• Spring naar de hoofdnavigatie
  • Door naar de hoofd inhoud
Autoblog.nl

Autoblog.nl

  • Home
  • Formule 1 »
    • Max Verstappen
  • Automerken
  • Occasions
  • Podcasts
  • Rijtesten
  • Video’s »
    • Alles
    • Autoshows
    • Aankoopadvies
    • Mijn auto
    • Rijtesten
  • EV’s
  • Spots »
    • Upload
  • Login

Dit is de duurste Opel Omega B van Nederland

Auteur: willeme, gepost 23 januari 2022 om 10:57 – 17 Reacties

duurste Opel Omega B

Maar de duurste Opel Omega B van Marktplaats is dan ook een heel fraai exemplaar.

Ooit was er en tijd dat Opel nog gewoon grote achterwielaandrijvers in het gamma had met dikke motoren. Dat is niet eens zo gek lang gelden, zelfs na de milleniumwisseling kon je ze nog kopen. Vrij recent dus. Nu horen wij jullie denken: achterwielaandrijving, Duits, grote zescilinders: daar is collega @jaapiyo fan van en dat klopt!

Hij was zo’n fan van de auto dat hij hem aan zijn ouders heeft aangeraden. Daarmee was hij een van de weinigen die dat deed, want de populariteit van het model was tanende rond die periode. Dat betekent dat er niet heel erg veel occasions te vinden zijn.

duurste Opel Omega B

Facelift

Toch vonden we de duurste Opel Omega B. De ‘B’ was de tweede generatie van de Opel Omega. Dan is het vervolgens ook nog eens een heel laat facelift-model. Dit exemplaar komt namelijk uit mei van 2003. In dat jaar verkocht Opel nog enkele extra luxe uitvoeringen van hun E-segment sedan en stationwagon. Aan het einde van dat jaar werd de productie gestaakt en moest de Signum (!) ‘m op gaan volgen.

  • duurste Opel Omega B
  • duurste Opel Omega B

Het is een hele keurige Business Edition, met waarschijnlijk alle opties voor de zakenman met aversie voor premium-badges. Naar 2003-maatstaven is de duurste Opel Omega B van Marktplaats nog best compleet. Airco, parkeerpiepers, stoelverwarming en een trekhaak zitten erop. Leer ontbreekt wel, maar ja, stof was in die periode nog ‘luxe’.

duurste Opel Omega B

Motor duurste Opel Omega B

Onder de kap zie je iets bijzonders. De Omega heeft namelijk de motor in lengte geplaatst. Daarachter zit de transmissie die de krachten overbrengt naar de achterwielen. Verwacht overigens geen strak stuurgedrag: achterwielaandrijving kan een vrij modale ophanging en ouderwets stuurhuis niet verbloemen. Maar je hebt wel een grote lap auto en dat rijdt stiekem altijd wel chill, mede dankzij de grote spoorbreedte en wielbasis.

  • duurste Opel Omega B
  • duurste Opel Omega B
  • duurste Opel Omega B
  • duurste Opel Omega B

De motor is goed voor maar liefst 180 pk. Hier geen 1.4 met turbo, maar een een 2.6 V6. Er was ook een sterkere 3.2, maar die 2.6 past prima bij het doe-maar-gewoon-dan-doe-je-al-genoeg-imago van de Omega.

Dit exemplaar dat wij vonden ziet er echt smetteloos uit. Natuurlijk, 9.950 euro is een hoop geld voor een Omega die nieuw zo’n 37 mille heeft gekost. Maar met 55.000 km op de klok is het nog een zeer strak exemplaar. Volgens de verkopende partij zelfs fabrieksnieuw! Ook relaxed, de verkoper rekent géén afleverkosten. Petje af.

  • duurste Opel Omega B
  • duurste Opel Omega B

Bekijk de Opel Omega advertentie op Marktplaats hier!

Meer lezen? Check hier de special van de Opel Omega MV8!

Ook interessant!

  • Dít is de duurste Opel van Marktplaats!
  • Duurste Astra GSI
    Duurste Astra GSI van Marktplaats is gave tijdmachine
  • Opel maakt de prijs van de vernieuwde Grandland bekend
    Ingrijpende facelift doet Opel Grandland veel goeds
  • Dit is de sufste Opel OPC van Marktplaats

Nieuwste artikelen

  • Autoblog-lezer showt z’n dikke Fiesta
  • Video: BMW X5 koppen voelt zo
  • Deze Bentley is de beste wintersportbeuker, hier is het bewijs
  • Europese specs Tesla Model Y L bekend, dit moet je weten
FacebookTweetPinLinkedIn

automaat, facelift, geld, grijs, marktplaats, occasion, omega, Opel, v6, youngtimer

Vorig bericht: « DBX S wordt sterkste power SUV
Volgend bericht: Zie jij 8.000 manuren af aan deze verbouwde Jaaaag? »

Lees Interacties

Reacties

  1. erce zegt

    23 januari 2022 om 12:05

    Vanuit de advertentie op marktplaats: “Er is geen enkel ding aan de auto te vinden wat niet als nieuw is!”

    Kijkt vervolgens naar foto’s en ziet roest aan de onderkant, smoezelige knopjes en zachte afwerklagen op het dashboard die in verre staat van ontbinding zijn.

    Login om te reageren
    • avocado zegt

      23 januari 2022 om 12:36

      @erce: Dit gecombineerd met een recent kenteken zou mij doen besluiten geen 10duizend euro uit te geven hieraan. Naast het feit dat het een Opel is natuurlijk.

