• Spring naar de hoofdnavigatie
  • Door naar de hoofd inhoud
Autoblog.nl

Autoblog.nl

  • Home
  • Formule 1 »
    • Max Verstappen
  • Automerken
  • Occasions
  • Podcasts
  • Rijtesten
  • Video’s »
    • Alles
    • Autoshows
    • Aankoopadvies
    • Mijn auto
    • Rijtesten
  • EV’s
  • Spots »
    • Upload
  • Login

Dit is de Ferrari 488 GTB, met 670 turbo-pk’s

Auteur: sir_smokalot, gepost 3 februari 2015 om 12:13 – 169 Reacties

Afbeelding Dit is de Ferrari 488 GTB, met 670 turbo-pk’sAfbeelding Dit is de Ferrari 488 GTB, met 670 turbo-pk’sAfbeelding Dit is de Ferrari 488 GTB, met 670 turbo-pk’sAfbeelding Dit is de Ferrari 488 GTB, met 670 turbo-pk’sAfbeelding Dit is de Ferrari 488 GTB, met 670 turbo-pk’sAfbeelding Dit is de Ferrari 488 GTB, met 670 turbo-pk’sAfbeelding Dit is de Ferrari 488 GTB, met 670 turbo-pk’sAfbeelding Dit is de Ferrari 488 GTB, met 670 turbo-pk’s

Ferrari 488 GTB
And the hits keep on coming….. Maranello’s nieuwste beest luistert naar de naam 488 GTB, en doet 0-200 km/u in 8,3 seconden!

Zojuist onthuld: de langverwachte Ferrari 458-opvolger slash facelift, compleet met gehate turbotechniek. Met een knipoog naar de – 40 jaar oudere – 308 GTB krijgt deze de naam 488 GTB mee. De kerncijfers:

3.902 cc V8 turbo
670 pk @ 8,000 rpm
760 Nm maximumkoppel
0-100 km/u in 3,0 s
0-200 km/u in 8,3 s
Topsnelheid: > 330 km/u
Rondje Fiorano in 1:23 minuten

De motor meet net geen 4 liter, waarbij mee zal spelen dat auto’s met een grotere cilinderinhoud dan dat in China extra zwaar belast worden. Ferrari beweert dat de 488 50% meer downforce heeft dan de 458, en minder luchtweerstand. Diverse innovatieve features werden speciaal voor dit doel ontwikkeld, waaronder een dubbele voorspoiler, speciale luchtinlaten aan de zijkanten en achter de implementatie van actieve aerodynamica in combinatie met een geblazen spoiler. De aerodynamisch gevormde bodemplaat, is voorzien van wervelingelementen.

Achteraan kreeg de diffuser – nu voorzien van actieve kleppen – een agressieve hellingshoek. Hierdoor werden de uitlaten een stukje verplaatst. Ook nieuw zijn de ronde LED-achterlichten.

Net zoals bij de California is het volledige maximumkoppel alleen in de hoogste versnelling beschikbaar, vanaf 3.000 tpm.

Ook interessant!

  • Gespot - De enige Ferrari GTB Turbo op gele platen
  • Wie wint? Ferrari 488 Pista 800 pk vs Opel Kadett 800 pk
    Wie wint? Ferrari 488 Pista 800 pk vs Opel Kadett 800 pk
  • Video: Ferrari deelt actiebeelden van 296 GTB
    Video: Ferrari deelt actiebeelden van 296 GTB
  • Video - het geluid van de Ferrari 296 GTB

Nieuwste artikelen

  • Lexus LFA is terug als gelikte coupé
  • Zo stel je de goedkoopste Tesla Model 3 Standard van je dromen samen
  • Toyota GR GT is hier: V8, 650 pk, 850 Nm en een aluminium frame
  • Wat als je een supercar als schilderij gebruikt?
FacebookTweetPinLinkedIn

488, Ferrari, geneve-2015, gtb, rood

Vorig bericht: « Gelekt: dit is de Opel Corsa OPC [updated]
Volgend bericht: Videocompilatie: zo klinken de F1-motoren van 2015 [updated] »

Lees Interacties

Reacties

  1. SpeedGeneration zegt

    3 februari 2015 om 12:15

    Beetje vreemde luchtinlaten in de zijkant, maar verder zeer geslaagd!

    Login om te reageren
    • RuVi zegt

      3 februari 2015 om 15:34

      @lenny98: er moest wel een spijl in anders kunnen er hele vogels, katten en peuters in opgezogen worden…

      Login om te reageren
    • jrk68 zegt

      3 februari 2015 om 16:11

      @lenny98:
      De 458 vond ik al geen schoonheid en dit is in mijn optiek zeker geen verbetering.
      Ik moet toegeven dat ik verwent ben, kom uit een tijdperk waarin Ferrari’s esthetische meesterwerken waren….
      Geen handtasjes met belachelijke vermogens waar je geen ruk mee kan….

      Login om te reageren
      • dmk94 zegt

        3 februari 2015 om 19:12

        @dmk94: moest 60 zijn was iets te snel.

        Login om te reageren
    • Dutchdriftking zegt

      3 februari 2015 om 16:52

      @lenny98: Die vind ik juist mooi! Jammer dat ze het interieur niet even opgefrist hebben, want dat heb ik nooit mooi gevonden bij de 458.

