlijk vind ik dat als iets goed is dat je dan best kan proberen het beter te maken m.b.v. nieuwe technieken echter denken ze daar in de Amerikaanse automotive industrie anders over. Never change a winning team? Why not, if we make it even better. Volgens mij een verschil van cultuur!

        Login om te reageren
      • Esprit_de_Flandre zegt

        9 februari 2011 om 21:54

        @carmasterr: Als we de technologische vooruitgang even helemaal weggooien kunnen we net zo goed allemaal weer in kevers en 2CV’s gaan rijden.

        Login om te reageren
        • carmasterr zegt

          11 februari 2011 om 16:21

          @Esprit_de_Flandre:

          Zou ik geen probleem mee hebben.
          Maar zitten we qua technische innovatie(hardware) niet al aan het plafond?
          Ik bedoel, waar is NightVision goed voor, waarom wil je iDrive, welke idioot staat op sochtends en denkt ik moet aan de Side Lane Assist? Allemaal overbodige gimmicks, vind ik. Het maakt de auto’s onnodig zwaar en ingewikkeld.
          Zeuren over het milieu terwijl een Golf 1400 kilo weegt dankzij alle elektro brut. En als je dan eens een keer naar de dealer moet met een storing kan je een nieuw bakbeest kopen, want als de computer eraan is, is je auto total loss.
          Technische innovatie is geweldig, als je het maar voor zinnige dingen gebruikt, en niet voor een nieuwe iPad verbinding in je Land Cruiser.

          Login om te reageren
          • Esprit_de_Flandre zegt

            11 februari 2011 om 22:12

            @carmasterr: True, maar mensen willen al dat comfort niet opgeven. Erger nog, al die elektronische brol is extra verkoopsargument. Over kilo’s spreekt een verkoper nooit, tenzij het een sportwagen is, en dan nog.

            Login om te reageren
  16. vali1992nl zegt

    9 februari 2011 om 14:12

    Ik mis eigenlijk die typische bobble onder het achterste zijraam. Dat maakte de charger nou juist zo herkenbaar. Verder blijft dit een auto om hebberig van te worden :P there is no substitute for qubic inches! xD

    Login om te reageren
  17. bozewolf zegt

    9 februari 2011 om 14:15

    Het is een brute bak, maar een echte muscle car is het toch niet meer, he.

    Liever een nieuwe ‘Stang!

    Login om te reageren
  18. Lan_Evo zegt

    9 februari 2011 om 14:24

    Vind hem wel echt een brute uitstraling hebben, beetje jammer alleen van de 5-traps automaat, maar ook wel begrijpelijk, zal daar wel vraag naar zijn neem ik aan.

    Login om te reageren
  19. As_long_as_it_is_fast zegt

    9 februari 2011 om 14:26

    Echt typisch amerikaans bruut geweld. En het lukt hen nog ook. Dit ziet er echt goed uit. Nu moet ik eerlijk zijn, de modellen van vroeger, die je ziet in de oudere films, 69 mustangs en challengers enzo, zien er wel beter uit. Maar dit kan er ook best mee door hoor!

    Login om te reageren
  20. spykerboy zegt

    9 februari 2011 om 14:39

    nu snap ik dus waarom ik zo goedkoop een SRT8 in koeweit kon kopen… 22K euro en had em al (nieuw)… nu dus duidelijk :P maja koop wel ouwe type als ik hem alsnog ga kopen.. die is mooier dan deze

    Login om te reageren
  21. heineheine zegt

    9 februari 2011 om 15:14

    Jammer dat de verhoudingen tegen alle principes in gaan. Bruut zal het zeker zijn, maar een GT-r doet hetzelfde met ook nog een een mooie vorm.

    Login om te reageren
  22. Arnold-JR zegt

    9 februari 2011 om 15:18

    Leuk ding, ook de kleur.
    Geen gekke specs ook.
    Helaas onbetaalbaar in NL, jammer :P

    Login om te reageren
  23. sjonnieturk zegt

    9 februari 2011 om 15:27

    Goeiegod! En dan te denke dat ik de impala wilde vervangen door een 2006 Daytona R/T. Ik ga denk ik rustig doorsparen.. want dat ziet er dus erg mjammie uit! :P

    Login om te reageren
  24. dennisberkhout zegt

    9 februari 2011 om 15:33

    Toen de eerste versie van de Charger reïncarnatie was vertoond, was ik teleurgesteld. Die had niet genoeg uitstraling om zich te verschillen van een 300C, belangrijker nog is dat het naar mijn mening geen opvolger was van het origineel.
    Nu de nieuwe Charger is geintroduceerd, prefereer ik deze boven de nieuwe Chrysler 300. Dit ziet er weer echt Dodge-waardig uit. Volgens mij is het ook een terechte opvolger van het geliefde origineel uit de jaren 60 en 70. Nice :D

    Login om te reageren
  25. Megakix zegt

    9 februari 2011 om 15:40

    Samenwerking met Peugeot gehad ? (grille…). Het vermogen is een ietwat weinig….dus dat wordt een supercharger erop knallen. Verder mooie bak !

