• Spring naar de hoofdnavigatie
  • Door naar de hoofd inhoud
Autoblog.nl

Autoblog.nl

  • Home
  • Formule 1 »
    • Max Verstappen
  • Automerken
  • Occasions
  • Podcasts
  • Rijtesten
  • Video’s »
    • Alles
    • Autoshows
    • Aankoopadvies
    • Mijn auto
    • Rijtesten
  • EV’s
  • Spots »
    • Upload
  • Login

Dit is de Ferrari F150

Auteur: CasperH, gepost 28 januari 2011 om 12:49 – 73 Reacties

Ferrari F150
Ferrari is de eerste renstal die haar nieuwe auto voor het Formule 1 seizoen van 2011 laat zien. De F150 is het wapen waarmee Fernando Alonso en Felipe Massa het kampioenschap voor het eerst sinds 2007 moeten gaan binnenharken.

Meest opvallende wijzigingen aan deze F1 auto die de F10 opvolgt zijn de hogere neus, de terugkeer van het KERS systeem en de beweegbare achtervleugel. De beweegbare vleugel moet ervoor zorgen dat er makkelijker ingehaald kan worden. De aflopende sidepods lijken geïnspireerd te zijn op de auto van Red Bull van vorig jaar.

De Ferrari F150 wordt volgende week voor het eerst getest in Valencia. Volgende week zullen ook Lotus Renault, Team Lotus, Sauber, Red Bull Racing, Scuderia Toro Rosso en Mercedes GP hun auto’s presenteren.

Ook interessant!

  • Ferrari SP48 Unica wordt een unieke Ferrari
  • Ferrari Roma vast in nauw straatje
  • De LaFerrari van Alonso staat nu op Nederlands kenteken!
  • Charles Leclerc beroofd van peperduur horloge
    Het is wéér feest bij team Ferrari

Nieuwste artikelen

  • Gespot – Steven Bergwijn in zijn Ferrari Purosangue
  • Video: Toch wel eng, zo’n auto op jouw weghelft
  • Stem op de Autoblog Auto van het Jaar 2025!
  • Goedkoopste 997 van Marktplaats is ook de opvallendste
FacebookTweetPinLinkedIn

f150, Felipe Massa, Fernando Alonso, Ferrari, Formule 1, Racing

Vorig bericht: « Waarom België slechte wegen heeft
Volgend bericht: AC Schnitzer heeft wielen voor de MINI Countryman »

Lees Interacties

Reacties

  1. BeQuietAndDrive zegt

    28 januari 2011 om 12:54

    Juist die aflopende sidepods had de F10 ook al. Vooral de neus is een stukje hoger geworden, die vlag is super en het nieuwe logo staat er ook fraai op. Je ziet er bijna geen Marlboro referentie in, lol! ;)

    Login om te reageren
    • xilver zegt

      28 januari 2011 om 13:09

      @BeQuietAndDrive: Logisch, tabaksreclame is al lang verboden op die wagens.

      Login om te reageren
      • gregorius zegt

        28 januari 2011 om 13:17

        @xilver: Krijgen ze nog steeds geld van Marlboro?

        Login om te reageren
        • xilver zegt

          28 januari 2011 om 13:24

          @gregorius: Het lijkt me sterk dat Marlboro nog geld sponsort aan Ferrari. Een sponsorcontract draait tenslotte op publiciteit en hier kunnen ze die niet meer maken.

          Wel zou kunnen dat Marlboro nog altijd geld geeft om interne winsten te maken (zoals aandelen), maar daar heb ik geen weet van.

          Login om te reageren
          • sanki zegt

            28 januari 2011 om 13:42

            @xilver: Sterker nog ze hebben zelfs recentelijk het contract verlengt tot eind 2014….

            Login om te reageren
            • xilver zegt

              28 januari 2011 om 13:45

              @sanki: Dan zal het om interne winsten gaan ;-)

              Login om te reageren
              • carmasterr zegt

                28 januari 2011 om 15:33

                @xilver:

                Maar het feit dat wij bij het zien van een streepjescode of een wit vlak nog steeds aan Marlboro denken, kan je ook nog steeds zien als publiciteit.
                Dus dan lijtk mij dat het gewoon een sponsorcontract is.

              • xilver zegt

                28 januari 2011 om 16:44

                @carmasterr: Ja maar dat is hem het net, ze staan er niet meer op.

          • Didier zegt

            28 januari 2011 om 16:25

            @xilver: het team heet ook nog altijd Scuderia Ferrari Marlboro

            Login om te reageren
  2. ascari15 zegt

    28 januari 2011 om 12:55

    Ferrari heeft altijd de mooiste auto’s van het veld.
    het rood met wit op een Ferrari f1 is gewoon te geil.
    Ik hoop dat Ferrari dit jaar kampioen word.