      Login om te reageren
  2. joost1990_2 zegt

    3 februari 2015 om 12:16

    Gaaf! Jammer van de turbo, maar Ferrari kennende houden ze hem hoogtoerig

    Login om te reageren
    • jordip zegt

      3 februari 2015 om 13:16

      @joost1990_2: maximaal vermogen op 8.000 toeren. Neem aan dat hij dan rond de 9.000 haalt ferrari’s kennende inderdaad

      Login om te reageren
      • b00m3rang zegt

        3 februari 2015 om 14:20

        @jordip: op het plaatje is de redline 8000 rpm. Dus vergeleken met de 458 is dat minder, en dat is jammer. Maar als nog best hoogtoering voor een turbo-motor, dus dat hebben ze best goed gedaan. Ookal weten de jappen een skyline tot 10000 rpm te duwen dus het kan blijkbaar toch beter. maarja. Ferrari heeft nog niet zoveel ervaring met turbo’s dus het is ze vergeven.

        Login om te reageren
        • jordip zegt

          3 februari 2015 om 14:37

          @b00m3rang: het maximaal vermogen op 8000 wil niet zeggen dat ze hem daarop afremmen, doen ze bij geen enkele auto. Het maximaal koppel ligt misschien wel op 7600 toeren, zegt niks over het maximaal toerental.

          Login om te reageren
    • tupperware zegt

      3 februari 2015 om 17:25

      @Joost1990_2:
      Turbo’s draaien doorgaans genoeg toeren, de motoren die ze aanblazen echter..

      Login om te reageren
  3. exotic zegt

    3 februari 2015 om 12:17

    Eerste reactie: wow! Tweede reacte: wow! Derde reactie (wanneer ik kritischer kijk): Moet dat enorme gat in de achterflanken zo groot? Ik snap dat je de turbo’s wilt koelen, maar dit gaat wel te ver.

    Login om te reageren
    • pvs1 zegt

      3 februari 2015 om 12:21

      @exotic: Ze houden alvast rekening met een paar after market Gerrits..

      Login om te reageren
    • rob911carrera zegt

      3 februari 2015 om 12:58

      @exotic: denk dat hierbij vorm volgt functie van toepassing is.

      Login om te reageren
      • exotic zegt

        3 februari 2015 om 15:24

        @rob911carrera: Zonder twijfel, helaas dat dit ten behoeve gaat van esthetische kenmerken.

        Login om te reageren
  4. moldauferrari zegt

    3 februari 2015 om 12:17

    Mooi ding en klinkt ook nog een goed voor een turbo motor: http://youtu.be/Ul9fz9RzhVo

    Login om te reageren
  5. Smokey zegt

    3 februari 2015 om 12:17

    Wat zijn die gasten toch aan het overdesignen! Pffft

    Login om te reageren
  6. reggie-boy_rood zegt

    3 februari 2015 om 12:18

    Lijkt wel op een getunede 458..

    Login om te reageren
    • kjeld zegt

      3 februari 2015 om 12:33

      @reggie-boy_rood: Hij doet mij erg aan de Ferrari SP12 van Eric Clapton denken

      Login om te reageren
      • sydney zegt

        3 februari 2015 om 13:32

        @kjeld: Dat zie ik dan weer niet.Die (wonderschone) auto was een hint naar de 512 BB.En die kan ik hier niet in ontdekken.

        Login om te reageren
      • joostvis zegt

        3 februari 2015 om 16:41

        @kjeld: dat is precies waar ik aan moest denken!

        Login om te reageren
  7. berlinetta zegt

    3 februari 2015 om 12:18

    Die twee verticale spijlen in de voorbumper en de luchtgaten aan de zijkant vind ik wat minder, verder een hele mooie auto. Mooier dan de concurrentie. Ben benieuwd naar alle specs en vooral het geluid!

    Login om te reageren
  8. kapiteinaudi zegt

    3 februari 2015 om 12:18

    Ziet er weer mooi uit. Of hij nu mooier is dan de 458 weet ik niet. Denk ook wel dat ik de Huracan verkies boven deze.

    Login om te reageren
    • kapiteinaudi zegt

      3 februari 2015 om 12:32

      @kapiteinaudi: Nu ik een tweede keer kijk is hij toch echt wel mooi. Doe toch maar deze boven de Lambo. Doet me ook wel denken aan de 308 GTB en 288 GTO.

      Login om te reageren
      • E550 zegt

        3 februari 2015 om 12:59

        @kapiteinaudi: ”Hmm, of toch maar niet? Ik weet het niet. Wat zijn keuzes toch moeilijk”

        Login om te reageren
        • f40racer zegt

          3 februari 2015 om 14:19

          @e550: Ach, check je bankrekening even. Dan wordt de keuze waarschijnlijk wat makkelijker.

          Login om te reageren
      • michielb10 zegt

        3 februari 2015 om 14:33

        @kapiteinaudi: dus eerst denk je dat je deze boven de huracan kiest, en dan denk je; hij is toch wel mooi, doe dan de lambo maar?….

        Login om te reageren
        • gillesss123 zegt

          4 februari 2015 om 01:23

          @michielb10: volgens mij moet jij is proberen te lezen?

          Login om te reageren
  9. bozothenutter zegt

    3 februari 2015 om 12:18

    naam ook een beetje verwijzing naar de 288GTO?

    Login om te reageren
  10. kickass zegt

    3 februari 2015 om 12:18

    Is de Ferrari op de foto’s een render? Zo niet, dan ben ik teleurgesteld.

    Login om te reageren
    • Edge zegt

      3 februari 2015 om 12:23

      @kickass: Ja, het is een render. Dat flikt Ferrari al tijden.

