• Spring naar de hoofdnavigatie
  • Door naar de hoofd inhoud
Autoblog.nl

Autoblog.nl

  • Home
  • Formule 1 »
    • Max Verstappen
  • Automerken
  • Occasions
  • Podcasts
  • Rijtesten
  • Video’s »
    • Alles
    • Autoshows
    • Aankoopadvies
    • Mijn auto
    • Rijtesten
  • EV’s
  • Spots »
    • Upload
  • Login

Dit is de Jeep Grand Cherokee SRT8

Auteur: sir_smokalot, gepost 20 april 2011 om 13:26 – 28 Reacties

Afbeelding Dit is de Jeep Grand Cherokee SRT8Afbeelding Dit is de Jeep Grand Cherokee SRT8Afbeelding Dit is de Jeep Grand Cherokee SRT8Afbeelding Dit is de Jeep Grand Cherokee SRT8Afbeelding Dit is de Jeep Grand Cherokee SRT8Afbeelding Dit is de Jeep Grand Cherokee SRT8Afbeelding Dit is de Jeep Grand Cherokee SRT8Afbeelding Dit is de Jeep Grand Cherokee SRT8Afbeelding Dit is de Jeep Grand Cherokee SRT8Afbeelding Dit is de Jeep Grand Cherokee SRT8Afbeelding Dit is de Jeep Grand Cherokee SRT8Afbeelding Dit is de Jeep Grand Cherokee SRT8Afbeelding Dit is de Jeep Grand Cherokee SRT8Afbeelding Dit is de Jeep Grand Cherokee SRT8Afbeelding Dit is de Jeep Grand Cherokee SRT8Afbeelding Dit is de Jeep Grand Cherokee SRT8Afbeelding Dit is de Jeep Grand Cherokee SRT8Afbeelding Dit is de Jeep Grand Cherokee SRT8Afbeelding Dit is de Jeep Grand Cherokee SRT8Afbeelding Dit is de Jeep Grand Cherokee SRT8Afbeelding Dit is de Jeep Grand Cherokee SRT8Afbeelding Dit is de Jeep Grand Cherokee SRT8Afbeelding Dit is de Jeep Grand Cherokee SRT8Afbeelding Dit is de Jeep Grand Cherokee SRT8

Jeep Grand Cherokee SRT8
Zoals jullie wel bekend is lopen er momenteel in het buitenland twee belangrijke autoshows: die van Shanghai hebben we al redelijk belicht, en met die van New York maakten we vanochtend een muscle car-beginnetje met de Chrysler 300 SRT8. Maar er is nog meer HEMI-goodness in de Amerikaanse hoofdstad: maak kennis met de meest potente Grand Cherokee die er is, de SRT8.

Net zoals in de 300 wordt ook in de Grand Cherokee een atmosferische 6,4 liter Hemi V8 gehangen, dus de specs zijn bekend: 465 pk en 630 Nm. 0-96 km/u doet de Jeep in 4,8 seconden, en omdat de Cherokee wat zwaarder is dan zij Chrysler-soortgenoot meten de remschijven aan de voorkant geen 360, maar 380 mm. Andere nuttige wetenswaardigheden: je kunt er bijna 2.300 kg mee trekken, dus de Tabbert kan er met gemak achter, en bovendien beschikt de Jeep over schakelflipppers.

Jeep Grand Cherokee SRT8

Een slokje lust de atmosferische V8 nog steeds, hoewel het verbruik met 13% is afgenomen ten opzichte van zijn voorganger. Dit dankzij een stukje optimalisatie en de mogelijkheid tot het uitschakelen van cilinders. Hierdoor kan er op één tank maar liefst 725 km gereden worden. Da’s een grote tank…

Onderhuids profiteert de Cherokee nog van het al enige tijd verbroken huwelijk met Daimler: de onafhankelijke achtervering is afgeleid van de Mercedes M-klasse en zou 146 procent meer torsiestijfheid moeten bieden dan zijn voorganger. Maar in een rechte lijn merk je dat natuurlijk niet zo.

Ook interessant!

