Dit is de logste Lotus van Marktplaats

Auteur: , 88 Reacties

Fans van achterwielaangedreven Opels kunnen hun hart en deze Opel Lotus Omega ophalen.

De Opel Lotus Omega op basis van de Omega A kwam in 1990 op de markt, maar was nog echt een kind van de jaren ’80. Zo waren de eerste prototypes geel en kregen die de bijnaam ‘Yellowsweller’ mee. Dikke bumpers, een imposante spoiler en de nodige ventilatieroosters lieten er geen misverstand over bestaan dat er onder het Omega-blik een serieus snelle sportwagen schuilde.

Hoofdverantwoordelijk daarvoor zijn een tot 3.6 liter opgeboorde zes-in-lijn met twee Garrett turbo’s, een manuele zesbak en een limited-slip-diff. De 0-100 ging in 5,1 seconden en qua topsnelheid moest de Lotus Omega bij diens introductie alleen auto’s als de Lamborghini Diablo en Porsche 911 Turbo voor zich dulden. Ruim 280 kilometer per uur haalt de uit de kluiten gewassen sedan, zoals ook te lezen valt in deze ode aan de super-Opel.

Van de Lotus Omega werden 950 exemplaren gebouwd tussen 1990 en 1992, waarvan er 630 als Opel Lotus Omega door het leven gingen en 320 als Lotus Carlton, omdat de Omega A in Groot-Britannië Vauxhall Carlton heette. Het 80s geel van de prototypes werd helaas ingeruild voor een beter in de 90s passende zeer donkere groentint, genaamd ‘Imperial Green’. Alle Lotus Omega’s zijn af fabriek uitgevoerd in die kleur, die alleen in direct fel zonlicht als groen te onderscheiden is en anders op zwart lijkt.

Dit exemplaar is nummer 609 en heeft iets meer dan 173.500 km gelopen. De verkoper wil er 32.950 Euro voor vangen. Om die prijs te verdedigen claimt hij dat de auto in een nette staat verkeert en technisch goed in orde is. De originele boekjes inclusief het afgestempelde onderhoudsboekje zitten erbij en hij heeft net een MEGA GROTE onderhoudsbeurt gehad. De banden, waterpomp, vloeistoffen enbenzinepomp zijn allemaal nieuw en ook de remmen zijn aangepakt. Word jij de koning van Maaskantje met deze donkergroene schicht?

Bedankt Coen voor de tip!



88 reacties

Ah nu snap ik waarom ik niet zo bang ben voor snelheid. Wij reden altijd 280 in ons familiehok in de vroege 90’s ?
@amphiby: leuk dat een smiley weergegeven wordt als vraagteken…
@amphiby: Had je dan ook ‘bruin’ in je babyblauwe Hema onderbroek? Waar reed jij dan in? 280km in een familiehok? Fantasyland Deutschland?
@autodrome: als ik goed gelezen heb reed deze bak 280 ;)
@amphiby: dat wil niet zeggen dat jij 280km/h reed? Dat lijk je te impliceren namelijk. Als je begin jaren 90 met zulke snelheden reed dan heb had jeeen soort van deathwish .. Zeker in de ‘Lotus’ Opel ..
@autodrome: ok vandaar dat die smiley dus belangrijk was denk ik. Dat was een lachende met traantjes. Het was niet serieus namelijk. Ik ben van 84 dus toen had ik zeker nog geen rijbewijs ;)
@amphiby: aahhhh, wel babyblaw en bruinigheid dus, maar niet in deze context, ik begrijp …
Dan maar koning van maaskantje, maar dit is gewoon gaaf. Geen idee of dit duur is voor zo’n auto maar ik heb het geld toch niet. Helaas, want ik wil hem.
@lekbak: eens. Dit zijn normale prijzen. Heb er nooit een gereden maar begrijp dat ze best goed sturen.
@lekbak: deze auto is het geld dubbel en dwars waard. Wat een heldenbak! Hoop er ooit het geld wél voor te hebben.
@lekbak: je hebt het goed verwoord, moet je nog wel een voetbalmat kweken …
@lekbak: en koning van de autobahn! Lekker geijkte Duitse supersedans voorbijkruipen.
@lekbak: boeit niet hoe ze je noemen…… Echt, dit is de eerste en de enige Eupel die je wilt en moet hebben!
Mooi dat hij zo’n beetje hetzelfde kost als een nieuwe insignia. Keuzes..
@eklasse: is er een insignia die binnen 6 sec naar de 100 gaat?
@eklasse: een legende vergelijken met een insignia… Jij snapt het.
@rolov: nee, een Opel met een Opel.