      Login om te reageren
    • potver7 zegt

      3 februari 2015 om 13:18

      @kickass: Foto’s? Waar?

      Login om te reageren
  11. dhrwilders zegt

    3 februari 2015 om 12:19

    Lijkt een kruising tussen de LaFerrari en de 458

    Login om te reageren
  12. braapert zegt

    3 februari 2015 om 12:19

    Lijkt meer op een actiemodel dan op de opvolger van de 458

    Login om te reageren
    • nickmercedes zegt

      4 februari 2015 om 16:35

      @braapert: Als je goed kijkt naar het verleden doen ze dat iedere keer maar weer.. 308 werd vervangen door de 328, dat was eigenlijk meer een facelift.. Toen de 360 werd vervangen door de 430, wederom meer een facelift. En nu met de 458 die wordt vervangen door de 488 wat ook meer een facelift is.
      Ik voorspel dat de opvolger van de 488 er wel heel anders eruit zal gaan zien maar dat is slechts giswerk.

      Login om te reageren
  13. sydney zegt

    3 februari 2015 om 12:20

    Kolere..Wat een godvergeten ongelofelijk geile auto is dit geworden zeg.Niet normaal meer.

    Login om te reageren
  14. Bastiaan zegt

    3 februari 2015 om 12:21

    Weinig veranderd, we mooi

    Login om te reageren
  15. Dutchdriftking zegt

    3 februari 2015 om 12:21

    Lijkt zoveel op de 458, maar toch zoveel mooier! Helemaal goed.

    Login om te reageren
  16. xypds157 zegt

    3 februari 2015 om 12:21

    Prachtig

    Login om te reageren
  17. trolle zegt

    3 februari 2015 om 12:22

    nieuw?
    ziet er meer een 458 facelift uit

    Login om te reageren
    • Edge zegt

      3 februari 2015 om 12:25

      @trolle: Dat is het in feite ook. Net zoals de F430 een heftig gefacelifte versie van de 360 Modena was, en de F355 een zwaar gefacelifte versie van de 348 was.

      Login om te reageren
  18. Esprit_de_Flandre zegt

    3 februari 2015 om 12:23

    Zit er eigenlijk enige logica in Ferrari’s naamgeving? 458, 488, 599, 612, etc…

    Betekenen die getallen iets?

    Login om te reageren
    • sydney zegt

      3 februari 2015 om 12:27

      @Esprit_de_Flandre: Ja.En ik heb geen zin om het allemaal uit te typen.Dus;

      http://nl.m.wikipedia.org/wiki/Ferrari_%28automerk%29

      Login om te reageren
    • Edge zegt

      3 februari 2015 om 12:28

      @Esprit_de_Flandre: De logica van de 488 GTB is me nog even onduidelijk, maar 458 stond voor 4.5L V8, 599 stond voor de motorinhoud van 5,999cc, en 612 stond voor 6L V12.

      Login om te reageren
      • potver7 zegt

        3 februari 2015 om 13:21

        @Edge: Ze doen vast hetzelfde truukje dat BMW en Mercedes-Benz tig jaar geleden deden, namelijk dat de krachtbron dezelfde potentie heeft als een ongeblazen 4,8 liter V8.

        Login om te reageren
        • sydney zegt

          3 februari 2015 om 13:35

          @potver7: Nee, wat @dentientonner al twee gezegd heeft.488 cc per cilinder..

          Login om te reageren
    • den10tonner zegt

      3 februari 2015 om 13:01

      @Esprit_de_Flandre: 488 zou de inhoud van één cilinder zijn…

      Login om te reageren
      • jaapiyo zegt

        3 februari 2015 om 15:22

        @den10tonner: Ah kijk…dat kan ik dan wel weer waarderen.

        Login om te reageren
  19. sydney zegt

    3 februari 2015 om 12:23

    De naam 488 GTB laat natuurlijk ruimte over voor een (gelimileerde) 488 GTO..

    Login om te reageren
    • nickmercedes zegt

      4 februari 2015 om 16:36

      @sydney: En vervolgens ook nog een GTS.. Slimme mensen daar bij Ferrari..

      Login om te reageren
  20. Lotus zegt

    3 februari 2015 om 12:23

    Ik zie een Alfa 4C terug in de achterkant/achterruit. Voorkant nog even wennen, achter zeker geslaagd.

    Login om te reageren
    • jrk68 zegt

      3 februari 2015 om 16:50

      @lotus:
      Dan heb ik toch liever een 4C, net even fraaier en ik hoef niks te compenseren….
      Hou ik toch mooi een tonnetje of 3 in mijn zak….

      Login om te reageren
  21. kampioentje zegt

    3 februari 2015 om 12:24

    Wahaauwaaw

    Login om te reageren
  22. philipf zegt

    3 februari 2015 om 12:25

    Zeker wel nice! Behalve de turbo’s dan…

    Login om te reageren
  23. trustmeiamanengineer zegt

    3 februari 2015 om 12:25

    Heerlijk! Alleen is het geluid nog net zo lekker, is nu nog de vraag.

    Login om te reageren
  24. rd1991 zegt

    3 februari 2015 om 12:25

    @sydney jaa ik hoop het!! That’ll be great!