    Login om te reageren
  26. Aquios zegt

    9 februari 2011 om 15:47

    FF die bumper die door loopt in die gril rood spuiten en dan vind ik hem schitterend

    Login om te reageren
  27. mrdjm zegt

    9 februari 2011 om 15:56

    Zo die is dik! en ik vind de grill best wel mooi! Geen Adui grill copy, maar wel groot en stoer 8)

    Login om te reageren
  28. Citrofiel zegt

    9 februari 2011 om 16:43

    Fiat-logo erop en kom maar hier! ;)

    Login om te reageren
    • Esprit_de_Flandre zegt

      9 februari 2011 om 21:52

      @Citrofiel: Nieuwe Chroma? Dacht het niet…

      Login om te reageren
      • Citrofiel zegt

        9 februari 2011 om 22:35

        @Esprit_de_Flandre: Dodge willen ze hier niet meer leveren en voor Fiat is het eigenlijk onrendabel een D-segmenter zelf te ontwikkelen. Ziehier de oplossing. :) Is het zo vreemd gedacht? Die Fiat Freemont aka Dodge Journey had ook niemand verwacht.

        Login om te reageren
        • Esprit_de_Flandre zegt

          9 februari 2011 om 23:29

          @Citrofiel: Fiat Freemont had ik wel zien aankomen, maar dan wel als SUV (want hebben ze nog niet) en niet als vervanger voor de Fiat MPV-waarvan-ik-nu-even-niet-op-de-naam-kom.

          Maar de Charger als Fiat? Bwa, akkoord het is niet onmogelijk, maar ik kan me niet voorstellen dat dat hier goed gaat verkopen.

          Login om te reageren
          • Citrofiel zegt

            9 februari 2011 om 23:33

            @Esprit_de_Flandre: Zo’n Freemont wel dan? Ik vind het allemaal zo’n goedkope onzin, dat rebadgen… :evil:

            Ik denk/hoop ook niet dat hij komt hoor, maar je weet het niet met die Italianen…

            Login om te reageren
  29. mikeslsamg zegt

    9 februari 2011 om 16:59

    Wow vet, maar waarom is de nieuwe charger een vierdeurs? de orginele uit de 60s was toch gewoon een tweedeurs.

    Login om te reageren
    • Laue zegt

      9 februari 2011 om 17:19

      @mikeslsamg:
      Omdat de challenger al de tweedeurs vertegenwoordigd.

      Login om te reageren
  30. Justawheelchairguy zegt

    9 februari 2011 om 18:11

    Wauw…deze is echt wel bruut!

    Login om te reageren
  31. BananaFlip zegt

    9 februari 2011 om 18:30

    Lijkt wel een Evo X van voren. Die zou ik overigens liever hebben.

    Login om te reageren
  32. C6_R zegt

    9 februari 2011 om 18:52

    Lekker dik en in your face, lekker schreeuwerig rood ook. Me likey!

    Dodge is goed bezig sinds hun bijna dood ervaring!

    1:1 HotWheels die zijn ontworpen door grote kinderen in plaats van accountants!

    Login om te reageren
    • integralechubasco zegt

      9 februari 2011 om 19:03

      @C6_R: inderdaad…

      Login om te reageren
    • carmasterr zegt

      11 februari 2011 om 16:29

      @C6_R:

      En toch hadden ze die grille moeten laten.
      Dat is mijn enige puntje hieraan.

      Login om te reageren
  33. Dimglor zegt

    9 februari 2011 om 20:35

    Sorry, maar ik vind hem echt niet mooi.. :s

    Login om te reageren
  34. Esprit_de_Flandre zegt

    9 februari 2011 om 21:51

    YUK! Zo’n GAT in die voorkant. Lijkt nu wreed op de Mitsu Lancer, maar dan Lomper.

    Login om te reageren
  35. AudiQuatro zegt

    9 februari 2011 om 22:34

    Hij geil! Een stuk beter als de vorige!! Maar doe mij toch de challenger maar;)

    Login om te reageren
    • clubbtraxx zegt

      10 februari 2011 om 00:20

      @AudiQuatro: Mij ook, en laten we hopen dat die wondermooie Challenger niet net zo verneukt word als de Charger.
      (want ook het oude model is de naam Charger onwaardig)

      Login om te reageren
  36. MichaelvdBroek zegt

    10 februari 2011 om 13:36

    wat een gave bak is het ook :D

    Login om te reageren
  37. erddo zegt

    21 maart 2011 om 19:20

    mmmmmmmmmmmmmmmmmmmmm………..

    Login om te reageren
  38. jdp1234 zegt

    11 april 2011 om 19:34

    echt lelijke amerikaan

    Login om te reageren

Geef een reactie Reactie annuleren

Je moet ingelogd zijn op om een reactie te plaatsen.

Autoblog

  • Home
  • Lease
  • Rijtesten
  • Adverteren
  • Nieuwsbrief
  • Privacy
  • Huisregels
  • Over ons
  • Disclaimer
  • Algemene voorwaarden
  • Consent

Merken

  • Alfa Romeo
  • Aston Martin
  • Audi
  • Bentley
  • BMW
  • Bugatti
  • Chevrolet
  • Citroën
  • Cupra
  • Dacia
  • Donkervoort
  • Ferrari
  • Fiat
  • Ford
  • Honda
  • Hyundai
  • Infiniti
  • Jaguar
  • Jeep
  • Kia
  • Lada
  • Lamborghini
  • Lancia
  • Land Rover
  • Lexus
  • Lotus
  • Lynk & Co
  • Maserati
  • Mazda
  • Mercedes-Benz
  • MINI
  • Mitsubishi
  • Morgan
  • Nissan
  • Opel
  • Peugeot
  • Polestar
  • Porsche
  • Renault
  • Rolls-Royce
  • Saab
  • Seat
  • Skoda
  • Smart
  • SsangYong
  • Subaru
  • Suzuki
  • Tesla
  • Toyota
  • Volkswagen
  • Volvo

Social

Download onze apps

Download de iPhone app Download de Android app

Autoblog.nl

© 2004 – 2025 Autoblog · Powered by Truer than North