Dit is de eerste Aston Martin DB4 GT Zagato Continuation

Auteur: , 18 Reacties

Het goede nieuws is dat je de Aston Martin binnenkort in het echt kunt zien!

Ruim twee jaar geleden maakte Aston Martin bekend de iconische DB4 Zagato nieuw leven in te blazen met het exclusieve Continuation programma. Met de klassieke auto in het achterhoofd, bouwen Aston Martin en Zagato een gloednieuwe auto die niet onder doet voor het origineel uit de zestiger jaren. Dit doen ze overigens niet alleen met de DB4. Ook de DB5 en de DBS GT Zagato uit de James Bond-film Goldfinger krijgt een nieuw leven met het programma.

Dit is de eerste Aston Martin DB4 GT Zagato Continuation

De eerste DB4 GT Zagato Continuation is inmiddels af. De auto is te zien op de foto’s in dit artikel en is live voor het eerst te zien tijdens de 24u van Le Mans. Aston Martin zal de auto tentoonstellen op de VIP hospitality van het merk op Le Mans. In totaal worden er slechts 19 van gebouwd.

Dit is de eerste Aston Martin DB4 GT Zagato Continuation

Vakmannen (m/v) hebben 4.500 uur gewerkt aan de auto. De voertuigen van het Continuation gaan we helaas nooit op de openbare weg zien. Omdat Aston Martin en Zagato zoveel mogelijk trouw blijven aan het origineel komen de auto’s niet in aanmerking voor een kenteken. Het ontbreekt ze immers aan allerlei vereiste veiligheidseisen. De DB4 GT Zagato Continuation kost overigens ruim 1,6 miljoen euro exclusief belastingen.



18 reacties

Wie wordt er Vakantieauto van het jaar in de FUN categorie, bekijk het HIER!
Aston en Zagato. Een van de mooiste samenwerkingen in de auto-industrie, prachtig! 🇬🇧 🇮🇹
@hhitalia: vlak Honda en Autostyle niet uit he!
De ‘grap’ is juist een klassieker zodanig updaten ze een new lease of life krijgen a.h.w. Er zijn veel bedrijfjes in Engeland die er gespecialiseerd in zijn. Upgraded suspension and brakes, nieuwe motor (wel van eenzelfde merk), dat soort dingen.
Tja een auto waar je niet eens de weg mee op kunt is gewoon een ding…
alle essentie van de auto is eruit gehaald en daar kan het uiterlijk niets aan veranderen.
@gebruikersnaam3: gewoon zelf een oud chassis aandragen. Wellicht staat er nog wel een DB4 ergens weg te rotten als je de auto heel graag op kenteken zou willen hebben.
Zo’n DB4 Zagato is misschien wel de mooiste en meest begeerlijke auto aller tijden. Maar dit…
Je mag er niet de weg mee op, het is ook geen klassieke de DB4 Zagato. Eigenlijk is het gewoon een DB4 Zagato schaalmodel in de schaal 1:1.
@mashell: Genoeg stukken asfalt waar je wel mag rijden met deze auto
@f40racer: uiteraard zullen de mensen die deze wagen (kunnen) kopen we een oprijlaan hebben die langer is dan het circuit van Zandvoort. Maar toch is het een beetje net niet.
@mashell: gewoon effe 25 jaar wachten en dan kun je hem op amerikaans kenteken krijgen. Of je probeert aan een gecrashte db4 te komen en dan verwissel je gewoon het vin nummer
@antoombom2000: er zijn 19 originele DB4 Zagato modellen. Het is één van de meest waardevolle en gezochte wagens, eventjes omkatten gaat opvallen.
Tja, het is pure kunst, maar het moet toch wel verleidelijk zijn om op een mooie zondag ochtend er niet mee te gaan rijden….
Tering Jantje, wat een parel deze wagen!
Als fabrikanten in hele kleine oplages bouwen kunnen ze toch vrijstelling krijgen zodat er wel mee op de openbare weg mee gereden kan worden?
@emping: daar schep je een gevaarlijk precedent mee.
Wel jammer want z’n beauty wil je gewoon op de openbare weg zien!
Ik blijf het een te opzichtige manier van uitmelken vinden. Ik heb het al eens eerder vergeleken met het opnieuw uitbrengen van bijv de nachtwacht…..zouden we toch ook ongelofelijke nep vinden. Deze aston (en de E-types die “alsnog”gebouwd zijn)….helemaal niks. Het origineel daarin tegen: misschien wel de mooiste auto ooit.
Schitterend! Tof dat ze dit gewoon doen en zo origineel mogelijk, voor mij is dit echt een stuk kunst. Aston en Zagato en daar is dit het perfecte voorbeeld van!
Ze bouwen ook de DB 4 GT (dus zonder Zagato) als Continuation, en die is in principe ook alleen voor het circuit.
Alleen is er een Britse eigenaar die hem heeft laten ombouwen voor straatgebruik. Koste hem nog even £160.000 extra, maar dan heb je ook wat.
Ben heel benieuwd hoe de waardeontwikkeling hiervan zal verlopen. Waar je met de originele exemplaren gewoon de weg op kan, mag dit niet met deze auto’s. Ben benieuwd hoe de markt hier naar kijkt.

Geef een reactie:

Je moet ingelogd zijn om reacties te posten, registreren kan HIER (ook via Facebook).