    Login om te reageren
  25. valentinorossi zegt

    3 februari 2015 om 12:26

    -edit: dank u, is inmiddels gefixt-

    Login om te reageren
  26. lamborgfan zegt

    3 februari 2015 om 12:26

    Diiiik! Vind hem net ietsje beter ogen dan de 458 en niet zo saai als de huracan

    Login om te reageren
  27. germancarsftw zegt

    3 februari 2015 om 12:27

    Erg indrukwekkend, maar vind hem er niet mooier op geworden. Er zitten mij net wat teveel gaten in.

    Login om te reageren
  28. sleepyj zegt

    3 februari 2015 om 12:27

    Wat een beauty! Ben benieuwd hoe het turbo blok wordt ontvangen bij de critici.

    Login om te reageren
  29. StijnB zegt

    3 februari 2015 om 12:29

    Correct, als 0-100 in 3s kan, dan zal ook 8,3s of zelfs 25s mogelijk zijn!
    0-100 km/u in 3,0 s
    0-100 km/u in 8,3 s

    Login om te reageren
  30. snorrie zegt

    3 februari 2015 om 12:30

    Dik hoor!

    Login om te reageren
  31. rs_1989 zegt

    3 februari 2015 om 12:30

    Is dit een volledig nieuw model of een grondige facelift?

    Login om te reageren
  32. uncivilsum zegt

    3 februari 2015 om 12:31

    Niet verrasend maar 0.5 seconden sneller dan de 458 speciale op fiorano

    Login om te reageren
    • Edge zegt

      3 februari 2015 om 12:34

      @uncivilsum: Slechts 0,5 seconden sneller ja. Maar hiervan komt ook weer een Challenge Stradale/Scuderia/Speciale. Net zoals dat met de 430 (die voor de 360 was wat deze 488 voor de 458 is) ook gewoon gebeurde.

      Login om te reageren
      • uncivilsum zegt

        3 februari 2015 om 13:13

        @Edge: kunnen we een 700pk 80-100kg lichtere 488 GTO verwachten in de toekomst wat jou betreft?

        Login om te reageren
        • Edge zegt

          3 februari 2015 om 13:29

          @uncivilsum: Ja, afgaand op de trend die Ferrari sinds de 360 heeft ingezet wel. Maar eerst zal de 458 Spider wel aan de beurt zijn en vervangen worden door een 488 GTS/Spider.

          Login om te reageren
  33. motoragent zegt

    3 februari 2015 om 12:33

    Achterkant is erg fraai, heeft qua styling veel weg van de Ferrari Sergio. De voorkant vind ik er daarentegen totaal niet bij passen, die is wel heel scherp ten opzichte van die wulpse kont.

    Ik moet er misschien even aan wennen, de 458 beviel me in eerste instantie ook niet echt, en dat is meestal het geval met Ferrari’s.

    Login om te reageren
  34. jassenroover zegt

    3 februari 2015 om 12:35

    Gewoon een 458 met iets andere lijnen.. Ik vind hem saai.

    Login om te reageren
    • sydney zegt

      3 februari 2015 om 12:47

      @jassenroover: Saai ?.Je kan ‘m niet mooi vinden,je kan het een overdesignd kudthok vinden en je kan überhaupt niets met Ferrari’s hebben.Maar saai.Nee sorry, dat kan er bij mij niet in..

      Login om te reageren
      • Edge zegt

        3 februari 2015 om 13:31

        @sydney: Hij vindt hem vast saai omdat hij zelf talloze Koenigsegg One:1’s en Pagani Zonda R’s heeft. In schaal 1:43, welteverstaan.

        Login om te reageren
  35. steef2 zegt

    3 februari 2015 om 12:36

    Ik vind dit meer een facelift dan een nieuw model..

    Login om te reageren
    • berlinetta zegt

      3 februari 2015 om 13:03

      @steef2: Psst, dat is het ook.

      Login om te reageren
  36. jerry zegt

    3 februari 2015 om 12:37

    Als ie maar goed brand, dan zal ie vast wel goed zijn.

    Login om te reageren
  37. deora zegt

    3 februari 2015 om 12:37

    Qua uiterlijk wel geil!

    Login om te reageren
  38. mout zegt

    3 februari 2015 om 12:38

    Een geblazen spoiler – heb ik altijd al willen hebben!

    Login om te reageren
  39. mrcarfreak zegt

    3 februari 2015 om 12:38

    Mensen die net een Speciale gekocht hebben zullen hun haren nu wel uittrekken denk ik zo.

    Login om te reageren
    • sydney zegt

      3 februari 2015 om 12:49

      @mrcarfreak: Ja, ik zou ook echt balen als er een gloednieuwe Speciale bij mij voor de deur staat.

      Login om te reageren
    • berlinetta zegt

      3 februari 2015 om 13:04

      @mrcarfreak: Waarom? Je hebt de laatste der Mohikanen gekocht. Een auto die waarschijnlijk flink in waarde zal gaan stijgen. Ik zou blij zijn als ik die had gekocht.

      Login om te reageren
    • w0o0dy zegt

      3 februari 2015 om 17:58

      @mrcarfreak: die is fraai dut ziet eruit als een lelijk product van een tuner… Bah!!! Ik zou liever dubbel betalen voor de 458 Speciale dan dat ik deze voor half geld zou krijgen…

      Login om te reageren
    • jorden zegt

      3 februari 2015 om 23:09

      @mrcarfreak: mensen met een speciale staan op de tafel te dansen! Zeg nooit, nooit maar ik denk dat het wel een tijd zal duren voordat er een turboloze V8 uit maranello komt.

      Login om te reageren
  40. lacker zegt

    3 februari 2015 om 12:39

    Het is ruiger geworden. Dit is meer een “mannen-auto” dan de 458.

