• Spring naar de hoofdnavigatie
  • Door naar de hoofd inhoud
Autoblog.nl

Autoblog.nl

  • Home
  • Formule 1 »
    • Max Verstappen
  • Automerken
  • Occasions
  • Podcasts
  • Rijtesten
  • Video’s »
    • Alles
    • Autoshows
    • Aankoopadvies
    • Mijn auto
    • Rijtesten
  • EV’s
  • Spots »
    • Upload
  • Login

Dit is de goedkoopste auto met 600 pk!

Auteur: machielvdd, gepost 25 oktober 2025 om 09:30 – 11 Reacties

Oké, eigenlijk 598 pk, maar dat is een detail.

De pk-inflatie is in volle gang, en niet alleen in het supercarsegment. We zijn nu op het punt dat vermogens die vroeger alleen voorbehouden waren aan Ferrari’s in een doodgewone crossover te krijgen zijn. Zoals de Leapmotor C10.

Even een opfrisser: Leapmotor is het Chinese automerk dat Stellantis onder haar vleugels heeft genomen. De auto staat op een eigen platform, maar de promotie en verkoop wordt verzorgd door Stellantis.

De C10 kenden we al, dit is een crossover van Skoda Enyaq-formaat. Nu lanceert Leapmotor een nieuwe versie, namelijk de AWD. Deze heeft aanzienlijk meer vermogen. In plaats van 218 pk en 320 Nm heeft de C10 nu opeens 598 pk en 720 Nm.

We zijn inmiddels wel wat gewend, maar dit is echt heel veel voor een doorsnee crossover. De Leapmotor sprint daarmee in 4,0 seconden van 0 naar 100 km/u. De topsnelheid wordt niet gecommuniceerd, dus die zal minder indrukwekkend zijn.

De AWD heeft niet alleen een extra elektromotor, er is nog een belangrijk verschil. Deze versie heeft namelijk 800V-technologie in plaats van 400V. Het maximale snellaadvermogen stijgt daardoor van 84 kW naar 180 kW. Voor 800V is dat niet bepaald snel, maar het is wel een flinke upgrade ten opzichte van de instapper. De range bedraagt 437 kilometer.

Dan nu het meest interessante cijfer, namelijk de prijs. De Leapmotor C10 AWD is er vanaf €45.050. Daarmee is het de goedkoopste auto met (bijna) 600 pk. Sterker nog: het is ook de goedkoopste auto met meer dan 500 pk. Je gaat nergens anders zoveel vermogen krijgen voor je geld. Of je al die pk’s ook nodig hebt is vraag twee, maar als je daar opgewonden van wordt is het een goede deal.

Ook interessant!

  • 625 pk BMW X5M van Léon is de ultieme gezinsraket #MijnAuto
  • 700 Nm en 440 pk voor de Audi SQ5 van Joost #MijnAuto
  • Dit zijn de goedkoopste auto's met 300 pk (zonder stekker)
  • 550 pk en een kinderwagen: Shelby GT500 van Michael is een gezinsauto #MijnAuto

Nieuwste artikelen

  • Buitenkansje: koop deze unieke AMG op Marktplaats!
  • Gespot – De nieuwe Vanquish in het kwadraat
  • R8-bestuurder wordt bijna gespiest bij crash in Hendrik-Ido-Ambacht
  • Politiehelikopter stopt dronken automobilist bij Lelystad
FacebookTweetPinLinkedIn

c10, Elektrisch, geld, Leapmotor, Prijzen

Vorig bericht: « Deze BMW-bus roept heel veel vraagtekens op
Volgend bericht: Winst van Porsche keldert dramatisch »

Lees Interacties

Reacties

  1. JanJansen zegt

    25 oktober 2025 om 09:41

    Dit moeten we toch met zijn allen niet willen. Als deze trend zo doorgaat rijden alle kinderen over een paar jaar op een opgevoerde fatbike en alle moeders in een 1000pk familieauto.
    Hopelijk krijgen we weer een kabinet dat het streven naar 0 verkeersslachtoffers serieus neemt.

    Login om te reageren
  2. cdlop01 zegt

    25 oktober 2025 om 10:13

    Ik heb liever een gezinsauto met 1200pk en 0 tot 100 in 3 seconden, lol. Ongelooflijk onverantwoord dit soort vermogens en Anwb en milieuclubs houden hun linkse bek dicht want niets mag de EV transitie in de weg staan.

    Login om te reageren
    • mashell zegt

      25 oktober 2025 om 18:59

      Daar komt het calvinistische weer opzetten… Is het leuk? Nou dan mag het niet! Daar moeten we nou echt eens vanaf, dat conservatieve gedram zorgt alleen maar voor meer zure mensen.
      Het mooie van een EV met veel vermogen is dat als je dat vermogen niet gebruikt het ook het verbruik niet verhoogd.