Zeker snap ik het!
@eklasse: je snapt het dus niet . Het is een Lotus omega… Dat is geen Opel. Hetzelfde als een alpina B3 dat is ook geen BMW 3 serie.
Gave auto een redelijk uniek.
Ervan uitgaand dat wat de verkoper vertelt ook waar is (dat er geen close-up foto’s bij de advertentie zitten roept bij mij toch wat vraagtekens op), vind ik 30k+ toch aan de forse kant.
Voor dat geld koop je ook een puntgave E92 M3. En als je echt van klassiekers houdt, kun je voor dat geld ook een nette W124 500E vinden.
@bennyweisz: Zoiets wordt natuurlijk ook alleen verkocht aan een Opel liefhebber.
@eklasse: of aan een liefhebber van exclusieve auto’s…nog geen 1000 stuks van gebouwd.
@bennyweisz:
Mensen die optie of onderhoudslijstjes afsluiten met “enz enz enz” vertrouw ik meestal niet direct, zeker als “volledige rem revisie” en “nieuwe remblokken” al als afzonderlijke puntjes worden opgenoemd.
@super: inderdaad. Als ik zie dat genoemd wordt dat de waterpomp is vervangen… dan ook wel of geen nieuwe distributie?

En daarnaast, met zoveel vermogen, rijst er bij mij gelijk de vraag op over de staat van de koppeling/drukgroep. Zo’n kilometrage van 173K is enerzijds goed, omdat je daarmee weet dat dit geen zuivere binnenslaper is geweest, maar anderzijds zal de aandrijflijn en de turbo’s ook al wel het nodige voor de kiezen hebben gehad.
@RRRobert: transmissie is van een Corvette (ZR-1). Kan véél meer vermogen en koppel aan. Dat zit wel goed.

Belangrijkste om op te letten bij de Lotus Omega was de koeling van de diffs, bak, turbo etc.
@bennyweisz: voor mij zou de Omega echt boven aan staan, maar een E30 M3 is tof en E500 ook, maar voor mij toch een stuk minder uniek dan deze Omega..
32k voor dit ding?! Die vent is gek! Met de op hol geslagen prijzen van tegenwoordig zou hij 3 of 4 keer er voor moeten vragen.

Als je het over “het koopje van marktplaats” wil hebben dan is dit ’t wel.

Ding blijft gaaf. Zelfs na al die jaren.

Tijd om mijn lieve gezicht weer eens te trainen en mijn vrouw er mee aankijken…
@Rick-dos:
Als populist vrees ik het ALWEER met je eens te moeten zijn, het mag veel geld lijken, maar het is een koopje, deze wagen is beslist niet duur, het enige nadeel is den ‘Óllander in deze die niet begrijpt wat hier staat.!
Wedden dat deze naar Duitsland toe gaat !

Het enige waar ik op zondagmorgen mijn vraagtekens bij heb is de -hopelijk- ironisch bedoelde tekst !

Wat een bak van een wagen is dit, 4-deurs gezins cq reiswagen die ook nog onderhuids volbloed racert is.
Een M5 of iets vergelijkbaars kost klauwen meer en is bij lange na niet zo exclusief !

Ooit geprobeerd er eentje bij te houden, wist niet wat het was behalve zo’n @#$%&!)& Omega.
Man man, die kerel kon sturen en reed me het snot voor mijn ogen weg in mijn 2.7 liter Porsha !
Ow, ik zal het zelluf maar zeggen : Uiteraard kan ik niet sturen !
@Rick-dos: het is ook echt nooit goed. Is er eindelijk een vent die een normale prijs durft te vragen voor zijn auto, is het wéér noet goed.

Volgensmij moeten we blij zijn met deze toch marktconforme prijs. We moeten nu niet de prijzen gaan aanpassen op al die gestoorde lui die 50000 euro durven te vragen voor hun 95 golf 3 gti 8v waar Ronnie Tober ooit in een dronkenbui tegenaan heeft gepist en de enige versie waar geen 16 uitlaten onder zitten (of maak er een ander verhaal van om het ding speciaal te maken)

Als hij voor dit apparaat 3 tot 4x zoveel had gevraagt hadden we hem allemaal weer uitgescholden dat het een mafkees is die de klassieker markt weer kapot maakt.