    Login om te reageren
  41. spoiler zegt

    3 februari 2015 om 12:39

    Mooi ding wel

    Login om te reageren
  42. maffioso zegt

    3 februari 2015 om 12:40

    Ik weet niet precies wat ik er van moet vinden, al die hoeken en gaten. Maar ik weet wel dat het een beest zal zijn!

    Login om te reageren
  43. begbers zegt

    3 februari 2015 om 12:42

    Laf458 dus. Origineel concept hoor..

    Login om te reageren
  44. maseratizzzzzzzz zegt

    3 februari 2015 om 12:42

    0-200 8,3? dag 650s aventador huracan f12

    Login om te reageren
  45. rolov zegt

    3 februari 2015 om 12:42

    Zo dat Is een lekker wagentje. En bijna 500 procent meer downforce? Dat Is wel ongelooflijk.

    Login om te reageren
  46. gtwillem zegt

    3 februari 2015 om 12:42

    Die naam is geweldig gekozen! Tis gewoon een 458 Turbo, maar wel eennindrukkwekkend apparaat. Hopelijk klinkt ie ook goed (dus niet als de California T)

    Login om te reageren
  47. den10tonner zegt

    3 februari 2015 om 12:44

    Hoe komen ze aan 488? Moest het geen 398 GTB zijn?

    Login om te reageren
    • StijnB zegt

      3 februari 2015 om 12:50

      @den10tonner:
      Ja, maar dat klinkt alsof het om het kleine broertje in plaats van de opvolger van de 458 gaat, en dat mag niet volgens de Italiaanse maffia…

      Login om te reageren
      • Edge zegt

        3 februari 2015 om 12:55

        @StijnB: Die 488 zal wel staan voor 4L, 8 cilinder en 8k rpm.

        Login om te reageren
        • den10tonner zegt

          3 februari 2015 om 13:03

          @Edge: 488 zou de inhoud van één cilinder zijn (3.902/8 = ± 488)

          Login om te reageren
          • gtwillem zegt

            3 februari 2015 om 13:39

            @den10tonner: klopt. Net als de 250, 275, 330 etc.

            Login om te reageren
  48. janmetdelangeachternaam zegt

    3 februari 2015 om 12:46

    *doet riem los*

    Login om te reageren
  49. Marijn90 zegt

    3 februari 2015 om 12:46

    Nondeju wat lekker! Heerlijk strak kontje!

    Login om te reageren
  50. fmgarcia zegt

    3 februari 2015 om 12:46

    Wicked!! Daar is uw antwoord mc laren..

    Login om te reageren
  51. Tonnie zegt

    3 februari 2015 om 12:47

    Het is dus snel, maar het oogt niet echt bijzonder, zeker voor een ferrari niet. Daarnaast vind ik het interieur echt om te huilen zo lelijk.

    Login om te reageren
  52. theracingelf zegt

    3 februari 2015 om 12:49

    Jammer van de turbo’s.. Maarja goed voor de ijsberen

    Login om te reageren
  53. loman1982 zegt

    3 februari 2015 om 12:49

    Zonde van die grote lucht inlaat aan de zijkant beetje overdreven groot

    Login om te reageren
  54. ralf zegt

    3 februari 2015 om 12:50

    Doe mij deze maar. Ook 670 pk, maar wel sneller op elk front.

    http://www.autobild.de/artikel/porsche-911-turbo-tuning-von-pp-performance-5577626.html

    Login om te reageren
    • Edge zegt

      3 februari 2015 om 12:54

      @ralf: En geen fabrieksgarantie meer

      Login om te reageren
      • ralf zegt

        3 februari 2015 om 16:07

        @Edge: Doe je het na 2 jaar.

        Login om te reageren
  55. E34M5Touring zegt

    3 februari 2015 om 12:50

    Ik vind hem zeker kicke! Specs ook! Kanonne wat een power. Paar gruwelijke dump valves dr op en gassen maar!

    Login om te reageren
  56. Ash zegt

    3 februari 2015 om 12:50

    Wat een beest!

    Login om te reageren
  57. FlighTom zegt

    3 februari 2015 om 12:50

    Wat zeurt iedereen dat hij op de 458 lijkt? Logisch toch, het is een opvolger.
    Ga toch ook niet zeuren dat de golf 7 op een golf 6 lijkt.

    Ik vind hem zeer geslaagd. Die achterkant is fantastisch!
    Het interieur vind ik wat minder, je krijgt er minder een echt cockpit gevoel van op de een of andere manier..

    Login om te reageren
  58. audirijder zegt

    3 februari 2015 om 12:51

    Echt super dik!

    Login om te reageren
  59. Edge zegt

    3 februari 2015 om 12:52

    Overigens nog even leuk om erbij te vermelden: De 488 GTB krijgt een compleet nieuw ontworpen sleutel, die geïnspireerd is op de cilinderbanken van deze auto. En hij heeft ook nog keyless go.

    Login om te reageren
    • E34M5Touring zegt

      3 februari 2015 om 12:55

      @Edge: Dus ze ontwerpen een sleutel voor een auto die geen sleutel nodig heeft… Logische lui die Italiano’s…

      Login om te reageren
      • reactief zegt

        3 februari 2015 om 13:07

        @E34M5Touring: Een mooie sleutel op de bar leggen doet het goed. Ook als je hem niet nodig hebt.