    Login om te reageren
    • xilver zegt

      28 januari 2011 om 13:08

      @ascari15: Ik ook. Ferrari met de constructeurstitel, Schumacher (ik blijf er op hopen ;-)) met de wereldtitel.

      Login om te reageren
      • ascari15 zegt

        28 januari 2011 om 13:31

        @xilver: ik hoop dat schumacher ooit terug keert bij Ferrari.

        Login om te reageren
        • xilver zegt

          28 januari 2011 om 13:44

          @ascari15: Ik ook maar ik vrees ervoor.

          Login om te reageren
  3. Esprit_de_Flandre zegt

    28 januari 2011 om 12:56

    Scherp neusje. Dat gaat pijn doen als die je vanachter ramt…

    Login om te reageren
    • Megakix zegt

      28 januari 2011 om 12:57

      @Esprit_de_Flandre: lees nou eens je zin over… :lol: WAT BEDOEL JE ??? ;-)

      Login om te reageren
      • Esprit_de_Flandre zegt

        28 januari 2011 om 23:56

        @Megakix: :lol: :lol: :lol:

        Euhm, mja, … hmm, nu je ’t zegt… :lol:

        Login om te reageren
  4. Megakix zegt

    28 januari 2011 om 12:57

    Vermogen ? Verwachting ? Gewicht ?…mis iets…

    Login om te reageren
    • GOD zegt

      28 januari 2011 om 12:58

      @Megakix: Vermogen geven ze nooit zomaar prijs.

      Login om te reageren
    • CasperH zegt

      28 januari 2011 om 13:01

      @Megakix: vermogen is geheim, gewicht is voor alle F1’s hetzelfde en wat bedoel je met Verwachting?

      Login om te reageren
    • Stefan-Venema zegt

      28 januari 2011 om 13:40

      @Megakix: Verwachting? Je begint er toch niet aan als je niet van plan bent winnen ;)

      Login om te reageren
  5. ascari15 zegt

    28 januari 2011 om 13:04

    check ook effe http://www.ferrarif150.com/app.html#/en/video
    Paar video’s en nog meer.

    Login om te reageren
  6. xilver zegt

    28 januari 2011 om 13:07

    Mooi spullement! Die vlag op de achterkant is wel een mooie verwijzing naar het 150-jarige bestaan.

    Login om te reageren
  7. jack_abarth zegt

    28 januari 2011 om 13:08

    Wat is dat voor “pomp”onderaan de motor?
    Lijkt op een turbo, maar dat kan het niet zijn.

    Login om te reageren
    • ascari15 zegt

      28 januari 2011 om 13:13

      @jack_abarth: ik zag het ook al.
      Deze motoren zijn slechts 2398cc groot.

      Login om te reageren
    • FlighTom zegt

      28 januari 2011 om 13:13

      @jack_abarth: Wellicht een mechanische turbo?

      Login om te reageren
      • ascari15 zegt

        28 januari 2011 om 13:15

        @FlighTom: turbo’s zijn verboden.
        Het zijn gewoon atmosferische v8 motoren.

        Login om te reageren
        • FlighTom zegt

          28 januari 2011 om 13:18

          @ascari15: ohja uiteraard, dom van me xD

          Login om te reageren
    • Stefan-Venema zegt

      28 januari 2011 om 13:42

      @jack_abarth: Ik denk een centrifugaal pompje voor het koelwater.

      Login om te reageren
    • NLBUURMAN zegt

      28 januari 2011 om 14:24

      @jack_abarth: oliepompje?

      Login om te reageren
    • ferrari zegt

      28 januari 2011 om 14:45

      @jack_abarth: oliepompje van het dry-sump smeersysteem is dat. als je naar de oude foto’s kijkt van hun blokken zie je dat bij elk blokje daar zitten.

      Login om te reageren
  8. Burdy zegt

    28 januari 2011 om 13:17

    Zolang Alonso bij Ferrari rijdt, ben ik geen fan van ferrari. Ook als is die een van de beste rijders. Een beetje het Schumacher gevoel, zeg maar.

    Login om te reageren
    • ascari15 zegt

      28 januari 2011 om 13:20

      @Burdy: wat bedoel je met ‘schumacher’ gevoel?