      Login om te reageren
      • potver7 zegt

        25 oktober 2025 om 23:50

        Dat klopt allemaal. Maar ik zie dagelijks in het verkeer dat er opvallend veel mensen zijn die niet kunnen omgaan met die vermogens.

        En dan worden die auto’s nu nog bereden door dertigers en veertigers die nog enigszins kunnen nadenken (want meestal een goede baan met leasebak). Ik hou m’n hart vast als straks de eerste 300+ pk EV’s in de prijsrange komen dat gesjeesde 18-jarigen ze kunnen betalen met hun nog niet geheel functionerende brein, en lekker stoer ‘pedal to the metal’ accelereren. Die lui rijden nu in opgevoerde Golfjes die je van mijlenver hoort aankomen, maar die lol hebben we dan niet meer…

        Login om te reageren
  3. PunicaOase zegt

    25 oktober 2025 om 10:18

    Als de leaseprijs gunstig is voorzie ik een verknoopknaller, want: bescheiden bijtelling, grote bak en extreem snel..

    Login om te reageren
    • potver7 zegt

      25 oktober 2025 om 23:52

      Als je er geen bezwaar tegen hebt dat je tegen iedereen moet uitleggen dat je een Leapmotor rijdt… Een WAT????

      Login om te reageren
  4. lekkerlinksrijden zegt

    25 oktober 2025 om 10:26

    800 volt techniek en dan 180 max snelladen? Geeft mij een beetje het gevoel dat het Temu spul is. Range is ook gewoon slecht van deze raket. Het enige wat waarschijnlijk echt goed zal zijn is de afschrijving

    Login om te reageren
    • cdlop01 zegt

      25 oktober 2025 om 10:39

      Staar je niet blind op snelladen, Motortrend teste onlangs 10 EV’S snelladen van 10 tot 80%, de snelste 20 minuten, 800 volt en 450kw, de langzaamste met 150kw en 400 volt architectuur, 28 minuten. Bron: Motortrend

      Login om te reageren
      • mashell zegt

        25 oktober 2025 om 19:04

        Dit artikel zegt iets heel anders: https://www.motortrend.com/features/fastest-charging-evs En dit is al bijna twee jaar oud. Snelladen is de primaire parameter voor een EV. Je laadt niet elke dag, week of maand snel maar soms op een lange rit wel meerdere malen en dan maakt het een groot verschil.

        Login om te reageren
  5. flatoutmarten zegt

    25 oktober 2025 om 11:02

    Een range van slechts 437 km in een SUV-achtige met een 800V architectuur? Wat een slechte deal. In de praktijk ws. rond de 300 km range. En omdat het ding een Cw-waarde heeft van een zeecontainer kun je 10 minuten het maximale vermogen vragen en dan is de batterij bijna leeg.

    Login om te reageren
  6. Onehp zegt

    25 oktober 2025 om 13:43

    Eenmaal alles EV, terug MRB op gewicht en vermogen.

    Nu ja dit is niet erger dan een Model 3 Performance, die koop je voor nog minder gebruikt…

    Login om te reageren

Geef een reactie Reactie annuleren

Je moet ingelogd zijn op om een reactie te plaatsen.

Autoblog

  • Home
  • Lease
  • Rijtesten
  • Adverteren
  • Nieuwsbrief
  • Privacy
  • Huisregels
  • Over ons
  • Disclaimer
  • Algemene voorwaarden
  • Consent

Merken

  • Alfa Romeo
  • Aston Martin
  • Audi
  • Bentley
  • BMW
  • Bugatti
  • Chevrolet
  • Citroën
  • Cupra
  • Dacia
  • Donkervoort
  • Ferrari
  • Fiat
  • Ford
  • Honda
  • Hyundai
  • Infiniti
  • Jaguar
  • Jeep
  • Kia
  • Lada
  • Lamborghini
  • Lancia
  • Land Rover
  • Lexus
  • Lotus
  • Lynk & Co
  • Maserati
  • Mazda
  • Mercedes-Benz
  • MINI
  • Mitsubishi
  • Morgan
  • Nissan
  • Opel
  • Peugeot
  • Polestar
  • Porsche
  • Renault
  • Rolls-Royce
  • Saab
  • Seat
  • Skoda
  • Smart
  • SsangYong
  • Subaru
  • Suzuki
  • Tesla
  • Toyota
  • Volkswagen
  • Volvo

Social

Download onze apps

Download de iPhone app Download de Android app

Autoblog.nl

© 2004 – 2025 Autoblog · Powered by Truer than North