        Login om te reageren
        • E34M5Touring zegt

          3 februari 2015 om 13:17

          @reactief: Ik dacht dat dat juist om de sleutelhanger ging ;)

          Login om te reageren
      • Edge zegt

        3 februari 2015 om 13:25

        @E34M5Touring: Ik weet niet of je wel eens een auto met keyless go hebt gereden, maar het keyless gedeelte beperkt zich tot de sleutel in je zak kunnen houden. Anders kan elke gek zomaar instappen en wegrijden met je auto.

        Login om te reageren
        • E34M5Touring zegt

          3 februari 2015 om 13:27

          @Edge: Joh het was maar een geintje.

          Login om te reageren
  60. chabar zegt

    3 februari 2015 om 12:53

    Bellisima

    Login om te reageren
  61. edgaar zegt

    3 februari 2015 om 12:55

    Gruwelijk

    Login om te reageren
  62. mrB zegt

    3 februari 2015 om 12:57

    Overal positieve reacties dus op deze facelift? Ik weet het nog niet, geloof dat ik hem niet mooier vind…

    Login om te reageren
  63. Entwicklung88 zegt

    3 februari 2015 om 12:57

    Ik vind het een mooie auto zeg, niet verwacht. Subtiele aanpassingen die het voor mij wat mooier maken.
    Enige wat ik beetje lelijk vind is de lamel in de intake boven het achterwiel.

    Login om te reageren
  64. wjeurs zegt

    3 februari 2015 om 12:57

    Ze weten die apparaten wel steeds lelijker te maken hé! Hoewel die achterkant er misschien wel op vooruit is gegaan. Maar die zag er dan natuurlijk ook al niet uit.

    Wel heerlijke prestaties.

    Login om te reageren
  65. Rob zegt

    3 februari 2015 om 12:58

    Tsja, zelfs een Lamborghini Huracan is mooier. Dat zegt genoeg lijkt mij…..
    Gaat waarschijnlijk wel belachelijk hard de bocht om, deze posermobiel. Niet dat je daar wat aan hebt op de sunsetboulevard, maar toch…..

    Login om te reageren
  66. whoppie zegt

    3 februari 2015 om 13:00

    McLaren update incomming in 3.2.1….

    Login om te reageren
  67. mitro0o zegt

    3 februari 2015 om 13:00

    Ziet er iig een stuk beter uit dan z’n voorganger.

    Login om te reageren
  68. amgoleole zegt

    3 februari 2015 om 13:01

    Ik wil hem!

    Login om te reageren
  69. JamesBond007 zegt

    3 februari 2015 om 13:02

    Opvolger? Toch gewoon een facelift dit..

    Login om te reageren
    • berlinetta zegt

      3 februari 2015 om 13:06

      @JamesBond007: Ja dat is het ook. Nooit de berichten erover gelezen?

      Login om te reageren
  70. stefanos zegt

    3 februari 2015 om 13:02

    Wauwzers, party in my trouzers !

    Login om te reageren
  71. Lucb zegt

    3 februari 2015 om 13:02

    Ziet er eigenlijk niet verkeerd uit, alleen vind ik het persoonlijk iets te vroeg om de 458 al van de baan te doen.

    Login om te reageren
  72. dennisjuh95 zegt

    3 februari 2015 om 13:08

    Zo ziet de 458 er ineens oud uit…

    Login om te reageren
  73. mrrallycross zegt

    3 februari 2015 om 13:09

    Jammer van dat maximum koppel dat pas in hoogste versnelling vrijkomt. Verder vind ik hem wel goed gelukt

    Login om te reageren
  74. jordip zegt

    3 februari 2015 om 13:13

    Just wooooooow, great job ferrari

    Login om te reageren
  75. Hupke zegt

    3 februari 2015 om 13:21

    Echt een lelijke wagen, ik dacht niet dat men de 458 nog lelijker zou kunnen maken, maar ze slagen er toch weer in van dat ontwerp nog harder te verneuken.

    Nochtans onlangst was er een of andere speciale versie met een knipoog naar een ander oud italiaans ding die wel meeviel.

    Login om te reageren
  76. madridsta zegt

    3 februari 2015 om 13:30

    Is dit een facelift of een compleet nieuw model ???

    Login om te reageren
  77. arii zegt

    3 februari 2015 om 13:31

    Kijk, zo had nou de 458 vanaf het begin er uit moeten zien! Maargoed, de naam vind ik maar stom, ze haden het beter 459 Italia moeten noemen oid.

    Login om te reageren
    • berlinetta zegt

      3 februari 2015 om 14:01

      @arii: Jij snapt de naamgeving van Ferrari niet he?

      Login om te reageren
      • arii zegt

        3 februari 2015 om 14:25

        @berlinetta: ik bedoelde dat het gewoon een doorontwikkelde 458 is (althans, lijkt, ik weet niet wat precies de verschillen zijn onderhuids). Een leek zal de 2 niet zomaar uit elkaar halen en dat moet je wel toegeven. Evolutie ipv revolutie.

        Login om te reageren
        • berlinetta zegt

          3 februari 2015 om 14:47

          @arii: Ja, het is immers ook een facelift. Wel een hele grondige overigens, maar het is geen nieuw model.

          Login om te reageren
  78. harrie zegt

    3 februari 2015 om 13:35

    Wel gaaf ding op zich, al denk ik dat ik de 458 toch mooier, vloeiender en subtieler vind. De luchthapper verneukt die mooie heuplijn van de 458 teveel.
    En de afdeling velg design blijft bij Ferrari stug in de jaren negentig hangen.

