Waar veel kleine auto-ondernemingen ervan dromen een zelfgebouwde sportwagen/supercar/Veyron-killer op de markt te brengen, maar vaak niet verder komen dan één prototype en wat wilde plannen, is het Melkus al gelukt om met de RS2000 toe te treden op de sportwagenmarkt. De Duitsers komen nu terug met een speciaal smaakje van hun ó zo geliefde bochtenridder: de Black Edition.
De eerste plannen van het uit de as herrezen Melkus kwamen al in 2006 voorbij. Een jaartje of drie later stond er dan eindelijk echt een model te shinen en mochten we de auto zelfs toevoegen aan ons heilige gespot-archief. Destijds gingen ze -in Duitsland weg voor ongeveer €110k, dus wat maakt deze Melkus zo bijzonder dat de vraagprijs met ruim 35% is gestegen?
Om te beginnen is er een zwarte pianolak aangebracht. Die bestaat uit zes afzonderlijk opgeschuurde laklagen. De buitenkant heeft verder een bodykit van carbonfiber gekregen -die ook op de RS2000 GTS wordt gemonteerd- en aan de binnenkant is naar hartenlust gestrooid met leer en alcantara, afgewerkt met bruine stiksels en details. In het dashboard is een nieuwe infotainment-unit geplaatst en de remmen hebben een upgrade naar ‘high performance’ gekregen.
In tegenstelling tot de reguliere Melkusjes (270 pk) heeft deze versie 325 paardjes voorhanden. Die worden nog altijd uit een turbogeblazen 2.0-liter viercilinder getrokken. Goed voor een 0 tot 100 km/u-sprint van 4.5 seconden en en topsnelheid van 270 km/u. Een specifiek gewicht wordt trouwens niet genoemd, maar die zal net als bij de ‘standaard’ versies rond de 950 á 1.000 kg liggen. Rijplezier gegarandeerd dus, in dergelijke gevleugelde tweezitters.
Doe mij maar een Lotus dan.
@norge: Inderdaad, dit is echt zo’n auto waar je veel betere alternatieven voor kan vinden.
Vind hem er wel vet uit zien.
Wat een gedrocht, vind bijv. een Artega GT in verhouding beter.
@ricardo : specifiek gewicht = niet juist omschreven…je hebt het niet gerelateerd aan een variabele eenheid. Kortom, òf je zet ‘gewicht’ neer, of je geeft een andere eenheid op.
@Megakix: ga ff voor de klas staan ofzo
@johanhummer9: * doet met wapperende jas richting sollicitatie sprinten * :lol:
Een soort alfa 4C concurent, maar dan 3keer zo duur.
Ik zou het wel weten!
@vale46: 100% voor de Alfa..
@dennisr: ik ook!
hmm, lastig hoor.. een zeer onbekend merk met een niet al te lelijke auto voor 149.000 of 7 keer een BMW E46 M3.. tja..
mijn lisdexie las: Melkbus
@betonstaal: Ik las ook Melkbus, maar met deze Melkbus kan je ook plezier mee hebben. Tenzij het ook op Carbid rijdt, dan is het misschien dubbel plezier.
@betonstaal: Ik las dat ook. Toch niet zo gek: Ook met deze melkbus kan je lekker knallen!
RS 2000 -legendarische naam
@betonstaal: maar dan een 0 minder..
@betonstaal: Eerder naar analogie met de RS1000…
de 12.000 euro paintjob maakt van deze auto dan weer een handtasje ..
daar gaat je “hard-core attitude” ..
Lijkt op een overpriced Lotus
Hij is wel aardig duur voor een auto met 4 cilindertje…
voorkant is nou niet bepaald je van het, maar die achterkant op een lotus zou ik toch wel kunnen waarderen.
Smakelijk speelgoed, maar de naam lijkt mij iets teveel op melkbus. Gumpert, ook zo’n naam die teveel neigt naar stumpert. Is dat een nieuwe Duitse trend, lullige namen voor automobiele kanonnen verzinnen? :)
Lijkt te veel op een Ginetta…
Sjeesus, MELKBUS!? Wat een naam, maar wat een VETTE BAK ! Ik vind ‘m bijzonder geslaagd.
Ziet er in elk geval beter uit dan de Artega GT van een ander stelletje Duitsers.
Geniale auto! Mooi, orgineel en snel. Fijn interieurtje ook. Hierbij weet je pas echt zeker dat je buurman er niet ook een heeft.
kan iemand mij uitleggen waarom zo een ding duurder zou moeten kosten dan bijv een GT-R??? Exclusiever?? Ding ziet er niet uit en prestaties komen niet eens in de buurt.. Andere redenen?? Ik hoor niemand?? Ok dan gelijk maar stoppen met dit project….
Voor een kleine autobouwer, good job!