      Login om te reageren
      • Burdy zegt

        28 januari 2011 om 13:25

        @ascari15: Moet ik dat echt uitleggen?? Zal het netjes zeggen, ben geen fan van ze en hun ‘sportieve’ gedrag. Wat niets over hun rijkwaliteit zegt

        Login om te reageren
        • ascari15 zegt

          28 januari 2011 om 13:27

          @Burdy: daar heb je wel gelijk in.
          Alonso had wel iets anders kunnen reageren toen
          hij het kampioen schap verloor.

          Login om te reageren
          • Burdy zegt

            28 januari 2011 om 13:41

            @ascari15: Als rijder is Ferrari, denk ik, wel een van de mooiste teams om voor te rijden.

            Login om te reageren
      • xilver zegt

        28 januari 2011 om 13:26

        @ascari15: Schumacher hoort gwn bij Ferrari. Welke van de 2 zou jij kiezen?

        of

        Login om te reageren
        • ascari15 zegt

          28 januari 2011 om 13:28

          @xilver: de onderste

          Login om te reageren
          • xilver zegt

            28 januari 2011 om 13:43

            @ascari15: Dat bedoel ik ;-)

            Login om te reageren
        • ferrari zegt

          28 januari 2011 om 14:52

          @xilver: Schumacher heeft idd erg veel voor Ferrari betekend maar ik heb mijn twijfels of hij hetzelfde kunststukje nu ook zou klaren als hij bij ferrari zou zijn, aangezien Todt en Brawn allebei weg zijn bij ferrari. hij had destijds de juiste mensen om zich heen en had feitelijk ongelimiteerde toegang tot alle resourcen binnen ferrari om het een geoliede machine van te maken. verder kon men destijds ook veel meer testwerk (zelf) verrichten wat vooral bij hem een erg positieve invloed had. vrijwel geen enkele coureur uit zijn tijdperk kon zo snel een racepace neer zetten.
          tijden veranderen, en dat was afgelopen jaar wel te zien. ik duim voor hem dat hij het dit jaar beter gaat doen, anders zie ik het hem niet doen om zijn 8e wereldtitel binnen te halen. ik gun het hem wel. maar ik gun het elke coureur wel die er echt heel hard voor werkt.

          Login om te reageren
        • midasracer zegt

          28 januari 2011 om 17:08

          @xilver: Ja Schumi heeft vele mooie dingen gedaan voor Ferrari. Behalve de F1 is dankzij zijn visie de Ferrari 430 Scuderia gekomen. Respekt!

          Login om te reageren
          • xilver zegt

            28 januari 2011 om 17:57

            @midasracer: En niet te vergeten de 458! Die heeft Ferrari samen met hem ontworpen.

            Login om te reageren
            • midasracer zegt

              28 januari 2011 om 21:02

              @xilver: Oh, dat wordt al een stuk minder. Maar hij heeft zich vast niet met de buitenkant bemoeid.

              Login om te reageren
              • xilver zegt

                28 januari 2011 om 21:18

                @midasracer: Nee, hij heeft mee het interieur ontworpen. Buitenkant is hij idd niet aan geweest.

              • Yeelen zegt

                28 januari 2011 om 21:26

                @midasracer: LOL! Enthousiasme-anticlimax? :D

  9. boygeorge zegt

    28 januari 2011 om 13:28

    Ferrari is per defenitie de meester in misleiding en om die reden is dit niet de uitvoering die ze gaan gebruiken.
    Deze uitvoering is te makkelijk in te halen.
    Alonso en Massa zijn kansloos in deze Ferrari.
    100% zeker dat we straks een andere F150 te zien krijgen.
    Ford zal het wel leuk vinden dat F150 veel reclame maakt/krijgt.

    Login om te reageren
    • ascari15 zegt

      28 januari 2011 om 13:43

      @boygeorge: Ferrari heeft zelf aangegeven dat dit niet
      de auto is die aan de start staat.
      Ze gaan nog dingen veranderen aan de achter vleugel, uitlaat en nog een paar dingen.
      En waarom zijn ze kansloos in deze Ferrari.
      Je hebt de andere auto’s nog niet eens gezien.
      En omdat er allerlei nieuwe regels zijn hebben ze veel
      aanpassingen moeten doen. Dus geen een team heeft er voordeel van en iedereen heeft daardoor soort van gelijke auto.

      Login om te reageren
    • Burdy zegt

      28 januari 2011 om 13:53

      @boygeorge: We moeten toch echt de eerste race afwachten. Alleen op de presentaties van de autos zien, kan een normaal mens niet zeggen welke teams snel zijn en welke niet. Ook de pre-season tests zeggen ook niet alles.

      Persoonlijk denk ik dat RB weer een erg sterke auto krijgt. Adrian Newey is toch de designer op dit moment. En aangezien er niet al te veel regels verandert zijn, denk ik dat hun auto alleen maar sneller is geworden.