Nee, ik ben blij met deze verkoper
@87sandyd: Want mijn comment moet je ook helemaal serieus nemen…
@Rick-dos: ik weet af en toe niet meer wat serieus is en niet ;)
@87sandyd: Dat gedeelte in ieder geval niet. ;)
@Rick-dos: staat er ook nog een als ‘wordt verwacht’ bij Caspers in Eelde
Koning van Maaskantje of niet, als je in zo’n ding rijdt ben je de E34 M5 en 500 E op slag vergeten.
@perry_snijders: Nou zal best maar doe mij maar een 500E, zoveel fijnere en betere auto in de zin van kwaliteitsafwerking en algehele bouw, dat deze lotus wat sneller is boeit echt niet.
Geloof best dat je een wat een hooligan gevoel krijgt met zo’n 2 turbo snuivende monster, maar daar is lol wat mij betreft snel vanaf.
@bofkont: Een Lotus koop je inderdaad niet voor zijn kwaliteitsafwerking ;-)
Vergeleken met de 500 E heeft ie niet alleen dik 50 pk meer, maar vooral die handgeschakelde zesbak. De antieke automaat maakt de Mercedes vooral een auto voor vlot rechtdoor, met de Omega heb je meer rijplezier. Ik wel, in elk geval. Maar ik vind het ook begrijpelijk als iemand de Mercedes kiest, want die is ook keizerlijk cool natuurlijk.
@bofkont:
eigenijk precies wat ik niet leuk vind aan de 500E
Ja ermee gereden en leuk, niemand verwacht dat ‘ie zo bloedsnel is.
Maar dat zijn best doen om perfect te zijn streeft die voor mij juist zijn doel voorbij.
Imperfectie van zo een koets, nukkig zijn, af en toe bokken of rete onbetrouwbaar gedrag tonen, is voor mij een reden om er eentje te kopen.

Als ik perfectie wil koop ik wel een Diesel van Mercedes.

Dit koop je volgens mij om te voelen dat je leeft, je hart tekeer voelen gaan als jee een fout maakt, bij te komen omdat je je in die bocht hebt vergist.

En volgens mij is dat nu juist datgene wat eigenlijk niet meer leuk is aan de moderne auto, iedere boerenlul kan met een moderne wagen sturen omdat die vol zit met elektronica; zou dat er overigens niet op zitten is er met de meeste bolides gewoonweg niet meer te rijden.
Maar iets puurs en mechanisch als bijvoorbeeld een 106 Rallye wat je met de bips de rug en de buik rijdt, is er niet meer.
@desjonnies: @perry_snijders:
Ik begrijp/snap precies wat jullie bedoelen, een pure sensatie rij beleving zat dit absoluut zijn.
Maar volgens mij ook heel erg vermoeiend op de lange duur, toegeven heb nooit in zoiets gereden, wel ooit een 500E, dat was echt een Souverein gevoel, al moet ik zeggen dat mijn huidige CLK 430 beter rijdt dan zo’n 500E, vooral de automaat, maar mijn zigeuner wagen kan niet in de schaduw staan van de iconische 500E waarde en klassieker liefhebberwaarde.
@bofkont: Je kunt hiermee in de zesde versnelling met 2.000 toeren naar het einde van de wereld rijden – dan ga je iets harder dan 160, geloof ik. Niet zo vermoeiend als je denkt.
@perry_snijders:

De Lotus Omega heeft in NL niet de kudos ontvangen die de Super Omega wel verdiend. Ten eerste is de Lotus Omega véél sneller dan een 500 E of M5. Zowel op de sprint als topsnelheid. En zó slecht was de afwerking van het interieur niet. Het was jaren 80 Opel. Maar wel een luxe Opel.