    Login om te reageren
    • FlighTom zegt

      3 februari 2015 om 16:35

      @harrie: Een subtiele Ferrari is toch hetzelfde als een hardcore Suzuki alto, tegenstrijdig?

      Login om te reageren
  79. schellekens006 zegt

    3 februari 2015 om 13:50

    Pfff die achterkant wat een mooi ding… Gelijk weer verliefd!

    Login om te reageren
  80. celicatwincam zegt

    3 februari 2015 om 13:51

    Ah, nu begint t weer een beetje op mijn mr2 te lijken;)

    Login om te reageren
  81. sten911 zegt

    3 februari 2015 om 13:52

    Dik

    Login om te reageren
  82. 3246cm252kw zegt

    3 februari 2015 om 14:36

    Hele mooie creatie!

    Login om te reageren
  83. jrmpower24 zegt

    3 februari 2015 om 14:40

    Veeeel mooier dan de 458.
    Ik vrees alleen voor het geluid want de California T klinkt ook erg belabberd.

    Login om te reageren
  84. introductiemap zegt

    3 februari 2015 om 14:50

    Doe mij maar een 458

    Login om te reageren
  85. gerjan zegt

    3 februari 2015 om 14:55

    Wat een lelijk ding. Vooral de binnen kant. 458 was al lelijk maar deze doet niet veel onder. zal wel weer goed verkopen blijft het golfje onder de dure auto’s.

    Login om te reageren
  86. sr20det zegt

    3 februari 2015 om 15:10

    Een 458 heb ik de voorkant nooit van mooi gevonden. Maar deze, sodeknetter die is mooi! Eat that 650s..

    Login om te reageren
  87. goodolddays zegt

    3 februari 2015 om 15:20

    Keiharde porno, keihard

    Login om te reageren
  88. DRU zegt

    3 februari 2015 om 15:21

    Holy shitballs! Dit is mooi. Alles wat nét niet was aan de styling van de 458 is nu opgelost. De 458 ziet er plotseling ouderwets uit.

    Login om te reageren
  89. fconderkantlat zegt

    3 februari 2015 om 15:23

    manmanman hij ziet er weer verdomde lekker uit

    Login om te reageren
  90. henkhupelschoten zegt

    3 februari 2015 om 15:28

    Hee kijk een 458 Italia.

    Ow wacht…..
    Ziet er goed uit goede specs zeg!

    Login om te reageren
  91. jaapiyo zegt

    3 februari 2015 om 15:30

    Ik vind de 458 mooier, dit lijkt op een render van een mogelijke opvolger gemaakt door een tiener. If I were a rich man zou ik linea recta naar de dealert stappen…om te informeren of er nog een Speciale te regelen valt met die heerlijke vrij ademende motor zonder elektronisch begrensde koppelkromme.

    Login om te reageren
  92. ericc zegt

    3 februari 2015 om 15:36

    Love it!!!

    Login om te reageren
  93. hugoe zegt

    3 februari 2015 om 15:39

    Ze hebben het weer geflikt in Maranello. Wat is er weer een onmogelijk gave bak uit de polsen getoverd. De wijzigingen zitten precies tussen subtiel en significant in. Overall lijkt hij bruter en toch ook iets wat psychedelischer te zijn dan de 458. Hoop alleen wel dat dat turbo blok nog een beetje adrenaline doet stromen. Heel enthousiast in ieder geval!

    Login om te reageren
  94. pixeltrooper zegt

    3 februari 2015 om 15:45

    Als ze nou van die zwarte vlakken achter achterlichten hadden gemaakt zou t er imo dik uitzien

    Login om te reageren
  95. kickass zegt

    3 februari 2015 om 16:44

    Het interieur ziet er mooi uit, maar verder is het niet best. Rare luchtinlaten aan de zijkanten en de voorkant is ronduit lelijk.

    Login om te reageren
  96. kaeser zegt

    3 februari 2015 om 17:11

    Hete turbo’s in een auto dat bij stilstand al spontaan in brand vliegt. Ik hoop dat het goed gaat. Voor de rest is het weer een plaatje!

    Login om te reageren
  97. Silverarrow zegt

    3 februari 2015 om 17:20

    Heeft iemand een idee waarom de turbo’s zo ver van het blok af zitten? Lijkt me niet bevorderlijk voor de turbodruk en de respons.

    Login om te reageren
    • tupperware zegt

      3 februari 2015 om 17:23

      @Silverarrow:
      Ik vermoed iets met de warmtehuishouding..
      Was zonder de haardrogers al een dingetje..

      Login om te reageren
    • w0o0dy zegt

      3 februari 2015 om 18:03

      @Silverarrow: aangezien het blok niet direct kleine is qua inhoud is het opspoelen van de turbo’s minder een issue dan bij kleine motoren. Die hebben ook van zichzelf geen noemenswaardig koppel in tegenstelling tot deze.

      Login om te reageren
      • Silverarrow zegt

        3 februari 2015 om 21:25

        @tupperware & w0o0dy: Dat zouden goede redenen zijn inderdaad. Kijken naar de opstelling lijken ze nu ook mooi voor de luchtroosters in de flanken te vallen. Toch een interessante keuze.

        Login om te reageren
  98. ej20g zegt

    3 februari 2015 om 17:54

    Ik vond de 458 al geen schoonheid, maar deze 488 vind ik wel echt héél lelijk. Man man, waar gaat het heen met Ferrari…

    Gelukkig is het motorblok er wel op vooruit gegaan, veel meer vermogen en koppel zonder dat vreselijke gekrijs wat de 458 had.