      Login om te reageren
    • vincenzo zegt

      28 januari 2011 om 23:06

      @boygeorge: jij schijnt het weer allemaal te weten he kneus. Daarom post je ook hier en sta je niet in de fabriek….en welk team heeft ook alweer 16 titels?? Zijn het die superieure duitsers?? Ohneee bmw roemloos weg, toyota roemloos weg en hetzelfde gaat het mercedes gebeuren.

      Login om te reageren
  10. ukbob zegt

    28 januari 2011 om 13:35

    Vanaf dit jaar dus blijkbaar ook niet meer de Marlboro ‘sluikreclame’.. ;) Had al eerder gelezen dat de Italiaanse vlag een meer prominente plek zou krijgen, zo prominent had ik echter niet verwacht. Hoop voor ze dat de betrouwbaarheid dit jaar weer op orde is!

    Login om te reageren
  11. Merry zegt

    28 januari 2011 om 13:41

    En volledig door Italianen in elkaar geschroeft dat wordt weer lachen.
    Met een lekkere hete spanjaard er in en ongemotiveerde brazo.
    Nu maar hopen dat de mannen van Mercedes de zaken beten voor elkaar hebben.

    Login om te reageren
    • raphael zegt

      28 januari 2011 om 17:54

      @Merry: Wat een hopeloos trieste reactie zeg.

      Login om te reageren
  12. Initial_D zegt

    28 januari 2011 om 13:43

    Auto’s kunnen ze wel bouwen bij Ferrari, maar werk ook eens aan de pitstopstrategie. Wat een blamage die laatste race.

    Login om te reageren
  13. ascari15 zegt

    28 januari 2011 om 13:48

    http://www.youtube.com/watch?v=VEVr72zzSEI
    voor een videootje van de auto.
    (let niet op de muziek)

    Login om te reageren
  14. wilson zegt

    28 januari 2011 om 14:23

    Verschrikkelijk lelijk !!
    Niet alleen Ferrari, maar F1 wagens in het algemeen sinds vorig jaar. Wat zijn ze lelijk geworden !!!

    Login om te reageren
    • ferrari zegt

      28 januari 2011 om 14:47

      @wilson: mee eens. het zijn geen schoonheden meer. helaas mag je Bernie Eikelstone ervoor bedanken door alle regelveranderingen. maar aan de andere kant hoeft het ook neit mooi te zijn, als het maar snel en effectief is, en natuurlijk niet te vergeten betrouwbaar.
      ik vind dit motorblok echter een kunstwerk op zich zelf. wat een prachtig blokje is dit.!!!

      Login om te reageren
      • Merry zegt

        28 januari 2011 om 15:28

        @ferrari: Maakt Bernie ook al de regels???ik maar denken dat de FIA dat deed.

        Login om te reageren
      • raphael zegt

        28 januari 2011 om 17:53

        @ferrari: Wat heeft Ecclestone te maken met regelveranderingen? Misschien moet je je eerst eens verdiepen in hoe de F1 in elkaar zit.
        Ecclestone werkt voor CVC Capital dat de rechten op de F1 houdt. Hij houdt zich enkel bezig met locaties en sponsoring van circuits. Inhoudelijk gaat de FIA over regelementen.

        Login om te reageren
    • vale46 zegt

      28 januari 2011 om 20:11

      @wilson: Voor schoonheid krijg je niks in de F1.
      Aerodynamica voor alles!!
      Ook voor de veiligheid.
      Voorbeeld: de zijspiegels begin 2010 waren amper zichtbaar voor de coureur(stonden helemaal aan de zijkant van de auto)

      Login om te reageren
  15. wilson zegt

    28 januari 2011 om 14:26

    Correctie sinds 2009.

    Login om te reageren
  16. ferrari zegt

    28 januari 2011 om 14:54

    bji de eerste foto’s dacht ik nog, hé er zou toch nadrukkelijk een italiaanse vlag op komen, waar is die dan? gelukkig, hij staat groot aan de achterkant van de achtervleugel. maar eerlijk gezegd had ik hem eerder verwacht dat hij over de neus of de motorafdekkap zou komen.

    Login om te reageren
  17. 911GT2 zegt

    28 januari 2011 om 15:02

    Goh… Rood, origineel!

    Login om te reageren
  18. mortsel2640 zegt

    28 januari 2011 om 15:02

    Maar weten jullie wat ik mij afvraag? waar is de grote haaienvin naar toe??????

    Login om te reageren
    • Jokkebrok zegt

      28 januari 2011 om 15:09

      @mortsel2640: Het ziet er iig veeel beter uit!!