Chassis, remmen, balans, vermogensafgifte: met deze auto kun je nog echt hoeken. Hoe gaaf een 500 E ook is, als auto is de Lotus Omega véél leuker.
@perry_snijders: heb nooit gesnapt waarom precies…mooie prestatie van Opel/Lotus en hij is supersnel, dat geloof ik. Maar heb er nog nooit in gereden, wel de 500E en 3.8 M5 dus kan geen oordeel vellen. Kun jij mij nu eindelijk eens uitleggen waarom ik die door deze zou vergeten? De dubbele turbo doet het i.i.g. niet voor mij want daar vind ik niks aan en de looks van een Omega al helemaal niet.
@skinnybmw: Toen de Lotus Omega op de markt kwam was de M5 3.8 er nog niet, toen was het nog de 3.5. Daar moet je hem dus eigenlijk mee vergelijken. Die heeft ‘maar’ 315 pk én is zwaarder én heeft een vijfbak. Met de Omega ben je sneller, overal, maar je kan er ook veel makkelijker snel mee over de Autobahn vlammen; bij 160 in 6 maakt ie 2.000 toeren of zo. Daarnaast heeft de motor meer Drehfreude, om er eens een lekker Germaans woord in te gooien. En dan heb ik niks tegen die M5, ik heb er zelf een gehad.
Een Mercedes 500 E is ook cool, maar door zijn antieke automaat toch vooral geschikt om vlot rechtdoor te rijden. In dat opzicht blijft ‘ie nergens als je hem vergelijkt met een Omega of M5. Een 500 E is een auto om snel mee naar Zuid-Duitsland of Italië te rijden, met een Omega of M5 doe je dat ook met plezier maar dan wel om daar nog even een paar Alpenpassen te pakken ;-)
@perry_snijders: Ik kan gewoon niet zo goed tegen turbo’s…had de M5 3.6 die gehad, dan was die ook veel sneller. Hoeveel pk haalt dit blok zonder 2 turbo’s? Zou graag nog eens zo’n Lotus willen proberen. Had je een 3.6 of een 3.8?
@perry_snijders: Dat is een mooie! Ik had een sebringgrau metalic 3.6, heerlijk wagen.
@skinnybmw: Deze auto is feitelijk niet te vergelijken met de M5 of 500E. Als je een Omega met die auto’s wil vergelijken dan zou je dat het best met de Omega 3000 kunnen doen en die auto kon niet in de schaduw van de M5 of 500E staan.

De Lotus Omega en de 500EVO was van een andere orde. Als BMW man zou ik deze auto verkiezen boven de M5 E34 (hoewel zo’n M5 3.8 wel retecool is natuurlijk).

Uit die tijd zijn er maar drie auto’s die er voor mij boven uitsteken. De Mercedes 190E 2.5 16v EVO II, de M3 EVO II en deze Lotus Omega. Die drie auto’s definiëren voor mij die periode.
@Rick-dos: ik mis de nodige Jappen? Imo zijn de 90ties gedefinieerd meer door performance Jappen dan performance moffen. Toyota supra, mr2, Nissan skyline, sylvia, en mazda rx7
@celicatwincam: die jappen zijn van een heel ander genre.
@celicatwincam: De populariteit van die auto’s kwamen pas later en werd vooral populair in de tuning scene van Amerika en Engeland (natuurlijk ook in Japan zelf) en is later overgewaaid naar het vaste land van Europa. In die tijd werden die auto’s niet serieus genomen. Werden eerder gezien als goedkope kopieën van wat Europa al bood.
Toentertijd had je hier auto’s als de Corrado, Calibra, 205GTI, Golf GTI, Clio 16v (Williams) en ga zo maar verder.