      Login om te reageren
    • willeme zegt

      23 januari 2022 om 12:45

      @erce: denk dat het de fotokwaliteit is icm wat stof. Verre staat van ontbinding is een beetje overtrokken, denk ik ;-). Die roest zou ik niet zo over vallen. Alle auto’s kunnen op de oppervlakte iets roesten. Het is niet zoals met een 159 die door gaat rotten ;-). Daarbij valt het voor een Opel uit deze periode heel erg mee!

      Login om te reageren
  2. kennone zegt

    23 januari 2022 om 12:31

    Middendempers er tussen uit, Open filter met hitteschild er op en je hebt echt een zwaar goed (bruut) klinkende Opel die ook nog eens perfect dwars kan!! Waarom??,, omdat het kan🙂

    Login om te reageren
    • AudiRS zegt

      23 januari 2022 om 14:00

      @kennone: inderdaad. Het heeft wel wat. Ook wel met die lekkere stampende BMW 6-in-lijn diesel aan boord.

      Login om te reageren
  3. bernoulli zegt

    23 januari 2022 om 12:45

    Het is nou niet dat je denkt “Wauw, wat een klassieker. Die moet ik hebben”. Meer het putje van wat er nu op autogebied te vinden is.

    Login om te reageren
  4. mout zegt

    23 januari 2022 om 13:18

    2003: Het grootste ‘Dickschiff’ dat Opel je kon leveren kost zo’m 37K. Met V6, tsjokvol opties.
    2022: Hoi Astra 1.2 Turbo 130pk 3-cilinder. Jammer dat er geen geld over blijft voor een optie…

    Login om te reageren
    • bernoulli zegt

      24 januari 2022 om 02:05

      https://www.inflatiecalculator.nl/

      Login om te reageren
  5. jaapiyo zegt

    23 januari 2022 om 13:37

    RIP SV-FD-65.

    Login om te reageren
    • Thomas20vt zegt

      23 januari 2022 om 18:11

      @jaapiyo: en ook RIP TZ-ZR-68…

      Login om te reageren
  6. toniominestrone zegt

    23 januari 2022 om 16:10

    Niks mis mee, trouwens de face lift heeft dit model geen goed gedaan.

    Login om te reageren
  7. ronaldotour zegt

    23 januari 2022 om 18:08

    Er staat nog een 3000 24v ook op Marktplaats voor 14.999,- dan is die lijkt me de duurste?

    En in de kop staat het al: Youngtimer, voor een prikkie importeren en dan de prijs x4 of meer.

    Login om te reageren
    • rikv99 zegt

      23 januari 2022 om 19:43

      @ronaldotour: Dat is geen Omega B. Toch? Ik ben totaal geen Opel expert.

      Login om te reageren
      • ronaldotour zegt

        23 januari 2022 om 20:09

        @rikv99: je hebt helemaal gelijk, dat is het A model, foutje.

        Login om te reageren
  8. mc96 zegt

    23 januari 2022 om 18:50

    Ik heb ooit zo’n Omega gehad (met de 6 cilinder BMW dieselmotor). Niet sportief, niet heel premium maar wel een tank van een auto. En ook echt goede remmen. Niet voor niets dat de politie in Duitsland en Groot Brittanie een voorraadje inkocht toen het model uit productie ging. Reden ze nog jaren mee door ;-)

    Login om te reageren
  9. cossiekiller zegt

    23 januari 2022 om 19:08

    Ik vind dit ook nog steeds wel een mooi model. Vooral zo eentje als hier in de buurt staat. Met een parelmoer lichtgroene kleur. Een 17″ of 18″ velg eronder en je komt nog steeds chique voor de dag.

    Login om te reageren
  10. MarcoM zegt

    24 januari 2022 om 08:30

    Op zich een prachtige auto, maar ik herinner mij nog de roestproblemen en dakhemel die naar beneden ging hangen. De 3.0 24 klepper maakte wel een hoop goed trouwens.

    Login om te reageren

Geef een reactie Reactie annuleren

Je moet ingelogd zijn op om een reactie te plaatsen.

Autoblog

  • Home
  • Lease
  • Rijtesten
  • Adverteren
  • Nieuwsbrief
  • Privacy
  • Huisregels
  • Over ons
  • Disclaimer
  • Algemene voorwaarden
  • Consent

Merken

  • Alfa Romeo
  • Aston Martin
  • Audi
  • Bentley
  • BMW
  • Bugatti
  • Chevrolet
  • Citroën
  • Cupra
  • Dacia
  • Donkervoort
  • Ferrari
  • Fiat
  • Ford
  • Honda
  • Hyundai
  • Infiniti
  • Jaguar
  • Jeep
  • Kia
  • Lada
  • Lamborghini
  • Lancia
  • Land Rover
  • Lexus
  • Lotus
  • Lynk & Co
  • Maserati
  • Mazda
  • Mercedes-Benz
  • MINI
  • Mitsubishi
  • Morgan
  • Nissan
  • Opel
  • Peugeot
  • Polestar
  • Porsche
  • Renault
  • Rolls-Royce
  • Saab
  • Seat
  • Skoda
  • Smart
  • SsangYong
  • Subaru
  • Suzuki
  • Tesla
  • Toyota
  • Volkswagen
  • Volvo

Social

Download onze apps

Download de iPhone app Download de Android app

Autoblog.nl

© 2004 – 2025 Autoblog · Powered by Truer than North