      Login om te reageren
      • mortsel2640 zegt

        28 januari 2011 om 15:54

        @Jokkebrok: ja oke het ziet er wel beter uit maar de vin had zijn functie. om de bolide op de grond te houden

        Login om te reageren
    • Forza zegt

      28 januari 2011 om 16:21

      @mortsel2640: Die vin was voornamelijk t.b.v. de F-duct.
      Die is nu verboden, dus einde verhaal voor de vin.
      ALhoewel iets dergelijks vast wel weer gaat verschijnen dit seizoen.

      Login om te reageren
      • mortsel2640 zegt

        28 januari 2011 om 17:33

        @Forza: ah zo dat wist ik nog niet. bedankt :)

        Login om te reageren
  19. Jokkebrok zegt

    28 januari 2011 om 15:08

    Da’s veel beter dan vorig jaar!!

    Login om te reageren
  20. pontiac zegt

    28 januari 2011 om 17:12

    cool ben zelf en grote van van jensen button en michael shumacher

    Login om te reageren
  21. raphael zegt

    28 januari 2011 om 17:36

    Het revolutionaire zit in deze auto aan de achterkant en de ophanging. Die ophanging is achter nog steeds push-rod maar toch wel heel extreem nu.

    De neus is spits en hoog zoals het hoort, en er is veel ruimte om de diffuser te voeden. Achterkant is waar het allemaal om draait natuurlijk. Zal waarschijnlijk nog heel erg veranderen.

    Zie ik daar op de achtervleugel nu een passieve F-duct? Dat zou pas een stunt zijn.

    Login om te reageren
  22. raphael zegt

    28 januari 2011 om 17:40

    Interessante beam-wing ook, voor het eerst dat hij helemaal los zit van de crash-structuur. Hoe meer je deze Ferrari in detail gaat bekijken hoe interessanter hij is.
    Erg benieuwd naar de concurrentie.

    Mijn voorspelling dit jaar is dat McLaren gaat afhaken en wellicht Mercedes gaat aanhaken met Ferrari en RedBull.
    KERS speelt natuurlijk ook een grote rol en Ferrari en McLaren hebben daar al ervaring mee.

    Login om te reageren
  23. vale46 zegt

    28 januari 2011 om 20:15

    De auto is mooier dan die van 2010!
    als je er naar kijkt druipt de aerodynamica er af, ik hoop dat hij deze keer qua aerodynamica verder ontwikkeld is!
    Techniek, daar heeft Ferrari nooit echt een probleem mee gehad.

    Nu maar hopen dat ze de nieuwe Pirelli’s, het KERS en de nieuwe beweegbare achterspoiler snel goed onder de knie krijgen, en laat ene F. Alonso maar WK worden ^^

    Login om te reageren
  24. Justawheelchairguy zegt

    29 januari 2011 om 13:38

    Kan niet wachten op de start van het nieuwe seizoen!

    Login om te reageren
  25. sir_smokalot zegt

    30 januari 2011 om 13:02

    UPDATE: Ferrrrrrrrrrrnando doet een rondje in de F150: http://www.autojunk.nl/2011/01/fernando-alonso-in-ferrari-f150

    Login om te reageren

Geef een reactie Reactie annuleren

Je moet ingelogd zijn op om een reactie te plaatsen.

Autoblog

  • Home
  • Lease
  • Rijtesten
  • Adverteren
  • Nieuwsbrief
  • Privacy
  • Huisregels
  • Over ons
  • Disclaimer
  • Algemene voorwaarden
  • Consent

Merken

  • Alfa Romeo
  • Aston Martin
  • Audi
  • Bentley
  • BMW
  • Bugatti
  • Chevrolet
  • Citroën
  • Cupra
  • Dacia
  • Donkervoort
  • Ferrari
  • Fiat
  • Ford
  • Honda
  • Hyundai
  • Infiniti
  • Jaguar
  • Jeep
  • Kia
  • Lada
  • Lamborghini
  • Lancia
  • Land Rover
  • Lexus
  • Lotus
  • Lynk & Co
  • Maserati
  • Mazda
  • Mercedes-Benz
  • MINI
  • Mitsubishi
  • Morgan
  • Nissan
  • Opel
  • Peugeot
  • Polestar
  • Porsche
  • Renault
  • Rolls-Royce
  • Saab
  • Seat
  • Skoda
  • Smart
  • SsangYong
  • Subaru
  • Suzuki
  • Tesla
  • Toyota
  • Volkswagen
  • Volvo

Social

Download onze apps

Download de iPhone app Download de Android app

Autoblog.nl

© 2004 – 2025 Autoblog · Powered by Truer than North