  • Cherokee's maken bezwaar tegen modelnaam van Jeep
  • Dit is de nieuwe Jeep Grand Cherokee, óók voor Nederland
  • Jeep Wagoneer
    Jeep Wagoneer is de allerduurste ooit
  • Jeep naam
    Dit vindt Jeep van hun 'foute' naam

Nieuwste artikelen

  • Documentaire over auto’s spotten op NPO 3
  • Maak je eigen hardcore Temerario voordat Lambo het doet
  • Maserati sloopt viercilinder uit instapmodel
  • Benzineprijs op laagste niveau sinds maanden
    Grote verschillen tussen het goedkoopste en duurste tankstation van Nederland
FacebookTweetPinLinkedIn

grand-cherokee, Jeep, new-york-2011, srt-8

Vorig bericht: « Autoblog video: Sjoerd van Stokkum met Quoto’s
Volgend bericht: Suzuki gaat sportief met Kizashi Apex Turbo Concept »

Lees Interacties

Reacties

  1. wout1235 zegt

    20 april 2011 om 13:33

    -=edit: check=-

    Login om te reageren
  2. barney zegt

    20 april 2011 om 13:35

    Monster! Uitlaten zijn grote verbetering t.o.v. z’n voorganger. Uitlaten in het midden staat alleen leuk onder kleine auto’s. Ietwat minder substiel alternatief voor een X5 M I guess? Ben er alleen van overtuigd dat je met deze een 10 keer brutere soundtrack krijgt dan bij die Duitser.

    -=edit: check!=-

    Login om te reageren
  3. Stopwearingpants zegt

    20 april 2011 om 13:54

    Gnarly!

    Login om te reageren
  4. Marijn90 zegt

    20 april 2011 om 14:00

    Nice!! Wanneer zal hij bij de nederlandse dealers staan? Iemand een idee?

    Login om te reageren
  5. ferrari94tr zegt

    20 april 2011 om 14:13

    flippers op je jeep, faal!!!

    Login om te reageren
  6. Citrofiel zegt

    20 april 2011 om 14:26

    Hoe maken we een auto zo massief ogend als mogelijk? Optisch weegt dit ding nog veel meer dan in de praktijk, wat een lomp apparaat. Maar eigenlijk hoort dat ook wel bij Jeep.

    Login om te reageren
    • Esprit_de_Flandre zegt

      26 april 2011 om 19:47

      @Citrofiel: Vind je? Ziet er mij toch vrij licht uit zo…

      Login om te reageren
      • Citrofiel zegt

        26 april 2011 om 22:07

        @Esprit_de_Flandre: Het moderne Jeep dan. Met die SUV-dingen. :(

        Login om te reageren
  7. GOD zegt

    20 april 2011 om 14:39

    Geniaal apparaat.

    Login om te reageren
  8. mortsel2640 zegt

    20 april 2011 om 14:47

    Voorkant is prachtig!! 6000rpm is dit niet wat sloom?

    Login om te reageren
  9. W115 zegt

    20 april 2011 om 15:23

    Ik kan me niet voorstellen dat iemand in Nederland dit zou kopen. Dikke prijskaart, Z-label, de restwaarde is ook niet wauw. Laat staan hoeveel je kwijt bent aan een volle tank

    Login om te reageren
    • Esprit_de_Flandre zegt

      26 april 2011 om 19:48

      @W115: Voor de X5M-koper die eens wat anders wil…

      Login om te reageren
  10. w0o0dy zegt

    20 april 2011 om 15:28

    Vorige week de “oude” gezien die even gas gaf bij het einde 80km bord de snelweg op. Van 80 naar 140 is echt heel snel gepiept.. en dat was met slechts 425pk. Die SRT8 ging overigens in 4,5sec naar de 100 dus ik denk dat dit wel eens een conservatieve schatting kan zijn…

    Login om te reageren
    • mattraket zegt

      20 april 2011 om 15:38

      @w0o0dy: 4,5 sec? Ik heb alijd gelezen dat het 5 sec zou zijn.

      Login om te reageren
      • w0o0dy zegt

        20 april 2011 om 16:10

        @mattraket: Ik wist dat ik de 4,5 niet verzonnen had….maar ff zoeken en: die tijd was voor 0-60mph dus 96km/u. Ga maar uit van 4,7/4,8 ongeveer naar 100 voor de oude (met 40pk minder).

        Login om te reageren
  11. Lucb zegt

    20 april 2011 om 16:54

    Jammer dat de uitlaten niet meer in het midden zitten, zou deze auto ook goed staan.

    Login om te reageren
  12. wolf zegt

    20 april 2011 om 19:48

    @lucb. Gelukkig niet, nu kan hij mijn caravan trekken.
    120 km bergop, joehoe. ….ik wil hem, ik wil hem.