Ik kan mij voorstellen dat heden ten dage gedacht wordt dat de ricers toen al populair waren en dat jij zelfs denkt dat die auto’s de periode hebben gedefinieerd, maar dat waren en hebben ze niet. De term “ricers” is daar zelf ook al een voorbeeld van hoe er aangekeken werd tegen dat soort auto’s.
@Rick-dos: de bmw waar je deze omega mee moet vergelijken is m.i. de alpina b10 biturbo, ouderwetse 6 cilinder met turbo’s beide eng snel en gewoon geweldig. Om mee te rijden is een e34 m5 6 bak het beste denk ik, maar niet zo heerlijk extreem
@Rick-dos: Thanks, ik weet dat dit een unieke auto is en enorm snel. Toch zou voor een mooie 3.8 Touring gaan, maar dat is puur smaak en ondat ik helemaal niks met Opel heb. Hoe goed en snel deze Omega ook is (of moet ik zeggen Lotus?). Ik zie nog steeds een Omega met spoilerpakket staan.
Hoop geld maar dat is hij denk ik toch wel waard en zal wellicht alleen maar meer waard worden. Ik wist trouwens niet dat ze allemaal groen waren. Tenminste die groene tint er in.
Gave auto, eigenlijk een icoon.
Vraag me letterlijk af hoe zoiets nu nog zal rijden.
Mooi uitgebreid artikel ook.
De koning van maaskantje is een zeer misplaatste opmerking in een verder prima artikel. Deze auto is/was zeer uniek (voor zijn tijd). Prestaties zijn nog steeds na 30 jaar redelijk snel vergeleken met de huidige maatstaf.
@ghost:
Sneller dan 99.9% van de autos die je op de weg tegenkomt schat ik zo.
@ghost: de man heeft gelijk, kom op man, het blijft een opgevoerde Opel ….
@autodrome: een GSI of OPC zijn termen voor een opgevoerde Opel. Dit is een Lotus in een Opel jasje, net als dat een RS2 een Porsche in Audi-kostuum is.
@ghost: niet eens, de auto is onder handen genomen door Lotus engineers maar dat maakt het nog geen Lotus, hrt blijft een Opel Omega en in mijn herinnering ging dat als een sloep door de bocht, zoop als een malle en roestte als oud ijzer … Dat mensen van Lotus er nog wat redelijks van hebben gemaakt siert ze, maar het is noch een sportwagen, noch een Lotus, Opel heeft gewoon wat know-how ingekocht en van een slechte auto een iets betere auto gemaakt die vooral hard rechtdoor kan …
@autodrome: gevaarlijke aanname. Heb je er al eens in gereden? Die auto’s zouden messcherp moeten zijn, dus niet zoals de originele Omega. Maar goed, dat heb ik ook alleen van horen zeggen.
@geertjan: hoe kan een auto uit die tijd nou messcherp zijn? Ja, een groep B rallyauto was heel scherp en een handjevol volbloed sportwagens. Ik heb wel in zo een sloep gereden, niet de Lotus uitmonstering vermeld ik voor de volledigheid, maar wel een v6 dat ding reed vooral rechtuit goed voor de rest was het kwalitatief en qua rijervaring ‘zum kotsen’.

Het is ook niet zo vreemd want het was/is een redelijk forse/zware familieauto, je hoeft niet hoekend door de bocht. Dat hij opgevoerd is, wat onderdelen vervangen worden en wat Lotus plakplaatjes leent maakt het nog geen Lotus. De genen zijn nog steeds van Opel, wat je er ook aan versleutelt, het zal nooit een volbloed sportwagen worden.

Alleen door bruut pk geweld onder de motorkap en flinke aanpassingen aan ophanging/onderstel en het chassis is het nog wat geworden. Maar het is not my ‘cup of tea’, te hoog Maaskantje gehalte, niet verfijnd genoeg …
Da’s bijna exact de nieuwprijs. Leuke auto, maar niet bijzonder genoeg voor het (mijn) geld.
@phaeton:
U zoekt een Iso Grifo voor deze prijs of een M1……………uiteraard.
Succes !
@desjonnies:
N’un Iso Grifo voor deze prijs? Dit kun je krijgen!
http://www.carandclassic.co.uk/car/C761761

Ontbreekt wel wat aan, zoals een versnellingspook.
(Nee, 30k voor deze Lotus/Opel is niet onrealistisch, mits in fatsoenlijke toestand)
@Rob:
“N’un”
Wat is dat nu weer Rob? Geen idee Rob. Laten we er “nen” van maken….
Maaskantje? Neigt meer naar chique dan ordinair.
@woutel: Chique, gast kom op, het is een Opel met wat Lotus testosteron. kan dit moeilijk een sportwagen noemen? Vindt het een ordinaire bodybuilder, niks verfijnd aan, groot lijf – te klein (vies) broekje/Speedo om lichtvoetig te kunnen zijn(te klein kan je moeilijk in bewegen). Kortom een hoop lucht in het metalen lijf, dus hard vooruit maar, hopen(d) dat je ‘m op het asfalt houdt …
@autodrome: geeft je niveau precies aan een auto vergelijken met een bodybuilder
De logste in de titel is wel relatief.
Genoeg elises die die 5.1 naar de 100 niet halen.
Hele gave auto, reed ‘m vaak bij The Getaway Black Monday op de PS2, dat klinkt dan weer een beetje zielig.
@granlusso: ach joh ik denk dat iedere gamende autoliefhebber dat heeft gedaan. Forza op de Xbox, lekker Golf 2 en Volvo 240s pimpen :)
Voor mij ditzelfde blok maar dan in een Senator van eind ’80er jaren!
Denk dat ik deze auto ken. Vorig jaar nog een stel BBS LM velgen voor op de Porsche gekocht bij deze man. Had zelf ook een zeer mooie P993 en deze stond er langs in zijn garage…zag er wel zeer mooi uit. Je zag wel dat deze man zijn wagens verzorgde, ook de BBS velgen waren als nieuw…
Niet te duur, daarom zal de ”nette staat” met een korreltje zout genomen moeten worden. Heb wel eens gelezen dat de onderdelen voor zo’n Lotus Omega bizar duur zijn.
@gash: klopt zijn heel lastig te verkrijgen ,10 jaar geleden was dat al en dat is nu nog erger vermoed ik .
Het blijft een iconisch wagen. Als jongetje droomde ik ervan er ooit 1 in bezit te hebben en nu hedendaags weet ik ook weer waarom
Gave bak JONGUH! Maar even serieus… Deze worden alleen maar meer waard! Maar persoonlijk zou ik liever eeen 500E hebben. Maar dat komt misschien omdat ik vroeger taxi gereden heb. 75 pk uit een 2 liter diesel. De snelheid er in houden in de bochten…
@gash