    Login om te reageren
  99. goodolddays zegt

    3 februari 2015 om 18:36

    Vond die vinnen aan de voorkant van de 458 altijd zo stom, normaal smoeltje van deze maakt het echt af… En turbo’s? Fine by me… Zal tenminste beter klinken dan F1…

    Login om te reageren
  100. Rick-dos zegt

    3 februari 2015 om 18:48

    Het is officieel; Ferrari is terug van weggeweest. Van de 360 tot aan de 599 waren het allemaal uitermate teleurstellend ogende auto’s. In die periode zijn er voor mij totaal geen begenswaardige Ferrari’s gemaakt. Echter sinds de 458, 612, LaFerrari, FF en nu deze zijn Ferrari’s voor mij weer begerenswaardige auto’s geworden.

    Ook dit ziet er weer prima uit en dan met name de achterkant. De aanduiding GTB is ook weer lekker old school. Yep, zet maar voor de deur. Dit ding 10.000.000.000.000.(en nog wat meer nullen hier).000.000.000.000.(hier ook weer heel wat nullen).000.000.000.000.000.000.(ja, geen grappen met de hoeveelheid nullen die ik bedoel. Hier nog veel meer nullen dus).000.000.000.000.(denk dat ik er wel bijna ben. Hier nog wat meer nullen).000.000.000.000 keer liever dan de Lamborghini Hoedjevan…. Dusss….

    Login om te reageren
    • tupperware zegt

      3 februari 2015 om 18:57

      @Rick-dos:
      Je legt de lat wel laag Rick, hoe verhoudt hij zich tegen een Mclaren of een Fiat Panda..?

      Login om te reageren
      • Rick-dos zegt

        3 februari 2015 om 19:19

        @tupperware: Mja, je maakt het mij nu wel moeilijk…denk dat ik de Ferrari 100.000 keer liever heb dan de Panda en 2 keer liever dan de McLaren. Denk dat dat wel de juiste verhouding is.

        Login om te reageren
  101. MaartenD zegt

    3 februari 2015 om 20:35

    Doe mij maar gewoon een ferrari f355

    Login om te reageren
  102. casperfcb zegt

    3 februari 2015 om 21:02

    Wanneer start de verkoop?

    Login om te reageren
  103. mclarenf1lm zegt

    3 februari 2015 om 22:54

    Het doet me eerder denken aan een RC-wagen of een mislukte speelgoed wagen dan een Ferarri… Vind het een achteruitgang vergeleken met de 458 en dat vond ik al niet moeders mooiste…

    Login om te reageren
  104. kowalsk zegt

    3 februari 2015 om 23:11

    De achterkant is echt top imo. Weet iemand of deze auto bij Pininfarina of bij Ferrari zelf is ontworpen?

    Login om te reageren
  105. nord zegt

    3 februari 2015 om 23:56

    De inlaat aan de zijkant is wat fors en niet zo geraffineerd als de rest van de auto. Dat had mooier gemogen. Voor de rest top.

    Het is wel duidelijk dat je met goede specs alleen niet meer wegkomt. Design moet ook stappen blijven maken. Topper is voor mij deze 488 en de nieuwe ford. Flop is echt wel de Honda en McLaren 650 675 whatever.

    Login om te reageren
  106. badboys zegt

    4 februari 2015 om 14:03

    Prachtige auto wellicht de mooiste Ferrari v/h moment en een v/d mooiste supercars. Gewoon een beest van een auto met geweldige specs.

    Login om te reageren
  107. ericc zegt

    5 februari 2015 om 09:14

    Nu wachten op:
    1.488 GTS
    2.488 GTO (lets pray)
    3.Langspeelfilm van Magnum P.I. met de 488 GTS (zoals men van Miami Vice een film
    hebben gemaakt)
    4.488 challenge (enkel circuit)
    Het ziet er goed uit de komende jaren…

    Login om te reageren

Geef een reactie Reactie annuleren

Je moet ingelogd zijn op om een reactie te plaatsen.

Autoblog

  • Home
  • Lease
  • Rijtesten
  • Adverteren
  • Nieuwsbrief
  • Privacy
  • Huisregels
  • Over ons
  • Disclaimer
  • Algemene voorwaarden
  • Consent

Merken

  • Alfa Romeo
  • Aston Martin
  • Audi
  • Bentley
  • BMW
  • Bugatti
  • Chevrolet
  • Citroën
  • Cupra
  • Dacia
  • Donkervoort
  • Ferrari
  • Fiat
  • Ford
  • Honda
  • Hyundai
  • Infiniti
  • Jaguar
  • Jeep
  • Kia
  • Lada
  • Lamborghini
  • Lancia
  • Land Rover
  • Lexus
  • Lotus
  • Lynk & Co
  • Maserati
  • Mazda
  • Mercedes-Benz
  • MINI
  • Mitsubishi
  • Morgan
  • Nissan
  • Opel
  • Peugeot
  • Polestar
  • Porsche
  • Renault
  • Rolls-Royce
  • Saab
  • Seat
  • Skoda
  • Smart
  • SsangYong
  • Subaru
  • Suzuki
  • Tesla
  • Toyota
  • Volkswagen
  • Volvo

Social

Download onze apps

Download de iPhone app Download de Android app

Autoblog.nl

© 2004 – 2025 Autoblog · Powered by Truer than North