    Login om te reageren
  13. wolf zegt

    20 april 2011 om 19:52

    Hé Wouter, wanneer ga je eens een Jeep testen? De nwe Grand Cherokee bijvoorbeeld. Uitvoering maakt niet uit. PLEASE.

    Login om te reageren
  14. Nico94 zegt

    20 april 2011 om 20:02

    Super vet! Die velgen staan echt goed onder die auto.

    Login om te reageren
  15. C6_R zegt

    20 april 2011 om 20:10

    Ik heb het niet op SUV’s maar heb de Grote Sjerrokie wel altijd heel mooi gevonden, de huidige generatie is daar geen uitzondering op. En een dikkere versie is altijd… dikker!

    Login om te reageren
  16. Freewarefreak zegt

    20 april 2011 om 20:54

    Inderdaad, wat een gave.. eeh.. kleur. Meer vind ik er niet aan. Dan zie ik liever de witte 300C SRT8..

    Login om te reageren
  17. reinier73 zegt

    20 april 2011 om 22:28

    kan hij nog met deze voorspoilert wel offroad rijden?? Die voorpoiler vind ik trouwens ook echt niet staan bij deze auto

    Login om te reageren
  18. grandmasterb zegt

    20 april 2011 om 22:34

    Ik heb zowel in de huidige 300C SRT-8 en de Jeep-SRT8 een proefrit gemaakt, de Jeep rijdt vele malen beter, waarschijnlijk mede vanwege de vierwielaandrijving waardoor het vermogen veel beter op de weg komt (hij accelereert dan ook aanzienlijk sneller) en het mindere onderstel en wegligging van de 300C dat nog van een vorige Mercedes-E klasse afkomstig is. Ook de zit achter het stuur van de 300C viel mij zwaar tegen, je zit er min of meer weggezakt in, in de Jeep zit je veel beter en heb je ook een veel beter uitzicht over de weg.

    Login om te reageren
  19. grandmasterb zegt

    20 april 2011 om 22:38

    99% van de SUV’s rijdt niet off-road, de SR van SRT staat voor Street Racing, het is dus een snelle versie voor de straat, niet voor het terrein, daar kun je beter een normale versie voor gebruiken want, even afgezien van de spoiler, krijg je ook teveel wielspin door het hogere vermogen.

    Login om te reageren
    • Esprit_de_Flandre zegt

      26 april 2011 om 19:50

      @grandmasterb: En de T staat voor… ?

      Login om te reageren
      • Citrofiel zegt

        26 april 2011 om 22:07

        @Esprit_de_Flandre: Technology lijkt me.

        Login om te reageren
        • Esprit_de_Flandre zegt

          26 april 2011 om 23:21

          @Citrofiel: DAcht ik ook al…

          http://en.wikipedia.org/wiki/Street_and_Racing_Technology

          Login om te reageren
  20. brumbrum zegt

    21 april 2011 om 09:13

    Gave bak!!

    Login om te reageren

Geef een reactie Reactie annuleren

Je moet ingelogd zijn op om een reactie te plaatsen.

Autoblog

  • Home
  • Lease
  • Rijtesten
  • Adverteren
  • Nieuwsbrief
  • Privacy
  • Huisregels
  • Over ons
  • Disclaimer
  • Algemene voorwaarden
  • Consent

Merken

  • Alfa Romeo
  • Aston Martin
  • Audi
  • Bentley
  • BMW
  • Bugatti
  • Chevrolet
  • Citroën
  • Cupra
  • Dacia
  • Donkervoort
  • Ferrari
  • Fiat
  • Ford
  • Honda
  • Hyundai
  • Infiniti
  • Jaguar
  • Jeep
  • Kia
  • Lada
  • Lamborghini
  • Lancia
  • Land Rover
  • Lexus
  • Lotus
  • Lynk & Co
  • Maserati
  • Mazda
  • Mercedes-Benz
  • MINI
  • Mitsubishi
  • Morgan
  • Nissan
  • Opel
  • Peugeot
  • Polestar
  • Porsche
  • Renault
  • Rolls-Royce
  • Saab
  • Seat
  • Skoda
  • Smart
  • SsangYong
  • Subaru
  • Suzuki
  • Tesla
  • Toyota
  • Volkswagen
  • Volvo

Social

Download onze apps

Download de iPhone app Download de Android app

Autoblog.nl

© 2004 – 2025 Autoblog · Powered by Truer than North