De onderdelen die specifiek voor de lotus omega zijn zijn idd duur probeer de versnellingsbak maar eens los te kopen… (wanneer je veeeel geld hebt is natuurlijk alles te koop)
en verschillende onderdelen zijn nieuw niet meer verkrijgbaar. Maar als je de juiste connecties hebt dan is het meeste nog wel te vinden… maar mensen met veel dinero’s die houden niet van het sleutelgedeelte of onderdelen zoektocht. Die willen instappen en rijden.
Jammer dat ik al teveel autos heb en te weinig geld. Ik zou er maar wat graag 1tje willen hebben
@mrmiyagi1982: versnellingsbak is makkelijk aan te komen. Zelfde als die van de Corvette C4.
Cool ding! Wel bietje duur. Aan de andere kant, vond maar eens n omega. Laat staan n lotus.
-edit: dank u, is inmiddels gefixt-
Dit maakt zo hebberig!
Helaas niet de loterij gewonnen gisteren. Als ik nou eens een leuke hobbywagen erbij zou kunnen hebben dan liever dit dan de voorgenoemde M5, of 500E. Heb in geen van 3 ooit zelf gereden of meegereden, kan dus ook geen gefundeerd oordeel geven. Maar in kort, de 500E is wel dik, maar saai. Een M5 E34 is voorspelbaar en dat blok liever in een open M3 om te genieten van de sound van een gillende 6-in-lijn. De Lotus Omega is een heerlijke outsider, een antiheld haast. Daarom alleen al. Kan me herinneren dat deze auto op de markt kwam. Heb toen zo’n beetje alle tests gelezen die er waren. Publieke verontwaardiging ook, 300kmh met een familieauto. Schande riep men. Wat een toffe bak. Jaren geleden stond er bij de Slegte in Zwolle een aanta Lotus Omega boeken (de eerste koper kreeg een genummerd boek met uitleg van de ontwikkeling bij levering) met drukfouten. Vond het toen te duur, nog steeds spijt van die niet gekocht te hebben.
Gewoon een icoon. Net zoals de Renault Safrane Biturbo uit die tijd. Als je 20 bent snap je dat gewoon niet en heb je het over het Maaskantje. Begrijp dat wel.
@thomasthomas: en ik geloof in beide gevallen met hulp van Irmscher gebouwd.
@dagdromer: de Lotus Omega/Carlton is door Lotus ontwikkeld en gebouwd. De Renault Safrane door Hartge (technisch) en Irmscher (optisch).
Suske en Wiske in “De logge Lotus”
Gewoon een Opel Omega dus
@blo3to3t: nee dus. Lees je anders even in .
@willeme

Idd dat klopt maar zo een versnellingsbak vind bijna niemand zn portommonee leuk.
En zijn die nog nieuw te verkrijgen hier in europa?
Niet dat ze vlug kapot gaan. Want de lotus omega is een erg betrouwbare auto.
Awesome auto toen en nog altijd indrukwekkend vandaag de dag!

Geef een reactie:

Je moet ingelogd zijn om reacties te posten, registreren kan HIER (ook via Facebook).